USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:44

:(:) Jammer Guinevere. Als dit niet lukt denk ik dat ze me eerst in Canada ergens willen plaatsen. Maar goed, voordat ik een gesprekje heb gehad met een bedrijf en weer aangenomen ben zijn we ook al weer een tijd verder...En of het voor Canada zo snel lukt betwijfel ik ook. Dus dan moet ik last minute een bedrijf zien te vinden in NL...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:56

Balen Guinevere.....
Hopelijk knap je snel weer op.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:43

Balen Guinevere!!

Wij gaan in Juni een weekje naar New York :D . Wordt mijn eerste keer New York en ik heb er nu al geweldig veel zin in!!!
En begin 2014, maart of April worden het 3 weken the Deep South :D . Maar dat duurt nog even -O-

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 10:58

Guinevere, wat balen!! :(:)

Wat betreft de hitte, in NYC en DC vond ik het ook niet uit te houden in juni, was rond de 40 graden. Maar in het Zuidwesten is het op de 1 of andere manier toch een andere hitte want daar was het goed te doen. Uiteraard liep het zweet soms wel over mn hoofd, vooral in Palm Springs, maar het was er niet zo benauwd als in de steden. Ik denk dat de hitte ook tussen de gebouwen blijft hangen...

Sundral, wat een pech!

Wat een leuke plannen Montyrulezz!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:32

Is het in Juni ook al zo warm in New York?? :oo Ik dacht dat het dan nog wel meeviel daar.

Ja, plannen maken is leuk :D !

Ik heb nu een aanbieding gevonden op Expedia.nl, 3 sterren hotel in de buurt van Times Square incl rechtstreekse vlucht Duesseldorf New York voor 1008 Euro!
Kijk, dat is nog eens leuk. Binnenkort maar eens snel boeken!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 11:51

Wij hwaren 6 dagen in NYC, in de eerste week van juni. De eerste dagen was het gewoon lekker warm maar de laatste 2 dagen was het echt bloedheet. Ik zweette me helemaal kapot, we zijn zelfs in Central Park onder een boom gaan zitten net als de rest van New York, maar dat hielp niet. :')

Kijk, dat is idd een mooie deal! Welk hotel is het?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:04

Het Salisbury Hotel, score van 4.3 van de 5 punten, dus dat is wel fatsoenlijk :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:59

Nou ik heb inmiddels een mail van Abroad Internships. Ik moet echt m'n mail niet s'ochtends checken want nu loop ik denk ik de hele dag rond met een slecht humeur :').

Kort samengevat, de papieren zijn niet in Amerika aangekomen en hij vindt dat zowel mijn school als Ecabo niet flexibel is 8)7. De manier waarop deze jongen met mij mailt haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan, ik moet drie keer tot 10 tellen en weer terug voordat ik zijn mails beantwoord. Hij wilde wel het visum traject ingaan met mij en het Ecabo keurmerk gaandeweg regelen 8)7 . En dan zit ik straks zeker dik in de problemen omdat het bedrijf toch niet goedgekeurd wordt. En als het perse voor 28 januari rond moest zijn dan wist hij niet of het wel ging lukken....... |o . Maar goed, ik ben natuurlijk een lastige MBO student, mijn school is niet flexibel, Ecabo mailt formulieren die vervolgens niet aankomen en doet erg moeilijk en ik moet maar niet zo zeuren :x . Hij vond het ook maar raar en lastig dat het perse bij Ecabo gekeurd moet zijn, want een andere MBO student........ Ja koekoek ik heb die regels niet bedacht. Vanaf begin af aan zijn zowel mijn docent als ik duidelijk geweest over Ecabo en hun hebben gezegd dat ze dat zouden regelen. Geen Ecabo gekeurd stagebedrijf = geen goedkeuring = geen diploma. Die logica lijkt hij niet te snappen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:15

Jee, als ik dit topic doorlees heb ik meteen weer zin om een vakantie naar de VS te boeken. :)
Ik ben inmiddels een stuk of tien keer op vakantie geweest naar de VS, heel wat gezien en afgereisd. Ik vind de toeristische trekpleisters geweldig, maar sommige favoriete plekken zijn relatief onbekend bij de grote massa's, zoals Washington en Oregon states (zowel west als oost van de bergen, wat een wereld van verschil), Alabama, Virginia, en bv. de noord-oost kant van Californie en de bergen (!) van Nevada (Sierras).

Las dat er iemand naar Shenandoah en Great Smoky Mountains gaat? *\o/*

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:23

Sundral, dat lijkt een mission impossible :(:) . Zie je het nog zitten om naar dat bedrijf te gaan?

Guinevere -O- :(:)

Dallista schreef:
Dat zit wel in de planning, maar waarschijnlijk kunnen we maar een (volle) dag per park doorbrengen. Ben jij er geweest?? Tips zijn altijd welkom, ook waar je goed kunt overnachten.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:25

Klote zeg Guinevere... :\ Hopen dat je later alsnog kan.

Ik ga idd weer naar de set :) We gaan naar de allerlaatste van het seizoen, dus volgens die kennis van mij wordt dat een mooi feestje waar iedereen bij aanwezig zal zijn. *\o/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 16:28

MontyRulezz schreef:
Het Salisbury Hotel, score van 4.3 van de 5 punten, dus dat is wel fatsoenlijk :)

De locatie ziet er iig goed uit!

Wat tof Charles! *\o/*

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:28

MontyRulezz schreef:
Is het in Juni ook al zo warm in New York?? :oo Ik dacht dat het dan nog wel meeviel daar.

