Nieuw Zeeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:25

TammyVN schreef:
Thesserd, duur is het zeker, maar er zijn wel manieren om het toch nog 'goedkoop' te maken hoor :).

Wat had je in gedachten? :D

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 19:13

O.a couchsurfen, camperen (met tent ja), tickets een jaar van te voren boeken of bij kilroy kijken voor studenten/jongeren tickets :).

daffie1986

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:41

bedenken jullie je wel dat ook hier in Nieuw-Zeeland de westerse instelling iets meer begint door te dringen en mensen niet zomaar meer iedere toerist mee nemen. Plan dus niet je vakantie met het liften van plaats naar plaats.

Tips om goedkoop vakantie te vieren:
- de gehuurde campers moeten vaak terug gebracht worden van auckland naar christchurch en andersom. Je kunt dan een campertje huren voor weinig geld en vaak kun je hem dan huren voor minimaal 4 dagen tot 1 week. De overtocht met de ferry zit daar voor de camper en de bestuurder bij inbegrepen dus dit scheelt je al gauw ergens in de NZ$100 voor de ferry.
-Als je het echt goedkoop wilt, zijn er ook nog wel eens campertjes te koop van vakantiegangers die weer terug zijn naar hun eigen land. Kopen is soms goedkoper dan huren.
-Bespaar niet op de verzekeringen van auto of camper en sluit zeker een ruit verzekering af, in januari, februari en maart wordt er vaak aan de weg gewerkt waardoor er heel veel stenen op de weg bedaren en je raam is dus zo stuk.
-Boek je vliegtickets bij Singapaore airlines en boek ze een jaar van te voren. Met een beetje mazzel heb je een retour voor 600-900 euro. Voor mensen met lange benen zoiezo een aanrader omdat ze de meeste beenruimte hebben.
-Als je boodschappen doet bij de Pack'N Save spaar je tot wel NZ$0.10 korting per liter benzine/diesel bij hun eigen tankstation.
-Koop bij de AA (of misschien verkoopt de ANWB ze ook wel) een Accomodation gide, hier staan alle hotels, motels, hostels en campgrounds invermeld. Er is er 1 voor het noorder- en 1 voor het zuider eiland.
-Boodschappen zijn hier niet goodkoop! Er wordt nog best veel groente, fruit en eieren langs de weg verkocht en dat is op sommige plaatsen veel goedkoper dan in de supermarkt.
-Blijf voor je boodschappen, tanken en overnachtingen uit de buurt van de toeristische plaatsen. De prijzen om te tanken kunnen daar rustig NZ$1.00 - 2.00 duurder zijn. De rest is er ook duurder afhankelijk van hoe dicht je bij het toeristische gedeelte zit, ga dus aan de andere kant van het centrum/dorp kijken.
-Wil je internet op je telefoon houden, voor NZ$85.00 heb je een goekope prepaid telefoon (genaamd super value) bij Telecom met internet en een goed bereik.

Dit is even gauw wat mij te binnen schiet en misschien schiet me straks nog meer te binnen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 22:44

Ik zou nooit iemand adviseren om te liften.. :n

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 01:14

TammyVN schreef:
Ik zou nooit iemand adviseren om te liften.. :n

En toch zijn er nog steeds heel veel backpackers die op die manier hun vakantie goedkoop willen houden. Alleen is er hier ook steeds meer aggressiefiteit van toeristen tegen locals en andersom begint dat ook steeds meer.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:35

Leuk om hier alle verhalen te lezen. :j

Zelf ben ik aan het denken om rond te gaan reizen voor een aantal maanden.
Moet er binnenkort (gok november of december) 3 maanden uit en eigenlijk wil ik graag een auto huren en (met iemand?? maar weet nog niet wie :') ) die kant op.

De laatste tijd gedacht wat ik graag zou willen en dit is toch wel één van de dingen die ik niet zou willen missen.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:51

Net was Nederland op reis ofzo. Op ned 3. Over nieuw-zeeland. Alleen heb ik het gemist. Dus morgen maar even terug kijken!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 22:01

Ik heb het gezien :j
Erg mooi!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:19

Martine schreef:

Moet er binnenkort (gok november of december) 3 maanden uit en eigenlijk wil ik graag een auto huren en (met iemand?? maar weet nog niet wie :') ) die kant op.

