Goedkoop naar Zweden met de auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine

Re: Goedkoop naar Zweden met de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:25

Euh, ik vind een camping goedkoop als hij rond de 20 euro per nacht is :D Wij zijn met 2 volwassenen, een kleine tent, een auto (hoeft niet bij de tent) en we willen graag stroom. Meestal zitten we boven de 20 euro :=

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 17:40

Sabine schreef:
Euh, ik vind een camping goedkoop als hij rond de 20 euro per nacht is :D Wij zijn met 2 volwassenen, een kleine tent, een auto (hoeft niet bij de tent) en we willen graag stroom. Meestal zitten we boven de 20 euro :=

haha, ja daarom dacht ff vragen wat goedkoop is :)
Ik ben gewend aan natuurcampings voor max 10 euro per nacht inclusief tent en auto.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:45

Wij kwamen inderdaad goedkoop uit op ongeveer 20/25 euro per nacht. In m'n andere berichtje in het topic heb ik een link geplaatst naar een camping in Halmstad, dat was 15 euro geloof ik per nacht en dat is de goedkoopste die we gehad hebben (en dat was eigenlijk ook de leukste camping die we gehad hebben :) )

Het ging om 2 personen, auto en tentje zonder elektriciteit.

Misschien dat het in het noorden wel goedkoper wordt maar wij zijn met kamperen niet boven de lijn van Stockholm geweest.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 18:56

Ik heb niet alle reacties gelezen maar waarom kijk je niet of je bij mensen kunt slapen zegmaar. Ik denk dat je heel wat nederlanders kan vinden. In tingsryd stikt het van de nederlanders.
Verder kan je overal staan en gaan waar je wil, zolang er geen hek ergens omheen staat mag je er gewoon je auto neerzetten en gaan kamperen. Je hebt dan alleen geen stroom. Je hebt ook veel parkeerplaatsen met stekkers voor in de winter om je auto op te warmen maar misschien kan je die gebruiken, ik weet niet precies hoe die werken, wij gebruiken ze niet.
Over de zweden wordt gezegt dat ze erg afstandelijk en afhoudend zijn maar ik ken ze niet anders dan dat ze super open en heel vriendelijk en gastvrij zijn. Onze buurvrouw belde van de week heel vroeg dat haar veulentje geboren was en dat er wat problemen zijn, iedereen helpt elkaar, hoe vroeg of laat het ook is. Maargoed dat kan per regio verschillen natuurlijk.

En ik las iets over dat de lunch heel belangrijk is, er zijn hier inderdaad bijna geen restaurants meer open in de avond, rond 7 uur is alles dicht en dood. Supermarkten zijn vaak wel 7 dagen per week van 8 tot 9 open, ligt er natuurlijk aan of het een grote stad is.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:02

Hoi,

Ik ga zelf deze zomer ook met de auto naar Zweden op vakantie! Wij gaan echter wel van Kiel naar Göterborg met de boot, dit omdat wij na uitrekenen wat voor een godsvermogen je aan de bruggen en benzine kwijt bent, wij zelfs goedkoper uit zijn met de boot!
Wij gaan naar een plaatsje vlakbij het Vänern meer, maar zitten daar in het familiehuis van mijn vriend, dus qua verblijfplaatsen kan ik je niet helpen.
Wat ik veel voorbij zie komen is dat Zweden erg duur is, maar ik hoor juist dat Zweden (op alcohol na haha) goedkoper is dan Nederland.

Succes!

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:11

Huizen zijn inderdaad heel goedkoopt. Wij huren hier een huis, echt super groot, waren vroeger 2 woningen. Een grote schuur, 3 stallen en 6 hectare grond voor 500 euro per maand. Water is gratis want we hebben een eigen bron. Verder betaal je aan wegenbelasting ongeveer 1/3 per jaar van wat je in nederland betaald en benzine kost 1,50 ongeveer. Groente is hier wel veel duurder, dat word allemaal geimporteerd.
Verder weet ik zo even niet echt een voorbeeld haha.

Oowja wel dat we voor een grote strobaal van 400 kilo ongeveer 45 euro betalen, voor zo'n grote rol hooi 22 euro dus dat scheelt wel veel met in nederland geloof ik. Zaagsel kan je hier meestal gratis krijgen bij de houtzagerijen.
Maargoed hier heb je niks aan om op vakantie te gaan haha

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 20:21

Dankjulliewel! Ja ik dacht zelf ook al toen ik die prijzen las.. ik ga wel bij boeren langs haha.
Ik ga nog eens even een berekeningetje maken :)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:31

oh en aanvullinkje! Als je besluit met de boot te willen.. boek die dan nu! prijzen stijgen vanaf halverwege deze maand echt flink (ivm het seizoen)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:05

tis jammer dat je niet in Aug gaat dan had je bij mij kunnen komen logeren in Göteborg :D.

