My adventure in America bij DG Bar Ranch!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 06:19

Alleen zo'n trip ondernemen als je er goed bij voelt hoor.

Ik ben alleen in het oosten van Amerika geweest maar ik vond het een geweldig land :j.

_Linn_

Re: My adventure in America bij DG Bar Ranch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 06:44

Nee het voelt niet goed om er in mijn eentje heen te gaan en al helemaal niet het weekend dat ik weer terug ga vliegen. Ben dan echt veel te bang dat er iets mis gaat ofzo.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 10:53

Gaaf hoor _linn_!! Ben stiekem een beetje jaloers op jouw 'america adventure'! Heeel veel plezier!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 22:28

Oke sorry maar ik zet heel even mijn klaagmodus aan. Zit nu even niet zo heel lekker in me vel. Ik merk toch echt wel dat ik hier alleen ben, ben best even eenzaam. Tijdens het werken wordt er nou niet echt zoveel met me gesproken, ik moet altijd ergens over beginnen of iets vragen want anders wordt er soms gewoon helemaal niets tegen me gezegd. Als ik aan het rijden ben en Ashlyn en/of Caitlin rijden ook of iemand anders met dr eigen paard dan krijgen zij altijd eerst hulp van Willy. Ik krijg meestal alleen hulp als er niemand anders (meer) rijd en vaak dan ook niet eens. Heb gewoon een beetje het gevoel alsof ik niet goed genoeg meer ben. Er zijn deze 2 dagen ook mensen om naar paarden te kijken en of Willy rijdt dan 'mijn' paard of Ashlyn doet dat en dat terwijl het 'mijn' paard is. Dan krijg je toch meteen het gevoel alsof je niet goed genoeg ben. Ook vroeg ik vanmorgen of ik dan mijn favoriet Falona kon rijden omdat hij die niet ging laten zien aan die vrouw die voor paarden komt kijken en dan zegt die dat hij haar rijd wanneer die vrouw weg is. Oftewel ik ben nu denk ik ook Falona al kwijt om te rijden.... Ik hou steeds minder paarden over. Aterma rijdt ik ook al niet meer omdat die toch niet helemaal goed liep, dus die is sinds vorige week gewoon niet meer onder het zadel. Ja, ik vind 7 weken toch wel echt voldoende om hier te zijn...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:59

He vervelend dat je niet lekker in je vel zit! Was nog vergeten te zeggen, ik kan dus alleen doordeweeks naar LA omdat Dan het consulaat open is... En ik woo best daar overnachten maar zit Dan wel met de baby, die moet dan mee. Oh en ik Ben blut dus Dan word het Venice beach ofzo? Maar in principe wil ik best met je naar LA :)
Of als je graag een keer wilt gaan winkelen oid laat maar weten ik heb tot volgende week nog vrij... Er zijn best veel dingen te doen hier in de buurt :j

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 02:34

Libera schreef:
He vervelend dat je niet lekker in je vel zit! Was nog vergeten te zeggen, ik kan dus alleen doordeweeks naar LA omdat Dan het consulaat open is... En ik woo best daar overnachten maar zit Dan wel met de baby, die moet dan mee. Oh en ik Ben blut dus Dan word het Venice beach ofzo? Maar in principe wil ik best met je naar LA :)
Of als je graag een keer wilt gaan winkelen oid laat maar weten ik heb tot volgende week nog vrij... Er zijn best veel dingen te doen hier in de buurt :j

Nou als het van Willy mag dan kan het misschien ook doordeweeks, dat zou ik dan even aan hem moeten vragen! En ik zou niet weten wat Venice beach is haha, tell me?! En de baby mee is alleen maar gezellig! :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 02:46

HEEEEEETTTTT!!!
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 04:01

Ahh heel lief vragen Dan mag het vast wel :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 04:33

Libera schreef:
Ahh heel lief vragen Dan mag het vast wel :P

Oke wanneer zou jij kunnen dan?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 19:35

