Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
minikatje schreef:http://www.mevoreizen.nl/treinreizen/Ts ... nobyl.html
deze wilde ik nog heel graag doen, misschien wat voor jou?
Keet schreef:minikatje schreef:http://www.mevoreizen.nl/treinreizen/Ts ... nobyl.html
deze wilde ik nog heel graag doen, misschien wat voor jou?
Weet niet of de Oekraine momenteel een land is om naar toe te gaan op vakantie
sylva schreef:Ik vind dat je het wel erg negatief bekijkt allemaal en dat je je vragen om te beginnen al vrij veroordelend geformuleerd hebt. Ik kan me dan ook totaal niet vinden in je bezwaren en argumenten. Voldoende geld bij je hebben, (mindere) zorg, en hogere telefoonkosten zijn sowieso "issues" en dingen om over na te denken als je op reis gaat, of dat nou met z'n tweeën, drieën of twintigen is. Je reisgenoten kunnen een griepje of gebroken been ook niet met een toverspreuk of telefoontje naar je ouders genezen, en je leert juist op eigen benen te staan als je niet om ieder wissewasje je ouders op laat draven. Ook in het buitenland hebben de meeste hostels tegenwoordig gewoon gratis internet, hoewel ik niet snap waarom je 24 uur per dag verbonden wilt zijn, je bent immers op vakantie.Ik vroeg me gewoon af of TS er ook een reden voor heeft? Maar als dat tegenwoordig ook niet meer gevraagd mag worden, jeetje.Ik ken namelijk niemand die in zijn eentje op reis is geweest, dus ik mag dan toch gewoon naar haar beweegredenen vragen? Waar ze inmiddels al antwoord op heeft gegeven, dus bedankt daarvoor TS. Lijkt me erg spannend om te gaan doen.
Daarnaast vind ik de vergelijking met op kamers gaan wel een beetje onzinnig. Een reis bevindt zich niet continue op dezelfde plek, je moet voldoende geld mee hebben om rond te komen, tenzij je wilt gaan werken dus er is veel meer om over na te denken als wanneer je even van stad veranderd binnen je eigen land om op kamers te gaan en te studeren. Binnen Nederland betaal je je geen ongeluk aan telefoonkosten, is er lang leve het internet op elke plaats die je maar wilt en als er wat is duurt het veelal max 3 uur voor je je ouders of familie bij je hebt, als je al aan de andere kant van het land zit. Tot slot is de zorg hier goed geregeld als er wat is. Ook geeft een studie een sturende richting aan en ontmoet je daar 'vaste' nieuwe mensen. Net zo goed als met in het buitenland studeren. Je bent daar in een sturende richting en om een reden. Niet om rond te zwerven en een land met zijn culturen te zien.
sylva schreef:Wat mij wel direct naar boven sprong, mag ik vragen waarom je een reis in je eentje gaat maken? Alleen al door de risico's die je loopt als je in je eentje zo'n reis maakt, vraag ik me af of je dat wel zeker weet en niet iig 1 reisgenootje mee zou willen nemen. Vind je het daarnaast niet een eenzame gedachte?
sylva schreef:Ik vroeg me gewoon af of TS er ook een reden voor heeft? Maar als dat tegenwoordig ook niet meer gevraagd mag worden, jeetje.Ik ken namelijk niemand die in zijn eentje op reis is geweest, dus ik mag dan toch gewoon naar haar beweegredenen vragen?
Konstantine schreef:Jullie komen met zoveel geweldige ideeën, ik kan de komende vijf jaar drie keer per jaar op vakantie denk ik.
Voor de eerste keer vind ik Innsbruck of een van de bestemmingen in de UK wel een heel goed idee, daar kan ik me ook verstaanbaar maken, wel zo handig. Als het dan goed bevalt kan ik ook een wat verdere bestemming kiezen, maar niet zo ver als Australië, dat vind ik toch wel te ver.