Tunesië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yvettee_4

Re: Tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:46

Ik ga 15 augustus naar hammamet

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:53

Oké, geen idee hoe het werkt. Er is een politicus vermoord, maar Pim Fortuyn is hier ook vermoord. Waarschijnlijk wel met anderen redenen :-D

Lijkt mij dat de reisorganisatie ook wel contact opneemt als het niet veilig is ????

Anders even bellen naar de reisorganisatie ?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:41

Mwah hier op Djerba is niets aan de hand, de andere toeristische gebieden voor zover ik weet ook niet.. Het is inderdaad te vergelijken dan met een Pim Fortuin, als je daar honderden kilometers vandaan zit en totaal niets met die situatie te maken hebt, hoef je daar verder niet bang voor te zijn.. Ok natuurlijk is er wel wat politieke onrust, maar er zijn totaal geen problemen geweest tegenover toeristen. Er zullen de komende dagen vast nog wel wat demonstraties zijn en nog wel wat gebeuren, maar ik zie het hier nu ook niet zo snel lopen als in Egypte..

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:56

Bedankt Zitouna!

Wat ontzettende gave paarden hebben jullie! <3

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:24

Yvettee_4 schreef:
Zijn er mensen die ook twijfelen om te gaan nu er een politicus is vermoord???

inmiddels geen tunesië meer voor ons maar Turkije. een beetje door de onrust.
Ik wil als vrouw zijnde gewoon over straat kunnen lopen en de verhalen die ik hoor en op internet zie word Tunesië een no-go voor mij. buiten dat feit om ben ik scheitluis 1e klas en wil me ook redelijk veilig voelen. In turkije blijven we op het resort en als we een dag erbuiten gaan is dat naar kos.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:28

Je gaat naar Bodrum? :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:49

We willen turgutreis?

Hotel la blanche in ieder geval :D

Yvettee_4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:19

Jolandaa_ schreef:
Yvettee_4 schreef:
Zijn er mensen die ook twijfelen om te gaan nu er een politicus is vermoord???

inmiddels geen tunesië meer voor ons maar Turkije. een beetje door de onrust.
Ik wil als vrouw zijnde gewoon over straat kunnen lopen en de verhalen die ik hoor en op internet zie word Tunesië een no-go voor mij. buiten dat feit om ben ik scheitluis 1e klas en wil me ook redelijk veilig voelen. In turkije blijven we op het resort en als we een dag erbuiten gaan is dat naar kos.

jij was vast ruim optijd met omboeken? of ben je je geld kwijt voor tunesie?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:49

Wij hadden nog niet geboekt. Wel een reservering openstaan maar die kunnen we zonder problemen opzeggen. Ze hadden zelf al gebeld vanuit het reisburo.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:57

Ik ben afgelopen maand voor de 2e keer naar Hammamet geweest. (yasmine)
Misschien is het al genoemd, maar de tweedaagse is echt een aanrader!!
Als je iets van het land wilt zien, moet je dat echt gaan doen. Je overnacht in de sahara wat echt onwijs leuk is en je ziet zo veel.
Dacht dat het rond de 90 euro pp is, maar echt de moeite waard.

En in het nieuwe gedeelte van Tunesië wordt je als vrouw echt niet lastig gevallen of iets hoor..
Wij zijn toevallig wel naar een niet-toeristisch plaatsje geweest waar ik me echt niet prettig voelde. Ik had een kort broekje aan wat niet zo slim was van mij, maar poe wat werd je daar aangestaard zeg. Zijn gelijk richting hotel terug gegaan.
Maar zoals ik al zei, nieuwe Hammamet heb je daar echt totaal geen last van. :)

Heel veel plezier voor degene die gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:24

Ik ben in 2010 geweest (tijd vliegt) naar Sousse, samen met een vriendin. De mannen waren irritant, maar overdag hebben we gewoon ook samen door Sousse gelopen. Wel onderweg een Engels sprekende jongen ipv afgeschud mee laten lopen. Dan heb je direct geen last meer van de rest. Want daar werd ik soms wel lichtelijk gestoord van. Zodra je ergens naar kijkt verwachten ze dat je heel de winkel bekijkt en vanalles koopt. En het zit er echt niet in om rustig ergens heen te lopen zonder dat je continu aangesproken wordt door jongens. In de avonden kwamen we niet alleen samen buiten, als ik 1 voet buiten hotel zette kwamen ze van hotel al vragen wat ik ging doen. Alleen even naar de supermarkt die half onder hotel zat 200 meter verder. En dan keken ze net zo lang tot ik daar binnen was en tot ik weer terug was. De avond dat we wel weggingen was samen met andere mensen.