Hier weer wat foto's:

Dit is hoe we hier paarden vervoeren, hier wordt Focus, een van mijn paarden, naar stal gebracht.
Afbeelding

Het huis van Betty en Tony, echt WAUW!
Afbeelding

Ingang van de rijbaan
Afbeelding

Longeercirkel, die we niet gebruiken, en de main stable
Afbeelding

The main stable
Afbeelding

Max, zeeeer oude hond van Betty en Tony. Hij komt hierheen geschuifeld zodra er mensen zijn en hij gaat pas weer weg als iedereen weer weg is. Hier samen met Savannah.
Afbeelding

Dit is het pad wat ik moet aflopen om bij de stallen te komen. Ik kom dan dus langs paddocks, de buitenrijbaan, de stapmolen...
Afbeelding

De poets-wasplaats
Afbeelding

Rijbaan
Afbeelding

Roundpen, deze gebruiken we niet
Afbeelding

Stapmolen
Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 19:39

Oh wauw, het is echt prachtig daar! :oo

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 20:56

wauw wat een mooie rijbaan :o

zoiets zal je in nederland niet vaak tegen komen denk ik

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 21:58

AdnerB schreef:
wauw wat een mooie rijbaan :o

zoiets zal je in nederland niet vaak tegen komen denk ik

Ja de rijbaan is echt super fijn! Hele fijne bodem en ondanks dat het hier nu echt best warm is is het prima te rijden daarin.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 00:45

Hier een filmpje waar Willy op mijn favoriet Falona rijdt, snappen jullie nu waarom het me favoriet is? Is een 3-jarige merrie, nog maar een keer of 15 a 20x onder het zadel geweest en oh zo relax in dr koppie!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 00:50

wauw mooie stal zeg en leuk paard

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 03:12

Hmmmm de komende 3 dagen komt hier een Nederlandse vrouw die de olympische spelen jureert, Francis Verbeek, om lessen te geven, een clinic. Ik dacht dat zij gewoon ons lessen ging geven enzo maar ik kwam er nu net achter dat het je 200 dollar per les van 45 min kost om les te krijgen. Dus daar gaat mijn hoop om de komende 3 dagen wat goed hulp te krijgen!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:13

Oh ja zij geeft heel fijn les!

Kwa dagen maakt het voor mij niet zoveel uit, moet even uitzoeken of ik vantevoren een afspraak daar moet maken... Heb je het al aan Willy gevraagd?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:23

Ik weet niet hoe je dit gaat opvatten lin, mar ik vind dat je echt geen recht to zeuren hebt.
Heb je al om je heengekeken waar je zit? Hoevel geluk je al hebt dat je dit gewoon kan doen?
Je taken omvatten voeren en rijden, een droomjob!

En als jij graag hulp wil, trek je mond open dan maar ga niet zo zitten klagen in een hoekje dat je het zwaar hebt. Jij hebt hiervoor gekozen, jij wilde 7 weken naar amerika en nu zit je er net een paar weken en dan ga je klagen?! Bedenk eens hoeveel meiden in jouw schoenen zouden willen staan nu en kijk dan nog eens of je er wel echt over wil klagen.
Geniet ervan zolang het nog kan want voor je het weet zijn die weken voorbij.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:16

Vanuit hier kan ik niet beoordelen of het aan de (wellichte te hoge) verwachtingen van de TS ligt, aan de stal/mensen daar of een combinatie hiervan. Ik ken namelijk de TS en de stal daarginds niet.
Wat ik wel weet is dat veel mensen bij een poos van huis toch last krijgen van een dipje, het missen van de dagelijkse structuur en familie/vrienden. Als je dan ook nog het gevoel krijgt dat je op jezelf bent aangewezen kan het natuurlijk best even eenzaam zijn. Op zo'n moment is het moeilijker om zaken in perspectief te zien.

