Zonvakantie 2014! waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:23

_Tamara schreef:
Ik moet bekennen dat ik juist fan ben van hun site :+ Daar kan je mooi je datum invullen en dan komt de prijs al gelijk in dat overzicht te staan, weet je wel waar je ongeveer aan toe bent. En ik moet zeggen dat ik ook nog niet anders heb meegemaakt.

Gran Canaria is heel leuk, maar er is niet heel erg veel te zien. Ik ben nu net een week thuis van de derde keer naar dit eiland, het was heerlijk. Je hebt er hele leuke plaatsjes, Puerto Rico is wat kleinschaliger dan Playa del Ingles en erg gezellig. Afgelopen keer zaten we in Playa del Ingles en dat was ook hartstikke leuk, maar dat is wat groter en ouder. Daarnaast is Puerto Rico ook in de winter altijd wat warmer, maar dat maakt nu niet zo veel uit. En een voordeel van de Canarische eilanden is natuurlijk dat het er niet extreem heet is! Maar je moet er niet heen gaan als je elke dag allemaal dingen wilt gaan bekijken ofzo. Wij zijn 1 dag met de auto over het eiland heengereden en op plekken gestopt, dat is hartstikke leuk maar dan heb je ook alles wel een beetje gezien. Natuurlijk kan je nog wel een dag naar Maspalomas of de hoofdstad Las Palmas, en je hebt ook nog wat dierenparken. Dus Gran Canaria (en de andere eilanden) zijn sowieso wel hele lekkere bestemmingen voor een fijne zonvakantie :)

Afgelopen zomer ben ik nog in Cyprus geweest, zaten in Paphos. Ik vond Cyprus heel leuk; aardige mensen, niet duur en in Paphos is ook aardig wat te zien. In Paphos heb je leuke winkeltjes, maar je hebt ook prachtige overblijfselen uit de Griekse Oudheid. We hebben alleen in dat park met die overblijfselen al een dag gelopen. We zijn niet naar het Turkse gedeelte geweest, dus dat weet ik niet. Maar je hebt sowieso een hoop dingen die je daar kan bekijken, ook veel uit de oudheid.

En ik ben sowieso fan van Turkije :D Heerlijk. Hartstikke leuke mensen en er is ook veel te doen qua excursies e.d. We zijn nu 12 keer in Turkije geweest en dan vooral rond Alanya en een paar keer rond Marmaris. In Alanya en Antalya zijn sowieso veel dingen te zien, dat zijn best grote plaatsen. Maar ook de kleinere plaatsen hebben genoeg te bieden. Konakli bijvoorbeeld is een erg gezellig dorpje. Dit jaar gaan we voor het eerst naar Side, maar daar hoor ik ook goede verhalen over. Ook qua bezienswaardigheden, Side moet een mooi historisch centrum hebben met allemaal overblijfselen uit de oudheid. In Alanya heb je dat overigens ook. Daarnaast valt er sowieso een hoop te doen in Turkije en de excursies zijn daar over het algemeen ook hartstikke leuk. Wij hebben ook altijd geboekt bij een excursiekantoor gewoon in een stadje, dus niet bij je toeroperator, en dat was ook altijd top geregeld en was de helft goedkoper. Verder moet Manavgat ook een heel leuk plaatsje zijn en daar gaan ook allemaal excursies heen, aangezien je daar hele mooie watervallen moet hebben. Ook kost het niks als je naar een ander plaatsje wilt; taxi's zijn goedkoop (wel van tevoren een prijs afspreken) en de busverbindingen (de dolmus) zijn ook goed en spotgoedkoop. En het is ook zeker een aanrader om dan eens naar de plaatselijke markt te gaan. Dus Turkije is ook absoluut de moeite waard'

Leuk dat jullie weer naar Turkije gaan! Ik ben ook in Side, Kusadasi, Marmaris, Didim, Belek, Konakli, Kemer en Lara geweest. Waar gaan jullie heen in Side?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:30

Eigenlijk zijn alle plaatsjes wel heel leuk! Alleen Lara, dat is een plaatsje met eigenlijk alleen maar van die grote resorts en heel afgelegen. Dus als je dan bijvoorbeeld 's avonds een stukje wil lopen langs winkeltjes enzo, gaat dat daar niet zo makkelijk.

