Emigreren naar Amerika/Canada... Waarheen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Emigreren naar Amerika/Canada... Waarheen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:08

Geen binnenbak? Hoe kun je dan rijden? Buiten lijkt mij niet te doen. Niet alleen koud, maar ook bevroren.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:13

Nee precies. Daarom vond ik het niet meer zo leuk in Noorwegen. In Zweden daarintegen heb je veel meer mogelijkheden wbt paardensport. Het is overal wat ;)

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:22

lekker vaag allemaal..
maarja wat dacht je van spanje? zuid afrika? brazilie? australie? enz enz...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:52

noordje schreef:
Eliine : dat we hier verwend zijn wbt paardensport is helemaal waar. Hier in DL nog meer. Ik heb nu op 10 min loopafstand een binnenbak. In Noorwegen was er in de wijde omtrek waar ik woonde geen buitenbak te bekennen,laat staan een binnenbak. Verder is het in Scandinavie heel lang winter en er waren weken dat ik niet paardreed omdat het te koud was (-20 geen uitzondering)
Maar het belangrijkste is denk ik wel werk.
@ Kirri : de huizen in de buurt van de steden (waar dus het meeste werk is) vond ik wel heel prijzig hoor.
OP het platteland en een aardig stuk van de stad zijn idd hele leuke huizen te koop voor weinig,maar ja....werk he? Tenzij je de loterij hebt gewonnen,is dat toch wel belangrijk lijkt me.

Klopt inderdaad dichterbij de stad is het duurder, echter mijn schoonouders wonen in het bos op 10 min met de auto van Borås vandaan :j dus het is wel te doen, maar je zult ff moeten zoeken. Mijn vriend wilt ook in de buurt van zijn ouders het land op kopen en het huis bouwen :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:45

Je zult sowieso denk ik toch in Europa moeten zoeken.
Het is ontzettend moeilijk om ergens anders een greencard te krijgen plus een paard "even over vliegen" is niet niks.

Misschien is the UK iets?
Je kunt hier gewoon zonder vergunning komen wonen maar paarden houden is wel echt een dure hobby hier.

Anders Zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:29

Nynke1 schreef:
Sammie schreef:
Emigratiebeurs!

Dat is ook een hele goede tip inderdaad :j !

Kennissen zijn via de emigratiebeurs naar een bepaald gebied in Zweden getrokken. Bleek echter dat de enthousiaste verhalen in werkelijkheid mooie praatjes waren.

Die beurs is ter oriëntatie echter hartstikke goed.

Zelf zou ik zó naar Zweden gaan. Veel goedkoper als Noorwegen en Denemarken. En de huizen (buiten de steden) zijn dat ook (ook t.o.v. NL).