Dus Linn; hierbij een hart onder de riem maar ook het advies om te communiceren. Je hebt hiervoor gekozen, dus het zal waarschijnlijk wel je droom zijn geweest, maar als niemand weet hoe jij je voelt of wat jouw verwachtingen zijn/waren gaat er waarschijnlijk ook niets veranderen.

Jij mag nu dat ene paard niet rijden. Zeg je dan alleen:"oh?" of vraag je ook waarom? Want waarschijnlijk denk jij dat het aan jou ligt en wordt je nu onzeker. Als je op dat moment had gezegd dat je het ontzettend jammer vindt dat je dat ene paard niet mag rijden en meteen ook vraagt (hoe moeilijk dat misschien ook is) dan had je 2 reacties kunnen krijgen. Namelijk nee, het ligt niet aan jou maar daar en daar om. Of ja, het ligt wel aan jou wat natuurlijk niet leuk is om te horen maar dan kan je wel samen bespreken wat er aan gedaan kan worden om voor beide partijen een leuke voortzetting van deze tijd te hebben.

Succes!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 11:41

Je zit daar echt heel mooi zeg! Ik krijg een beetje heimwee naar mijn "america adventure". Ik mis het echt enorm!

Maar ook ik heb daar een klein dipje gehad, even niet kunnen rijden op het paardje waar ik graag op reed.. gewoon je schouders over ophalen, ze zullen er misschien wel of geen reden voor hebben, maar laat je maar gewoon van je beste kant zien en dan komt alles wel weer op zijn pootjes terecht :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 18:46

Libera schreef:
Oh ja zij geeft heel fijn les!

Kwa dagen maakt het voor mij niet zoveel uit, moet even uitzoeken of ik vantevoren een afspraak daar moet maken... Heb je het al aan Willy gevraagd?

Ja zoals ik nu van haar zie geeft ze inderdaad fijn les! Helaas krijg ik dus geen les van haar, maar je kan ook al veel leren door alleen maar te kijken! En nee, ik heb het nog niet aan Willy gevraagd. Maar is voor jou deze week het beste? Volgende week (vrijdag geloof ik) ga ik mee op show dus dan kan ik niet.

mauvestraat schreef:
Vanuit hier kan ik niet beoordelen of het aan de (wellichte te hoge) verwachtingen van de TS ligt, aan de stal/mensen daar of een combinatie hiervan. Ik ken namelijk de TS en de stal daarginds niet.
Wat ik wel weet is dat veel mensen bij een poos van huis toch last krijgen van een dipje, het missen van de dagelijkse structuur en familie/vrienden. Als je dan ook nog het gevoel krijgt dat je op jezelf bent aangewezen kan het natuurlijk best even eenzaam zijn. Op zo'n moment is het moeilijker om zaken in perspectief te zien.

Dus Linn; hierbij een hart onder de riem maar ook het advies om te communiceren. Je hebt hiervoor gekozen, dus het zal waarschijnlijk wel je droom zijn geweest, maar als niemand weet hoe jij je voelt of wat jouw verwachtingen zijn/waren gaat er waarschijnlijk ook niets veranderen.

Jij mag nu dat ene paard niet rijden. Zeg je dan alleen:"oh?" of vraag je ook waarom? Want waarschijnlijk denk jij dat het aan jou ligt en wordt je nu onzeker. Als je op dat moment had gezegd dat je het ontzettend jammer vindt dat je dat ene paard niet mag rijden en meteen ook vraagt (hoe moeilijk dat misschien ook is) dan had je 2 reacties kunnen krijgen. Namelijk nee, het ligt niet aan jou maar daar en daar om. Of ja, het ligt wel aan jou wat natuurlijk niet leuk is om te horen maar dan kan je wel samen bespreken wat er aan gedaan kan worden om voor beide partijen een leuke voortzetting van deze tijd te hebben.

Succes!

