Op reis naar Kroatië, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Op reis naar Kroatië, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:22

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 07:54

Wij zitten momenteel al twee weken in Kroatië, in de buurt van Pula, Medulin. Camping is erg groot (toch wat ik van vorige jaren gewend ben) maar verder wel ok, lekkere restaurantjes ook en de tent staat met uitzicht op zee, heerlijk :)

We zijn hier ook gaan duiken en voor de 'trial' (uur duiken met begeleiding) viel de prijs echt goed mee (60 euro pp vanaf de boot, vanaf de kust was goedkoper). Een aanrader, het onderwaterleven was mooi!

edit: we hebben onze drie honden mee, waaronder onze 13-jarige golden retriever, en ze doen het heel goed. We gaan elke dag een paar keer zwemmen en verder afspoelen in de hondendouches op de camping. Zelfs ons oudje heeft geen last van de warmte op die manier (gisteren 31 graden).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:44

Maandag vertrekken wij ook :D Eerst naar Budapest en daarna door naar Kroatië. (Eerst naar Split, dan varen we naar Hvar, door naar de Plitvice meren en dan gaan we via Zagreb het land weer uit) Heel veel zin in :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:12

Hou je ons op de hoogte Splashislief? Dat is ook ruwweg de richting die wij op gaan.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:35

Wij vertrekken binnen exact 3 weken naar Podstrana, vlakbij Split. Met een tussenstop/overnachting in Plitvice om naar de meren te gaan kijken. :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:02

Wij gaan 1 augustus weg :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 06:42

anneliesdj schreef:
Hou je ons op de hoogte Splashislief? Dat is ook ruwweg de richting die wij op gaan.

Als het lukt met wifi wil ik onderweg wel af en toe een update plaatsen :j

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:28

Aankomende vrijdag is het zover! Dan gaan we!!!! Yes

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:50

wij gaan morgen, met de camper, eerste stop is karlovac en daarna richting zardar en daarna verder richting dalmatie.
bijna 3 weken, heb er zin in.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:08

Hier inmiddels dag twee in Dalmatie, wat een waanzinnig mooi land! Morgen gaan we een van de nationale parken bezoeken :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:12

Iedereen veel plezier deze zomer in Kroatië! Ben er zelf 2 keer geweest, prachtig land :D.
Ik ga dit topic ook volgen, misschien dat ik nog wat vragen kan beantwoorden.
Veel foto's posten allemaal als jullie terug komen *\%/*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:43

Wij zijn vanmorgen om 7 uur in Split aangekomen met de trein. Super mooi, leuke kleine straatjes, veel terrasjes, mooie boulevard. Echt gaaf leuke sfeer, zeker een aanrader!
Morgen varen we naar Hvar (eiland) en gaan we daar rond crossen met een scootertje en overmorgen vertrekken we s middags naar de Plitvice meren km van daaruit door te reizen naar Zagreb :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:49

SplashIsLief schreef:
Wij zijn vanmorgen om 7 uur in Split aangekomen met de trein. Super mooi, leuke kleine straatjes, veel terrasjes, mooie boulevard. Echt gaaf leuke sfeer, zeker een aanrader!
Morgen varen we naar Hvar (eiland) en gaan we daar rond crossen met een scootertje en overmorgen vertrekken we s middags naar de Plitvice meren km van daaruit door te reizen naar Zagreb :D

De kleine leuke straatjes vind ik wel echt heel kenmerkend voor kroatië <3...
Gaaf, naar de plitvice meren, ben ik ook geweest. Een heel stuk voor moeten rijden maar het was het zeker waard!
Wel heel erg toeristisch en vreselijk druk helaas :roll:

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 22:23

Klinkt mooi dit, ik kan bijna niet wachten, wij gaan donderdag of vrijdag.
We zijn er nog niet over uit of we een hotel nemen halverwege of op een camping overnachten, in één keer doorrijden zal te ver zijn met 2 kleine kids.
Als iemand nog een idee heeft qua hotel/camping, wel iets goedkoops dan :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 07:24

Welke route rijden jullie, en hoeveel willen jullie op een dag rijden? In welke omgeving willen jullie dan stoppen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:00

Euh de snelste route? :+
Ik denk dat we ergens in Oostenrijk dan zullen stoppen, iets over de helft van de trip lijkt me het prettigst.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:06

zoiezo ga t binnenland van kroatie in is heel indrukwekkend..
ga savonds lekker de marktjes op..
de krka en plitvice watervallen zijn heel mooi..
en ga vooral naar t onderste deel van kroatie richting split enz :j

ga snorkelen etc ...ga eens bij lokale bevolking eten
de kust route kroatie is ook erg mooi(niet voor de angsthazen want je rijd naast een ravijn en er is geen afzetting bij de weg)
zorg dat je goeie sterke zonnebrand mee heb.

