Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Reusje0504 schreef:Waarom all-inclusive? (naar mijn mening..) Niet gezellig, hoop hollanders (die vaak zeuren), en smerig eten! Wel mooie zwembaden maar voor romantisch met zijn twee op vakantie echt geen aanrader wat mij betreft en ik ben al vaker naar 5-sterren resorts geweest met de schoonfamilie. Ik zou zeggen ga lekker kamperen in frankrijk oid en kook lekker zelf en haal s ochtends heerlijke warme broodjes bij de bakkerromantisch in de tent en gezellig samen koken/marktjes bezoeken/cultuur snuiven en zonnen
_Tamara schreef:€300 p.p. is inderdaad voor in het hoogseizoen en een all-inclusive ding wel goed krap. Ik weet niet of jullie stappen leuk vinden, maar bij GoFun kan je voor weinig naar leuke zonbestemmingen. Heb toen gekeken om van de zomer met vriendinnen op stap te gaan en die wilden ook zo min mogelijk uitgeven, maar toen had je nog best aardig wat opties. Het is natuurlijk wel zo dat je dan geen luxe kan verwachten, dus daar moet je wel op voorbereid zijn.
En waarom persé all-inclusive? Dat maakt het namelijk wel duurder. All-inclusive is natuurlijk wel erg fijn, maar als je vriend niet veel geld uit wil geven zou ik op zoek gaan naar een appartement en gewoon zelf eten maken en eventueel een paar keer uit eten gaan. Als je bijv. bij GoFun kijkt, zit er een groot verschil tussen all-inclusive en logies, en het lijkt me niet dat je voor €100 p.p. gaat eten als je wat bij de supermarkt haalt..
Dit is bijvoorbeeld een appartement met logies in Lloret de Mar, is alleen nog beschikbaar op 23 augustus (ik weet niet of dat een optie is, maar meestal is eind augustus ook wel goedkoper) voor €209.. http://www.gofun.nl/LBUU9 Het is wel zo dat je hier de € hebt, want in Bulgarije is het eten en drinken relatief heel goedkoop. Wij zijn daar elke avond wezen eten in een fatsoenlijk restaurant met lekker eten, hoofdgerecht en nagerecht, en waren dan ongeveer €20 p.p. kwijt (excl. drankjes). We hebben ook bij veel verschillende restaurants gegeten en was allemaal zo rond die prijs en was ook gewoon lekker eten. In de supermarkten is ook alles te koop, dus kan je ook gewoon zelf klaar maken en dat is ook echt niet duur.
Sunny Beach is dus aantrekkelijk vanwege de lage prijzen daar, maar je gaat dan wel met het vliegtuig, dus dat maakt het wel duurder dan als je bijvoorbeeld naar Spanje met de bus gaat. Denk dat je dan nog eerder met de bus naar Spanje moet gaan als je het zo goedkoop mogelijk wilt doen.. En je maakt natuurlijk wel veel meer kosten dan puur die €300 voor je verblijf.. Denk maar aan winkelen, excursies, etc.
En het is natuurlijk niet voor niets zo goedkoop hè.. Ik heb toen gekeken om met de vriendinnengroep te gaan, en dat was echt een laag budget. Toen kwam ik hierbij: http://www.gofun.nl/RBCM9. Was voor 10 dagen €140 in juni. Maargoed, dan zie je dus ook écht wel waarom het zo goedkoop is. Op Zoover stond het ook heel slecht aangeschreven; grote vrachttreinen rijden vlak langs je tent, geen wc-brillen op de toiletten, etc.Je geeft aan dat je geen luxe hoeft, maar het lijkt me wel dat je wel op een schone plek wilt verblijven.. Daarom adviseer ik ook om écht op Zoover te kijken. Sommige mensen kunnen natuurlijk over alles wel zeuren, maar als de algemene opinie slecht is en iets vaak wordt herhaald, kan je er wel vanuit gaan dat het ook zo is.
