Dagje vliegtuigen kijken op Schiphol!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:10

HorseyDude schreef:
yarrah schreef:
Ik vind schiphol ook gaaaffff. +:)+
Wij komen ook altijd voor 3 uur voor vertrek en dan snel de koffers in leveren en dan lekker kijken op het panoramadek. Volgend jaar zal dat niet lukken want we vertrekken dan in febr :brr: dan zal het op het dek wel wat frisjes zijn.

Maar de aanblik van vliegtuigen en de gedachte van een WARM LAND zal jullie warm houden!

NEEEEE,...... We gaan naar canada :brr: daar is het -20 of zo :))

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:29

Ik werk al heel wat jaartjes op Schiphol maar kijk nog altijd met veel plezier naar alle vliegtuigen om me heen. Een leuke plek om stijgende/landende vliegtuigen te spotten is bij de mcdonalds vlakbij het ibis hotel. En ook bij personeelsparkeerplaats p30 kan je heel dichtbij de baan komen. Wel vantevoren even kijken welke banen er in gebruik zijn ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 18:38

saroanda schreef:
Ik werk al heel wat jaartjes op Schiphol maar kijk nog altijd met veel plezier naar alle vliegtuigen om me heen. Een leuke plek om stijgende/landende vliegtuigen te spotten is bij de mcdonalds vlakbij het ibis hotel. En ook bij personeelsparkeerplaats p30 kan je heel dichtbij de baan komen. Wel vantevoren even kijken welke banen er in gebruik zijn ;)

Als ik toch eens wist hoe ik daar kon komen... denk toch maar dat ik de panodeck behou... (kijk maar eens naar al die mooie shots tot dusver!) En anders effe de infobalie lastigvallen hehe!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:40

HorseyDude schreef:
saroanda schreef:

Als ik toch eens wist hoe ik daar kon komen... denk toch maar dat ik de panodeck behou... (kijk maar eens naar al die mooie shots tot dusver!)

Kom je met de auto of het ov? Ik kan je beiden uitleggen. Ben namelijk informatrice ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:31

HorseyDude schreef:
Airbus A380 (het ALLERGROOTSTE vliegtuig dat tot op heden gemaakt is)

Nee, de Airbus a380 is het allergrootste passasiersvliegtuig. De Antanov An-225 is nog een stuk groter. :)

Liek_ schreef:
Een Boeing 777-800 bestaat (nog) niet ;) Leuke foto's wel. Jammer dat het zo onmogelijk gemaakt wordt om te spotten langs de banen.

Bij de polderbaan (Ijweg 614, Haarlemmermeer) kun je echt prima foto's maken hoor. Geen hekken oid. Alleen moet je noorderwind hebben wil je ze zien stijgen, dat heb je in deze tijd van het jaar niet zoveel. Hij wordt nu voornamelijk gebruikt voor het landen en dat is niet zo spectaculair.

HorseyDude schreef:
MarliesV schreef:
De 777 is de Dreamliner van Boeing, nieuwste toestel en eigenlijk de tegenhanger van de A350 van Airbus.
Ga me nou vertellen dat ik de DREAMLINER op de plaat heb gezet? <3 *\o/*

De dreamliner landt nog niet in Nederland. Binnekort gaan de MD-11's vam KLM eruit en komen er 787's voor in de plaats. De MD-11 zijn de 3-motorige vliegtuigen. 2 aan de vleugel, een in de staart. KLM is de enige die deze nog gebruikt voor passasiersvluchten. Andere maatschappijen gebruiken ze enkel nog voor cargo. Martinair cargo bijvoorbeeld, die landt regelmatig (zo al niet dagelijks) met een MD-11 op Schiphol.

Kom ook regelmatig op Schiphol. Verschillende spottersplaatsen geprobeerd maar favoriet blijft de Polderbaan. Ga ik rond 1u thuis weg, ben ik om goed 2u daar. Kwart voor 3 gaat de a380 boarden, vertrekt rond half 4 en is dan om kwart voor 4 bij de polderbaan.
Zie hem dagelijks als hij boven mijn huis vliegt. Blijft machtig mooi om te zien.
Hier wat foto's van mijn spotten. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Facebookkwaliteit.. :+

En zo zie ik de a380 dagelijks langskomen:
Afbeelding

Overigens kun je hier op kijken welke banen in gebruik zijn: http://www.lvnl.nl/nl/airtraffic

purny

Re: Dagje vliegtuigen kijken op Schiphol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:13

Misschien een idee om een keer een meeting te houden?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:20

Hij is mooi he, de a380!!
Mn nicht werkt er op :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 13:58

purny schreef:
Misschien een idee om een keer een meeting te houden?

