Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flyfly schreef:Dan heb je knap snel gelopen! Die snelheid haal ik niet. Vorig jaar in 8 uur gedaan, dat is mijn record.
risje schreef:flyfly schreef:Dan heb je knap snel gelopen! Die snelheid haal ik niet. Vorig jaar in 8 uur gedaan, dat is mijn record.
@kitty:
Bedankt voor de tips, heel handig.
Wat tapen betreft, volgens mij heb ik daar wat van gezegd. Maar inderdaad ga het niet zomaar doen. Ga wekelijks naar de fysiotherapeut (heb fibromyalgie namelijk) en hij leert het me. Trouwens enorm blij dat ik met mijn klachten dit kan en bijzondere is dat het er meestal nog beter van wordt ook. Zodra ik minder ga bewegen komen de klachten, dus tsja dan amar wandelen enzo;-)
Ik loop overigens wel met Pet, maar wel zo'n wandelpet met extra ventilatie. Was er al voor gewaarschuwd inderdaad. Viel me gisteren overigens wel op dat er veel met pet lopen, maar vaak van die dikke dichte dingen.
Van de compeed, waarom is dat eigenlijk. Heb zelf de ervaring dat het bij mij wel werkt. Mits goed geplakt dat wel....Wel goed trouwens dit soort tips.
Enne tips, met welke wandelsokken heb jij / jullie nu de beste ervaring, want dat is bij mij grootste probleem.
Kitty1985 schreef:nog een dikke maand en het is zover
![]()
Ik ga niet lopen maar als vrijwilliger(Rode kruis).
Wat ik precies ga doen weet ik nog niet.
Vorig jaar deed ik de uitgifte van het blarenmateriaal. Maar dit jaar wordt alles anders, dus nog even afwachten.
Blaren prikken voel ik vrij weinig voor(heb wel diploma voor), houdt niet zo van zweet voeten, en ben ook niet zo'n priegelaar. Zeker blaren op tenen zijn echt ruk om te plakken.
Heb wel veel mooie(klinkt bruut) blaren gezien vorig jaar.
De mooiste was van een jongen op sportschoenen met slechte sokken. had een bloedblaar die zo'n beetje de hele bal van de voet bedekte, tussen de tenen omhoog ging tot boven op de voet.
Jongen schaamde zich dood dat hij bij ons zat, zijn vrienden lachte hem uit.....nou heb hem gezegd dat het niets was om je voor te schamen en het een wonder was dat hij nog liep. Hij is daarna nog verder gelopen. Weet helaas niet of hij hem heeft uitgelopen.
Hij ging nooit weer op sportschoenen de 4 daagse lopen![]()
Dus mijn tip, loop NIET op sportschoenen!!
Verder las ik op de 1e pagina iets over schoenen uit doen.
Doe dit echter NIET, de kans dat je voeten opzwellen is groter dan dat ze het niet doen.
Zeker als je voeten heel warm zijn.
Ben je van plan echt een uur te rusten dan kan het wel, dan slinken ze wel weer.
Preventief afplakken kan zeker helpen! Doe dit niet zelf als je niet weet hoe het moet. Als je spieren vast zet dan ga je niet gelukkig worden.
Gebruik GEEN compeed.....Dit is niet geschikt om vele kilometers op te lopen.
Is het erg warm, draag dat een zonneklep tegen de zon. GEEN pet.
Mensen verliezen de meeste warmte via voeten en hoofd. Als je dichte schoenen draagt verlies je weinig warmte via de voeten, en meer via je hoofd.
Zet je dus een pet op dan kan je ook bijna geen warmte verliezen via je hoofd.
Dan krijg je warmtestuwing en ga je om.
Veel (lauw)water drinken en chips eten(voor de zouten). Eventueel sportdrank of water met O.R.S.
En inderdaad, niet teveel alchohol!
Mocht iemand nog wat weten omtrent voetverzorging of materialen o.i.d. Stel ze gerust!
Kitty1985 schreef:Nee geen enkele ervaring gelukkig.
Ook mijn instructeurs en de schrijvers van de boeken ook niet
fohadie schreef:Kitty1985 schreef:Jij baseert je verhaal op enkel eigen ervaringen.
De mijne is gebaseerd op 1000en ervaringen.
Natuurlijk kan het afwijken. Maar dit is gemiddeld genomen.
Niet alleen eigen ervaringen, ook van zat anderen die ook wandelen. (en wel meer dan alleen de Nijmeegse 4daagse.)
fohadie schreef:Nou nee, dat doen jullie niet. Er komt geen medewerker meer aan mijn voeten!
Maar goed , das mijn mening het hoeft niet bij iedereen zo te zijn, maar voor mij geen ehbo onderweg. Gelukkig heb ik die ook zelden nodig omdat ik zelf heel goed weet wat helpt bij mijn voeten en kan ik ze zelf behandelen.
Terug ontopic naar de 4daagse, nog maar ruim 5 weken! Heeft iedereen al een onderkomen gevonden?
capopjekop schreef:Jeetje dames, houdt het even gezellig. Kitty1985 dat mag iemand toch vinden? Om dan meteen met een kotssmile te reageren vind ik wel wat ver gaan.
Citaat:Als het zonnig is loop ik ook met een gewone pet. Ik vind die wandelpetten zo ontzettend lelijk en het oog wil ook wat
risje schreef:Helemaal mee eens, dat slaat echt nergens op. Zolang er mensen zijn verschillen er mensen van mening, dat kan en mag. Is aan een ieder om te vertrouwen wie hij / zij wil qua verzorging maar om dan te gaan "dreigen" met naam en startnummer dan laten we je liggen, nee sorry dat vindt ik veel te ver gaan.