Griekenland 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:03

Bedankt voor het meedenken!

Many

Re: Griekenland 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:49

Ik ga begin juli 8 dagen naar Corfu met een vriendin :D Wordt mijn eerste bezoek aan Griekenland, dus ik ben erg benieuwd!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:57

ik ga begin september tien dagen naar rhodos!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 22:22

Nog anderhalve maand en dan lekker naar Kos :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:33

Ik plan om in september naar Santorini te gaan! Iemand een goeie hotel tip?

Ben jaren geleden naar Lesbos geweest, was een prachtige vakantie! :j

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:35

@Winged
Wij zijn vorig jaar voor het eerst op Samos geweest. Prachtig eiland. Veel groen, niet te groot, maar genoeg te zien, nog redelijk kleinschalig, dus geen/weinig all-inclusive mega-hotels. Af en toe een huurauto nemen en lekker het eiland afstruinen.
Toevallig gaan we dit jaar weer, en wel volgende week, voor 15 dagen. Snorkelen kun je daar aardig. Duiken kan ook, maar is, naar wat ik begrepen heb, niet zo spectaculair als in duiklanden als Egypte.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:24

Helemaal weggezakt naar pagina 6 :=

Ben wel benieuwd wie er al geweest is en hoe jullie het gehad hebben.

Wij hebben onze eerste keer Griekenland half juni al gehad. Het was helemaal super! Hele mooie villa, iedere dag 35 gr met een heerlijk windje en we zaten in een gebied waar zelfs de menukaart alleen in het Grieks was *\o/*
Super dus!

En we hebben nog eens twee weken tegoed in het najaar :j

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 19:27

Ik ben eind mei een week naar aegina geweest (klein eilandje bij Athene, vrienden van ons wonen daar en verhuren appartementen). Morgen gaan mijn ouders 2 weken naar poros, een eiland na aegina. Eind augustus wil ik nog kijken voor een last minute naar Griekenland met eem vriendin. Iemand een aanrader?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:27

Komen op Poros, Aegina, Spetses en Hydra ook weinig buitenlandse toeristen voor zover jij weet? Die eilanden wil ik dan ook nog wel bezoeken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:34

Door ziekte van familie ben ik in juni niet naar Syros geweest, maar rond Athene gebleven. Wij zaten tussen Glyfada en Voulliagmeni. Mooi strand en binnen 3 kwartier in centrum van Athene. Weinig buitenlandse toeristen, lekker Grieks dus.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:37

Wij gaan al zo'n 20 jaar naar aegina en nu sinds 3 jaar ook naar poros, en er zijn inderdaad vrij weinig buitenlandse toeristen. Het zijn vooral de Grieken die van Athene naar die eilanden komen in het weekend en met vakantie. Vroeger was het gewoon raar als je mensen een andere taal dan grieks hoorde spreken, dat is de laatste jaren wel iets minder geworden. Er zijn vooral veel oudere buitenlandse paren (voornamelijk nederlands), maar merendeel is grieks. Waar eigenlijk de meeste buitenlanders zitten is bij de haventjes, veel mensen gaan deze eilanden langs met hun (zeil) boten, maar zij blijven vaak bij hun boot.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:39

En vlakbij het vliegveld :D Had je ook mooi weer, Electra? De tuinvrouw in ons geval zei dat het nog maar net mooi weer was toen wij er waren. Maar als ik op weeronline keek, was het daar al best lang mooi weer :? Waarschijnlijk had zij een ander referentiekader want ze vond de zee ook nog te koud :)) terwijl wij die juist heerlijk verkoelend vonden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:39

Fitzroy schreef:
Komen op Poros, Aegina, Spetses en Hydra ook weinig buitenlandse toeristen voor zover jij weet? Die eilanden wil ik dan ook nog wel bezoeken.

Zeker op Spetses en Hydra komt de hele wereld. Ik zou je alleen wel aanraden om zeker naar Hydra te gaan. Het haventje is zo mooi. <3

Oh, ik ga nog en we gaan van Athene naar Rohdos.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:41

Leuk! Voor de mensen die hier zeiden dat ze zo min mogelijk toeristen willen zien.. Ga dan naar het eiland Thassos! Heeeerlijk, geweldig mooi als je van de stranden enz houd.!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:43

Ik ben nu een soort sudie 'what to see on the Cyclades' aan het maken. En dan vooral dingetjes die ook leuk zijn voor de Kids.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:48

@Fitzroy,
Ik ben van begin juni t/m 18 juni geweest. De laatste dagen waren erg heet, rond de 35 graden, maar we hebben ook 2 x regen gehad en 1 dag bewolking. Maar zijn we lekker naar de Plaka geweest, altijd weer leuk en gezellig. :D
De Grieken vinden het zeewater altijd nog wel koud in juni, is mijn ervaring :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 22:52

NatasjavE schreef:
Ik ben nu een soort sudie 'what to see on the Cyclades' aan het maken. En dan vooral dingetjes die ook leuk zijn voor de Kids.

