Meisje, 21, alleen op vakantie. Waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:05

Aberdeen (in Schotland) is ook wel leuk, Aberdeen zelf als stadje (oa de universiteitsgebouwen zijn heel typisch en idyllisch), er vlak naast ligt ook nog een heel erg mooi natuurgebied, en je zit een treinreis weg van Stonehaven en Dunnottar Castle. Om tot in Aberdeen te geraken hebben we de bus vanuit Edinburgh genomen, Edinburgh zelf (en omgeving) is ook wel de moeite om enkele dagen rond te lopen.

De Schotten zijn supervriendelijke mensen trouwens! En pluspunt: je mag er overal wildkamperen dus het tripje was voor ons heel goedkoop.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:13

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:20

Zuid Frankrijk is mijn favoriet! Vallon Pond'Arc mmisschien?

Dispar_Vulgo

Re: Meisje, 21, alleen op vakantie. Waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:24

Wil je perse op stedentrip?
Ik ben vorige zomer alleen naar een surfcamp geweest in Zuid-Frankrijk.
Super veel mensen die alleen gaan, maar ook mensen die met meerdere komen. Leeftijd tussen 18 en 35 jaar. In principe is alles geregeld (vervoer, eten, verblijf, lessen, vermaak etc), maar je bent vrij om wel/niet deel te nemen. En het is absoluut niet duur.

Happy_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:27

Cork (Ierland) vind ik een echte aanrader!

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:34

Ik ben vorig jaar alleen op het vliegtuig naar Edinburgh gestapt. Welliswaar om daar aan een school te gaan leren en in gastgezin maar Edinburgh is een stad waar ik ook zo alleen heen zou gaan.
Mooie stad, alles is, naar mijn idee, erg overzichtelijk, mooie stad, fijne mensen. Vanuit Edinburgh zit je zo met de bus in Glasgow.

Ik lees ook even mee voor ideeën :).
Toevallig zelf ook 21, jaar niks te doen en opzoek naar leuke ideeen om naar toe te gaan.
Vrienden met school en geldtekort dus iemand mee krijgen is vrijwel onmogelijk :(.
Ik loop zelf erg tegen die eerste dagen aan.. Heb dan graag iets of iemand om op terug te vallen, totdat ik het allemaal een beetje heb kunnen bekijken hoe het er aan toe gaat ect.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 13:40

ik zou als ik jouw was naar Engeland gaan. super mooi land en genoeg te doen. hele hoge sosiale controle. en je kent de taal. ik vond persoonlijk York heel erg mooi. mooie binnenstad met genoeg te doen. Vedder is de natuur prachtig. en zal je je vast niet vervelen!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 15:28

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:57

Zelf ben ik erg gecharmeerd van Cardiff, maar hierin ben ik niet helemaal onbevooroordeeld. :)) Het is een stad met een hoop moderne architectuur, maar ook oudere huizen, kastelen en gebouwen. Er zijn een hoop restaurantjes en pubs, zowel in het centrum als aan de baai, grote winkelcentra, maar ook een aantal arcades met boetiekjes en dingen. Grote pluspunten vind ik het feit dat het niet zo heel duur is en ook veilig. Je kunt er 's avonds makkelijk in je eentje over straat.

