Vierdaagse Nijmegen 16 t/m 19 juli 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 23:58

Ik loop niet mee, veel te lui :p
Ik fiets waarschijnlijk zeer geërgerd door de drukte naar de paarden en terug :p

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 10:28

flyfly schreef:
Dan heb je knap snel gelopen! Die snelheid haal ik niet. Vorig jaar in 8 uur gedaan, dat is mijn record.

Dacht al dat het vrij vlot was. Vroeger als kleine guppekop liep ik al vrij snel en kon nu met gemak met meer ervaren wandelaars meekomen. De laatste 10 km werd wat zwaarder hoor, vooral omdat deels ook onverhard en wat zacht was. Maar was een prachtige route dus als nog eens iemand hier wil lopen, heb de routebeschrijving;-)
Was overigens de jubileumtocht van de FLAL, Friese lange afstand lopers. Ben ook maar lid geworden onlangs. Leek me wel handig aangezien je als verenigingslid net wat makkelijk met tochten mee kan doen en bijvoorbeeld kan carpoolen. Bovendien bevalt het wandelen zo goed, na Nijmegen loop ik vrolijk door;-)

@kitty:
Bedankt voor de tips, heel handig.
Wat tapen betreft, volgens mij heb ik daar wat van gezegd. Maar inderdaad ga het niet zomaar doen. Ga wekelijks naar de fysiotherapeut (heb fibromyalgie namelijk) en hij leert het me. Trouwens enorm blij dat ik met mijn klachten dit kan en bijzondere is dat het er meestal nog beter van wordt ook. Zodra ik minder ga bewegen komen de klachten, dus tsja dan amar wandelen enzo;-)

Ik loop overigens wel met Pet, maar wel zo'n wandelpet met extra ventilatie. Was er al voor gewaarschuwd inderdaad. Viel me gisteren overigens wel op dat er veel met pet lopen, maar vaak van die dikke dichte dingen.
Van de compeed, waarom is dat eigenlijk. Heb zelf de ervaring dat het bij mij wel werkt. Mits goed geplakt dat wel....Wel goed trouwens dit soort tips.

Enne tips, met welke wandelsokken heb jij / jullie nu de beste ervaring, want dat is bij mij grootste probleem.

@zesteigert:
Als je even roept dat jij het bent als ik langs kom dan zwaai ik wel;-)

Even denken, eigenlijk wel nieuwsgierig wat jullie aan eten en drinken meehebben op zo'n tocht. Heb heel wat getest en nu een combinatie gevonden die voor mij goed werkt. Heb zelf meestal mueslirepen (hazelnoot / honing), sultana's, dextro (voor geval van nood), boterhammen kaas voor tijdens de rust, twee halve liter bidons met water of soms sportdrank en vaak een stukje fruit (banaan of appel) , En jullie?

En qua kleding, onderkleding een naadloze onderbroek (mensen wat zijn naadjes dan lastig;-)) driedelige afritsbroek (sneldrogend), wandelsokken, wandelschoenen met softshell. Bovenkleding een sneldrogend mouwloos ventilatie shirt, toevallig van Ariat, maar gebruik het dus met wandelen. Daar overheen een tweede laagje om me warmer te houden. Eventueel als het koud is kan er nog een dun (softshell) jack of fleece overheen en indien nodig een licht windjack. Loop persoonlijk liever met laagjes dan steeds kleding wisselen. En jullie?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 11:26

risje schreef:
flyfly schreef:
Dan heb je knap snel gelopen! Die snelheid haal ik niet. Vorig jaar in 8 uur gedaan, dat is mijn record.

