Ik was je kwijt Op een of andere manier kon ik na 1 keer steeds niet weer inloggen op de blog. De andere topics niet gezien helaas zal zo even kijken ( ben eigenlijk aan het werk maar kijk toch stiekem even zo ). Hoe bevalt het nou om er echt te wonen ? Je buitenritjes zien er in iedergeval heerlijk uit. Ik denk nu ook heel hard na, welk huis had ze uiteindelijk nou gekozen ? Zou zoveel willen vragen maar denk dat ik gewoon even terug moet lezen !
wat leuk zeg en wat een lef heb jij! Ik ken idd ook geen woord frans, ga dan ook niet zo snel op iemand af en jij hup gaat erheen en doet je ding...echt stoer. Is het ook niet een idee dat je een soort van folder maakt en deze bij campings etc neerlegt, zodat je toeristen aantrekt. Ik weet alleen niet hoe de regels zijn daar of je dat zomaar neer kan leggen bij campings etc...
leonie87
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-14 11:38
Haha ow oliebol ik ben betrapt op mijn help-ik-ben-blond-en-zoek-vrienden techniek! Dat jullie dat gelijk doorzagen (is dat een werkwoord zo?)
Lonan gewoon even het blog doorlezen, daar staat alles wat er aan vooraf is gegaan.
Mijn frans maakt grote sprongen! Ik moet ook wel natuurlijk.
Folders neerleggen ed is nu echt nog niet aan de orde hoor. Eerst maar eens zorgen dat het huis en het terrein op orde is! Gisteren naar het 4de gemeentehuis geweest om de eigenaar van een veld te achterhalen. En dat is gelukt . Het blijkt de gemeente zelf te zijn. Dus nu ga ik even met de buurman (de burgemeester van mijn dorp) overleggen hoe ik nu het beste kan handelen om een verzoek in te dienen tot pachten. Het veld is niet in super staat omdat het en heel nat veld is, dus er zit veel werk in om die echte slechte plekken te markeren voor de paarden en alles te omheinen natuurlijk, maar het is toch wel zeker 2/3 ha vol gras!
Zondag krijgt de blog weer een uitgebreide update .
Wat leuk dat ik je weer heb gevonden. Ik had namelijk je eerste topic gelezen, waarin je zei dat je een volgtopic zou aanmaken.
Het klinkt tot nu toe super! Het huis wordt opgeknapt, moestuin komt eraan, je hond wordt een waterhond, je maakt mooie ritten en je maakt meteen al vrienden. Ga zo door.
Gister dan eindelijk hier in Frankrijk op concours geweest! Wat was het gaaf! En wat hebben we genoten want ook emp had het echt naar zijn zin. De trailerrit heeft hij super gedaan dus ik ben zo trost als een pauw. Zeker ook vanwege het resultaat: 71.2%
Foto van het losrijden: Hele verhaal op de blog gezet
Vandaag gaan we wat plantjes in de moestuin zetten! En natuurlijk een ritje maken met vulcan die gister helemaal alleen achterbleef.
De proeven zitten hier heel anders in elkaar dus het is wat lastig in te delen. Dit was de 5jarige competitie, een beetje in de vorm van de subli cup. Ja mag 3 x deelnemen en dan moet je 1x 67% en 1x 72% rijden. Dit heet de 2de en 1ste premie. Als je dat lukt, plaats je je voor de landfinale.
In deze proef zit oa. Eenvoudige wissel, Contra Galop, Verzamelde draf, Verzamelde galop, Midden stap, Midden draf, Midden galop, Volte 10 meter in galop, Slangevolte 3 bogen en 2x halve volte 10 meter in draf (een S maar dan anders dus) en achterwaarts. Het binnenkomen is gewoon op de ac-lijn met halt op X.
In de finale proef word de contra een stuk lastiger gemaakt en moet je ook de keertwending om de achterhand laten zien. Raar genoeg geen zijgangen!