Vond het een mooi land om te zien, hebben een dagexcursie gemaakt langs o.a. el djem en 1 daagse safari het binnenland in. De tweedaagse niet gedaan, omdat we er ook 8 dagen zouden zijn en al redelijk wat dingen wilde doen (die twee dag excursies, halve dag kameelrijden, dagje sousse zelf, avondje port el kantaoui). Maar het is wel echt aan te raden, mensen die we daar hebben leren kennen hebben die wel gedaan (waren er langer) en heb super fotos voorbij zien komen inclusief enthousiaste verhalen. Achteraf gezien hadden we het ook wel kunnen doen, want door die aswolk zijn we wat dagen langer moeten blijven :+

Wij hebben gewoon langs de weg taxi aangehouden, onderhandel wel over de prijs (maar dat is met alles wat je koopt). Maar zelfs rond 1 in de nacht hebben we toen erg goedkoop van port el kantaoui terug naar Sousse gereden.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 15:11

Ik heb nog een vraag, omdat onze vakantie toch al snel dichterbij komt. Is het verstandig om 's avonds naar andere plaatsjes te gaan? Iemand die ik ken was namelijk in Sousse geweest, en de reisleider raadde dit af. Ik ben benieuwd ook naar andere ervaringen.

Zoals het er nu uitziet willen wij graag naar Medina in Hammamet. Weet iemand toevallig ook of je kan Jetskiën in Hammamet? :)

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:28

Een vraagje voor de ervaren 'tunesiërs'. Ik heb gelezen dat je geen TDN mag invoeren in het land, klopt dit? Ik ben namelijk hier in BE al euro's gaan omwisselen (+- 300TDN) zodat ik dit niet ginder zelf moest doen. Kunnen ze mij hiervoor tegenhouden? :-/

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:31

Wij wilden vorige maand geld wisselen op schiphol. Toen zei die vrouw dat ze er wel bij moesten zeggen dat als ze het vinden het afgepakt werd. Je mag het geld ook niet het land uitvoeren. Dus alles opmaken.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:53

Wat bedoel je met alles 'opmaken'?
Pff, ik krijg al stress...

Edit: ik snap 'm... Het geld opdoen wil je zeggen... Pfff

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:12

Je geld kan je meestal gewoon in het hotel wisselen..

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:53

Ja, dat is voor mij al te laat. Ik heb hier in het land al euro's gewisseld voor,TDN...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:57

Kijken ze in je portemonnee dan op het vliegveld?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:02

Nee hoor ze kijken nergens in.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 14:42

Ik heb zelf met het GWK gebeld, en die vrouw vertelde mij dat ze het inderdaad erbij moest zeggen, maar dat veel mensen wel gewoonrond de 100 euro omwisselen, voor het geval dat. Denk dat het dan wel meevalt met controle, anders doen mensen dat niet..

Omdat wij het weten gaan wij inderdaad gewoon geld pinnen op het vliegveld/ in het hotel. :)

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:11

Oke, ik ben nu dan toch een beetje meer gerustgesteld... Dan hoef ik hetbdus niet goed weg te stoppen :-p

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:19

Nee hoor, gewoon bij je houden en inderdaad daar alsnog wat wisselen.. Blijf het een rare gang van zaken dat je je Dinars niet mee mag nemen... Als je ze toch thuis gewoon kan wisselen.. Maar goed, ze verdienen daar ook op de wisselkantoren, dus uit commercieel oogpunt begrijp ik het wel.

Patty83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:20

TDN mogen niet in/uitgevoerd worden. Dus het is al bijzonder dat je het hier bij een bank kunt krijgen/omwisselen, dat mag niet, en vroeger kon dit ook echt niet. Bij aankomst zul je er niet op gecontroleerd worden, maar als je het land verlaat zullen ze er wel om vragen / controleren.
Als je in Tunesie geld wisselt krijg je daar een bewijsje van. Voor je het land verlaat kun je met dit briefje geld terug omwisselen naar euro's. Dit kan ook op de luchthaven, maar let op alleen voor de douane!
Na de douane kun je tax free ook niet meer met dinars betalen, wel met euro's.
Met 300 dinar kun je overigens veel doen in tunesie.

Edit, in Tunesie kun je met een wereldpas overigens ook gewoon dinars pinnen, in grotere hotels staat er ook een bankcontact in de lobby.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:07

Bedankt voor de info. Ik ben de TDN's in een wisselkantoor in Antwerpen gaan halen. Niemand zei me dat dit niet mocht. Wist het dus niet. Als ze het niet controleren bij het heengaan, moet ik er dus gewoon even op letten dat ik niets terug meeneem. Tenzij ik ze in de luchthaven terug omwisseln in euro's als ik het goed begrijp?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:20

Op de terugweg van Enfidha naar Amsterdam hebben wij controle gehad in het vliegtuig. Er kwamen mannetjes die tassen enzo gingen checken.