De laatste tijd gedacht wat ik graag zou willen en dit is toch wel één van de dingen die ik niet zou willen missen.

Die periode wil ik ook gaan rondreizen door NZ dus wie weet.. ;) wil ook een auto huren en rondrijden, is leuker dan met de bus.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 10:34

Martine, eenmaal daar leer je vanzelf wel mensen kennen die mee kunnen reizen. :j

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 03:03

Net een week terug van vakantie en ook al weer een week aan het werk, maar hele mooie stukjes NZ gezien.

Waar o waar is dit TS?
Afbeelding

het strand waar wij heerlijk genoten hebben van het paradijs:
Afbeelding

en daarbij hoort natuurlijk ook cathedral cove, de grot waar deel 2 van "The chronicles of narnia" begint:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 1535_n.jpg

Al jaloers meiden? :P

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 03:05

SpikkelFire schreef:
Martine schreef:

Die periode wil ik ook gaan rondreizen door NZ dus wie weet.. ;) wil ook een auto huren en rondrijden, is leuker dan met de bus.

Vriend van ons is alle backpackers hostels afgegaan, dan vindt je altijd wel mensen die mee willen/kunnen reizen.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:55

Daffie1986: nee totaal niet! Hoe kom je er bij?
maar wauw wat mooi! <3 daar wil ik ook wel een weekje vertoeven!

edit: kent iemand deze opleiding?
http://www.nzdairycareers.co.nz/

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:12

Nieuw-Zeeland <3 <3

Ben er afgelopen zomer voor 1 week geweest,
Aangekomen op Auckland, en weggevlogen vannuit wellington

Palmerston north, rotorua, lake taupo, hobbiton en die geisers gezien.

Helaas konden we ivm tijd alleen het noorder eiland bezoeken maar WAUW! Wat is dat mooi.

Het enige min puntje was dat ik in hartje wellington zat toen de aardbeving er was :+ ,
Dat was aan de ene kant best gaaf om mee te maken (je voelde m wel echt, maar hij was niet zo heel erg verwoestend gelukkig, met name gesprongen ramen, en bij 1 hotel de hele muur naar beneden gekomen, maar geen slachtoffers :) )

Het ergste van de aardbeving vond ik toch echt wel de na schokken, die af en toe de 4 aantikte. Daarom ( ook omdat het echt niet lekker slaapt en geen fijn gevoel is dat er misschien een 2e zou kunnen komen) eerder richting Sydney vertrokken..

Was wel grappig om te zien want naast ons hotel werd een gebouw gebouwd en zag er dus best gevaarlijk uit en zo, maar de nieuws ploegen waren de volgende ochtend allemaal precies daar aan het filmen :+

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 02:08

evanescence schreef:

Ja, ik. Niet aan beginnen. Stel je hebt heimwee en wilt weer terug naar nederland dan mag je even flink aftikken. Ze hebben het alleen maar over de prijzen in euro's maar je hoort ze niets zeggen over de dollar prijzen.
Het is ook niet echt een opleiding, je gaat voor een bepaalde tijd heen(ik dacht 2 jaar) en dan ben je gewoon elke dag aan het werk en je gaat 1 dag per zoveel dagen naar school toe. Je wordt door het bedrijf bij een boer geplaatst en het is niet makkelijk om een andere werkgever te krijgen. Ik heb hier toevallig een offerte liggen voor een opleiding hier. Maar een opleiding Agriculture level 4 (die je bij hun ook volgt) kost je NZ$ 2,132.00 - NZ$ 3,380.00 (E 2.130,00 - E 2.075,53), het hele financieële plaatje klopt dus niet echt. Mocht je meer informatie willen over het werken op een melkveebedrijf in NZ, stuur dan even een pb. Wij werken hier op een dairy sinds juni 2013 en zijn bezig met een nieuw working visum voor volgend jaar.
Ik weet niet wat je precies zou willen met die opleiding?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:13

