Wat een prachtige foto's maak je. Moet een heel indrukwekkende reis zijn. Wat staat er verder op het programma? En ben je ook bij de officiële herdenking op 6 juni?
Wauw wat een super reacties , is echt fijn om te lezen, we zijn net terug van twee musea! Eerste musea viel heel erg tegen maar het tweede musea was erg mooi! Hadden vandaag een rustig dagje omdat we best veel gezien hebben in die paar dagen tijd.
Op 6 juni zullen we inderdaad hier ook aanwezig zijn bij een officiële herdenking! Maar absoluut niet waar Obama aanwezig is, daar is het zo druk en dan is het gewoon geen doorkomen aan!
Morgen staat sowieso een dropping op de planning ( als het weer mee gaat zitten ) en als ik het goed heb ontvangen ook een veteranen rit! Maar dit zullen we vanavond verder gaan uitzoeken! Verder gaan we ook nog kijken naar het vuurwerk s'nachts, langs de gehele kuststrook zal er vuurwerk afgestoken worden!!
Fijn topic! En mooie foto's. Ben er een paar jaar geleden met mijn zoons geweest, maakte veel indruk op de jongens.
puttertje
Geplaatst: 03-06-14 19:47
Wouw Do wat een geweldige Unique vakantie... Wilfred en ik vinden dit soort vakanties ook geweldig ,dus al aardig wat plekken gezien... Deze plek nog niet dus we gaan je volgen. Nog een fijne indrukwekkende vakantie gewenst namens ons drie
DmNqUe
Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-14 21:56
Vandaag heb ik niet echt technische hoogstandjes kunnen maken maar wil de foto's toch met jullie delen! We zijn vandaag naar twee musea gegaan, het eerste museum was helaas was teleurstellend en daar mochten ook absoluut geen foto's gemaakt worden. Het tweede museum was het tank museum in Carentan! Ik moet zeggen, dit was wel een indrukwekkend museum! Hier stonden enorm veel voertuigen ook nog in originele staat waar niets aan gerestaureerd was! Buiten stond ook een tank in geheel originele staat! Dat is toch wel heel bijzonder!
Toen we daar aankwamen stond er een enorm aantal aan voertuigen van buitenaf dat daar ook een kijkje kwam nemen!
De volgende foto's zijn foto's die binnen in een echt donker museum zijn gemaakt, kwaliteit is hierdoor helaas flink achteruit gegaan maar het geeft toch een mooie impressie denk ik zelf!
Niet alleen de Amerikaanse voertuigen stonden hier binnen, ook waarin de Duitsers gevochten hebben werd tentoongesteld, deze tank is in volledig originele staat en is niet gerestaureerd!
Heel bizar en ik had het ook nog nooit gezien waren de gasmaskers en oogkleppen voor de paarden! Tussen in hing ook nog een origineel hoofdstel wat destijds gebruikt is!
Munitie van afweergeschut in originele staat!
Eenmaal weer buiten stond daar deze massale tank, helaas zonder rupsbanden want die waren verwoest maar wat er nog van over was , was heel bijzonder om te zien, hoeveel kogelgaten en beschadigingen het wel niet heeft!
En als laatste stonden er ook nog twee tanks die op Omaha beach hebben meegereden waarin je zelf een ronde mocht rijden met bestuurder! De prijs viel mee maar het kon helaas pas vanaf 10 personen!
Morgen vertrekken we ook richting Carentan, hier zal als het weer mee zit een dropping plaatsvinden en is er een parade van veteranen, voertuigen en zo gek je het niet kunt bedenken! Hoop echt dat het weer mee gaat vallen want ze hebben helaas geen goede voorspellingen gegeven!
Vandaag was het dan eindelijk zo ver, de dag van de dropping! Om 2uur zal het hele gebeuren plaatsvinden maar in Engeland ( waar de vliegtuigen zouden opstijgen ) was het te slecht weer waardoor ze nog niet op konden stijgen. Om half 3 kregen we het bericht dat ze opgestegen waren en om half 4 zagen we eindelijk de vliegtuigen dan aan de horizon verschijnen, maar helaas .....
Er stond een veel te harde wind waardoor er niemand ging springen vandaag en er dus ook geen dropping was! we hebben dus helaas 4,5 u zitten wachten voor niets! was echt heel erg jammer maar morgen hebben we nog een poging! Wel zijn we hierna doorgereden naar Utah beach en hier wel weer indrukwekkende dingen gezien!
jammer dat ze niet gesprongen hebben maar het moet natuurlijk veilig blijven
DmNqUe
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 19:48
We beginnen toch maar met de foto's die ik vandaag bij de geplande dropping heb geschoten! Om half 12 waren we al aanwezig omdat we wisten dat het druk zou worden, de meeste mensen zijn vandaag aangekomen in Normandië. Toen we daar eenmaal zaten begon het al heel snel heel vol te lopen, iedere keer marcheerde er politie te paard door de menigte heen en werd zelfs nog een stuk extra weiland afgezet waar mensen mochten staan. Dit weiland was echt binnen 1 minuut volgestroomd wat je op mijn volgende foto kunt zien!
