Weekendje Dublin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re: Weekendje Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 13:36

Alleen nogal zeikerig over handbagege gewicht en formaat.... Ze laten je zo 30 euro bijbetalen als je tas een cm te groot is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:19

Dat is helaas niet inherent aan Aer Lingus... Ryan Air is net zo. Al die bugetairlines doen daar heel moeilijk over.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:29

Aer Lingus WAS geen budget airline. De versloebering is ingetreden. Het mooiste was nog dat het een werktrip was, waarbij ik alleen handbagage meeneem in zo een standaard rolkoffertje... Bij KLM inchecken mocht ik zo doorlopen, op de terugweg werd ik met precies diezelfde koffer gestopt, moest ik weer terug en 30 euro bijdokken.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 14:30

Berdien schreef:
Ik heb ook in Ierland gestudeerd, maar dan in Galway aan de NUIG. Als ik het over mocht doen dan zou ik daar zeker weer voor gaan. Ik vond Galway een veel leukere, gezelligere en knussere stad dan Dublin. Dublin vind ik leuk voor even, maar om er langere tijd te zijn? Mwah :n

Aer Lingus is een prima maatschappij :j Al meerdere keren mee gevlogen.

Dan zal ik eens kijken of ze in Galway ook een leuke oplijding hebben, altijd goed met meerdere keuzes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:35

Ik heb zelf 2 jaar in Dublin gewoond en ik vond het een heerlijke stad!
Je kunt ook rustig een taxi pakken vanaf het vliegveld, die zijn daar namelijk goed te betalen.
Verder is de bus ook goed te doen,maar mijn ervaring is dat je niet altijd van de timetable uit kan gaan... ik stond regelmatig een uur te wachten waarna er doodleuk 4 bussen in colone achter elkaar aan reden.

Ik woon ondertussen al een jaar of 10 weer in NL, dus echte tips heb ik niet aangezien er vast al het een en ander veranderd is zo ondertussen :=

Trinity college blijft altijd leuk, book of Kells, de harp en de prachtige bibliotheek.
Guinness brouwerij zou ik overslaan, entree is duur en ik vond het behoorlijk tegen vallen.
Jameson brouwerij vond ik veel leuker!

Als het lekker weer is, zou ik ook eens een middagje door Phoenix Park struinen. Heerlijk!

Ik vloog altijd met Aer Lingus en dat is een prima maatschappij.
Mensen zijn vriendelijke en de prijs is goed te doen :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:11

Klopt manic, maar dat is het nu wel :) De laatste keer dat ik er mee vloog (2 jaar geleden toen ik een sollicitatie bij Google in Dublin had) was het net na de strengere regels en moest mijn koffertje mee in het ruim. Ik had ook een laptoptas mee en beide mee mocht niet. Hoefde gelukkig niet bij te betalen toen.
Tig jaar geleden (12?) kreeg je met Aer Lingus zelfs nog een ontbijt in het vliegtuig :oo Vlogen van.. Amsterdam? naar Cork toen en weer terug.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:21

Vervelend van het handbagageverhaal. Maar dat is voor hun natuurlijk kassa. De eerste keer (en tot nu toe de laatste keer) dat we met Ryan Air vlogen hadden we niet van te voren ingecheckt en moesten daardoor ook behoorlijk bijbetalen.
Ik ben eerlijk gezegd heel blij dat het wat meer een budgetmaatschappij is geworden. Het is de enige maatschappij die vanaf Schiphol rechtstreeks naar Dublin vliegt en als je ver van te voren tickets boekt, is de prijs heel schappelijk. Dat er nu geen maaltijden meer geserveerd worden vind ik niet erg. Ik vond het altijd al gek omdat het een vlucht is van nog geen anderhalf uur. Die stewardessen renden heen en weer om alles op tijd, voor de landing af te hebben.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:43

Ik vond het ook wat veel van het goede toen. Zeker aangezien het een korte vlucht is, het een Iers ontbijt was en meer dan de helft ongegeten weer terug ging. Gezien de duur van de vlucht vind ik het ook meer dan prima dat het een budgetairline is geworden, dat maakt even naar Ierland des te leuker :))

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:47

Nou inderdaad, zeker als je net als wij, wel eens op familiebezoek wilt. Wel jammer is dat je de hoofdprijs moet betalen als je op hele korte termijn heen moet. Dat hebben wij wel eens ivm met een begrafenis of crematie.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:50

Dat is inderdaad een nadeel. Is reizen een optie? Anders zou je ook nog voor ryan air kunnen kiezen, die vliegt ook op Dublin toch? Alleen niet vanaf A'dam.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:54

Dat hebben we ook al eens gedaan, dus dat is een optie. Als we dus onverwachts naar Ierland moeten bekijk ik alle opties, ook bijv. met Easy Jet van Amsterdam naar Belfast.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:32

Ik heb echt nog nooit gedoe gehad met Aer Lingus en handbagage :? ?! Ik vlieg altijd met 2 redelijk tassen (een grote Cowboys bag die onder de stoel voor me gaat) en een Eastpak trolley. Die trolley is echt te groot voor Ryanair maar ik heb nu zelf al 3x met dat ding gevlogen en mijn moeder ook al 2x en het is echt nog nooit een probleem geweest...

