_Tamara schreef:Ik moet bekennen dat ik juist fan ben van hun siteDaar kan je mooi je datum invullen en dan komt de prijs al gelijk in dat overzicht te staan, weet je wel waar je ongeveer aan toe bent. En ik moet zeggen dat ik ook nog niet anders heb meegemaakt.
Gran Canaria is heel leuk, maar er is niet heel erg veel te zien. Ik ben nu net een week thuis van de derde keer naar dit eiland, het was heerlijk. Je hebt er hele leuke plaatsjes, Puerto Rico is wat kleinschaliger dan Playa del Ingles en erg gezellig. Afgelopen keer zaten we in Playa del Ingles en dat was ook hartstikke leuk, maar dat is wat groter en ouder. Daarnaast is Puerto Rico ook in de winter altijd wat warmer, maar dat maakt nu niet zo veel uit. En een voordeel van de Canarische eilanden is natuurlijk dat het er niet extreem heet is! Maar je moet er niet heen gaan als je elke dag allemaal dingen wilt gaan bekijken ofzo. Wij zijn 1 dag met de auto over het eiland heengereden en op plekken gestopt, dat is hartstikke leuk maar dan heb je ook alles wel een beetje gezien. Natuurlijk kan je nog wel een dag naar Maspalomas of de hoofdstad Las Palmas, en je hebt ook nog wat dierenparken. Dus Gran Canaria (en de andere eilanden) zijn sowieso wel hele lekkere bestemmingen voor een fijne zonvakantie
Afgelopen zomer ben ik nog in Cyprus geweest, zaten in Paphos. Ik vond Cyprus heel leuk; aardige mensen, niet duur en in Paphos is ook aardig wat te zien. In Paphos heb je leuke winkeltjes, maar je hebt ook prachtige overblijfselen uit de Griekse Oudheid. We hebben alleen in dat park met die overblijfselen al een dag gelopen. We zijn niet naar het Turkse gedeelte geweest, dus dat weet ik niet. Maar je hebt sowieso een hoop dingen die je daar kan bekijken, ook veel uit de oudheid.
En ik ben sowieso fan van TurkijeHeerlijk. Hartstikke leuke mensen en er is ook veel te doen qua excursies e.d. We zijn nu 12 keer in Turkije geweest en dan vooral rond Alanya en een paar keer rond Marmaris. In Alanya en Antalya zijn sowieso veel dingen te zien, dat zijn best grote plaatsen. Maar ook de kleinere plaatsen hebben genoeg te bieden. Konakli bijvoorbeeld is een erg gezellig dorpje. Dit jaar gaan we voor het eerst naar Side, maar daar hoor ik ook goede verhalen over. Ook qua bezienswaardigheden, Side moet een mooi historisch centrum hebben met allemaal overblijfselen uit de oudheid. In Alanya heb je dat overigens ook. Daarnaast valt er sowieso een hoop te doen in Turkije en de excursies zijn daar over het algemeen ook hartstikke leuk. Wij hebben ook altijd geboekt bij een excursiekantoor gewoon in een stadje, dus niet bij je toeroperator, en dat was ook altijd top geregeld en was de helft goedkoper. Verder moet Manavgat ook een heel leuk plaatsje zijn en daar gaan ook allemaal excursies heen, aangezien je daar hele mooie watervallen moet hebben. Ook kost het niks als je naar een ander plaatsje wilt; taxi's zijn goedkoop (wel van tevoren een prijs afspreken) en de busverbindingen (de dolmus) zijn ook goed en spotgoedkoop. En het is ook zeker een aanrader om dan eens naar de plaatselijke markt te gaan. Dus Turkije is ook absoluut de moeite waard'
Leuk dat jullie weer naar Turkije gaan! Ik ben ook in Side, Kusadasi, Marmaris, Didim, Belek, Konakli, Kemer en Lara geweest. Waar gaan jullie heen in Side?