De proeven worden hier allemaal gereden in 20x60 bak. Iedereen mag met stang en trens starten en in de gewone competitie mag je zelf je klasse uitzoeken. Geen goede zaak mijn inziens maar het is wel zo. Je mag dan ook 3 x starten op een dag maar er is maar 1 proef per klasse. Zo kan je dus op 1 dag, B, L2 en M2 starten (Het heet alleen allemaal anders) De oefeningen staan hier veel meer centraal dan het algemene beeld. In de reguliere competitie moet je al heel snel oefeningen laten zien die bij ons pas in het Z of zelfs ZZ-licht aan bod komen! GP proeven kun je hier dan ook op een gewone wedstrijd rijden. Ik had een laag niveau verwacht maar dat is zeker niet zo. Je kan hier op 3 verschillende niveaus starten en daarbinnen heb je dus alle klasses. Club, amateur en professional. Club is vergelijkbaar met een onderlinge, het niveau is droevig. Amateur (dat ben ik gaan rijden) is te vergelijken met de nederlandse wedstrijdsport alleen vind het niveau hoger. Ik zie niemand rond rijden waarvan ik denk, uhm misschien kan jij beter thuisblijven. Als je minimaal 150km moet rijden voor 1 wedstrijd, denk ik dat je het ook wel uit je hoofd laat om even voor de grap op wedstrijd te gaan. Voordat je amateur mag gaan rijden moet je ook een diploma behalen om je niveau aan te tonen. Hiermee waarborgen ze ook wel het niveau denk ik. En de professional is wat de term al zegt. Dit mag je ook niet zomaar gaan rijden. Je moet GP hebben gereden in de amateur klasse met geloof ik een 2de premie.
Dit is in een notendop de wedstrijdsport op zijn frans
Wow! Even je topic doorgelezen en JEMIG wat stoer van je om deze kans te pakken. Bij deze hier mijn stipje zodat ik dit eens kan gaan volgen *toekomstdromen?!* En; Succes met frans leren (mooie maar zeker geen makkelijke taal).
Wow , dat is een hoop en heel anders idd...bedankt voor je uitleg...
leonie87
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-14 18:26
Haha ja Kally dat past niet in 2 zinnen . Het is een heel gedoe geweest om er achter te komen hoe ik hier legaal kon starten en dan in welke klasse ik wilde starten ed. De 5 jarige competitie is mij aangeraden door mijn instructrice omdat ze denkt dat ik mijn 1ste en 2de premie daarin wel kan halen. Nou ja de 2de is al binnen en de 1ste is op 0,8 na wel in zicht!
Haha Geryon, ik vond het ook allemaal heel spannend en eng! Zo ver weg met de trailer naar een plaatst in weet ik waar! En de eerste 5 min dat ik po me paard zat heb ik me echt even afgevraagd hoe ik ook al weer moest paardrijden hahahaha.
WM_ ik vind het niet zo een mooie taal. En zeker heel lastig. Waar wij 1 woord hebben voor meerdere dingen hebben ze hier juist meerdere woorden voor 1 ding. Soms om gek van te worden haha. Maar het gaat met de dag vooruit hoor. Tenminste, op de dagen dat ik frans spreek.
Eydis en Joey als jullie even je mail adres naar pb-en stuur ik een uitnodiging voor de blog.
Uhm behoorlijk wat Annemiek. Via de rijvereniging, via de buurmannen, via de boer waar mijn paarden nu staan en daardoor kom ik ook veel; in het dorp waar iedereen graag komt kijken als ik met een paard passeer en dan krijg je dus ook al snel een "praatje". Super aardige mensen allemaal! En allemaal bieden ze een helpende hand om mijn beroerde frans wat op te krikken
Nou ja annemiek, ik brabbel wat in het "frans" en meestal kijken ze me dan vragend aan van waar heb jij het over haha. Maar ik doe me best en dat waarderen ze enorm! Met de plannen die ik heb moet ik ook wel makkelijk contact kunnen leggen natuurlijk! Ik heb dat altijd leuk en makkelijk gevonden.
Christiene en sanne97 even per pb je email doorsturen en dan nodig ik jullie uit