Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:29

We wouden trouwens wel terug naar huos omdat we de hond niet wouden afgeven, maar er was geen boot terig, dus we konden niks

Anoniem

Re: Nachtmerrie op vakantie WAARSCHUWING

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:30

Lees trouwens heel even je posts door voor je ze plaatst, zelfs op een telefoon hoef je niet dit soort typfouten te maken.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:30

Hahaha ja dat maakt het een heel stuk goedkoper! Geen idee, uit verhaal ts

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:31

Er is één ding dat ik niet snap. Alle paarden in Europa mogen niet meer preventief worden ontwormd, omdat dat resistentie in de hand werkt, en voor allerlei landen in Europa gelden regels voor preventief ontwormen van honden anders komen ze het land niet in? Wat voor idioten bedenken die wetten?

IK had vermoedelijk niet eens geweten dat er naar ontworming wordt gekeken. Enten tegen hondsdolheid, ja, dat snap ik, maar ontwormen?

janouk

:(:) balen om zo je vakantie te beginnen.

Ik laat in het midden wiens schuld het is.

Het is nu belangrijker dat je je negatieve emoties los laat en positief je hond gaat halen. Als je er van te voren al van uit gaat dat het een trauma en drama wordt/is voor de hond, dan zal dat het ook worden.
Probeer zelf positief en blij je hond tegemoet te treden om het drama zo minimaal te houden, en te doen of er niets speciaals aan de hand is, dan daar heb je dan de hele vakantie plezier van.

Ondanks alles, fijne vakantie

Leverage

Als de regels in mei al veranderd waren dan had je dat toch kunnen weten? Maargoed, erg vervelende situatie. Hoop dat je hond hier niks aan over houd :\

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:32

Balen TS!
Hopelijk kunnen jullie nog een beetje van de vakantie genieten. Want Noorwegen is wel een prachtig land, dus laat dit je beeld van Noorwegen niet al te veel verpesten ;)

Hopelijk hebben jullie de hond snel terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:32

Het inderdaad 730€ , hebben we omgerekend. Maar kijk je gaat naar een da en die zegt bijvoorbeeld je paard heeft koliek, dan ga je dat toch ook niet na googelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:36

dat laatste ben ik met je eens (althans in dit specifieke geval). Ik zou het nu loslaten zodat het je vakantie niet bedreft, en bij thuiskomst met je DA gaan praten

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:37

Ibbel t gaat erom dat bepaalde soorten wormen in die landen nog niet voor komen en dat willen ze dus ook voorkomen ;-)
En de ziektes die ze evt. kunnen krijgen van wormen die hier niet voorkomen maar daar wel, daar wordt je ook niet vrolijk van.
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 18-07-13 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:37

Tip voor de volgende keer: terug naar Denemarken naar de eerste en beste da en daar laten ontwormen. Stuk goedkoper, minder stressvol en kost minder tijd.
De wet is de wet, terugvorderen kun je echt vergeten. Rechtsbijstand al helemaal, dat zou wat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:38

Maar je gaat niet met een paard dat koliek heeft op vakantie ;). Als ik op vakantie zou gaan met hond, zou ik eerst zelf googlen hoe het zou zitten. Vind t wel een rot begin van jullie vakantie, fijne vakantie nog.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:54

secricible schreef:
Tip voor de volgende keer: terug naar Denemarken naar de eerste en beste da en daar laten ontwormen. Stuk goedkoper, minder stressvol en kost minder tijd.

TS heeft al aangegeven dat er geen boot meer terug was ;)

Desalniettemin, TS, wat gebeurt is is gebeurt.. laat het achter je, en geniet van je welverdiende vakantie met je familie! :)*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:18

Geen boot terug? Knap, je kan als voetganger altijd mee, hond mee, ontwormen in Denemarken en weer terug.

Met de auto is er niet altijd plek maar vaak wel. Boten naar Denemarken varen heen en terug. De boot waarmee ze zijn gekomen kan je normaal ook mee terug (ben regelmatig in Noorwegen, vandaar).

Maar de kosten van de auto op de boot zijn erg duur. Ik denk dat je die 730 euro voor heen en terug varen, ontwormen enz ook wel kwijt bent of je moet als voetganger gaan, dan is het goedkoper.