@kitty:
Bedankt voor de tips, heel handig.
Wat tapen betreft, volgens mij heb ik daar wat van gezegd. Maar inderdaad ga het niet zomaar doen. Ga wekelijks naar de fysiotherapeut (heb fibromyalgie namelijk) en hij leert het me. Trouwens enorm blij dat ik met mijn klachten dit kan en bijzondere is dat het er meestal nog beter van wordt ook. Zodra ik minder ga bewegen komen de klachten, dus tsja dan amar wandelen enzo;-)

Ik loop overigens wel met Pet, maar wel zo'n wandelpet met extra ventilatie. Was er al voor gewaarschuwd inderdaad. Viel me gisteren overigens wel op dat er veel met pet lopen, maar vaak van die dikke dichte dingen.
Van de compeed, waarom is dat eigenlijk. Heb zelf de ervaring dat het bij mij wel werkt. Mits goed geplakt dat wel....Wel goed trouwens dit soort tips.

Enne tips, met welke wandelsokken heb jij / jullie nu de beste ervaring, want dat is bij mij grootste probleem.

Rust roest :)

Zelf tapen is lastig! er zijn heel veel Rode kruis posten waar je langs kan om te laten tapen. Rondom Nijmegen zijn ook verschillende posten (in bv. gymzalen) waar je dit gratis en voor niks kan laten doen.
Kan je lekker liggen en ontspannen, en met een beetje mazzel worden je voeten lekker gemasseerd.
Je kan elke dag even langs gaan, en dan kijken ze of alles nog goed zit, eventueel los zittend tape wordt weer vast geplakt.

Over de Compeed.

Het is mooi spul voor korte wandelingen of preventief als je slechte schoenen aantrekt voor een stapavond,

MAAR in compeed zit een speciale gel, deze gel zorgt ervoor(in combi met zweetvoeten) dat de huid week wordt. En wordt je huid week, dan loop je gegarandeerd blaren.
Je weet niet hoeveel blaren wij behandelen die onder compeed pleisters zijn ontstaan.
En Compeed verwijderen is RUK.

Wow moet even snelsnel...beetje tijd vergeten en wordt zo gehaald.

Ik heb wandelsokken van de ANWB, Aldi en Xenos.

De 1e keer op de ANWB sokken heeft mij de allereerste blaren in mijn leven op geleverd. Raad ik dus af.
Xenos: dunne waardeloze sokken

Aldi: de absolute topper!!!! Zitten heerlijk, niet te dik zakken niet af. Kruipen niet onder mijn voeten enz.. Pro active heten ze. Komen hopelijk binnenkort weer in de winkels.

Vanavond verder...moet nou gaan blaren prikken bij de ladiesrun Groningen :wave:

risje

Re: Vierdaagse Nijmegen 16 t/m 19 juli 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 12:27

@kitty, thanx, zal de aldi in de gaten houden.
Heb nu sokken van trail, geen idee waar vandaan. Zijn prima, maar wel binnen afzienbare tijd aan vervanging toe.

En de compeed, klinkt logisch idd, maar daarom gebruik ik ze ook bewust alleen als er al een (kapotte) blaar zit en anders niet. Afgelopen week eerst de vierdaagse in Leeuwarden gelopen, verkeerde sokken aan gehad en hielen open. Tsja, pijnlijk, maar moest en wilde vooral verder.
Hielen goed afgeplakt en nergens meer last van. Totaal deze week er krap aan 80 km mee gelopen. Moet wel zeggen dat normaal zeggen ze kan het paar dagen blijven zitten, maar ik haal ze er zodra het me niet zint 's avonds af. Gewoon zo open laten en volgende dag voor het lopen nieuwe pleisters erop. Misschien niet zoals geadviseerd en niet de juiste manier, maar voor mij werkt het. Door ervaring wel geleerd....

Wat tapen betreft, als het maar even kan zal ik er zeker gebruik van maken. Heb als het goed is genoeg mogelijkheden aangezien ik via via vierdaagse meedoe. Heb je als het goed is extra verzorgingsposten.
Maar goed, werk in de zorg en heb al jaren allerlei "klachten" vanwege mijn fibromyalgie en dus zal het niet voor het eerst zijn dat ik zal tapen of getaped wordt. Is ook niet dat ik perse alles zelf wil doen, maar graag wat wil kunnen mocht er geen post in de buurt zijn. Want zomaar inderdaad moet je niet doen.