Ach, ga je eindelijk zeilen op de Cyclades? Vergeet Syros niet aan te doen, het geboorte-eiland van mijn schoonvader. :D Heel weinig buitenlandse toeristen, wel druk, zeker de hoofdstad Ermoupolis. Daar is een vrij grote haven, waar ook de ferry's aandoen. Verder heb je nog wat baaien met kleine haventjes. De leukste is Kini, met een hele mooie zonsondergang.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:10

Klopt dan dat de laatste dagen heet waren, Electra, wij waren er vanaf 15 juni en hebben alleen maar 35 graden gehad. Wij zaten vlakbij het kanaal van Korinthos dus ik kon nog naar je zwaaien :D

Natasja, veel plezier met jullie zeiltocht :j

MelisWess, Thassos vind ik nog behoorlijk toeristisch ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 23:16

Syros- Kini. Gaan we morgen aanvinken in the water pilot.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:42

Ik ben in mei 10 dagen geweest en ik vond de zee ook nog vrij koud, m'n Griekse nichtjes al helemaal inderdaad :')
Hydra is inderdaad héél toeristisch haha, ik ben vorige zomer een dagje naar hydra en spetses geweest en dat was niet bepaald rustig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:14

NatasjavE schreef:
Syros- Kini. Gaan we morgen aanvinken in the water pilot.

Nee, eigenlijk moet je Ermoupolis (hoofdstad Syros) aandoen en bekijken. Zeker naar boven gaan (Ano-Syros), dat is heel authentiek, met piepkleine straatjes en huisjes (geen verkeer) en een fantastisch uitzicht. Bij helder weer kan je Tinos en Mykonos zien liggen. Ermoupolis heeft ook een beroemde katholieke kerk en was tot de vorige eeuw de belangrijkste havenstad van Griekenland. Ook komen de beroemde nougatkoeken (Xalvadopietes) oorspronkelijk van Syros. Als je van pure Griekse eilanden houdt weet ik zeker dat je dit leuk vindt om aan te doen. :D Wie vertier zoekt als bingo/karaoke en luxe resorts die vindt hier niets aan. :D
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/weekj ... os__.htmlg
Tijdje terug stond er een leuk artikel in de Telegraaf over de Cycladen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:29

Okee, klinkt goed....

Ik lees alleen in de Water Pilot http://www.sailingissues.com/greek-waters-pilot.html dat de ferry's af en aan varen. Dat is voor de Yachty's(euh,....wij dus) meestal net effe wat minder leuk.
Maar het plaatsje wordt verder wel min of meer aangeraden.

Komt op short list.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:49

Dat klopt, de ferry's gaan af en aan. Je kan ook aanleggen met jullie boot in het haventje van Kini (andere kant van het eiland) en dan met de bus of taxi naar Ermoupolis (4 km. ofzo).

Haha, ik lijk wel een reisgids, het Griekse Verkeersbureau mag mij wel betalen voor alle reclame :D

Mijn man wil volgend jaar weer met de auto naar Griekenland en dan een week of 3 op het vaste land verblijven, maar dat wil ik pas in 2015 :D , ik wil volgend jaar nog niet zo lang van huis.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:48

Electra, wat ziijn leuke kinder dingetjes in het gebied?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:49

Leuk topic dit :)

Ik ben afgelopen mei voor het eerst in Griekenland geweest. We verbleven toen op Kreta, in de plaats Rethymnon. Heel goed bevallen, eigenlijk een beetje té goed. Twee weken geleden moést en zou ik weer naar Griekenland op vakantie gaan. We zijn op Samos geweest in de plaats Kokkari, een echte aanrader :j Was wel zo'n 34 graden, maar er stond behoorlijk veel zeewind, waardoor het zelfs voor mij goed uit te houden was. Samos is een zeer mooi eiland. Voordeel vond ik dat het er niet heel erg toeristisch is, maar gezellig druk.