Spikkelfire, wie weet! :j

Ik weet dat er verder genoeg mensen zijn daar om mee te reizen maar ik ga liever niet alleen.
Aan de andere kant, ik zei ook dat ik niet in mijn eentje wilde studeren in Londen, en raad eens :')

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:39

Ik ben vorig jaar 1 maand naar nieuw Zeeland! Als huwelijksreis! Ik wou normaal gezien naar Australië maar door mijn man beroep kunnen we niet langer dan een maand op reis. Voor Australië heb je zeker 3 maanden nodig en is super duur. Nieuw-Zeeland was in vergelijking veel kleiner en goedkoper. We hebben camper gehuurd en zijn daarmee gaan rondtrekken. In het zuiden kon je overal terecht om te overnachten maar in het Noorden is verplicht op op campings te logeren. Om goedkoper te zijn kan je camperen op natuurreservaten waar er parking is voorbehouden voor campers. gewoon papiertje invullen en 6 NZD insteken in postbus.

Ik heb een auditieve handicap en mijn man ook maar die mensen ginder helpen ons goed! Zijn wel spontane volk vind ik. Wist je dat 60% van ariborginals doof zijn?

we hebben in een maand door heel nieuw zeeland getrokken en bijna alles kunnen doen maar het verg wel goede planning vooraf plus soms 's nachts doorrijden.

Kortom ik wil terug!!!!! (misschien als we op pensioen zijn! als nieuw zeeland nog bestaat!)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:34

Huh ik wist niet dat er aboriginals in NZ zaten, de inheemse bevolking zijn toch de Maori's?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:37

SpikkelFire schreef:
Huh ik wist niet dat er aboriginals in NZ zaten, de inheemse bevolking zijn toch de Maori's?

Maori's moeten dat zijn. sorry ik was fout!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:14

Hihi ik dacht al :D

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:54

Wordt helemaal nostalgisch van dit topic ;) :D

Degene die de kans hebben om de Watties spathettie on toast te proberen moeten dat echt doen, is heerlijk en zelfs na "tig" jaar (in de tijd dat er nog geen digitale camera's waren ;) ) krijg ik nog water in de mond als ik de naam hoor :D . Na al die jaren maak ik nog met enige regelmaat de enigszins "gezondere" variant van toast met baked beans klaar (toast met warm gemaakte witte bonen in tomatensaus en kaas erop en dan onder de grill).

Ik heb er familie wonen (zuider eiland) en in de tijd dat ik zonder werk zat ben ik daar 9 maanden naar toe geweest. Het was echt een geweldige tijd en ik zou er met mijn man echt nog wel een keer naar toe willen.
Weet niet of het nu nog zo is maar als we in het begin naar het strand gingen en er liepen al 5 mensen zei mijn nichtje "goh, het is druk vandaag" en dan kwam bij mij het beeld van scheveningen op een zomerse dag naar boven en moest ik lachen (die rust went wel snel moet ik zeggen).

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:26

Deaglán schreef:
Degene die de kans hebben om de Watties spathettie on toast te proberen moeten dat echt doen

jaaaaa ik ben gelukkig niet de enige die dat lekker vind! :D

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:27

Edit: dubbelpost. Iets te enthousiast!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:31

*komt even binnenvallen*

Spaghetti on toast vond ik ontzettend vies := Maar wel heel typisch NZ ja. Hokey Pokey ijs was mijn favoriete NZ'se ding :D

Ik heb er 5 maanden stage gelopen en 1 maand gereisd, in 2009. En de laatste tijd heb ik steeds vaker heimwee := Heb alleen voorlopig totaal geen geld, dus dat zal even moeten wachten!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:34

evanescence schreef:
Daffie1986: nee totaal niet! Hoe kom je er bij?
maar wauw wat mooi! <3 daar wil ik ook wel een weekje vertoeven!

Ziet er goed uit!

Ik ben stiekem plannen aan het maken om na mijn huidige studie toch weer een tijdje naar NZ te gaan, werken op melkveebedrijven. Lijkt me erg gaaf, toen ik er was heb ik stage gelopen op een bedrijf in de sector, maar echt op kantoor..