Goed zeg hoor je tips zet me toch weer even aan het denken van hoe en waarom ik alles doe.

Vooral luisteren naar je lichaam;-)

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:06

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar meedoen. Ga rond Augustus beginnen met trainen. 10 km per keer denk ik en dan opbouwen. Ik ben nu 12 en heb de 4daagse in Rhenen net achter de rug van 10 km per dag. Volgend jaar wilde ik weer meedoen in Rhenen maar toen kwam het idee voor de Nijmeegse bij me op en heb ik dat liever. Ik ga dan 30 km doen als ik volgend jaar meedoen. Ik ben benieuwd of ik het ga volhouden maar daar kom ik snel genoeg achter als ik ga oefenen!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:12

Haha ik ben vast niet zo moeilijk te herkennen met een knalgele fiets en paardenspul en een 'grrr het is druk ik haat dit kssst weg mensen' gezicht :p

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 13:17

Is goed ik zal zwaaien!

@FlameHorse:
Leuk joh, herken veel van mezelf, was denk ik jaar of 10 toen ik mijn eerste vierdaagse liep. Heeft even geduurd maar ga nu dus echt meedoen. Wordt je eerste vierdaagse volgend jaar? Moet je wrs wel loten, tenzij je inschrijft via "via vierdaagse" net zoals ik. Kost wat maar heb je extra begeleiding en wordt je zowiezo ingeloot.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 13:22

Word mijn eerste Nijmeegse idd. loop al sinds groep 4 de avond4daagse bij ons 2x 5km gedaan en in groep 7 en 8 10 km gedaan en zat dit jaar wel onder de blaren. Had niet zo een fijne schoenen. Vorig jaar had ik op mijn all stars gelopen maar heb begrepen dat je voor de Nijmeegse beter goede wandelschoenen kunt aantrekken en blarenpleisters van te voren moet plakken. Bedankt voor de tip van het inschrijven!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 13:48

@flamehorse:
Goede schoenen is zeker erg belangrijk, maar goede sokken minstens zo belangrijk. Vaak is het beetje proberen welk merk je het lekkerste vindt zitten / lopen. Maar goed je hebt meer dan een jaar dus dat komt vast wel goed!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:32

Kitty1985 schreef:
*\o/* nog een dikke maand en het is zover *\o/*

Ik ga niet lopen maar als vrijwilliger(Rode kruis).
Wat ik precies ga doen weet ik nog niet.

Vorig jaar deed ik de uitgifte van het blarenmateriaal. Maar dit jaar wordt alles anders, dus nog even afwachten.
Blaren prikken voel ik vrij weinig voor(heb wel diploma voor), houdt niet zo van zweet voeten, en ben ook niet zo'n priegelaar. Zeker blaren op tenen zijn echt ruk om te plakken.
Heb wel veel mooie(klinkt bruut) blaren gezien vorig jaar.
De mooiste was van een jongen op sportschoenen met slechte sokken. had een bloedblaar die zo'n beetje de hele bal van de voet bedekte, tussen de tenen omhoog ging tot boven op de voet.
Jongen schaamde zich dood dat hij bij ons zat, zijn vrienden lachte hem uit.....nou heb hem gezegd dat het niets was om je voor te schamen en het een wonder was dat hij nog liep. Hij is daarna nog verder gelopen. Weet helaas niet of hij hem heeft uitgelopen.
Hij ging nooit weer op sportschoenen de 4 daagse lopen }:0

Dus mijn tip, loop NIET op sportschoenen!!

Verder las ik op de 1e pagina iets over schoenen uit doen.
Doe dit echter NIET, de kans dat je voeten opzwellen is groter dan dat ze het niet doen.
Zeker als je voeten heel warm zijn.
Ben je van plan echt een uur te rusten dan kan het wel, dan slinken ze wel weer.