Misschien nog wel een tip als je een leuke reis op de kop wil tikken. Wij zijn naar Cyprus geweest met bebsy.nl en mijn ouders zijn er ook mee naar Ibiza geweest. Dat is echt spotgoedkoop en goed! Mijn ouders gingen naar Ibiza voor een week, all inclusive, hartstikke mooi hotel met super eten en een super ligging, voor €219 :wow: Dus dat is ook absoluut de moeite waard om steeds een beetje in de gaten te houden! Die aanbiedingen staan er dan op voor een paar dagen. Andere sites wat wij ook in de gaten houden zijn travelbird.nl en evenwegdeals.nl.

Mjetterd

Re: Zonvakantie 2014! waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:33

Smaken verschillen, ik ben in Turkije geweest en vond het niets aan. Dat was wel echt mijn minst leuke vakantie!

Zelf willen mijn vriend en ik dit jaar een keer ver weg. Misschien zuid-afrika of Thailand.
Helaas hangt er een groot prijskaartje aan..

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:35

Patty19, wij gaan dit jaar naar Side Prenses. Is wel een aardig complex geloof ik! En moet ook aardig in het centrum liggen. Je moet uitkijken op het historische centrum. Dus ik ben benieuwd :D

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:36

Volgens mij is Mallorca nog niet genoemd, ook leuk!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:36

Mjetterd schreef:
Smaken verschillen, ik ben in Turkije geweest en vond het niets aan. Dat was wel echt mijn minst leuke vakantie!

Zelf willen mijn vriend en ik dit jaar een keer ver weg. Misschien zuid-afrika of Thailand.
Helaas hangt er een groot prijskaartje aan..

Thailand is met name de reis duur, het verblijf is verder erg goedkoop! :j
Ik ga er van de zomer heen met mijn moeder!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 13:36

Turkije trekt mij dus niet :o

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:39

Kaapverdië en Gambia hoor je ook hele goede dingen over! In Gambia is ook aardig wat te zien qua natuur e.d. Dat hebben we ook zeker op ons lijstje staan :) En Gambia is relatief gezien niet duur.

Afgelopen jaar ben ik een paar dagen op Curaçao geweest en daarna met een rondreis gestart, maar dat is ook wel hartstikke leuk. Ook genoeg dingen te doen vond ik en een geweldige sfeer :D En natuurlijk prachtige stranden! Maar dat is helaas wel een stukje duurder in de zomer.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 13:56

Bulgarije vond ik helemaal niks, verschrikkelijk. Niks te zien, geen leuke en gezellige mensen en veel criminaliteit. De enige uitstapjes waren Nessebar, dat is dan nog wel leuk, en een waterpark. :+ En veel criminaliteit. Wij zijn beroofd en daardoor een gouden ketting kwijt, werd zo van je nek afgetrokken. En ook verder veel gejat in discotheken en veel dingen waar ze je mee proberen te flessen. Zo wilden een bepaalde groep daar mensen lokken met van die kleine schattige puppy's. Als je ze dan even had geaaid moest je €100 betalen. Deed je dat niet, dan kwamen er allemaal mannen overal vandaan met grote flessen enzo. Niet normaal. Ook veel vechtpartijen gezien daar tussen Roma's en Bulgaren. We vonden het echt vreselijk daar.

De Algarve in Portugal vond ik ook wel erg mooi qua stranden. Het is dan ook zeker de moeite waard om een auto te huren en wat mooie plekjes te bezoeken langs de kust. En Lagos is ook absoluut de moeite waard om heen te gaan met de auto, heel mooi stadje. En dan heb je ook nog de vuurtoren waar je dan heen kan rijden, dat moet het zuidelijkste puntje van Europa zijn en de plaats waar Colombus zijn reis begonnen is. Dat is ook wel geinig om te bekijken en de kust is daar sowieso erg mooi. Verder heb je niet zo veel in de omgeving van Albufeira. Albufeira zelf is ook wel leuk en je hebt ook nog wel wat parken in de omgeving.

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:18

_Tamara schreef:
Patty19, wij gaan dit jaar naar Side Prenses. Is wel een aardig complex geloof ik! En moet ook aardig in het centrum liggen. Je moet uitkijken op het historische centrum. Dus ik ben benieuwd :D

Ziet er inderdaad super uit! Goede beoordelingen ook :j

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 14:23

Ik ga ook eens naar Turkije kijken straks :D
Wanneer ga je Tamara?

