Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
leonie1988 schreef:Maar Barramundi, je hebt dus dat EHIC pasje niet nodig gehad bij de tandarts? Dan ga ik dat toch nog even navragen, mijn zorgverzekering (CZ) zei dat ik het moet halen zodra ik in Australië ben.
Wel gaaf dat je zo vaak teruggaatVolgens mij is het echt een land waar je makkelijk verliefd op kan worden. Eens kijken of ik nog wel terug wil komen naar Nederland na dit jaar
leonie1988 schreef:Ik kreeg trouwens een pbtje dat ik geen recht heb op zorgtoeslag als ik daar zit, maar ik heb even gegoogled en volgens mij heb ik er wel gewoon recht op... Of ben ik nou gek... Ik voldoe aan alle voorwaarden volgens de site van de Rijksoverheid.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... eslag.html
Dispar_Vulgo schreef:Ik las op eerste pagina dat je medicijnen (de pil en paracetamol) wilt mee nemen. Toevallig was vanavond bij dat tv programma van airport security (of hoe heet dat) ook een man die had de pil bij zich, maar dit niet aangegeven. Dat gaf hem nogal veel gedoe, want australie schijnt strenge lijst met 'verboden' medicijnen te hebben.
Dus misschien even checken vooraf en in ieder geval aangeven als je land binnen gaat.
daffie1986 schreef:...
Een man die "de" pil slikt, dat zal weinig nut hebben dan. Even aan je huisarts vragen om een engelse vertaling en je kunt natuurlijk ook gewoon je inschrijven bij een australische dokter en daar de pil vragen. Paracetamol wordt hier ook gewoon verkocht, het is juist moeilijk om goede sterke aspirine te vinden. Denk dus dat je daar ook wel gewoon paracetamol kunt vinden.
daffie1986 schreef:Je hebt alleen recht op zorgtoeslag als je in nederland woont en een zorgverzekering hebt. Wij zijn dit jaar vertrokken naar nieuw-zeeland op een tijdelijk visum en ik heb de zorgtoeslag en de zorgverzekering gewoon stop gezet. Je hebt namelijk niets aan je nederlandse zorgverzekering zodra je langer als 3 maanden of 6 maanden, dat weet ik niet meer, in het buitenland bent. Verder scheelt het een hoop geld als je het gewoon stop zet.
Wel ontzettend gaaf hoor, er zitten zoiezo al 2 bokkers in australië waarvan 1 geëmigreerd.
joyce2 schreef:Ga je hier ook updates schrijven, of een blog bijhouden? Het klinkt als een heel gaaf avontuur en ben heel benieuwd hoe je het daar gaat hebben!
Roosch schreef:Ach, ik denk ook wel eens 'daar heb je die weer met die spelletjes!' 'oh, daar komt zij weer met haar 'ik wil je nooit meer kwijt, schatje, hou zo veeeeel van je' en bij mij denken ze altijd 'oh daar heb je haar weer met die katten'.Dus ik zeg: DOEN!