Idd van tevoren boeken op niet-feestdagen hoeft echt niet duur te zijn. Retourtje is dan zo'n 90-100€.
Mijn tickets voor de Kerst echter (geboekt in juli :oo) waren 100€ per stuk... Maar goed, dat weet je als je dan weg wilt.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 17:36

Ik kan ook voor 900 kroon (100 €) heen en weer, vind ik echt niet duur hoor!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:00

Dat is inderdaad niet duur. Is dat met of zonder koffer?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 18:53

Zonder, maar ga toch maar een paar dagen dus dan is 10 kg genoeg, ik reis toch altijd licht!
Een vraagje, weet iemand wat precies het verschil is tussen private en shared bathroom als je een dorm boekt bij Generatorhostels? Ik heb de site door gelezen maar kan er niet echt wijs uit worden... :?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:44

Zoals het zegt :)!
Private zal alleen voor jouw kamer zijn; shared zal met meerdere kamers zijn..

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:57

Het heeft even geduurd maar nu even een reactie. Dublin was een geweldige stad! In de stad zelf overal wel geweest behalve de Guinness brouwerij. Veel in de trinity bar geweest en een paar clubs als buskers en ook tempel bar wel geregeld.

Het was wel wennen dat de kroegen al vroeg dicht gingen. Half 3 doorgaans al. Desondanks super stappen, echt veel leuke kroegen en cafés en veel lol gehad.

Daarnaast waren we er tijdens een airshow met vliegtuigen in de stad en zij pen we naar Glendalough geweest. Blij dat we hebben gedaan, wel echt mooi. Daarnaast vriendelijke mensen over het algemeen!!! En ook wel lekkere internationale stad.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:16

Klinkt goed. Het is ook wel.een leuke stad. Gezellig en super aardige mensen. Glendalough is mooi he.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 21:28

Nu eindelijk geboekt *\o/* Ik ga 6 tot 10 november, 9 november is open dag op UCD dus dat komt mooi uit! Er ontstonden een paar paniek situaties toen mijn vriendin een dubbel schema bleek te hebben, maar alles een beetje om gegooit en toen kwam het toch nog mooi uit. Ik heb er echt super veel zin in! :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 00:33

Mooi dat het gelukt is, alvast veel plezier!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 01:20

midori schreef:
mbkaatje schreef:
Ook, als je dat leuk vindt, maar meer wat je uiteindelijk hebt geboekt.

Voor een hostel ziet dat er erg leuk uit ja, vond ik ook. Ik heb er alleen dus niet zelf gelogeerd.

Moet alleen nog een reisgenotje vinden, ik heb 2 potentiele maar die zitten allebij al op het universiteit (1 in Nl en 1 in Zweden) en de ene kan eigenlijk niet als ik kan, en die in Zweden heeft zijn schema nog niet gekregen, dus kan helaas nog niks boeken!

Wat is er op tegen om in je eentje te gaan? Heel leerzaam en het voordeel is dat je sneller contact maakt met 'locals'.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:57

Ik was ook wel alleen gegaan als ik niemand had gevonden, maar ik vond het een goede kans om een van mijn vriendinnen weer te zien! Aangezien ik tegenwoordig en Zweden woon en zij nog in Nl zien we elkaar niet zo vaak. We nemen dus elka kans dat we elkaar kunnen zien! En als zij niet kon was ik met 2 andere nederlandse vriendinnen gegaan, wist alleen nog niet precies met wie van hun ik wou gaan haha!

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 23:32

Ik studeer ook aan UCD, maar dan aan de business school die niet op dezelfde campus ligt :) . Als je wat wil vragen mag altijd natuurlijk, al ben ik hier nu nog maar een maand en een beetje. UCD is een hele mooie campus, ik kom er toevallig net vandaan. Dublin is ook een zeer aangename stad om in te wonen, rustig en toch levendig tegelijk :) .

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 09:53

Klinkt leuk armario! Ik ga in november naar de open dag :) Hoe woon jij? Op een campus, appartement o.i.d.?

Armario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:24

Ik woon op een appartement in het centrum maar ik denk dat het praktischer is als je on campus ( belfield) woont als je daar toch les hebt. Er zijn veel faciliteiten zoals gym, winkels, cinema, bank, ...