Da´s ook een idee!! De Bokt-plane-meet! :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 13:58

Jilletje schreef:
Hij is mooi he, de a380!!
Mn nicht werkt er op :D

**JALOERS!** Mag ik ook die baan? :j :~ :~

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:02

Dan moet je wel naar dubai verhuizen {:}

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:05

Jilletje schreef:
Dan moet je wel naar dubai verhuizen {:}

...Nee

Trouwens, ik ga van het weekend weer naar schiphol maar omdat het beetje slecht weer wordt denk ik dat ik de landingsbanen even oversla, hoe mooi de foto´s ook zullen worden... Maar als het wel beter wordt... ik zie wel! :)
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 07-11-13 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:06

Lijkt me best leuk, zal alleen wel pas volgend jaar een keer worden dan. Nu met dit weer is het niet aan te raden bij een startbaan te staan. :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:08

Captain schreef:
Lijkt me best leuk, zal alleen wel pas volgend jaar een keer worden dan. Nu met dit weer is het niet aan te raden bij een startbaan te staan. :D

Nee daarom ook mijn reactie hierboven. Tis nogal BRRRRRRR om in het open veld bij de banen te staan. Pano-deck is dan een betere oplossing!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:09

Ik ben ook zo gek van vliegtuigen! Vind het zo onwijs mooi dat zo'n groot ding van de grond naar boven kan en andersom in handen van mensen. Ze zijn zo machtig groot! Ik ga dan ook graag kijken. Ik ga ook vaak met de auto naar Diemen (vanuit Haarlem) en als er dan een vliegtuig over komt vliegen, wauw dan voel ik me even 5. Ga ook graag een dagje naar Schiphol voor die sfeer, heerlijk!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:12

Panorama dek zie je alleen niet zoveel actie helaas. Stilstaande vliegtuigen zie ik genoeg, ik wil de actie van dichtbij zien.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:13

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:14

Nou ik zou naar dubai verhuizen helemaal niet zo erg vinden :+

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 14:14

Captain schreef:
Panorama dek zie je alleen niet zoveel actie helaas. Stilstaande vliegtuigen zie ik genoeg, ik wil de actie van dichtbij zien.

Actie genoeg voor mij :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:15

Jilletje schreef:
Nou ik zou naar dubai verhuizen helemaal niet zo erg vinden :+

Idem. O:)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 17:20

Nou, ben naar de Spotterplek geweest: 2 problemen: A! Mijn zoomlens gaat niet ver genoeg tot aan de landingsbaan, B! Er landde helemaal NIETS! :( (Volgens mij was ik er op het verkeerde tijdstip. Ik was bij de McDonalds-spotterplek!)

Dan maar weer naar het Panoramadeck gegaan... :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:58

Die [***] is vandaag ook helemaal niet in gebruik. Had je wel op lvnl gekeken?
Je had beter naar de Polderbaan kunnen gaan, daar hebben wel de hele dag vliegtuigen geland.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:07

Gave foto's! :j

Ook ik ging vroeger al veel met mijn vader mee vliegtuigen kijken. Schiphol, maar ook militaire vliegtuigen op Soesterberg toen daar nog F16's veel vlogen.
Verder al meerdere keren in het Aviodome in Lelystad en museum Soesterberg geweest.

Ben jaren lid geweest van de Dutch Dakota Association en ook meegevlogen met die oude Dakota. :D

En dan te bedenken dat ik tegenwoordig nooit meer vlieg en er zelfs angst voor heb .... :o

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:07

Vroeger ging ik ook vaak met mijn ouders naar schiphol om even een paar uurtjes vliegtuigen te spotten.
Prachtig vond ik dat.

Over minder dan twee weken vlieg ik met de airbus 380 naar Dubai, ik zal zeker foto's maken!
Ik heb er nu al ongelovelijk veel zin in :D