Vakantie Ierland/Dublin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:28

4EverHobbes schreef:
Heel gaaf!
Als je de mogelijkheid hebt, breng dan ook een bezoek aan de Irish national Stud. Dagje renbaan is ook leuk.
En een potje Hurling mag je echt niet missen.

Daar zijn wij ook geweest net school (allemaal veehouders/ akkerbouwers). Eerst een rondleiding over het complete bedrijf, en daarna de middag naar de renbaa waar we ook gewed hebben. Was echt super en zelfs alle mannen hebben genoten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:31

Dun Laoghaire, Bray en Greystones kun je ook wel in 1 dag doen. Daar ben je na een paar uur wel uitgekeken. Dun laighaire heb ik gewoon. Leuk even in de haven kijken een mall, biscoop en dan heb je het meeste wel gezien. Bray is een oude badplaats wat nogal in verval is geraakt en vind ik ook niet echt veel aan. Ik zou dan liever even stoppen in Dalkey ofzo en daar het haventje bekijken, lekker lunchen en Killiney Hill beklimmen (en ff :wave: naar alle rocksterren die daar wonen).

Powerscourt House is geloof ik wel mooi, maar ben er zelf alleen maar heel vaak heel hard langs gereden. Kijk ook eens naar bijvoorbeeld Avoca ofzo, waar r Glendalough. In Glendalough kun je ook mooi van de begraafplaats naar de waterval hiken en dan 's middags lekker in de pub lunchen.

Ik zou juist mijn best doen om van de grote autoweg af te gaan (dus niet langs de kust) en echt Wicklow in te trekken. Neem een kaart mee en lekker op de bonnefooi. Wat ik destijds met mijn broer heb gedaan in het westen van Ierland is in de auto springen, alles bekijken en zo nu en dan lekker een wandeling maken, dan ergens een lunchen, kaart en Lonely Planet erbij pakken en dan plannen waar we 's avonds zouden verblijven.

National Stud en Japanese gardens zijn erg leuk, zeker in april denk ik met alle veulentjes. Misschien ook een optie om ff een gokje te wagen bij de renbaan :)

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:33

Ik wil wel mee, eigenlijk :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:35

Is zeker leuk. En bij de Irish National Stud heb je ook nog de japanse tuinen. Ook best de moeite waard om doorheen te lopen.

Bray is inderdaad vergane glorie, maar wel leuk om even heen te gaan. Wij hebben een keer de Dart genomen in Dublin en eerst zijn we naar Bray geweest en toen weer terug en door naar Howth. Howth is wel een leuk plaatsje.
Powerscourt is wel mooi hoor. Ik heb er ooit een bruiloft gehad. Hele mooie tuinen en schitterend uitzicht.

Avoca heb ik vorig jaar gedaan. De weverij is wel leuk om te bezoeken.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:23

Manic, dat is ook precies wat ik van plan was, ik ga dus juist niet de grote wegen aanhouden. Bray en Greystones, was ook het plan in 1 dag, die ging me puur om de wandeling langs de kust heen en terug (dus niet de dorpjes zelf). Dus mooi te horen dat dat prima in 1 dag kan. Precies hoe jij de trip met je broer omschrijft is ook mijn plan, op de bonnefooi en dan kijken waar in de omgeving ik heen wil. Van de paden af en lekker wandelen als ik mooie stukken zie :)

Avoca wil ik indd ook heen vanwege de Meeting of the waters, kan ik mooi de weverij meepakken!

Thanks voor de tips! Leuk zo die voorpret, heb er helemaal zin in! Nog even geduld hebben :D

Vjestagirl

Re: Vakantie Ierland/Dublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:33

Powerscourt House is ook heel mooi.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 14:16

Wij vliegen de 10e voor een auto rondreis. Al een boekje bij de ANWB gehaald. Was 8,95 en ik vond de capitool niet erg fijn lezen (had die geleend bij de bieb) vandaag een informatie pakket ontvangen met kortingsbonnen en flyers. Dit topic erbij voegen en voldoende uitstapjes om de reis voorzichtig wat te gaan plannen :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:10

Leuk hoor hoor. Alvast veel plezier.
Ik hoop voor je dat jullie net zulk mooi weer treffen als wij vorig jaar. We waren iets later, vanaf 20 mei.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:20

Op het moment is het weer (iig hier in Dublin) prachtig en iedereen wil dat graag vast houden!
Verder schijnt mei qua weer een van de betere maanden van het jaar te zijn.
Jullie schema klinkt erg goed, heel veel plezier!

Mijn moeder komt dit weekend (nouja vanmiddag) over, wij blijven morgen in Dublin en vertrekken dan zaterdag richting Galway. Gaan op ons gemak die kant uit, blijven dan zaterdag overdag in Galway city, gaan zondag naar de Cliffs of Moher, pakken maandag een stukje Connemara mee denk ik en dan op de terugweg in Athlone lunchen, waarna ik haar weer op het vliegtui moet zetten...
Heb er iig zin in!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:18

Sodera: Misschien heb ik het al eens gemeld bij jou, maar mijn schoonzus woont in Cellbridge. In maart ben ik er nog geweest.
Hoe ben je daar zo beland?

Ja vorig jaar hadden zo ongeveer een (Ierse) hittegolf te pakken. Daarna werd het gelijk minder en het is die zomer geloof ik niet meer zulk mooi weer geweest.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:22

Oh wat grappig!!! Wist ik iig niet.

Ik ben begonnen met een stage bij Lyons Research Farm, onderdeel van UCD, in Newcastle in november en dat is eigenlijk zo goed bevallen dat ik hier nu een PhD doe. Omdat vanuit Celbridge zowel Lyons als Belfield (campus in Dublin) goed bereikbaar zijn, heb ik besloten hier te blijven wonen :).

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 23:35

Wat grappig. Hoe ga je dan naar Dublin?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:35

Naar UCD meestal met de auto, maar er gaat s ochtends vanuit Celbridge een sneldienst naar Belfield en die gaat s middags weer terug. Maakt dat je in ong 70 min op de campus staat.
Maar ik vind autorijden gewoon fijner, kan ik op mijn eigen tijd gaan etc.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 09:44

De wegen naar Cellbridge zijn wel heel erg verbeterd de laatste jaren. Die hele nieuwe snelweg heeft de reistijd van Cellbridge (en Lucan) behoorlijk verkort. Vanuit Lucan kan je toch ook de tram naar Dublin nemen. Maar misschien kom je dan niet op de goeie plek terecht. Ik weer eerlijk gezegd niet waar het UCD ligt. Volgens mij niet erg dicht bij de binnenstad.

Sorry ts., is wel een beetje offtopic.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 17:35

Ik lees even mee naar ervaringen, we overwegen om in september eventueel te gaan.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:44

Nieuwe snelweg als in M50? Ja die heeft het er een stuk makkelijker op gemaakt heb ik gehoord!
Belfield ligt vlakbij Dundrum en Dún Laoghaire, die kant op iig.
Met de auto is gewoon verreweg het snelst, zo'n 40 minuten. Met de bus toch zeker 70.

TS, iig heel veel plezier.

Voor de mensen die nog willen gaan: wij zitten op het moment in het Jurys Inn Custom en dat is echt een meer dan prima hotel, zeker voor de prijs die we betaald hebben.
Verder zijn volgens mij alle Jurys Inn hotels goed en betaalbaar. Ze zitten onderander in Cork, Limerick, Galway en volgens mij ook nog wat andere Ierse en Engelse steden.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 19:18

Zittien jullie nu in Galway?
Leuke stad, als je een rondreis door Ierland maakt is dat wel een leuke bestemming.

Sodera, die kant kom ik niet zo vaak. Ik weet dat ik er ooit een keer langs ben gereden dat iemand het tegen me zei, maar ik kon me niet meer herinneren waar dat was.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:31

TS, volgens mij gaan jullie morgen! Nogmaals heel veel plezier en ik zou het leuk vinden als je daarna nog even laat weten hoe het is geweest.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 20:19

Wij vertrekken morgen vroeg en ben zeer benieuwd!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 00:29

Heeeeeel veel plezier!!

Het weer is momenteel lekker Iers en ruig maar zou vanaf het weekend(zondag) weer beter gaan worden.

Afgelopen weekend was Dublin heeeeeel mooi; ben maandag in de tuin zelfs verbrand maar sinds vandaag is het weer wat minder. Fikse wind en ook wel regen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 22:29

Tussentijdse update

Wauw, i love Ireland. <3

Zo'n ontzettend gaaf land. Prachtige natuur, veel culturele plekken gezien. Veel foto's gemaakt al. Vriendje zit voetbal te kijken in de pub en ik naast hem op de tablet. Alvast de weg voor morgen uitzoeken. The ring of Kerry.
Vrijdag al weer terug, maar wat een ontzettend lieve bevolking hier, vriendelijk behulpzaam en niet opdringerig. ( ik ben zo ziek uit t vliegtuig gestapt en iedereen wilde me helpen. Voor morgen maar een reis pil gehaald en de terug weg ook vast :') )

Maar zeker een aanrader, mensen die twijfelen echt laat die twijfels varen.

Nu m'n bier opdrinken voor vriendje dat doet ;)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:05

Super Jolanda!!! Dat is mijn ervaring ook idd, enorm vriendelijk maar niet opdringerig.

Wat drink je?? Guinness of toch maar niet? Ik ben enorm "verslaafd" geraakt aan Bulmers, ik :+: Bulmers... Dronk vroeger vnl wijn maar dit is toch echt lekkerder!

Heeeeeel veel plezier nog verder en hopelijk valt je reisziekte mee....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:30

Super Jolanda dat jullie het zo geweldig vinden. Ik kan me dat natuurlijk heel goed voorstellen ..... Heel veel plezier nog, die laatste dagen.
Wel sneu voor je dat je zo ziek was tijdens het vliegen. Ik hoop dat het terug wat beter gaat met pillen.

Sodera: Bulmers is inderdaad heeerlijk! Het is hier alleen wel duur en ik krijg helaas last van zuuraanvallen na het drinken van een paar ciders. Maar het is echt ontzettend lekker.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 23:38

Kun je Bulmers in NL krijgen dan?!?!?!?! You made my day als dat zo is!! Ik kan er prima mee uit de voeten, alhoewel je na 4 pints wel wat begint te voelen zeg maar :').

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 06:37

Ik heb een hele voorraad ingeslagen in Wales vorig jaar... ook Bulmers perencider :9
Bulmers heb ik in Nederland nog niet gezien, strongbow wel volgensmij.