Leuke dingen doen met Italiaanse.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Re: Leuke dingen doen met Italiaanse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:06

Jammer... Ik zou dan zelf eerlijk gezegd hebben gezegd: Prima, maar je zorgt er zelf maar voor dat je er komt en ook weer terug kan. :wave:

Maar praten ze dan Italiaans in jou bijzijn? Dat vind ik nogal onbeleefd namelijk.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 00:13

Met elkaar? Alleen maar. :+ Soms best vervelend, want dan praten ze over je. Dus wij gingen ook rustig in het nederlands over hun praten, maar na drie dagen kwamen we er achter dat ze dat verstaan.. Want de meeste studeren talen, waaronder duits.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:14

:')

Klinkt niet zo tof eerlijk gezegd, ik zou er al lang klaar mee zijn. Hoe hou je het vol :=

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 00:21

Ik huil elke avond in mijn bed. :') Het is wel een hele ervaring hoor, en ik heb nog nooit verplicht engels gepraat. Maar never again! En ik moet nog daar heen, is het heel gemeen om dat af te zeggen?

Ik weet nog niet of ik er spijt van heb, want ze zijn wel aardig dat is het probleem niet. Maar het is hun cultuur ofzo. Net als dat ze met zijn tweeen naar de wc gaan, ja echt samen in een hokje.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:22

Nou inderdaad. Ik had allang gezegd: Red je er maar mee. Ik word er gewoon pissig van... Doe je zo je best, krijg je stank voor dank... Potverdorie zeg, ze zijn te gast. Ze moeten wat leren over de Nederlandse cultuur neem ik aan?

En dan zeggen mensen dat nederlanders onbeleefd zijn... :=

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:23

Verapopeye, dat is helemaal niet raar om te zeggen! Gaan er dan ook een paar vriendinnen van jou mee?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 00:25

Ja maar mijn match is blijkbaar heel apart, ze woont heel ver van iedereen gaat nooit naar school en heeft niet echt vrienden. Ze is heel aardig, vooral als je de andere bekijkt. Maar ik denk dat ik daar alleen met haar ben.
Alleen hier gaan ze ineenkeer met zijn alle plannen maken zonder ons iets te vragen, ze organiseren echt hele feesten in de avond waar we dan ineenkeer heen moeten.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 00:39

Hmmm... Je moet het natuurlijk niet tegen je zin doen.

Woont ze dan een beetje op het platteland? Dat ze zich nu eindelijk kan uitleven in het overvolle Nederland?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 02:16

Jammer dat je meteen zo'n beeld hebt van Italianen. Heeft namelijk echt niks met de Italiaanse cultuur te maken. Gewoon puber gedrag. Wel jammer voor jou natuurlijk TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 02:50

Wij hebben een paar jaar geleden Tsjechen in huis gehad en toen ging het precies hetzelfde. Ik heb daar naar mijn gevoel echt mijn best gedaan om vriendelijk te blijven, mijn host weigerde alleen plannen voor me te maken en had bijna elke avond basketballtraining. Ben uiteindelijk met een vriendinnetje opgetrokken en dat was prima. Toen kwam hij terug en het was hel op aarde := Mijn moeder vroeg wat hij op zijn brood wou (mijn moeder spreekt geen superieur Engels), hij zei ham en kaas. Dus mijn moeder twee broodjes gesmeerd met ham en kaas ertussen, krijg ik vervolgens op school een boze blik. Dat hij er één met ham en één met kaas wou. Heeft ze weggegooid en gevraagd of hij geld voor de supermarkt mocht _O-

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 03:42

Bambolina schreef:
Jammer dat je meteen zo'n beeld hebt van Italianen. Heeft namelijk echt niks met de Italiaanse cultuur te maken. Gewoon puber gedrag. Wel jammer voor jou natuurlijk TS!

Klopt, Italianen zijn meestal juist heel gezellig en vooral heel gastvrij. Ik denk dat het ook puur pubergedrag is en tja Italianen hebben natuurlijk een heel andere cultuur dan wij hier. Moet persoonlijk zeggen dat ik de Italiaanse cultuur meestal leuker vindt dan de Nederlandse. Denk dat jij misschien gewoonde verkeerde Italiaan hebt getroffen

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 08:32

Ze zijn ook gezellig, en over gastvrij heb ik niks gezegd. Maar communiceren..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:32

Ja nou, dat heeft ook echt niet zo veel met het Italiaans zijn te maken :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:06

Ik moet zeggen dat ik (in het algemeen) die indruk ook wel kreeg bij uitwisselingsstudenten. Dat ze alles als 1 grote vakantie zien, met af en toe wat examens. Denk dat het komt omdat op uitwisseling gaan nu praktisch meer regel is dan uitzondering, waardoor nu niet alleen de beste/meest gemotiveerde studenten naar het buitenland trekken.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 15:21

Volgens onze lerares was dat wel Italiaans eigen, en ze zijn zo ook allemaal. Maar dat doet er niet toe. Ja sommige zien het idd s een feest, denken echt dat ze alles kunnen doen.
Bah de mijne zit over mij te praten, ben echt een beetje boos op haar.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:56

Wat een bullshit, dan ben ik ook zo en mijn halve familie en een deel van mijn vrienden ook :') uhhh nee.
Ik kan je zo vertellen dat Nederlandse scholieren in het buitenland precies zo zijn (zelf aan meerdere uitwisselingsprojecten mee gedaan). Dat heeft echt niks met je nationaliteit te maken. Je bent in een vreemd land, spreekt niet dezelfde taal, dan is communiceren sowieso al lastig.. jouw engels zal niet perfect zijn en dat van de Italianen al helemaal niet aangezien Engelse les pas sinds kort verplicht is, en alle films en series daar nagesynchroniseerd worden. Natuurlijk ga je dan je 'eigen' mensen opzoeken, al helemaal als puber.
Dat maakt de situatie er voor jou natuurlijk niet beter op, maar het is nergens voor nodig om Italianen zo af te schilderen voor heel bokt.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 19:29

Ik denk dat onze leraren die elk jaar deze uitwisseling hebben wel weten hoe t zit, zo hebben ze met d'r Spanjaarden weer andere ervaringen. Omdat t pubers zijn is t allemaal nog extra, maar ook de leraren van hun communiceren niet top. Voor de rest zijn ze bijv heel spontaan, maar communiceren nee. Elk land heeft andere kenmerken en dingen, daar hoef je je niet op aangevallen te voelen.
Ze zeggen t zelf ook dat dat in Italië heel gewoon is.