Preventief afplakken kan zeker helpen! Doe dit niet zelf als je niet weet hoe het moet. Als je spieren vast zet dan ga je niet gelukkig worden.

Gebruik GEEN compeed.....Dit is niet geschikt om vele kilometers op te lopen.

Is het erg warm, draag dat een zonneklep tegen de zon. GEEN pet.
Mensen verliezen de meeste warmte via voeten en hoofd. Als je dichte schoenen draagt verlies je weinig warmte via de voeten, en meer via je hoofd.
Zet je dus een pet op dan kan je ook bijna geen warmte verliezen via je hoofd.
Dan krijg je warmtestuwing en ga je om.

Veel (lauw)water drinken en chips eten(voor de zouten). Eventueel sportdrank of water met O.R.S.

En inderdaad, niet teveel alchohol!

Mocht iemand nog wat weten omtrent voetverzorging of materialen o.i.d. Stel ze gerust!

Hier ga ik toch een paar dingen tegenspreken. Weet niet hoeveel jaar jij ervaring hebt met wandelen of ehbo maar sommige dingen ben ik niet helemaal met je eens. Zo loop ik altijd met pet, wel met ventilatie. ik leef nog steeds en nog nooit stuwing oid gehad.

Veel water drinken en chips eten kan dodelijk zijn en zeker o.r.s is echt niet goed voor je tijdens het wandelen!! Als je regelmatig drinkt (Liefst regelmatig een bekertje ipv flessen achter elkaar of af en toe een slokje.) en water afwisselt met bijv. een isotine houdende drank krijg je voldoende vocht binnen. Bij mijn eerste 4daagse (Al even geleden) werd er ook zo op gehamerd dat je veel moest drinken en had ik veel te veel gedronken. Dit is nog gevaarlijk dan te weinig drinken. (De meeste slachtoffers van 2006 hadden teveel gedronken en teveel zout ingenomen omdat daar juist op gehamerd wordt, een waarschuwing is dus echt wel op zijn plaats!)

Daarbij moet je juist niet teveel zout innemen. Ook deze fout maakte ik tijdens mijn 1e 4daagse. Af en toe wat zout is goed maar pas op! Zoals bijv. wat zoute dropjes of een bifi worstje, soep, boterham met kaas/vleeswaren. (En dan niet alles wat ik hier opnoem maar maak een keuze.) Vergeet niet dat er in veel voeding al zout zit.
O.r.S is leuk als je op de plee wilt zitten om flink aan de race te raken, maar tijdens de 4daagse moet je daar toch niet aandenken?

Compeed ben ik ook geen fan van, ook ik ken mensen met hele nare blaren maar sommige zweren erbij. Zolang je ze precies gebruikt zoals op de verpakking staat hoeft er niet zoveel aan de hand te zijn maar voor een 4daagse is het idd niet geschikt.

Ikzelf ben geen voorstander van prefentief plakken. Zelf loop ik nooit met welke tape dan ook, ookal loop ik misschien blaren. Dat is ook een kwestie van uitproberen wat je zelf prettig vind. Het is lang niet altijd nodig en helpt echt niet altijd om blaren tegen te houden, sterkter nog: Veel blaren hadden voorkomen kunnen worden als er geen tape zat want er zijn maar weinig mensen die weten hoe ze moeten plakken. (Ja, ook bij oa het rode kruis. Ik ken de cursus die ze daar hebben gehad.)

Sokken is ook per persoon verschillend. Ik loop altijd op Goedkope xenox wandelsokken, van de Hema,liddle,aldie krijg ik blaren. Ook Wildebeast (Huismerk van Perry Sport) vind ik een fijn merk maar wat duurder. Daarom zijn trainigstochten ook zo fijn: je kan van alles uit proberen of het wat voor je is of niet zonder dat je er in Nijmegen mee zit.

