Een jaar de Mexicaanse cultuur opsnuiven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:07

Iemand niet ziet zitten? Wat een bekrompen stelling.

Kennelijk heeft TS 2 dagen voor vertrek nog niet eens van het reisadvies van de Rijksoverheid gehoord....dat is pas triest.

Verder interesseert het mij totaal niet of ze wel of niet gaat en het over niet ziet zitten...ben niet haar moerder hoor..

Maar ik vind het ongelovelijk dom van iemand van 18 dat zij dat in eerste instantie al niet weet en ook niet zelf heeft onderzocht en nu gaat piepen alsof het kwaadsprekerij is :D bijzonder...

fleurtjeuh

Re: Een jaar de Mexicaanse cultuur opsnuiven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:15

Uche...
Zullen we het hier gezellig houden?
Dit is niet bepaald leuk voor de mensen die het graag willen volgen.
Lekker verdergaan in PB jongens, of gewoon ophouden :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:24

russel schreef:
Iemand niet ziet zitten? Wat een bekrompen stelling.

Kennelijk heeft TS 2 dagen voor vertrek nog niet eens van het reisadvies van de Rijksoverheid gehoord....dat is pas triest.

Verder interesseert het mij totaal niet of ze wel of niet gaat en het over niet ziet zitten...ben niet haar moerder hoor..

Maar ik vind het ongelovelijk dom van iemand van 18 dat zij dat in eerste instantie al niet weet en ook niet zelf heeft onderzocht en nu gaat piepen alsof het kwaadsprekerij is :D bijzonder...

Het is triest dat jij durft die dingen te zeggen, want ik heb me ingelezen en ik heb ervaringen gehoord van mensen die er GEWOOND hebben ;)
Kennelijk lees jij ook maar met een slapend oog, want ik heb dit duidelijk een paar keer gezegd.
Intereseert het je niet? Ga dan alstublieft weg.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:25

fleurtjeuh schreef:
Uche...
Zullen we het hier gezellig houden?
Dit is niet bepaald leuk voor de mensen die het graag willen volgen.
Lekker verdergaan in PB jongens, of gewoon ophouden :)

Ik heb een pb gestuurd naar een modje, zodat die de reacties kan verwijderen.
Ik heb in eerste instantie het topic geopend om mijn updates en verhalen te vertellen en wil het gezellig houden :)

sanne140

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:29

Over vrienden hoef je niet in te zitten! Iedereen vindt je bijzonder en wil je vriend zijn! Zoek de goede uit en je hebt een super jaar.

Ik moet je wel waarschuwen, heimwee is verschrikkelijk! Ik had niet verwacht dat ik het zou krijgen, maar ik heb er aardig last van!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 20:33

sanne140 schreef:
Over vrienden hoef je niet in te zitten! Iedereen vindt je bijzonder en wil je vriend zijn! Zoek de goede uit en je hebt een super jaar.

Ik moet je wel waarschuwen, heimwee is verschrikkelijk! Ik had niet verwacht dat ik het zou krijgen, maar ik heb er aardig last van!

Oei := Ik hoop dat het nog meevalt, ben zowiezo geen echte thuismens, dus misschien valt het nog mee :)
Waar ben jij dan?

Vandaag al afscheid genomen van de familie (oma's en opa's) voelt toch wel raar om zo 'tot ziens' te zeggen :=
Morgen komen mijn vrienden nog eens langs.. Het voelt zo onwerkelijk :P

sanne140

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:38

Ik ben in Argentinië, nu bijna een maand. Ik hoop ook voor je dat het meevalt. Mijn ervaring is dat de eerste 2, 3 weken super zijn, daarna wordt alles normaler en ga je dingen missen.

Het 'tot volgend jaar' zeggen is inderdaad onwerkelijk! Daarom vond ik het afscheid nemen niet moeilijk! Eenmaal op het vliegveld was het wel moeilijk! Toen dacht ik echt 'ik wil niet!!'

Succes met alles!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:49

Gaaf joh, ik ga je volgen! :D

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:39

Oh zo gaaf Silke!
ik wilde dit ook gaan doen maar dan naar Engeland, maar wacht er maar even mee tot ik klaar ben met havo! :P
Edit: Via welke organisatie heb je dit geregeld? :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 23:24

sanne140 schreef:
Ik ben in Argentinië, nu bijna een maand. Ik hoop ook voor je dat het meevalt. Mijn ervaring is dat de eerste 2, 3 weken super zijn, daarna wordt alles normaler en ga je dingen missen.

Het 'tot volgend jaar' zeggen is inderdaad onwerkelijk! Daarom vond ik het afscheid nemen niet moeilijk! Eenmaal op het vliegveld was het wel moeilijk! Toen dacht ik echt 'ik wil niet!!'

Succes met alles!

Ik heb alleen het ding, zie ik andere mensen huilen, ga ik spontaan meedoen.. Ik weet gewoon echt niet hoe het gaat worden, maar wel heel emotioneel.
Mijn ouders en ik zijn de laatste maand, zelfs week, heel dicht naar elkaar toe gegroeid.

CuteApplePie schreef:
Oh zo gaaf Silke!
ik wilde dit ook gaan doen maar dan naar Engeland, maar wacht er maar even mee tot ik klaar ben met havo! :P
Edit: Via welke organisatie heb je dit geregeld? :D

Via AFS :)

sanne140

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:41

[/quote]
Ik heb alleen het ding, zie ik andere mensen huilen, ga ik spontaan meedoen.. Ik weet gewoon echt niet hoe het gaat worden, maar wel heel emotioneel.
Mijn ouders en ik zijn de laatste maand, zelfs week, heel dicht naar elkaar toe gegroeid.