Ik heb nog niet gevraagd waarom. Er komen vandaag mensen om naar Eros te kijken en misschien willen die ook nog andere jonge paarden zien dus ik kan nu geen enkel van mijn paarden rijden, dus ook Falona niet. Maar als die mensen dan weer weg zijn of als blijkt dat ze Falona niet willen zien dan ga ik haar vandaag gewoon rijden. En als Willy er dan wat van gaat zeggen dat ik haar niet meer mag rijden dan ga ik dan wel vragen waarom. En ja, ik wil Willy niet opleggen om mij ook meer te helpen met rijden ofzo, dat vind ik dan weer wat teveel pushen denk ik.

Martine123 schreef:
Je zit daar echt heel mooi zeg! Ik krijg een beetje heimwee naar mijn "america adventure". Ik mis het echt enorm!

Maar ook ik heb daar een klein dipje gehad, even niet kunnen rijden op het paardje waar ik graag op reed.. gewoon je schouders over ophalen, ze zullen er misschien wel of geen reden voor hebben, maar laat je maar gewoon van je beste kant zien en dan komt alles wel weer op zijn pootjes terecht :)

Dankje! Het komt ook denk inderdaad wel weer goed, heb (had) gewoon even een goede dip.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 21:48

Sanne, ik heb het aan Willy gevraagd en hij vind het geen probleem! Dusseee ik zeg, wanneer gaan we?? :P

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 02:35

Ik Ben daar donderdag ochtend weer Dan kunnen we wel even kijken hoe en wat? Dan zoek ik vandaag of morgen nog even uit of ik een afspraak moet maken daar in LA. Ik probeer vanavond nog wel even online the komen, Ben nu nog niet thuis :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 02:57

Libera schreef:
Ik Ben daar donderdag ochtend weer Dan kunnen we wel even kijken hoe en wat? Dan zoek ik vandaag of morgen nog even uit of ik een afspraak moet maken daar in LA. Ik probeer vanavond nog wel even online the komen, Ben nu nog niet thuis :)

Ik zal je zo even mijn nummer pb'en, dan kan je me evt ook smsen/bellen als je wilt. Ik zit nu buiten en heb me telefoon niet mee dus dat doe ik zo als ik binnen ben even.

Vandaag is de eerste keer dat ik helemaal geen paarden heb gereden. Er kwam vandaag een man naar Eros kijken voor een klant van hem en we wisten niet wat hij verder nog wilde zien qua paarden. We wisten dat hij voor jonge paarden kwam en laat ik nu alleen maar jonge paarden rijden.... dus ik kon helemaal niks met mijn paarden doen vandaag. Achteraf had ik Falona, Freya en Focus kunnen rijden maarja dat wisten we toen niet. Ik was vandaag dus van de was-brigade. Heb Eros, Fine Tune, Ronaldo en Falona helemaal gewassen en ook wat manen getrokken.
Toen die man er eindelijk was kon ik Eros op gaan halen en opzadelen. Vervolgens ging Willy hem longeren en Ashlyn hem voorrijden. Ik heb toen aan Willy gevraagd waarom Ashlyn er dan op gaat en niet ik, omdat het toch 'mijn' paarden zijn. Willy zei toen dat dat voorrijden gewoon echt goed gedaan moest worden en dat je dat moest leren...en hij zei dat ik had gezegd dat ik Eros niet helemaal normaal de bak doorkrijg...maarja dat is niet helemaal waar. Ik had ze dus graag zelf gereden, maarja helaas...
Morgen komt die man weer voor Eros en dan kan ik gewoon zelf mijn paarden weer rijden als het goed is.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 05:39

Donderdag waarschijnlijk naar LA! :D Ga samen met Sanne (Libera hier op bokt). We gaan dan heel vroeg hier weg, dan heeft Sanne om 9.50 een afspraak en gaan we 's avonds weer terug. Maar 1 dag dus maar liever 1 dag dan helemaal niet!