Ook het uitdoen van schoenen is verschillend. Ik deed het ook nooit vanwege de verhalen die je hoort, maar inmiddels doe ik het wel als ik op de helft zit. Dan doe ik ook meteen schone sokken aan omdat ik nogal zweetvoeten heb. Ik heb 2 paar schoenen, 1 paar is wat groter die ik de laatste 2 dagen aandoe omdat mijn hele lichaam en dus ook mijn voeten opzwellen dus pas ik niet meer in mijn gewone wandelschoenen. Ik ken ook mensen die op sportschoenen lopen, of op teenslippers... Ikzelf heb wel wandelschoenen maar als jij je hele leven op sportschoenen loopt en daarmee ook getrained hebt, hoeft het niet perse slecht te zijn. Evenals de man die al meer dan 50 vierdaagses op klompen loopt. Hij loopt alleen maar op klompen dus zijn voeten weten niet beter. Maar ik zou sportschoenen niet zomaar aanraden idd.

Sorry voor het lange verhaal..

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 16:39

Verder, rust wanneer je lichaam het aangeeft. Veel rusten is niet altijd goed maar weinig rusten ook niet. je kan beter een paar keer korte pauzes van bijv. 10min. houden ipv iedere keer een half uur. Je moet ook steeds weer opstarten en zeker na een paar dagen kan je erg stijf worden.

Ik eet rare dingen als ik wandel, dat zal ik hier niet neerzetten want dat zijn eigenlijke geen goede dingen om aan te raden :+ Maar voor mij werkt het en heb er vele kilometers op gelopen. Ik heb het " probleem" dat ik geen brood weg kan krijgen tijdens het wandelen en dan moet je toch wat.

Ik kan je wel adviseren om veel koolhydraten te eten voor, tijdens en na het wandelen en dan met name liga's ontbijtkoek ed. een beetje zout en vet en wat zoets. Afwisselen is het toverwoord en meestal geeft je lichaam zelf aan waar het behoefte aan heeft. Het duurt even voordat je dat leert, maar meestal merk je zelf wel waar je trek in hebt. Eet kleine beetjes ipv in 1x een grote hoeveelheid en ontbijt elke dag! Ook als je niets wegkrijgt. Al is het maar een pakje goedemorgen of een breaker oid.

Verder kan je nu ook uitproberen wat je wel en niet fijn vind om te eten tijdens wandeltochten. Tip: Probeer eens gele vla!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:45

Nee geen enkele ervaring gelukkig.
Ook mijn instructeurs en de schrijvers van de boeken ook niet :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 18:54

Jij baseert je verhaal op enkel eigen ervaringen.

De mijne is gebaseerd op 1000en ervaringen.

Natuurlijk kan het afwijken. Maar dit is gemiddeld genomen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:49

Kitty1985 schreef:

Niet alleen eigen ervaringen, ook van zat anderen die ook wandelen. (en wel meer dan alleen de Nijmeegse 4daagse.)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:53

Kitty1985 schreef:
Nee geen enkele ervaring gelukkig.
Ook mijn instructeurs en de schrijvers van de boeken ook niet :)

En das nu precies het " probleem" de meeste instructeurs hebben zelf 0,0 wandelervaring en moeten alles uit boeken halen. Daarom zal ik zelden gebruik maken van een Rode kruishulppost. Goed dat ze er zijn hoor, maar ik sta niet helemaal achter de werkwijze van Rode kruis. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar de meeste verzorgers volgen alleen het boekje, die hebben geen idee dat het ook anders kan. Helaas zijn mijn voeten totaal niet volgens het boekje, komen in geen een boekje voor en zijn behoorlijke probleemgevallen als je ze volgense de R K methode behandelt. Niet banketstaaf bedoeld, maar de meeste ideeen van het R K zijn nogal oud en achterhaald.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:56

fohadie schreef:
Kitty1985 schreef:

Niet alleen eigen ervaringen, ook van zat anderen die ook wandelen. (en wel meer dan alleen de Nijmeegse 4daagse.)