TS, kom op, je hond haal je straks op, lekker vakantie gaan vieren, geen gejank omdat je hond 1 nacht in een kennel moet verblijven en vooral niet och wat is ze zielig met je hond gaan doen.
Gewoon ophalen, meenemen, lekker vakantie vieren. Zonde om je vakantie om zo'n incident gelijk te laten verpesten. Snap heel goed dat het vreselijk balen is, zonde geld en erg jammer maar het is geen wereldramp waar jullie je niet overheen kunnen zetten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:24

Het is allemaal niet leuk, en ik zou ook de dierenarts even bellen als jullie weer in NL zijn. Maar je hoeft er ook niet meteen een drama van te maken. Hond is een nachtje uit logeren, daar komt 'ie echt wel weer overheen hoor. Beest heeft echt niet meteen een trauma.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:33

Bedenk nu vooral dat jullie emoties invloed hebben op de hond. Dus als je straks met een rotgevoel de hond op zal halen, dan zal de hond ook deze ervaring minder waarderen.

Kom op, schouders eronder! Fijne vakantie :) hond heeft ook een dagje vakantie gehad zullen we maar zeggen :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 18-07-13 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:33

Ik dacht bij het lezen van de TT aan iets heel ernstigs, en dan gaat het om een hond die een nachtje in quarantaine moet :=. Nou, boe hoe, hoor.

Jammer dat het 'Nooit weer Noorwegen' is, terwijl het toch echt jullie eigen schuld is :D. En 730 kroon is 100 euro, ongeveer.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:35

Het is al omgerekend volgend ts € 730,-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:38

Tabaluga12 schreef:
Het is al omgerekend volgend ts € 730,-

Dat is wel achterlijk veel geld.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:38

Achterlijk veel, goed gezegd.. Je moet het maar onverwachts op tafel leggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:46

Ik heb net een beetje gegoogled en een ontworming kost in Noorwegen tussen de 300 en 600 NOK, dan zou de rest van de 5750 NOK moeten bestaan uit quarantaine en boete? Geen idee hoe hoog de boetes zijn voor verkeerd ontwormen, maar dat klinkt me wel als heel veel in de oren...

Hoeveel NOK moet je betalen, TS? Ik kan me namelijk best voorstellen dat je het niet helemaal goed hebt omgerekend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:47

Er zou inderdaad een boete bij zitten gok ik zo.

Overigens hebben jullie nog mazzel zo te zien, er zijn ook gevallen waar je het land niet in mag, nooit meer in mag, of zelfs de hond in moet laten slapen omdat je niet aan de regels voldoet.

De straf kan zijn: een boete betalen, je hond in quarantaine totdat alles geregeld is, in beslagname van je hond en terugzending naar eigen land, toegang tot het land geweigerd, in geval van agressie kan je hond zelfs in beslag genomen en geeuthanaseert worden.
Naast een boete moet je ook altijd ook nog alle kosten betalen die met de extra maatregelen die voor jou moeten worden getroffen (b.v. dierenartskosten, transport naar Nederland, quarantaineplaats, etc.)

Deze site is echt erg handig:
http://www.dogsincluded.nl/vakantie-inv ... ee5eWQmlFA

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:51

Ik was het land niet eens meer ingegaan... Was denk ik ook niet op vakantie gegaan met hond als het zo stressvol is...

Erg vervelend natuurlijk allemaa... Maarja... Kijk zelf dit soort dingen altijd goed na! Vooral als je met een `moeilijkere` hond gaat...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:53

Jans schreef:
Er zou inderdaad een boete bij zitten gok ik zo.

Overigens hebben jullie nog mazzel zo te zien, er zijn ook gevallen waar je het land niet in mag, nooit meer in mag, of zelfs de hond in moet laten slapen omdat je niet aan de regels voldoet.

De straf kan zijn: een boete betalen, je hond in quarantaine totdat alles geregeld is, in beslagname van je hond en terugzending naar eigen land, toegang tot het land geweigerd, in geval van agressie kan je hond zelfs in beslag genomen en geeuthanaseert worden.
Naast een boete moet je ook altijd ook nog alle kosten betalen die met de extra maatregelen die voor jou moeten worden getroffen (b.v. dierenartskosten, transport naar Nederland, quarantaineplaats, etc.)

Deze site is echt erg handig:
http://www.dogsincluded.nl/vakantie-inv ... ee5eWQmlFA

Er zitten inderdaad heel veel haken en ogen aan een hond meenemen naar Noorwegen. Wees blij dat het dit 'wissewasje' is, TS... Als je hond een Pitbull was geweest, dan was je hem kwijt, gezien het feit dat je je niet echt goed hebt laten informeren.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:58

Ik denk nou komt het, maar nee.

Ts dit is toch echt je eigen verantwoordelijkheid geweest.
Je doet voorkomen alsof het bij de douane expres werd gedaan om jullie te pesten, maar het staat gewoon in de regels dat dit de gang van zaken is.
Eigen schuld dikke bult dus. :)
Bovendien kan je je avragen of mee op vakantie gaan voor je hond wel zo leuk is, als hij zo snel gestrest is.