Ik probeer zeker om nog foto's te plaatsen. Is allemaal niet zo gemakkelijk want het is een oude pc die vol virussen zit en dus heel traag is. Reagern is al bijna onmogelijk dus foto's plaatsen is een hele opgave.
Helaas hebben ze Delco moeten appart zetten, na 3 weken bleef hij de merries maar bijten en schoppen. Er zijn ook meerdere houte platen van de omheining gesneuveld. Ze hebben hem eerst probern apart te zetten, in de paddock naast de merries maar ook daar blijft hij agressief tgo hen. Nu staat hij allen in de hengstenpaddock. Deze 3 padocks zijn kleiner (maar nog steeds genog ruimt hoor) en er is telkens een ruimt van 2m tussen d padocks. Zo is er geen last van de buren hihi. Wel spijtig, anders kon hij de hele dag (en eventuel s nachts) buiten. Ach ja op stal is minder leuk maar r is veel hooi dus toch hij gaat toch elke dag buiten.
Vandaag veel tijd gehad voor Delco dus zijn we 1u gaan rijden. In een grasweg rond de weides. Hij heeft flink gewerkt. Is ideaal om te werken. Het is heuvelgebied maar zachte ondergrond. De weg vormt een soort virkant dus mooie rechte stukken met brede bochten waar je zelf in galop veel plaats hebt. Voor Delco (dnk elk paard haha) ideaal want hij heeft de neiging om achter de teugel te lopen, dus hier werken we aan vn-nw en met zo een rechte lijn in de natuur en ontspanning is het vw geen enkel probleem. Ondertussen galopern de vrindjes in de weide haha. Dus het is werken met mentaal 200%, hij zet zich enorm in, barst van de energie. Soms moeilijk om die energi te kaderen en om te zetten naar werken hihi. Ik probeer zeker ook nog een foto van hem te plaatsen, 1maand na aankomst is de bespiering toch aan het komen
Daarnbaast wacht ik ook op het plaatsen van ijzers, zo kan ik ook op de oefenrenbaan. Deze is nl te hard voor blote voetjes. Zie er naar uit, hier kan ik hem puur op conditie rijden.
Ik moet ook wel toegeven dat dit allemaal heel mooi en leuk is maar toch zal ik blij zijn mijn 'normal' leventje terug te hebben. Is voor buitenstaanders misschien moeilijk te vatten maar het is allemaal toch heel appart. Dit 'luxe' leven waar er nooit naar geld wordt gekeken, veel eten wordt weg gegooid etc. Ik ben heel anders gewend.