Turkije (marmaris) zomer 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:14

*Schop*

Ik was van de week een beetje aan het kijken wat er allemaal te doen is in de omgeving, maar dat is naar mijn idee best beperkt. Zijn er mensen die al vaker in Marmaris zijn geweest, die mij iets kunnen aanraden? Ik wil graag iets historisch/cultureels doen (het liefst elke dag iets anders :P), maar binnen Marmaris kom ik niet veel verder dan het kasteel. Schildpadden hoef ik niet persé te zien, van boottochtjes wordt het gezelschap misselijk, dus dat valt ook af :P Er schijnt nog een ander museum te zijn, en Rhodos overweeg ik ook, is best duur, maar schijnt wel de moeite waard te zijn. Is er nog meer dat ik moet zien/doen, dan wel in Marmaris dan wel daarbuiten?

lauraP

Re: Turkije (marmaris) zomer 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:07

Gister mijn examenreis naar marmaris geboekt, ik zit in karakas ofzo n heb er superveel zin in!

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:04

Hoi allemaal :wave:
6 tot en met 13 juni zit ik ook in marmaris met 3 vriendinnen als examenreis. Heb er super veel zin in! Met dolfijnen zwemmen lijkt me ook echt geweldig, alleen willen mijn vriendinnen niet mee, en de soloswim is wel heel duur in dat marmaris dolfinarium park... :=

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 23:26

Het hotel waar ik werk is naast het dolphin park.. Elke donderdag gaan we erheen met de kinderen van de kidsclub.. Ik heb daar ook mensen zien zwemmen.. Het lijkt me wel heel gaaf maar het is wel echt kort haha

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 01:21

Nou jongens, over een paar uurtjes zit ik in Marmaris! :D
Als ik terug ben heb ik vast tips voor leuke uitstapjes enzo!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 06:26

Hoop dat t daar veilig blijft, vind t toch een eng idee dat er in hetzelfde land dan zulke erge rellen zijn.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:45

Is hier vrij weinig van te merken hoor :)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:19

Veel plezier blond_queen!

Snap ik, moonsparkle! Ik had er helemaal niet aan gedacht maar toen een collega er over begon, schrok ik eigenlijk wel. Maar, niks van te merken Julia_Romeo? Helemaal niks? :P

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:34

Mensen zullen 't te druk hebben met de kost verdienen om tijd over te hebben om te protesteren, vermoed ik. Die moeten nu de inkomsten voor een heel jaar verdienen, en zo lang duurt het seizoen niet. Hoogstens zul je meekrijgen dat mensen zich grote zorgen maken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:15

Narya schreef:
*Schop*

Ik was van de week een beetje aan het kijken wat er allemaal te doen is in de omgeving, maar dat is naar mijn idee best beperkt. Zijn er mensen die al vaker in Marmaris zijn geweest, die mij iets kunnen aanraden? Ik wil graag iets historisch/cultureels doen (het liefst elke dag iets anders :P), maar binnen Marmaris kom ik niet veel verder dan het kasteel. Schildpadden hoef ik niet persé te zien, van boottochtjes wordt het gezelschap misselijk, dus dat valt ook af :P Er schijnt nog een ander museum te zijn, en Rhodos overweeg ik ook, is best duur, maar schijnt wel de moeite waard te zijn. Is er nog meer dat ik moet zien/doen, dan wel in Marmaris dan wel daarbuiten?

Kijk eens naar het hoe en wat over Dalyan (Koningsgraven). Daar vlakbij heb je ook nog modderbaden zitten (ook fijn!).

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:38

Winged schreef:
Narya schreef:
*Schop*

Kijk eens naar het hoe en wat over Dalyan (Koningsgraven). Daar vlakbij heb je ook nog modderbaden zitten (ook fijn!).

Die koningsgraven zijn ook met de boot toch? Mijn ouders zijn daar vorig jaar heen geweest (incl. de modderbaden) en die zijn met de boot geweest. Weet alleen niet of dat de enige mogelijkheid is.

En een jeepsafari, quadsafari, Pamukkale of paardrijden? Is dan niet echt historisch/cultureels maar misschien heb je er wat aan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:51

Het is met de boot (tenminste, bij mijn weten), maar het water is daar erg rustig. Geloof dat er tussendoor nog een pauze is waar je het strand op kan. Daarna gaan ze nog even de zee op en varen ze weer terug. Maar misschien kunnen ze je - als je even overlegt - ook wel weer ophalen vanaf het strand zonder dat je de zee op moet.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:31

blauw00gje schreef:
Veel plezier blond_queen!

Snap ik, moonsparkle! Ik had er helemaal niet aan gedacht maar toen een collega er over begon, schrok ik eigenlijk wel. Maar, niks van te merken Julia_Romeo? Helemaal niks? :P

Nee ik merk er echt helemaal niks van ;)
Ik ben dan wel grotendeels van de dag in het hotel zelf maar als ik buiten loop ofzo merk ik er helemaal niks van :)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:22

Gelukkig maar :+ Wat een ellende allemaal zeg.