Natuurlijk ook weer een gehele collectie aan de mooiste en grootste voertuigen maar ook vooral in kleding stijlen en de veteranen konden hier natuurlijk ook niet ontbreken!
Eindelijk naar 4,5 uur kwamen een groep van 9 Dakota's op ons af! Nu moest het gaan gebeuren! Ze cirkelden twee keer over en toen kwam helaas het nieuws dat ze de actie gingen afkappen!
En nog twee close-up foto's waarvan hier bij de eerste al een persoon zichtbaar is om te kijken waar ze eventueel gingen springen, het deurtje stond dus al hopen maar helaas..
Na de grote teleurstelling droop het grote publiek natuurlijk massaal af en de politie te paard had zijn handen eraan vol!
Gelukkig konden we nog vrij snel tussen de drukte door komen en heb ik onderweg nog wat platen kunnen schieten vanuit de auto! Hierna zijn we vertrokken richting Utah beach!
Jammer dat het weer niet goed genoeg was om te springen, maar wat een gaaf gezicht zo die vliegtuigen! En wat een massa mensen ook
Brittneyx
Geplaatst: 04-06-14 19:54
Hele mooie foto's! Even een vraagje: vliegen die vliegtuigen zo laag of heb jij een enorme lens
DmNqUe
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 19:56
Die vliegtuigen vlogen echt zo laag! Ik heb ze nog wat dichterbij gehaald in Photoshop maar ze vlogen sowieso onder het wolkendek, echt een machtig gezicht!
@vuurneon, haha ja en dit was nog maar het kleinste gedeelte van de mensen massa
Zoolgangster
Geplaatst: 04-06-14 19:59
Leuk dat je jouw foto's deelt, het lijkt me heel bijzonder daar rond te lopen!
secricible
Geplaatst: 04-06-14 20:07
Heel bijzonder om te zien zeg...
Mijn (stief)opa was een engelse oorlogsveteraan, vloog mee in vliegtuigen. Mijn oma leerde hem na de oorlog kennen toen in nederland gevierd werd dat nederland 50 jaar bevrijd was. De verhalen die hij kon vertellen, pfff...
CarinaR
Geplaatst: 04-06-14 20:08
Potver, krijg er kippenvel van.. alweer. Ongelooflijk hoe gaaf je t vast legt. Dank je wel
Ja die verhalen blijven indrukwekkend en blijf ze ook met kippenvel aanhoren, hier ook zitten we laatst ook op een terrasje en zat ook die veteraan helemaal te vertellen hoe hij gedropd bleek te zijn in sainte mere eglise ! Blijf ongelofelijk! De foto's van Utah Beach heb ik ook bijna erop staan! Komen er binnen minuten op te staan!
Die zwart-wit foto vind ik heel gaaf! Wel heel jammer dat er geen dropping is geweest... Maar as said before: veiligheid eerst.
DmNqUe
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 20:39
Utah Beach.. Woorden zijn volgens mij haast niet nodig!
Toch wel een apart gezicht, de soldaten op het strand waar de soldaten gevochten hebben voor hun leven!
Deze soldaat kwam een bloemetje leggen voor de gevallen slachtoffers aan de rand van het water, even een kippenvel moment!
En van deze laatste foto moest ik zelf even slikken, waarom weet ik niet zo goed maar gewoon de onwetendheid van wat hier gebeurd is, op de uitkijk staan om te kijken of de vijanden eraan kwamen! Heel bijzonder gevoel
DmNqUe
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-14 20:40
mirriezz schreef:
Die zwart-wit foto vind ik heel gaaf! Wel heel jammer dat er geen dropping is geweest... Maar as said before: veiligheid eerst.
Ja precies! Het waaide zo ontzettend hard , ze moesten ook flink bijsturen aan de vliegtuigen! Maar morgen hebben we nog een kans en de voorspelling zijn goed tot nu toe
MyWup
Geplaatst: 04-06-14 20:47
Mooi om te zien! Vorig jaar zijn we een week in normandie op vakantie geweest. We hebben veel musea bezocht, zoals Dead man's corner in st.Marie du mont, museum airborne in st. Mere eglise, Museum d day omaha in Vierville sur mer, memorial pegasus in Ranville. Ook zijn wij in omaha beach geweest, Amerikaanse begraafplaats in Colleville sur mer, dat was indrukwekkend. Pointe du hoc hebben we bezocht, ook de batterie in Longues sur mer. Leuk om de foto's te zien zeg!! Veel herkenning. We wilden op zich dit jaar weer heen maar vanwege de verwachte drukte niet gedaan. Veel plezier nog!