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 18:59

Ja klopt, daar ben ik ook wel een beetje op afgegaan. En het is ook vrij nieuw, dus dat komt vast wel goed :D

Iris, we gaan 11 juli en dan 11 dagen. Heb bij Arke geboekt en als je bijvoorbeeld 2 juli zou gaan, scheelt dat al aardig wat per persoon! Helaas kan ik niet eerder ivm studie, al was deze datum ook al wel goedkoper dan eind juli. Is wel de moeite waard :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:19

LiiNd_Y schreef:
lucifertje schreef:
Ikzelf ben 2x in hetzelfde hotel geweest om dat dat zo goed beviel. Hotel heet The Georges, http://www.thegeorgemalta.com
Als je in het hoogseizoen gaat zou ik echter gaan kijken voor een hotel met een wat groter zwembad en meer ligbedcapaciteit. Wij hadden er in het laagseizoen nog geen last van maar het is voor het hoogseizoen vrij klein.

Weet je ook hoe ver dat hotel van het strand af is? Als we naar Malta gaan zitten we wel aan dit hotel te denken.

Op nog geen 5 minuten :)

All in is zonde, je kan er heerlijk uit eten voor niet al te veel geld. Naast The George zit een heerlijk Italiaans restaurant, neem wel de tijd want ze zijn niet snel maar men, heerlijk. Verder zit er in dezelfde staart een heerlijk Maltees restaurant waar de vis en het konijn heel goed is. Er zit ook een klein 'oma' restaurant waar ze ook heerlijke vlees gerechten serveren.
's Ochtends ging ik vaker hardlopen over de promenade richting Valetta, wat overigens ook een aanrader is.
Ik heb ook een paardrijdtocht gemaakt en dat was ook erg indrukwekkend.
Wat ik erg fijn aan het hotel vond waren de hapjes en lunches boven bij het zwembad en de cocktails :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 19:34

Ik hoef ook geen all in :) doen alleen ontbijt :D

Oh moet vriendlief eerst leren paardrijden als we een paardrijtocht willen maken daar :P

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:18

_Tamara schreef:
Ja klopt, daar ben ik ook wel een beetje op afgegaan. En het is ook vrij nieuw, dus dat komt vast wel goed :D

Iris, we gaan 11 juli en dan 11 dagen. Heb bij Arke geboekt en als je bijvoorbeeld 2 juli zou gaan, scheelt dat al aardig wat per persoon! Helaas kan ik niet eerder ivm studie, al was deze datum ook al wel goedkoper dan eind juli. Is wel de moeite waard :)

Oooh heerlijk! Ik wil eind augustus gaan :)

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:28

Leuk! Wij willen begin augustus gaan, zijn nog druk bezig met zoeken nu...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:40

Ik ga morgen naar het reisbureau dan kan ik je meer vertellen over Malta en eventueel andere landen. :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 23:39

Ik ben nu aan het kijken naar Gran Canaria :) Hotels zijn wel duur zeg

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:02

LiiNd_Y schreef:
Ik ben nu aan het kijken naar Gran Canaria :) Hotels zijn wel duur zeg

Ik ben in Hotel IFA Dunamar geweest, was echt geweldig!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 09:10

Wat een hele mooie zon bestemming is, is de Algarve in Portugal.
Ik ben hier twee jaar terug geweest in mei. Het was toen nog niet super warm (+/- 20 graden), maar ideaal om activiteiten te ondernemen (en pootje baden in de zee kon prima :D). Rond die tijd was het ook nog niet zo druk.

Wij hadden als uitvalsbasis Albufeira, waar we in een appartement zaten.
Vanuit Albufeira hebben wij de hele Algarve gezien. Leuke steden, mooi binnenland, bijzonder geschiedenis.
Absoluut een geweldige vakantie. :)

Het appartement waar wij zaten toen was Cerro Mar Atlantic. :)
Dik tevreden waren wij over dat appartement.
Daarnaast hadden we op 10 minuten lopen afstand een gigantische Lidl zitten, waardoor het betaalbaar en leuk was om ook regelmatig zelf te koken. Overigens is het uit eten gaan in Portugal niet duur. ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 10:44

heeft er iemand ervaring met het boeken bij D-reizen, neckermann en prijsvrij?
Over neckermann heb ik heel veel slechte verhalen gehoord, dus durf het daar niet zo goed aan...
D-reizen en prijsvrij ken ik niet zo goed.

Deze organisaties bieden meer hotels aan dan Sunweb, wat ik erg jammer vind....

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:58

Wij gaan 16 dagen naar Mexico, 'vorig' jaar (2013) ook geweest, echt top!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:05

Wij hebben weleens geboekt via D-reizen. Was prima. :)
Verder boek ik meestal via Arke. Ook erg tevreden over!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 11:49

Ik boek echt altijd bij Neckermann... Nog nooit problemen mee gehad :)
Bij ons is de reisleiding altijd netjes de eerste dag in het hotel geweest om mooie excursies te laten zien en uitleg te geven over de plaats

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 11:57

oké, organiseren zij veel excursies?