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 02:40

Omdat mn vriendinnen al voor pampus in bed liggen van het uitgaan en ik nog niet moe ben kan ik wel even een berichtje plaatsen. Het is heel leuk hier. Elke dag tussen de 30 en 35 graden, van mij hoeft het echt niet warmer. We hebben vandaag een boottocht gemaakt met stops waar je ook goed kon snorkelen, was erg leuk. Er zijn veel toeristenbureautjes waar je van alles kunt boeken, maar dat kan ook bij de activiteiten zelf of bij je Nederlandse reisbureau. met uitgAan is het nu nog best rustig, zeker in het begin. Op barstreet zitten veel leuke clubs en langs het strand ook veel leuke eet/cocktailtentjes. Alle gratis shotjes en drankjes die je aangeboden krijgt zijn echt pure limonadesiroop. Verder vind ik veel verkopers en restaurantmedewerkers wel érg opdringerig, dat is soms wel vervelend. We zijn nu 2 keer naar barstreeet geweest en beide keren bleven een aantal Turken ons achtervolgen. Ze gaan gewoon niet weg. Ons appartement is helaas ook een eindje lopen. Verder is er hier echt heel veel te doen. De natuur vind ik ook erg mooi. We zijn ook een dagje naar icemeler geweest. Daar is het strand inderdaad wel wat mooier. Verder is het hier erg verwesterd de Turkse mensen spreken hier soms zelfs wat Nederlands. Er zijn heel veel verschillende toeristen, maar vooral veel Russen en Nederlanders denk ik. Ook ben ik naar de hamam geweest. Was ook heel fijn. Wel aan het begin van je vakantie doen, anders scrub je als je bruin eraf. Ik ben nu in 3 dagen echt al zo bruin geworden! Tot nu toe vind ik het echt een topvakantie. :j het opdringerige is eigenlijk het enige minder leuke. Met dolfijnen zwemmen ga ik niet meer doen trouwens, mn vriendinnen willen niet meer mee en in mn eentje vind ik het echt te duur. Morgen gaan we weer naar het strand en later op de dag naar het oude centrum van marmaris om te shoppen. :) onze reisleidster zei trouwens dat je vaak 50 tot 30 procent van de prijs kan afdingen want ze vragen erg hoge prijzen in het begin.

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 02:46

Van de protesten is hier trouwens niks te merken. Het is hier echt zo verwesterd, een mooie moskee bezoeken zit er niet in. Alleen wordt er wel is wat op tv over uitgezonden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:42

Ik heb er al zin in! Hoop alleen dat wij een beetje van barstreet afzitten :-P we hebben niks met uitgaan en te harde muziek in de avond :-P

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:59

Vriendin en ik willen graag een last minute boeken naar Marmaris, en ook met dolfijnen zwemmen. Als het allemaal lukt zouden we dan 3 juli gaan! Iemand toevallig ervaring met hotel Pasa Beach?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:42

Een vriendin van mij is er geweest, was er volgens mij niet heel erg van te spreken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:41

Oh wat jammer.. Op Zoover waren ze best positief.

Hoe zit het trouwens met lastig gevallen worden als twee jonge meiden?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:26

Ik ben 2jaar geweest met een vriendin alle 2 hoogblond. Rond de 20. En het viel erg mee. Als ze wat zeggen niet op in gaan. Moet over pasa beach zeggen dat die vriendin wel een zeur is hoor. Type verwend. Dus denk dat dat wel goed zit.
Iemand ervaring met green nature and spa hotel?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:34

Jildau schreef:
Oh wat jammer.. Op Zoover waren ze best positief.

Hoe zit het trouwens met lastig gevallen worden als twee jonge meiden?

Ik denk dat dat niks van te zeggen is. Mijn nichtje (toen denk ik 22-25) heeft een rondreis gedaan (was niet in Marmaris) met haar moeder en die is op het toilet lastig gevallen. Gelukkig kwam mijn tante net van de wc af. Maarja, dit kan in Nederland ook gebeuren natuurlijk.

Mijn moeder heeft mij altijd de tip gegeven dat we moeten zorgen dat we met z'n tweeën blijven. Er zal vast wel interesse getoond worden maar als je daar niet op reageert zijn ze vaak alweer op zoek naar de volgende, iemand die er wel op in gaat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:45

Ik ga begin augustus naar Içmeler, direct naast Marmaris gelegen :) heb er zin innnnnnnn!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:47

Ashleydk schreef:
Ik ga begin augustus naar Içmeler, direct naast Marmaris gelegen :) heb er zin innnnnnnn!

Ik hou van Içmeler <3
Welk hotel zit je?

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:02

Ik ben net terug, heb echt een geweldige vakantie gehad!
Het opdringerige was soms wel vervelend, maar als je reageert zoals ze niet verwachten houden ze gelijk op haha