Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:06

kehdra schreef:
Dat lijstje is voor het soort stal wat je zoekt, niet het soort rijden. Niet dat ik er wel wat western achtigs in kan vinden hoor.
Als je uitgebreid zoekt, en je tikt rider-western in het lijstje met "job types" aan, en je zoekt dan, dan krijg je alle vacatures waar ze western zoeken. Net even gekeken, er staan er 45 op, maar veel zoeken iemand die van alles kan en óók western kan rijden.
Lees de vacature goed voordat je reageerd zou ik zeggen ;).

Bedankt voor het meedenken! Ik ben nieuw met yardandgroom dus allemaal een beetje "spannend" nog haha

Waikiki

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:55

Let er wel op (voor de toekomstige Aussies) je mag met het visum maar een half jaar op dezelfde plek werken. Tenzij je daarna op vakantie gaat (ik weet niet voor hoe lang) kan je daarna in principe terug komen.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:56

Ik heb zojuist op wat advertenties gereageerd, op verschillende plekken door heel de wereld.
Ik zou zo graag willen, maarja, even afwachten en kijken of alles haalbaar is.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:48

Spannend Cindeeh! Ik wil ook zo graag al reageren, maar ik kan echt pas halverwege augutus weg :(

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:50

myrt3 schreef:
Spannend Cindeeh! Ik wil ook zo graag al reageren, maar ik kan echt pas halverwege augutus weg :(

Maar dan kan je alvast beginnen met reargeren en zoeken. Toen ik naar Californie ging ben ik ook 1 jaar van te voren begonnen met zoeken enzovoort. ;)

En halverwege augustus is al over 4 maanden :)

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:16

Gracefull schreef:
myrt3 schreef:

Maar dan kan je alvast beginnen met reargeren en zoeken. Toen ik naar Californie ging ben ik ook 1 jaar van te voren begonnen met zoeken enzovoort. ;)

Wat voor werk heb je hier gedaan? :) ben zelf op zoek naar bedrijven waar mensen al ervaring mee hebben

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:52

Citaat:

Opzich heb je daar wel gelijk in hoor, maar er is zoveel doorloop op yardandgroom dat ik bang ben dat als ik nu al ga reageren ze toch al emnsen hebben die eerder kunnen enzo..

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:28

Ik ben nu ook 'al' op zoek voor iets in 2015 :j

Bedankt voor de tip Waikiki, zag het ook al voorbij komen op Aupair-world.

Ik heb me er vanochtend aangemeld!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:32

Ik zit trouwens ook op workaway, leuk voor tussenadresjes of werk in ecologische projecten/boerderijen of met paarden.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:05

myrt3 schreef:

Ah ja das balen. Ik heb geen school en nog geen plannen. Ben vanaf eind juni beschikbaar. Ga namelijk voot de zomervakantie weg.

Alleen nog even verzinnen hoe ik het goed ga brengen naar mijn vriend haha.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:07

Wat een geweldige site die workaway. Kende die nog helemaal niet. Wat een geweldige vacatures staan daarop zeg!

Teunelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:28

Is inderdaad een hele leuke site! Alleen zie dat het veel vrijwilligers werk is, wat helemaal niet erg is maar hoe moet ik dat voor me zien qua eten, betalen van verzekeringen e.d. ..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 16:45

Darah3: Ik zit in USA met een organisatie en ik vind het erg prettig.
Families zijn niet altijd zoals ze beweren over de email, skype en hun profiel.
Met een organisatie heb je iemand om op terug te vallen en zijn er gerichte regels m.b.t. het aantal uren dat je werkt/loon/taken.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:46

Teunelientje schreef:
Is inderdaad een hele leuke site! Alleen zie dat het veel vrijwilligers werk is, wat helemaal niet erg is maar hoe moet ik dat voor me zien qua eten, betalen van verzekeringen e.d. ..

Simpel, je werkt voor kost en inwoning en de rest betaal je zelf. De uren zijn vaak ook veel minder, 4 uurtjes p.d en je krijgt er dan ook minder voor terug als in dat je minder leert. Ik zoek echt een werkplek waar ik betaald krijg in lessen (dan wel iets met paarden dan wel iets met honden of yoga of weet ik veel) en gewoon weken maak van 50 uur of meer..

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 18:08

Nagini schreef:
Darah3: Ik zit in USA met een organisatie en ik vind het erg prettig.
Families zijn niet altijd zoals ze beweren over de email, skype en hun profiel.
Met een organisatie heb je iemand om op terug te vallen en zijn er gerichte regels m.b.t. het aantal uren dat je werkt/loon/taken.