Ik zit zelf in Göteborg en ga veel naar mijn schoonouders in Borås :j

Ook Göteborg is een mooie stad om te zien, als je dan toch gaat en het leuk vind is Liseberg ook erg leuk om te zien (amusement park in de stad zelf) je betaald voor de entree niet veel! en je kunt kaartjes kopen voor de attracties ik vind dat fijn omdat ik alleen in de achtbanen en wild water banen in ga :D dan ben je altijd goedkoper uit als dat je giga veel betaald voor entree :+ zie bv de Efteling ik betaal stik veel voor entree en ga niet in alles dat vind ik zonde!

In Göteborg is ook veel de doen in de stad zelf, leuke musea en alles is makkelijk te bereiken met openbaar vervoer.

http://liseberg.com/en/home/

http://stadsmuseum.goteborg.se/wps/port ... sm/english

als je van kunst houd http://konstmuseum.goteborg.se/wps/port ... tm/english

1 van mijn favo http://goteborg.se/wps/portal/sjofartsm/english

en het aller leukste van allemaal <3 http://www.universeum.se/index.php?lang=en

dat ligt naast Liseberg!

Edit: Als je voor de stadsmusea 1 entree kaart koopt kun je gratis in de andere (maar dit is alleen de "gemeente musea"

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:17

Jaaa Liseberg! Vind de Balder zo gaaf! Nu nvt, maar met Kerst is het zo mooi daar!
Universum is inderdaad ook echt leuk! Ik vind de Lipstich (Göteborgs Utkiken) en het Volvo museum ook erg leuk.
Ik heb een aantal keer een Göteborg pas gekocht, echt ideaal (overal gratis naar binnen en gratis met het OV).

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-14 20:36

Cookies schreef:
Ja ju kunt via Denemarken en dan 2 tolbruggen pakken. Is ook niet goedkoop.

Weet je hoe duur de tolbruggen ongeveer zijn?

Lisafox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 22:53

dit kun je googlen, dit hebben wij toen ook gedaan.

wij zijn van duitsland naar denemarken gegaan met de boot en van denemarken naar zweden met de brug.
dit kwam ons beter uit.
waren bij elkaar volgens mij rond de 100 euro krijt.
maar dit weet ik niet meer zeker.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-14 12:51

hallo hallo
Inmiddels ben ik weer terug, en helaas niet naar Zweden geweest. Durfde het met mijn auto niet aan dus ben lekker in NL gebleven. En moest idd naar de garage :D
Maar het is nog steeds een wens, dus wie weet volgend jaar, na eerst een grote beurt voor de auto.
Heb mijn campertje nu wel lekker uit kunnen testen en dat was super leuk.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:29

Hej hej!

Wij zijn net terug uit Zweden! Fantastische vakantie gehad.. Weer viel de laatste week iets tegen, maar dat mocht de pret niet drukken :D
Ook nog een 2,5 uur durende rit te paard door de bossen gemaakt, wat was dat gaaaaaf!
Bergen en rotsen op en af alsof 't niks was.. Wauw.

Ik vond het met de boot toch wel erg relaxed zeg.. scheelde ons toch bijna 700km rijden en we waren duurder uit geweest als we via de bruggen waren gegaan (bezine + tol)!
Wij zijn dus met Stena Line gegaan (Kiel - Göteborg), maar een andere (goedkopere) optie is misschien Fin Lines, die gaat van Travemunde naar Malmö.
Misschien een tip voor volgend jaar :Y)

Hej då!

(Vind het echt een vet grappig taaltje..)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 10:15

leuk zeg!! Klinkt goed!!

ik ben inmiddels nog 2 weken naar Frankrijk gegaan, en heb nu ook beter idee wat het allemaal kost met benzine tol etc.
Wie weet volgend jaar!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:55

Een andere goedkope boot-optie is Rostock (Duitsland) - Trelleborg (Zweden). Wij waren voor een enkeltje met de nachtboot 200 euro kwijt, inclusief 2 persoons buitenhut (dus met raampje). Maar dat kan goedkoper en een hut is niet verplicht. Je kan ook op een slaapstoel, maar dat ga ik niet nog een keer doen. :=