sylva schreef:
Ik vroeg me gewoon af of TS er ook een reden voor heeft? Maar als dat tegenwoordig ook niet meer gevraagd mag worden, jeetje. >;) Ik ken namelijk niemand die in zijn eentje op reis is geweest, dus ik mag dan toch gewoon naar haar beweegredenen vragen? Waar ze inmiddels al antwoord op heeft gegeven, dus bedankt daarvoor TS. Lijkt me erg spannend om te gaan doen.
Daarnaast vind ik de vergelijking met op kamers gaan wel een beetje onzinnig. Een reis bevindt zich niet continue op dezelfde plek, je moet voldoende geld mee hebben om rond te komen, tenzij je wilt gaan werken dus er is veel meer om over na te denken als wanneer je even van stad veranderd binnen je eigen land om op kamers te gaan en te studeren. Binnen Nederland betaal je je geen ongeluk aan telefoonkosten, is er lang leve het internet op elke plaats die je maar wilt en als er wat is duurt het veelal max 3 uur voor je je ouders of familie bij je hebt, als je al aan de andere kant van het land zit. Tot slot is de zorg hier goed geregeld als er wat is. Ook geeft een studie een sturende richting aan en ontmoet je daar 'vaste' nieuwe mensen. Net zo goed als met in het buitenland studeren. Je bent daar in een sturende richting en om een reden. Niet om rond te zwerven en een land met zijn culturen te zien.
Ik vind dat je het wel erg negatief bekijkt allemaal en dat je je vragen om te beginnen al vrij veroordelend geformuleerd hebt. Ik kan me dan ook totaal niet vinden in je bezwaren en argumenten. Voldoende geld bij je hebben, (mindere) zorg, en hogere telefoonkosten zijn sowieso "issues" en dingen om over na te denken als je op reis gaat, of dat nou met z'n tweeën, drieën of twintigen is. Je reisgenoten kunnen een griepje of gebroken been ook niet met een toverspreuk of telefoontje naar je ouders genezen, en je leert juist op eigen benen te staan als je niet om ieder wissewasje je ouders op laat draven. Ook in het buitenland hebben de meeste hostels tegenwoordig gewoon gratis internet, hoewel ik niet snap waarom je 24 uur per dag verbonden wilt zijn, je bent immers op vakantie.
Juist het ontmoeten van nieuwe mensen, het los kunnen laten van alle "sturende" (en vrijheidsbeperkende) dingen, zoals vaste vrienden, een telefoon die de hele dag "hoi er is een nieuw bericht" zegt, studie, kamer, familie etc. vind ik het leuke aan reizen en dan inderdaad met name alleen reizen. Lekker m'n eigen plan trekken, niemand die aan m'n hoofd loopt te jengelen dat ik te lang doe over foto's maken, te snel loop, te langzaam loop, te lang lunch, niet lang genoeg lunch, te duur eet, te goedkoop eet, activiteit x niet leuk vind, activiteit y wel leuk vind. Als je je hoofd erbij houdt en oplet waar je heen gaat, kan er vrij weinig gebeuren. Risico's houd je altijd, maar die risico's zijn er ook als je midden in de nacht van je studentenvereniging naar huis loopt.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:33

sylva schreef:
Wat mij wel direct naar boven sprong, mag ik vragen waarom je een reis in je eentje gaat maken? Alleen al door de risico's die je loopt als je in je eentje zo'n reis maakt, vraag ik me af of je dat wel zeker weet en niet iig 1 reisgenootje mee zou willen nemen. Vind je het daarnaast niet een eenzame gedachte?

Van alleen reizen leer je veel! :) Je moet alles alleen uitzoeken, vooral als je opeens in een situatie terecht komt à la trein rijdt niet verder/ overstromingen/ campings uitgeboekt etc. Verder is het veel makkelijker contact maken dan wanneer je met z'n 2en/meerderen bent. Nu "moet" je wel. Ik geniet er altijd weer van, en ga dan ook veel liever in m'n uppie op reis dan met anderen. Je ontmoet toch altijd wel leuke mensen, dus echt alleen ben je nooit als je dat niet wilt.

Ik kan Ljubljana echt aanraden, net als Krakow en Istanbul. En uiteraard Berlijn <3 Innsbruck is ook heel tof, ik geef je wel een rondleiding, gewoon een gil geven als je er bent :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 04:17

sylva schreef:
Ik vroeg me gewoon af of TS er ook een reden voor heeft? Maar als dat tegenwoordig ook niet meer gevraagd mag worden, jeetje. >;) Ik ken namelijk niemand die in zijn eentje op reis is geweest, dus ik mag dan toch gewoon naar haar beweegredenen vragen?

