Mae schreef:Wauw, Khao Sok had ik nog niet eerder overwogen omdat dit niet direct op mijn geplande route lag (noorden + eiland), maar hij gaat absoluut op de wish-list!Ik laat het nog even afhangen van het weer tegen die tijd, maar ik lees op internet al veel reacties dat de regen mee kan vallen in juli/augustus, het blijft altijd afwachten! Wat hebben jullie precies gedaan in Khao Sok?
Wij zaten op het randje van het regenseizoen en hebben 3 dagen flink regen gehad, maarja, dit is maar een uurtje of twee per dag.. Verder alleen maar stalend weer!
Via Greenwood travel hadden wij van huis uit al een excursie van 3 nachten geboekt. 2 Nachten sliepen we op een rafthouse (drijvend hutje op het meer) en 1 nacht in een boomhut. De boomhut vonden wij veel te luxe (airco, twee mega grote bedden en overal keurig geïsoleerd), maar de rafthouses waren echt super!
In de excursie zat onbeperkt koffie, thee en water, cola/sinas e.d. kostte volgens mij iets van 35 Baht.
Vanaf de rafthouses hadden we de eerste dag na de lunch een fantastische wandeling naar 350 meter hoogte (zorg voor goede stevige schoenen!) en 's avonds voor de durfals een nachtwandeling.. de tweede dag was in de ochtend vrij (lekker kajakken en dobberen in een autoband op het meer) en in de middag een wandeling omhoog langs een waterval, bezoek aan een vissersdorp en zwemmen in een vleermuizengrot.
Bij de Treehouses ben je eigenlijk alleen een middag en een nacht (normaal ga je van hieruit naar de rafts, maar bij ons was dit andersom). In de middag ga je eerst tuben/kajakken op de rivier. Stel je hier niet teveel van voor, het water stroomt echt voor geen meter. De omgeving is overigens wel erg mooi! Daarna bezoek je nog een waterval en een uitkijkpunt. Tot slot ga je aapjes voeren bij de nabijgelegen tempel en dan is de avond vrij.
Ik vond het eten allemaal erg lekker (en ook meer dan genoeg!). De excursie was niet goedkoop en de eerlijkheid gebied te zeggen: je moet wel een klein beetje 'stoer' zijn. Er was tegelijk met ons een meisje dat het liefste de hele vakantie keurig in de make-up op het strand lag en ja... Haar stond het huilen nader dan het lachen. Het is allemaal vrij basic. Koude douche, toilet ver lopen (op land), geen stroom 's nachts, gekko's overal waar je kijkt en een hutje van hout met twee opgestapelde matrassen en een houten bankje voor je spulletjes.
Maar ik ben ook niet heel stoer als het om ongedierte gaat (niet tot nauwelijks gezien daar), het was allemaal ook gewoon schoon en de wandelingen waren pittig, maar zelfs met mijn slechte rug goed te doen!
Ik hoop dat het een beetje duidelijk verhaal is geworden, mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel!