Help! Welk Grieks eiland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:46

Zwitsal schreef:
Island hoppen op de cycladen!
HET grote voordeel daar (vind ik) : bijna geen Nederlanders.afgelopen zomer daar in 3 weken maar 1 keer een keer ergens op strand iemand Nederlands horen praten. Heerlijk.
Ik ben ook op Kreta en Rhodos geweest maar vind die kleinere eilanden in de cycladen veel fijner.
Island hoppen is ook echt leuk.
Wij (ik en m'n beste vriendin) hadden alleen de heen en terug vlucht geboekt, en t appartement voor de eerste 2 nachten. Als je naar een ander eiland wilt vraag je van te voren even de boottijden op in de haven (bijv de avond van te voren), tickets koop je ook in de haven, meestal deden we dat pas een half uur voor vertrek. Dan lekker een uurtje of wat op de boot vertoeven (wat echt heerlijk is, helemaal boven op t dek in de zon, lekker windje erbij, zoute zeelucht, heerlijk! Maar je kan ook binnen in de airco gaan zitten :) ), en dan bij aankomst op t volgende eiland staan daar allemaal Grieken in de haven die appartementjes te huur hebben. Kwestie van van te voren bepalen welk deel van t eiland je wilt zitten (wil je in de grote stad, of juist aan het bekendste strand, of meer in een kleiner dorpje etc), dat schreeuw je richting de Grieken (je schreeuwt bijv gewoon de naam van t strand waar je wil zitten) en dan komen de Grieken met appartementjes in dat deel naar je toe en kun je wat uitkiezen.
De Grieken nemen je dan zelf in hun busje mee naar het appartement en brengen je bij je vertrek meestal weer naar de haven.

Wij zijn 3 weken geweest en hebben zo'n 6 eilanden gezien.
Elke eiland heeft weer z'n eigen sfeer, heel leuk.
Wij zijn binnen de cycladen gebleven maar je kan ook naar kos of Kreta bijvoorbeeld. Dus je zou ook nog een groot eiland kunnen combineren met een eiland op de cycladen.

Als je meer wilt weten over wat we allemaal gedaan hebben daar, of prijzen of wat dan ook dan hoor ik t wel, maar ik kan het echt iedereen aanbevelen!

+1 Helemaal mee eens..
Eilandhoppen is echt super leuk, en echt makkelijk in griekenland.

Ik ben zelf helemaal verliefd geworden op Naxos, een heerlijk eiland.
Zodra je van de boot af komt kun je heel makkelijk en goedkoop een hotelletje regelen..

Echt een aanrader

Melisding

Re: Help! Welk Grieks eiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 19:59

Naxos is inderdaad heel erg mooi en daar kun je ook paardrijden :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:31

Ja dat paardrijden op naxos moet je niet teveel van verwachten.
Dat heb ik gedaan en t was 3 uur stappen, 2x 50 meter gedraafd en 1 mini stukje galop in een sukkeltempo.
De helft van de groep had nog nooit gereden en de andere helft kon eigenlijk ook niet rijden.
Was ons van te voren verteld dat de beginners en ervaren ruiters gesplitst werden maar dat was dus helemaal niet zo.
Dus dat was echt een tegenvaller.

Naxos is wel t enige eiland waar ik in die 3 weken nederlanders heb gehoord (oke, t was wel maar 1x).
Ik vond zelf naxos eigenlijk de minste van de eilanden die ik gezien heb.
Folegandros vond ik heerlijk en santorini ook (vooral al die verschillende delen/gezichten van santorini).
Paros vond ik ook meer sfeer hebben dan naxos :) (vooral antiparos , dat is pas grieks!)
Maarrrr naxos sowieso leuker en griekser dan rhodos of kreta :) kos ben ik nog nooit geweest