Ik was een meelezer maar moet hier even op reageren;

Je bent zeker zelf nooit alleen op reis geweest? Ik was 22 toen ik voor 4 maanden naar Australië vertrok.. in mn eentje. En als je hier rondloopt (ja na 2 jaar zit ik er weer, nu voor minimaal een jaar, weer in mn eentje) ben je bij laaaaaaaange na niet de enige. Alleen op reis is helemaal zo gek niet hoor. :?
En gevaarlijk? Pfff, als je logisch nadenkt absoluut niet. Je loopt in Nederland toch ook alleen rond en niet altijd met iemand?

Gewoon lekker gaan meis, je leert vooral je zelf heel goed kennen en dat kan soms ook een eyeopener zijn. :) Verder is het heerlijk om te kunnen doen en laten wat je wilt, zonder rekening te houden met een ander.

Nice in Frankrijk schijnt ook een hele leuke stad te zijn.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:07

Dublin. Is ook een prima stad om in je eentje te verkennen.
Ik lees dat je planning een dag of 5 is, dan ben je ook in de gelegenheid om bijv. een dagtour te doen naar prachtige plekken buiten Dublin. Absoluut een aanrader.

Bijv. met http://www.paddywagontours.com/

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 11:35

Jullie komen met zoveel geweldige ideeën, ik kan de komende vijf jaar drie keer per jaar op vakantie denk ik. :D
Voor de eerste keer vind ik Innsbruck of een van de bestemmingen in de UK wel een heel goed idee, daar kan ik me ook verstaanbaar maken, wel zo handig. Als het dan goed bevalt kan ik ook een wat verdere bestemming kiezen, maar niet zo ver als Australië, dat vind ik toch wel te ver. :P

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:06

Dublin is niet de UK hoor ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:07

mbkaatje schreef:
Dublin is niet de UK hoor ;)

Ze zegt toch ook niet dat ze naar Dublin gaat? :=

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:08

Ojee, heb ik wat verkeerds gezegd ....
Ik bedoelde het meer als een grapje (vandaar de smiley).

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 12:09

De bestemmingen aan die kant van het water dan :P
Waar je mag verwachten dat 99% van de mensen Engels (of iets wat erop lijkt) kan. :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:13

Precies, ik begrijp je.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:36

Konstantine schreef:
Jullie komen met zoveel geweldige ideeën, ik kan de komende vijf jaar drie keer per jaar op vakantie denk ik. :D
Voor de eerste keer vind ik Innsbruck of een van de bestemmingen in de UK wel een heel goed idee, daar kan ik me ook verstaanbaar maken, wel zo handig. Als het dan goed bevalt kan ik ook een wat verdere bestemming kiezen, maar niet zo ver als Australië, dat vind ik toch wel te ver. :P

Kom maar gezellig naar Innsbruck, 't is leuk hier :)) 't is niet zo groot, maar kun je nog een dagje gaan bergwandelen/ mountainbiken/ gewoon lekker in de zon zitten.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:48

En auswitch? De dorpen eromheen is ook genoeg te doen en is geloof ik ook met de trein en bus te bereiken

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:29

Ik denk niet dat het handig is om alleen naar Auschwitz te gaan, na zoiets heb je denk ik toch behoefte aan een bekend persoon om je heen

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:31

Annecy in Frankrijk is een aanrader. Hele mooie omgeving aan een helderblauw meer met veel bezienswaardigheden en erg leuk shoppen!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:48

Ook ik zeg Innsbruck, zeker een aanrader! Ik ben er nu 4 keer geweest, maar vervelen doet het niet. Die kleine, mooie straatjes, heerlijk! Vanaf Innsbruck rijdt er ook een (destijds rechtstreekse) trein naar Salzburg die zeker de moeite waard is. De treinrit zelf is alleen al fascinerend en de stad Salzburg ook! Vooral de Mirabell Garden blijf ik zelf mooi vinden en een bezoekje aan het Mozart huis natuurlijk! :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 22:24

Nou TS, wat gaat het worden? :D

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 08:11

Ik ben sinds gister terug van een weekend Dublin in m'n eentje. :D

Kan het heel erg aanraden, om daar in je eentje naar toe te gaan. Heb me geen moment onveilig gevoeld en heb zeer leuke gesprekken gehad.

Maar TS, waar ga je naar toe? :D