Ik zou zeggen; kijk naar iets voor dichter bij huis. Een weekje aan de kust in Nederland kan ook heel leuk zijn en je hebt ook hele leuke steden in Nederland. Ik ben pas nog een weekendje in Leiden geweest en dat is echt een hele leuke stad! Lekker terrasjes pakken, musea bekijken, mooi winkelen en je kan ook hele mooie rondvaarten daar maken. Voor hotels in Nederland heb je ook genoeg sites en dat hoeft ook echt niet duur te zijn. Ik denk dat als je zoiets doet, je wel binnen je budget blijft. En je wilt natuurlijk ook wel leuke dingen doen op je vakantie, om dan constant op je geld te moeten letten en dingen moet laten, is natuurlijk erg vervelend. Je zou eventueel ook wel kunnen kijken naar last-minutes, maar daar heb ik geen ervaring mee en ik weet ook niet hoe het zit met last-minutes in het laagseizoen.
Succes in ieder geval!
smurffie schreef:Ehm, misschien is dit niet wat je wilt horen:
Ik krijg niet het idee dat jou vriend met je op vakantie wil...
Hij weet zelf ook echt wel dat dit niet mogelijk is en gaat wel met zijn vrienden?
Correct me if i'm wrong, maar denk dat je een andere vriend moet hebben voor je op vakantie gaat.
xanthos111 schreef:smurffie schreef:Ehm, misschien is dit niet wat je wilt horen:
Hij weet zelf ook echt wel dat dit niet mogelijk is en gaat wel met zijn vrienden?
Correct me if i'm wrong, maar denk dat je een andere vriend moet hebben voor je op vakantie gaat.
Hij wilt wel opreis hoor , mocht hij meer geld hebben. Met zijn vrienden komt hij met gemak toe met 300€. Dus ik wil hem bewijzen dat wij ook goedkoop opreis kunnen gaan.
Cayenne schreef:Heb je geen familie in het buitenland? Ik heb een tante in Zwitserland en daar ga ik bijna ieder jaar wel een keer heen. Dit jaar gaat m'n vriend ook mee. Goedkoper kan bijna niet![]()
Je vriend stelt idd wel veel eisen en is niet erg realistisch.
vuurneon schreef:Even praktisch gezien; zijn er ook nog hotels die moeilijk doen als 1 van de 2 nog maar 16 is?
(Ik stond op een camping waar ze geen mensen onder de 21 toelieten namelijk, tenzij er ouders bij waren en de kinderen bij de ouders stonden.)
smurffie schreef:Ehm, misschien is dit niet wat je wilt horen:
DaniBanani schreef:Maar waarom wil hij voor z'n vrienden wel zijn eisen opzij zetten en voor jou niet? Als hij met hen kan kamperen kan hij dat toch ook met jou?
xanthos111 schreef:Cayenne schreef:Heb je geen familie in het buitenland? Ik heb een tante in Zwitserland en daar ga ik bijna ieder jaar wel een keer heen. Dit jaar gaat m'n vriend ook mee. Goedkoper kan bijna niet![]()
Je vriend stelt idd wel veel eisen en is niet erg realistisch.
Ik heb wel een tante in Duitsland maar daar heb ik nog weinig contact mee jammergenoeg..
Dan ook nog een nonkel in Canada maar die heb ik nog nooit gezien... Heb wel goede vrienden uit Australië maar jammergenoeg is het daar winterweer in de zomer en daar sta ik nu toch ook wel niet om te springen..
Oja we kennen ook nog mensen uit Schotland... Misschien is dat wel nog een idee...
smurffie schreef:Ja en daarom krijg ik het idee dat het niet helemaal goed zit?
Waarom met hun wel en met jou niet? Ik zou daar meer achter zoeken..
RianneH schreef:Het is misschien niet zo gezellig als je met je vriend gaat, maar hostels zijn heel erg betaalbaar. Hoewel ik het vertik om met mijn vriend in een hostel te gaan, want alle romantiek is weg wanneer je op een slaapzaal slaapt![]()
B&B's zijn ook vaak wel betaalbaar en vakanties op de typisch toeristische plekjes in een niet té duur hotel blijven ook betaalbaar. Hoewel de vraag is, wat is het budget
Emmaa_ schreef:smurffie schreef:Ja en daarom krijg ik het idee dat het niet helemaal goed zit?
Waarom met hun wel en met jou niet? Ik zou daar meer achter zoeken..
Gelukkig vraagt de TS in haar topic niet om relatieadvies toch?Ik vind het ook wat apart klinken maar dat betekent niet dat ze er gelijk achterdochtig over hoeft te doen toch, misschien is haar vriend gewoon wat nuchterder daarin.