Met Travelactive of een andere?
Hoe bevalt het als Au pair?
Ja dat klopt, dat is altijd oppassen, maar ik neem aan dat je duidelijke afspraken maakt (en op papier vast legt) van tevoren.
Ik ben in ieder geval iemand die alles van tevoren duidelijkheid en afspraken wil hebben :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 23:46

Ja, maar dat wil niets zeggen. Je hebt namelijk niemand om op terug te vallen.
Echt, vergis je niet.. sommige families maken bikkelhard misbruik van je. Of het nu op papier staat of niet.
Want wil je doen dan?

Ik ben met Activity International als tussenpersoon bij Au Pair in America terecht gekomen. ;)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:54

Mijn punt is dat ook met een organisatie zulke dingen kunnen gebeuren :j
Ik ben voor mezelf aan het oriënteren of ik een tussenpersoon nodig heb ja/nee.

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:57

In Californie ben ik geweest bij DG Bar ranch van de familie de Groot. Best veel mensen van bokt zijn hier al geweest!
Ik ben daar terecht gekomen door veel zoeken via google. En als je intikt op google: stage dg bar ranch, krijg je tientallen verslagen van mensen die er zijn geweest via waabenjij.nu ;) Ik heb toen een visum aangevraagd met Stichting Uitwisseling. Het was voor mijn buitenland stage tijden mijn mbo opleiding.

Ik canada ben ik vorig jaar 5 maanden geweest bij parklanestables.ca ze hebben daar hunters en jumpers.
Als jullie er iets over willen lezen, ik heb een blog bijgehouden op liannewezeman.waarbenjij.nu

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:57

Darah3 schreef:
Mijn punt is dat ook met een organisatie zulke dingen kunnen gebeuren :j
Ik ben voor mezelf aan het oriënteren of ik een tussenpersoon nodig heb ja/nee.

Je hoort me niet zeggen dat het niet zal gebeuren met een organisatie.
Maar het gaat erom dat je met een organisatie iemand hebt om op terug te vallen.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:23

Ik snap je bezorgheid en tip hoor! ;)
Heb je via zo'n organisatie wel vooraf contact met je host family?

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 21:22

Wat leuk al zoveel reacties!

Vriendinnetje van me is weze au- pairen in Londen, in het begin beviel het haar enorm leuke familie enzo.
Na een paar weken sloeg dit echter helemaal om en ook zij had niemand om op terug te vallen.
Maakt het wel een stuk lastiger :j

Wel leuk ook dat er toch een hoop in de paarden werken ( logisch op bokt :+ ) Ik zelf zou naar een Camping gaan in frankrijk, in Montipouret. Vrouwtje daar heeft zelf wel een paard, ook leuk!
In de eerste instantie ook veel vacatures gezocht voor in de paarden maar in Frankrijk kwam ik er heeel weinig tegen. Wilde toch wel onwijs graag naar Frankrijk dus heb ik toch iets anders gekozen en ook hier heb ik ontzettend veel zin in !

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 21:57

Ik zou ook nog wel graag naar frankrijk gaan, vind het zo'n mooi land! Wil ook graag de taal beter leren, heb het bijna 6 jaar op school gehad maar kan er niks van :') Mischien beland ik er nog wel eens!

Wat ga je precies doen op de camping?

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:33

Klinkt heel leuk Melis! Wat ga je nu precies doen voor werk?

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 22:49

De taal ben ik inderdaad ook aan het leren. Ik heb nu net vorige week mijn 2e cursus jaar afgerond en ga er ook zeker volgend jaar weer mee door. Erg leuk en leerzaam!

Het werk is op een B&B + camping.
Dus het is vooral schoonmaak werk enzovoorts. Maar ook s'morgens zorgen voor het ontbijt en s'avonds weer voor het avond eten. Ze eten daar met de gasten, wel erg gezellig!
Denk dat er wel wat meer bijkomt maar dit is zo ongeveer wat uit de vacature komt! :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 23:16

Darah3 schreef:
Ik snap je bezorgheid en tip hoor! ;)
Heb je via zo'n organisatie wel vooraf contact met je host family?

Ja er gaat een hele procedure aan vooraf.
Jij wordt gescreend, familie wordt gescreend. Je hebt skype 'sollicitatie'gesprekken e.d.
En dan ligt het aan jezelf, of je belt/emailt/whatevert totdat je er echt naar toe gaat. :j