Parijs voor beginners..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

Re: Parijs voor beginners..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:09

Wat een leuke tips allemaal! We gaan zeker veel wandelen! We hebben twee hele dagen in Parijs, en twee halve, en een hele dag voor Disney. Dacht trouwens dat space mountain in Disneyland lag en niet in de studio's? Die tip van la defense is misschien ook wel de moeite, met het oog op de fotografiehobby van vriendlief. Is er ook nog een dierentuin die de moeite waard is?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:31

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 23:35

Dat is echt een lokatie waarvan mijn vriend gaat kwijlen als hdr fotograaf zijnde hahaha! Is dat ook in de 3 zone cirkel?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 23:38

Geen flauw idee, denk het wel. Moet je ff googlen anders.
Ik heb er wel gave foto's gemaakt destijds (analoog, dus kan ze niet showen).

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 00:31

Parc de la Vilette is zone 1 :)

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:50

Oehhh leuk dit!
Ik lees even mee, vriendjelief was gister jarig en ik heb hem een weekendje Parijs cadeau gegeven.
Dat is zijn verjaardag, Valentijnsdag en ons 2 jarig jubileum in 1 haha :P
Ik ben 1 keer 1,5 dag in Frankrijk geweest, waarbij ik VEEL TE WEINIG heb gezien van de stad :(
Dus dat gaan we nu gewoon even overdoen.

We gaan van vrijdag 15-2 t/m maandag 18-2 en logeren in hotel Abrial.
Iemand toevallig ervaring met dit hotel? Ik lees op internet goede ervaringen iig
Wij willen ook een dagje Disney doen, en verder uiteraard de Eiffeltoren, Sacre Coeur, Notre Dam, Champs-Élysées etc.

Maar ik ben ook een beetje angstig voor de metro's, treinen, bussen, trams. Dus dank u allen voor de tips hier!!! _/-\o_

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 09:11

Als je maar zo kort gaat is het eigenlijk zonde om naar Disney te gaan. Daarbij..... Disney eind februari is veel te koud....... Enne...... er is zoveel te doen in Parijs!!
Stap gewoon lekker in Den Haag op de Thalys, dan kom je een paar uur later ontspannen aan in Parijs.
De metro is echt heel simpel. Zolang je binnen het verzorgingsgebied van de stadsmetro RATP blijft is het echt heel simpel. De RER lijkt iets ingewikkelder, maar ook dat valt mee. ik denk dat je, zeker als je niet naar Disney gaat, 100% met de RATP kunt doen. bussen is een ander verhaal, maar die heb je ook niet nodig. Tram heb je ook niet nodig, want die rijden met namen in de buitenwijken.

Kijk op een kaart van Parijs ( er hangt er een in ieder metrostation) naar welk station je wilt, kijk aan welke lijn het ligt. Elke lijn heeft een nummer en een eigen kleur. Kijk dan op welk station je staat en kijk hoe de lijnen verbinden. Bij iedere gang naar een perron staan nog eens de stations vermeld. Echt als je een IQ ergens boven de 50 heb, is het te doen ;-)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 09:29

Het kan toch niet zo zijn dat je per ongeluk de 3zone regio uitrijdt? En zo ja, wat dan? Krijg je dan een boete, of kun je het poortje niet uit? We gaan de Paris visite carte halen voor 3 zones..

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 10:16

eponine schreef:
Het kan toch niet zo zijn dat je per ongeluk de 3zone regio uitrijdt? En zo ja, wat dan? Krijg je dan een boete, of kun je het poortje niet uit? We gaan de Paris visite carte halen voor 3 zones..

Ja dat kan wel, maar zoals al eerder vermeld in dit topic, alles wat je wilt bezoeken, behalve Disney, ligt ruimschoots binnen die zone.

Het gevolg is dat het het poortje niet uit kunt en dan heb je 3 mogelijkheden:
- heel zielig de domme tourist uithangen, met een beetje mazzel laten ze je er wel uit
- op het andere perron de trein terug nemen (dat kan altijd)
- of wachten tot iemand de uitgang voor grote bagage neemt en et stiekum achteraan gaan

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:33

Ahh, dus Disney is niet zo'n goed plan?
Goed dat ik de kaartjes dan nog niet geboekt heb..
Is toch best duur voor een dagje, en als er hier geadviseerd wordt het niet te doen, dan is het misschien beter van niet.