Das mooi.

Gelukkig heb ik meer vertrouwen in het oranje kruis,rode kruis en knblo als je het niet erg vindt.

Aan ieder voor zich wie je wilt vertrouwen....

Wij lappen je wel weer op als het mis gaat

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:00

Nou nee, dat doen jullie niet. Er komt geen medewerker meer aan mijn voeten!

Maar goed , das mijn mening het hoeft niet bij iedereen zo te zijn, maar voor mij geen ehbo onderweg. Gelukkig heb ik die ook zelden nodig omdat ik zelf heel goed weet wat helpt bij mijn voeten en kan ik ze zelf behandelen.

Terug ontopic naar de 4daagse, nog maar ruim 5 weken! Heeft iedereen al een onderkomen gevonden?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 21:09

fohadie schreef:
Nou nee, dat doen jullie niet. Er komt geen medewerker meer aan mijn voeten!

Maar goed , das mijn mening het hoeft niet bij iedereen zo te zijn, maar voor mij geen ehbo onderweg. Gelukkig heb ik die ook zelden nodig omdat ik zelf heel goed weet wat helpt bij mijn voeten en kan ik ze zelf behandelen.

Terug ontopic naar de 4daagse, nog maar ruim 5 weken! Heeft iedereen al een onderkomen gevonden?

Naam en startnummer? zal ik het doorgeven, laten we je naast de weg liggen als je ingestort bent.

:r net alsof blaren prikken het enige is dat wij doen.

Gelukkig zijn de vele duizenden mensen die wij behandelen tijdens de 4daagse niet zulke ondankbare honden

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 06:42

Gaat dit nog over de 4daagse of over het wel/niet vertrouwen hebben in het rode kruis?
Mijn vader en ik behandelen als dat nodig is elkaars voeten..simpelweg omdat we hier allebei gedreven in zijn en we daarmee tijd kunnen besparen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 09:11

Jeetje dames, houdt het even gezellig. Kitty1985 dat mag iemand toch vinden? Om dan meteen met een kotssmile te reageren vind ik wel wat ver gaan.

Zelf ben ik blij met de EHBO bij mij in de buurt. Ik laat nu 2 jaar op een rij mijn hakken intapen en dat bevalt me super. Voorheen had ik altijd een blaar aan de achterkant van mijn hakken (nu zelfs af en toe nog bij mijn voetbalschoenen, terwijl die heerlijk zitten). Met tape verleden tijd.

Als het zonnig is loop ik ook met een gewone pet. Ik vind die wandelpetten zo ontzettend lelijk en het oog wil ook wat :')

Zelf heb ik altijd zoute drop bij. Tijdens het wandelen heb ik echt weinig eetlust op de een of andere manier. Als mijn zoutpijl daalt begin ik met mopperen en dan ben ik helemaal klaar met dat gewandel. Eet ik dan wat zouts dan zakt dat al snel. Ik drink wel veel, maar dat doe ik altijd al. Ik ga niet geforceerd meer drinken dan mijn lichaam aangeeft, maar ik probeer wel regelmatig te drinken.

Overigens kwamen zaterdag de verzorgingspassen binnen van de wandelclub. Dat is fijn, want dan hoef ik zelf alleen een heuptasje mee te nemen met twee bidons water. Eten neem ik dan verder niet mee (afgezien van dropjes oid). Om de 10 km hebben ze een post zitten.

Ik zit te denken om zondag maar een stuk te gaan lopen. Of zaterdag, aangezien ik vrij ben. Eigenlijk wilde ik niet gaan trainen, maar aangezien mijn knie na een blessure nooit meer helemaal top is, is het mss toch wel slim om even te zien hoe hij zich houdt bij een wandeltocht.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 10:47

capopjekop schreef:
Jeetje dames, houdt het even gezellig. Kitty1985 dat mag iemand toch vinden? Om dan meteen met een kotssmile te reageren vind ik wel wat ver gaan.