Het afscheid op het vliegveld wordt dan waarschijnlijk moeilijk! Maar verder komt het goed! Ik denk steeds, het is niet voor altijd, maar een jaar! En wat is een jaar op een mensenleven!!

Komt goed hoor!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 00:10

sanne140 schreef:
Het afscheid op het vliegveld wordt dan waarschijnlijk moeilijk! Maar verder komt het goed! Ik denk steeds, het is niet voor altijd, maar een jaar! En wat is een jaar op een mensenleven!!

Komt goed hoor!

Zo denk ik ook hoor haha :D Ooh, maar ik ben zoooo benieuwd! Nu nog de foto's voor mijn album afwerken, morgen er vroeg uit.
Komt een vriendinnetje mee om de laatste groet aan de paardjes te brengen en s middags heb ik nog een kleine apero :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:15

Wauw gaaf zeg!

*stiekem heel benieuwd hoe je de financiele gedeelte heb geregeld? mag ook pb uiteraard..

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 00:19

Alles wordt betaald aan de organisatie, zij kijken voor je vliegtuigticket, schoolboeken etc.
Visum/identiteitskaart moet je zelf cash betalen bij de ambassade.
Alle andere kosten zijn ook voor eigen rekening.

Of bedoel je dat niet?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:28

Silkaay schreef:
Alles wordt betaald aan de organisatie, zij kijken voor je vliegtuigticket, schoolboeken etc.

Of bedoel je dat niet?

Nouja....

ik heb niet zo 1,2,3 8000 euro op zak :') en als ik hier de gemiddelde 18 jarige aanspreek denk ik ook niet :P

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:30

Wat gaaf! Veel plezier. :D

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 00:32

Astaloca schreef:
Silkaay schreef:

Of bedoel je dat niet?

Nouja....

ik heb niet zo 1,2,3 8000 euro op zak :') en als ik hier de gemiddelde 18 jarige aanspreek denk ik ook niet :P

Ik stuur je even pb :)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 00:42

Gaaf!!! Ik vlieg toevallig Zaterdag naar Mexico voor een rondreis Mexico, Guatemala en Belize ! *D

We komen ook langs Palenque en overnachten daar ! :) Ben heel erg benieuwd hoe het er daar uit ziet waar jij gewoon een jaar mag zitten !

Ben stiekem wel heel erg jaloers ! Maar heel veel plezier!! *\o/*

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 00:47

Nou, dan moeten we toch wel eens afspreken? ;)
Ik woon in een winkeltje in Barrio Guadelupe als ik me niet vergis. :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:02

Zolang je je aan alle regels en ongeschreven wetten houdt zal het wel goed gaan hoor, zo'n organisatie heeft er ook niets aan om studenten in een gevaarsituatie te plaatsen :j . Behalve als je denkt dat je het beter weet dan je begeleiders, dan vraag je natuurlijk om problemen. Dat meisje van Paraguay dat bij mij in de klas had gezeten kwam volgens mij ook via AFS geloof ik :) .
Iemand die dicht bij mij staat heeft stage gedaan in Nicaragua. Misschien niet hetzelfde land maar toch ook in de regio. Een paar weken op het platteland en daarna in de stad. Op het platteland had ze best veel vrijheden en waren de mensen erg vriendelijk(in de stad ook hoor), maar in de stad mocht ze niet eens het huis verlaten om tegenover een flesje water te kopen als de vier grote broers van het gastgezin niet mee gingen. Het laatste vrouwelijk familielid die het alleen geriskeerd had de straat over te steken was brutaal overvallen geweest. Naar unief/stage ging onder begeleiding van een chauffeur en ze mocht de beveiligde unief/stageplaats pas verlaten als de chauffeur er terug was om haar op te halen. En in die regio werken ze niet met horloges maar met "wanneer heb ik eens zin om met mijn auto naar daar te gaan, naaaah, eerst nog een kleine siësta" :D . Zij vond het toen tegenvallen omdat je echt geen enkele vrijheid had en zowat als in een streng moslimland volledig afhankelijk was van de mannen vanwege de veiligheid.
Dus ik ben wel benieuwd hoeveel het in Mexico gaat verschillen. Ik vermoed dat ze je wel in een rustiger gebied zullen hebben geplaatst want als je een heel jaar ipv 2.5 maanden zo moet leven dat lijkt me niks :D . En dan zullen die mensen die je over hun ervaringen verteld hebben het ook wel gezegd hebben :) . Oh en een Pinata feestje schijnt ook een leuke ervaring te zijn :D .

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 09:46

Piñata feestje haha :D Maar klopt helemaal zoals je zegt :j Mijn oudere broer zit in Tuxtla op school, dus ik zal wel alleen over straat moeten lopen denk ik :)

oeeeeh, ik vertrek morgen, vind het zo spannend :=

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:49

Oef silke ben zo benieuwd hoe je het daar gaat hebben! Komen je ouders, vrienden of familie ook een keer langs of dat jij een keer terug gaat? Ik denk aan je morgen :D!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:29

Silkaay schreef:
Nou, dan moeten we toch wel eens afspreken? ;)
Ik woon in een winkeltje in Barrio Guadelupe als ik me niet vergis. :)

Jaa! Meeten in Mexico! 8-)

Ga je als je daar aan komt ook nog een Spaans doen? :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 23:04

Ja, lijkt me wel leuk haha :)

Ik volg Spaanse lessen daar ja :)

Shir, nee, zij komen niet langs en ik ga (normaal) ook niet terug tijdens het jaar :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-13 08:03

Ik ben nu in zaventem. Geduldig aan het wachten..
Nog 3uur en ik zit op het vliegtuig!