En de metro's klinken ingewikkeld, maar waarschijnlijk moet ik het gewoon zien en vooral doen :)
Is bij mij met de meeste dingen zo, dan denk ik WHOOOOW HELP ME, en dan ga ik het doen en dan steelt het eigenlijk nada-noppes voor. :Y)

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:37

De metro's zijn echt heel simpel. :)
Zeker als je alle haltes waar je in/uit moet stappen alvast van te voren opzoekt. Dan kan er eigenlijk niks fout gaan.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 14:15

Als ik maar twee dagen had, zou ik Disney ook overslaan, volgens mij heeft de stad op zich al meer dan genoeg te bieden! Wij willen wel een dag Disney doen..kwam er alleen vd week achter dat dit precies in de Meivakantie is grrrr..

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 14:37

Suzannen schreef:
Ahh, dus Disney is niet zo'n goed plan?
Goed dat ik de kaartjes dan nog niet geboekt heb..
Is toch best duur voor een dagje, en als er hier geadviseerd wordt het niet te doen, dan is het misschien beter van niet.

D'r is niks mis met Disney, maar ik zou op mooier weer wachten en een keertje speciaal daarheen gaan en dan vooral buiten de Nederlandse én Franse schoolvakanties.

En als je op zich maar zo kort naar Parijs gaat, zou ik die tijd volledig in Parijs beteden. Er is zoveel te zien en te doen en het is gewoon een heerlijke stad (vind ik zelf, al zou ik er voor geen goud willen wonen)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:29

helaas gaat mijn/onze trip naar parijs niet door, helaas is eht hotel al wel betaald. iemand hier die van 15 tm 18 feb naar parijs wilt?

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:26

EmptyWords je bent echt net 1 dagje te laat =(
Heb gister geboekt.
Jammer dat het niet door gaat

En ik snap inderdaad dat Disney dan leuker is voor een ander keertje.
Maar ik dacht dat het misschien "saai" was om 4 dagen rond te struinen door Parijs?
We komen namelijk vrijdag vroeg aan, gaan dan de stad in en maandag vertrekken we 's middags weer.
Maar als ik jullie hoor, wordt dat dus absoluut niet vervelen.

Moet nog wel even uitzoeken wat ik wanneer kan gaan bezoeken.
En een route+ bijpassende metro's uitstippelen :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:47

kun je dat neit annuleren, dit is vast goedkoper :')

andere gegadigde?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:03

Jammer dat je weekendje Parijs niet door gaat EmptyWords. :\
Het is voor ons net te kort dag, anders had ik zeker gebruik genomen van je aanbod.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 21:12

Zit er ook vervoer bij?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:11

nee, is 3 overnachtingen incl ontbijd, voor de eerste 2 nachten hebben we 111 euro betaald, 3e nacht kost 73 euro maar moet nog betaald worden. met de 73 euro kunnen we niets doen, maar over die 111 euro is te onderhandelen

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:20

Ik heb precies voor dezelfde datum 180 euro betaald inclusief ontbijt. Annuleren zou wel iets goedkoper zijn misschien, maar ik denk dat ik het toch maar hierbij hou.
Welk hotel is het als ik vragen mag? :)

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:30

Oh I love Parijs! Ben jaloers, zou zo willen gaan, maar zo kort is te kortdag :(
De mensen die erheen gaan: er is zo veel te zien! Eiffeltoren, Arc du Triomphe, de Tuileries, Moulin Rouge, Sacre Coeur en zo kan ik nog wel even doorgaan!:D
Ik raad ook aan om even de Galeries Lafayette binnen te lopen. Niet goedkoop, maar het is zo'n mooie winkel!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 14:33

Oh ja, Lafayette is inderdaad ook een aanrader. Het gebouw is echt schitterend van binnen. :D (En ook errug vol, vooral dat 'middenplein').

Suzannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 17:32

Even op google gekeken, maar dat ziet er inderdaad erg mooi uit zeg!!
Gaaf thnx voor de tip :)

AdmiralChaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:52

Ik ben vorig jaar spontaan een dagje naar Parijs geweest met vrienden, zo hup de auto in en rijden maar, dat was wel lachen ;D

Eiffeltoren zijn we heen geweest, Arc du Triomphe, veel gewinkeld en uiteraard: lekker eten :D

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 23:08

Ik moet helaas dit topic toch weer verlaten, maar met een goede reden, ik mag door naar het Canada topic ;-)
Veel plezier allemaal!!