wij stoppen altijd 3 keer 2 keer duitsland en 1 keer in slovenie bij een nudisten camping en nee zoveel nudisten liepen er niet rond meeste waren gewoon netjes gekleed al dan niet in een zwembroek of iets..(een waanzinnig mooie camping waarbij je kan douchen onder een waterval en ze hebben de lekkerste ijs betaalde je 20 cent per bolletje ofzo)

hier rijden wij gewoon op kaart of tom tom en pakken t korste stuk van oostenrijk..
en stoppen gewoon bij een camping die op de kaart staat meestal is er wel plek op de camping om te overnachten

hier kom ik al 6 jaar in kroatie het is echt een prachtig land. de bevolking is heel aardig en je kan zo aanschuiven wat betreft eten enz..

ow ja en voordat ik het vergeet neem veel zoute dingen mee zoals drop enz...omdat zout vocht vast houd waardoor je minder snel uitdroogt of onwel word
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 25-07-14 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:23

@Anneliesdj: Slovenië, plaats: Bled zijn twee prachtige campings om te overnachten. Ook de moeite waard om op bv de terugweg 2 dagen te blijven. Prachtige natuur/omgeving en leuke dingen om te zien.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:26

wendely schreef:
@Anneliesdj: Slovenië, plaats: Bled zijn twee prachtige campings om te overnachten. Ook de moeite waard om op bv de terugweg 2 dagen te blijven. Prachtige natuur/omgeving en leuke dingen om te zien.

Ik hoor verhalen over corrupte politie in Slovenie en dat je daar maar zo snel mogelijk doorheen moet rijden? Of zijn dat weer van die spookverhalen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:33

anneliesdj schreef:
wendely schreef:

Ik hoor verhalen over corrupte politie in Slovenie en dat je daar maar zo snel mogelijk doorheen moet rijden? Of zijn dat weer van die spookverhalen?

nou dat valt allemaal wel mee hoor over corrupte politie ik denk eerder spook verhalen...
slovenie is ook echt een prachtig land om even een paar dagen te verblijven de natuur is daar echt prachtig.
wij stoppen al ieder jaar minstens 2 dagen in slovenie om van de natuur te genieten daar want die is echt waanzinnig

voor alle mensen die op de bonnevooi willen gaan naar kroatie dat kan gemakkelijk wel wil ik dan aanraden om zadar en istrie te vermijden.
naar beneden van kroatie is het veel minder allemaal toeristisch en je kan overal wel een camping plek afhuren :j

wij zitten vaak in turanj of split of dubrovnic.

wat betreft snorkelen enz zorg dat je waterschoenen mee heb dit ivm zee-egels
die ook dicht bij de kust zitten, en je kan gewoon daar snorkel setje kopen of zelf meenemen t water is verder echt zalig niks koud aan enz :D
maar t onderwater leven is daar ook erg mooi.

ook kan je volgens mij dolfijnen en walvissen spotten dacht ik kon je met een boot mee t water op
en nu ik t weer over kroatie heb ...zit ik alweer van zucht ik wil zo graag weer heen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:41

Wat Nathalie zegt is inderdaad een goed punt, zorg voor waterschoentjes of koop ze daar.
Je haalt je voeten anders open bij het water.

Ik had ooit eens een topic geopend van de plitvice meren, net weer even de foto's bekeken, echt zo mooi daar <3
Mjetterd @ [BEU] [Foto] Plitvice meren

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:44

en veel strandjes bij de kust bestaan uit steentjes/keitjes...met enkel een handdoekje ligt dit dus niet zo lekker als je wil zonne of je ligt op beton
dus raad ik aan dat je zo een lig matje of opblaas bedje meeneemt dat ligt ff wat lekkerder

mjetterd zwijmel als ik dat soort foto's zie wil ik al helemaal weer terug naar kroatie t is daar zo beeldschoon <3

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:32

NathalietjeB schreef:
ook kan je volgens mij dolfijnen en walvissen spotten dacht ik kon je met een boot mee t water op
en nu ik t weer over kroatie heb ...zit ik alweer van zucht ik wil zo graag weer heen.

Ik MOET ECHT walvissen dolfijnen en haaien zien!
Nog tips daarvoor, iemand?

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:38

Als mensen nog op zoek zijn naar een goedkope last minute naar Kroatië: http://bit.ly/1mMyrlR
Luxe accommodaties op o.a. Zaton vlakbij Zadar!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:45

Dat zijn allemaal huisjes of stacaravans toch?