Zomerzonnetje opzoeken in December!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Zomerzonnetje opzoeken in December!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 10:31

Maar dat is het hem, wij willen niet in het resort blijven. Wij willen echt dingen zien.
Dus dan is het nu gewoon niet ideaal (ik ben overigens al is geweest, moesten we ook ivm de veiligheid als we iets ondernamen met bussen in colonne achter elkaar aan blijven rijden).

Wij gaan wrs toch in november en dan naar tenerife.
Scheelt weer wat vaccinaties en malaria tabletten! :D

Ooit wil ik een rondreis door afrika maken :D Maar dan langer dan 1 weekje!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:38

Logisch! Wij willen ook dingen zien, de onderwaterwereld, en die is bijna nergens anders zo mooi als daar. Dat is het grote verschil. Wij zijn niet zo van de cultuur. Tenminste, niet in een bak en braad vakantie. :D

Vorig jaar zijn wij er geweest, was ook onrustig, nergens last van gehad. Behalve dat we door de waterpolitie weer naar het vasteland werden gedelegeerd. :+

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:21

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 14:27

Ik en mijn vriend willen eind december naar Gambia, super temperatuur en super veel te zien in 1 week.
Ook is het een hele belevenis denk ik, aangezien de armoede daar...

Ga maar eens op zoek naar reisverhalen, wij zitten er ook niet om te springen om de hele week op een resort te blijven.
Tegen die tijd is de gemiddelde temperatuur 25 neigend naar de 30. Ook de prijs valt reuze mee!
Vergelijkbaar met een leuke vakantie in Turkije alleen is hier veel meer te zien (wat je anders niet ziet)
Wel zijn er bijkomende kosten, zoals inenting en paspoort mocht je dat nog niet hebben.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:40

Reisverhalen had ik al gelezen ja. En ik heb pb's ontvangen.

Veel plezier daar! Ben benieuwd naar je ervaring straks.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:07

kitty_gomez schreef:
voorlopig hebben we wel al een resort op het oog in Egypte, maar willen nog even een optie open houden en dan met voorkeur Kaap. Alleen nu nog een mooie aanbieding zien te vinden..

Welke plaats zijn jullie van plan naar toe te gaan in Egypte?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:49

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:12

Kijk eens naar El Gouna, veel rustiger en minder kans op gekkigheid dan sharm. Is maar een idee. :)

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:24

El Gouna <3
Het Venetie van Egypte

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:13

:D prachtig.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 11:59

.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:20

Wanneer ga je? Leuk leuk! ! *\o/*

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:32

.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:03

Lekker hoor, Rihana of Ocean view geworden?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:45

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:26

Ik ben op Sal geweest. Leuk eiland, maar er is echt weinig te doen verder. Wij waren duiken en dat was okay, niet geweldig qua duikstekken, maar ook niet rampzalig. Windsporten doen het er erg goed, maar een hoop toeristen lagen echt alleen maar rond het zwembad te all inclusiven. Zelf zijn we iets ondernemender, dus we hadden allen bed & breakfast geboekt en gingen lekker lunchen en avond eten in de lokale restaurantjes. Er zijn er genoeg en vooral vis is erg goedkoop (en supervers) en de mojitos en caiprinhas waren ook maar een euro of 4-5.

Wij zijn een dagje met buggies rond het eiland geweest en dat was erg gaaf en een eiland tour wat gewoon leuk is omdat je dan eigenlijk alles wel gezien hebt.

Wij zaten in dit hotel http://zon.sunweb.nl/kaapverdie/sal/san ... as_sea.htm en dat is heel goed bevallen. Gloednieuw en lekker dicht bij het dorpje zodat we gewoon 's avonds te voet een hapje konden gaan eten en niet al te duur. Boa Vista schijnt ook niet zo heel veel te doen te zijn. Er zijn andere eilanden van kaapverdie die interessanter zijn (groener!) maar daar kom je niet heel erg makkelijk. Transavia vliegt wel op Sao Vicente, misschien dat dat iets levendiger is.

Maar het hangt dus nogal van jezelf af wat je leuk vindt.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:57

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:56

Ik denk dat je er dan wel terecht kan Kitty, als je in je achterhoofd hodut dat "wat te ondernemen" zich op en rond het water afspeelt. Als je er een weekje-10 dagen zit is het best goed te doen.

Animatie houd ik zelf niet zo van, maar in het hotel waar wij zaten stond iedere avond een band of een optreden of iets dergelijks. We zagen meestal net het staartje als we terug kwamen van het eten.

Malta, Canarische eilanden, Azoren?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:50

Ik ga over 6 weken naar Sal. Wij hebben alleen een appartement, dus geen ontbijt oid. Schijnt een bakkertje vlakbij te zijn en id zeer verse vis is vlakbij te halen.

Vorig jaar op boa Vista geweest. Vod het er heerlijk, voor 1x. Dan heb je het ook wel gezien. We hebben 2 excursies gedaan, een jeeptocht en een boottocht om walvissen te spotten. Beide leuk om te doen, op wat zeeziekte van mij en mijn dochtertje na. Helaas alleen heel in de verte wen walvis gezien. Bevolking is nog niet zo opdrinerig als in Egypte of Canarische eilanden. Bevolking is erg vriendelijk en willen veel voor je doen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 15:00

Op de canarische eilanden heb ik nooit echt opdringerigheid ervaren zoals in Egypte!
Maar in Egypte zijn sowieso een hoop sights to see en heerlijk weer..!

Over Kaapverdie had ik al gehoord dat er weinig te zien was. dat ging hem hier sowieso niet worden dus..

Ik ben ein nov begin dec dit jaar naar Tenerife geweest. Hier is wel het eea te zien, maar mocht je pech hebben dan heb je regen. Wij hebben 4 van de 7 dagen flinke buien gehad, waarvan 1 dag echt de gehele dag incl onweer etc. Het schijnt dat de vele regen wel heel uitzonderlijk was hoor..

Gambia leek me geweldig maar ook daarover hoorde ik dat er niet echt heel veel te zien was en je zit aan je malariaprofilaxe vast.. Had ik ook niet zo heel veel zin in..qua weer heb je wel meer zekerheid!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:29

Een vrij 'onbekend' vakantie land, maar Ghana misschien een leuk idee? Uur of 6/7 vliegen, wel inentingen nodig maar erg bijzonder land! En voor een week meer dan genoeg te zien: cape coast, elmina, mole park en de shai hils, verder meerdere watervallen en parken met wilde apen.

En zolang je niet in je eentje langs de highways of alleen als blanke midden door de drukke steden zoals Accra bijvoorbeeld loopt is het ook een relatief veilig en stabiel land.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:50

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:32

vevina schreef:
Een vrij 'onbekend' vakantie land, maar Ghana misschien een leuk idee? Uur of 6/7 vliegen, wel inentingen nodig maar erg bijzonder land! En voor een week meer dan genoeg te zien: cape coast, elmina, mole park en de shai hils, verder meerdere watervallen en parken met wilde apen.

En zolang je niet in je eentje langs de highways of alleen als blanke midden door de drukke steden zoals Accra bijvoorbeeld loopt is het ook een relatief veilig en stabiel land.

Is zo een land ook geschikt en leuk voor kinderen? Onze kids zijn al geent, dus dat is geen probleem. En is er ook malaria? Anders misschien wel een leuk idee voor ons volgend jaar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 11:34

Ik vermoed wel malaria.. dat vind ik voor 1 weekje toch wel een 'belasting' voor je lichaam.
De pillen zijn best heftig.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:37

Ja, vind ik ook. Helemaal voor de kids. Dan is dat dus geen optie voor ons.