Helemaal mee eens, dat slaat echt nergens op. Zolang er mensen zijn verschillen er mensen van mening, dat kan en mag. Is aan een ieder om te vertrouwen wie hij / zij wil qua verzorging maar om dan te gaan "dreigen" met naam en startnummer dan laten we je liggen, nee sorry dat vindt ik veel te ver gaan.

Houdt het aub on toipic en respectvol naar elkaar. We kunnen veel hebben een tips van een ander en is voor ieder wat hij / zij daarvan meeneemt naar de vierdaagse aan "kennis".

Citaat:
Als het zonnig is loop ik ook met een gewone pet. Ik vind die wandelpetten zo ontzettend lelijk en het oog wil ook wat :')

Daarom heb ik vaak petten die niet specifiek voor wandelen bedoeld zijn maar wel voor andere (buiten) sporten. Dan zit er vaak ook ventilatie in, licht materiaal dragen prettig, dus tsja, gewoon even testen en uitproberen. Overigens heb ik dat ook met shirts, twee van mijn fijnste wandelshirts zijn paardenmerken (anky en ariat).

Wat verzorgingsposten betreft moet ik even kijken hoeveel ik er heb. Mocht het genoeg zijn misschien dan toch met heuptas bij bijvoorbeeld warm weer. Dan is heuptasje fijner, anders loop ik liever met rugzak.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:14

Ik loop al jaren op goedkope dunne sokjes van de Action. De wandelsokken zijn mij veel te dik waardoor de schoenen me te nauw worden. Een maat groter nemen heeft geen zin omdat dan de lengte weer te groot is. Het bevalt mij zeer goed zo en loop maar sporadisch een blaar. Als we zo rond de 30km zitten gaan de schoenen uit en loop ik oerlelijke slippers (ook van de Action) de laatste 10km. Dit bevalt me goed. Heb zelfs als 35 km gelopen op slippers, maar dat was net iets te ver. Dus vandaar doe ik ze nu op het eind aan. Echt een verademing voor je voeten, is gelijk de druk weg.
Verder neem ik voor onderweg een droge worst mee voor het zout. Ook ik heb bijna geen honger onder het lopen maar iets lekkers gaat er altijd wel in.
Dan heb ik nog erg last van asfaltallergie. Aan het einde van de dag zijn mijn benen helemaal rood, net of ik in de brandnetels heb gelopen. Is erg pijnlijk. Nu heb ik gelezen dat hooikoortstabletjes daartegen schijnen te helpen. Iemand ervaring???

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:59

risje schreef:
Helemaal mee eens, dat slaat echt nergens op. Zolang er mensen zijn verschillen er mensen van mening, dat kan en mag. Is aan een ieder om te vertrouwen wie hij / zij wil qua verzorging maar om dan te gaan "dreigen" met naam en startnummer dan laten we je liggen, nee sorry dat vindt ik veel te ver gaan.

Ik dreig helemaal nergens mee.

Zij wil niet door ons geholpen worden, wil haar alleen helpen met voorkomen dat ze door ons geholpen wordt.
Als bij de nijmeegse wat gebeurd is die kans namelijk aanzienlijk :)

maar voor tips kan je je via pb melden ik verlaat dit topic.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:05

Als wij blaren lopen laten we ons wel altijd behandelen door het Rode Kruis. Je wordt netjes en vakkundig geholpen. Daarna loop je weer als een kievit. Het nadeel is wel dat je soms 3 uur moet wachten. Maar ach, het is vacantie.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 14:01

Ik amper getraind. Laatst longontsteking gehad waardoor mijn conditiepeil 0,0 is.

Sinds vorige week alles weer opgepakt en begin mij sinds deze week weer de oude te voelen. Dat wordt dus nog gauw en flinktrainen. Gelukkig loop ik veel tijdens mijn werk.

Onderkomen is gelukt. :D
Goed dat je het zegt. Zal mijn onderschrift weghalen ;)