Dit jaar was het precies op 21 juni dat het 30 graden werd en de rest van de zomer er niet meer onder :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:29

Charles schreef:
Ik ga idd weer naar de set :) We gaan naar de allerlaatste van het seizoen, dus volgens die kennis van mij wordt dat een mooi feestje waar iedereen bij aanwezig zal zijn. *\o/*

Leuk! Leuk! Leuk! Ik wil oooooook!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:31

Sundral schreef:
Nou ik heb inmiddels een mail van Abroad Internships. Ik moet echt m'n mail niet s'ochtends checken want nu loop ik denk ik de hele dag rond met een slecht humeur :').

Kort samengevat, de papieren zijn niet in Amerika aangekomen en hij vindt dat zowel mijn school als Ecabo niet flexibel is 8)7. De manier waarop deze jongen met mij mailt haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan, ik moet drie keer tot 10 tellen en weer terug voordat ik zijn mails beantwoord. Hij wilde wel het visum traject ingaan met mij en het Ecabo keurmerk gaandeweg regelen 8)7 . En dan zit ik straks zeker dik in de problemen omdat het bedrijf toch niet goedgekeurd wordt. En als het perse voor 28 januari rond moest zijn dan wist hij niet of het wel ging lukken....... |o . Maar goed, ik ben natuurlijk een lastige MBO student, mijn school is niet flexibel, Ecabo mailt formulieren die vervolgens niet aankomen en doet erg moeilijk en ik moet maar niet zo zeuren :x . Hij vond het ook maar raar en lastig dat het perse bij Ecabo gekeurd moet zijn, want een andere MBO student........ Ja koekoek ik heb die regels niet bedacht. Vanaf begin af aan zijn zowel mijn docent als ik duidelijk geweest over Ecabo en hun hebben gezegd dat ze dat zouden regelen. Geen Ecabo gekeurd stagebedrijf = geen goedkeuring = geen diploma. Die logica lijkt hij niet te snappen.

Wat ontzettend vervelend! Ik zou geen vertrouwen meer hebben in die jongen en Abroad Internships! Geen supervisor aan wie je het probleem voor kan leggen en eventueel je geld terug kan vragen?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:32

Guinevere schreef:
Geen New York voor mij. -O- Gaat nog steeds niet helemaal goed helaas. Nou ja, hotel was kosteloos te annuleren dus we zijn alleen het geld van de buskaartjes kwijt en als we er zin in hebben dan gaan we gewoon in het voorjaar ofzo.

Mac, eventjes naar Miami? Dagje Everglades, dagje strand ... hoeft niet duur te zijn.

Wat jammer! Hoop dat je je snel weer beter voelt! :(:)

Miami (incl Everglades) was ik in September al geweest!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:48

Dallista schreef:

Wij willen er ook heen :)

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:21

Ik vertrek op 21 januari naar Los Angeles om daar voor een halfjaar te studeren aan Santa Monica College.
Heb er superveel zin in maar wel spannend, aangezien ik helemaal alleen ga en daar nog niemand ken!
Ben wel al 2 keer in LA geweest dus weet wel een beetje wat ik kan verwachten.

Zijn er hier nog meer die in Amerika gaan studeren of hebben gestudeerd aan een college? :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:43

liberty schreef:
Dallista schreef:

Wij willen er ook heen :)

Die nationale parken in het oosten van de VS zijn zo zwaar ondergewaardeerd! Het is natuurlijk heel ander landschap dan bv de canyons in Arizona en Utah, of de vulkanen (en een krater!) in de Pacific north-west, maar zeker niet minder mooi. Als je van wandelen, watervallen, bergen en herten houdt zijn Shenandoah en de GSM echte paradijsjes.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 18:26

Washington State en Oregon lijken mij ook heel gaaf :j Staat zeker nog op mijn lijstje!

Wat vreselijk balen Sundral.....

Wat gaaf dat je in LA gaat studeren Pempy!! Waar ga je wonen? En wat ga je precies studeren?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:41

Nadir schreef:
Washington State en Oregon lijken mij ook heel gaaf :j

Washington is toch zo iets aparts, twee hele verschillende werelden in 1 staat. De Cascades doorkruisen de staat, ten oosten ervan is het een echte woestijn (in de zomer 40+ C, niet iets waar men meteen aan denkt bij WA), en in het westen loopt het uiteen van bergen en vulkanen tot heel veel bossen (inc. regenwouden!) en natuurlijk de fenomenale kustlijn. Alleen Seattle heb ik geleerd te mijden als het kan, het verkeer daar i.c.m. heuvel op, af, op, af, werd me een beetje te veel van het goede.

Korte anecdote: laatste keer dat ik er was (sept. '11) vroeg de man van het autohuur bedrijf of ik naar de Olympic Peninsula (het meest westelijke deel van WA) ging vanwege de boeken en films. Ik, "Huh?!" Geen idee waar hij het over had, niet verder gevraagd... tot ik met de auto door een plaatsje genaamd Forks kwam. Veel was het niet, maar wat er was, was vooral "Twilight" winkels en geinspireerd door. Heel apart. Toch die boeken nog maar eens lezen...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:55

Pempy schreef:
Ik vertrek op 21 januari naar Los Angeles om daar voor een halfjaar te studeren aan Santa Monica College.
Heb er superveel zin in maar wel spannend, aangezien ik helemaal alleen ga en daar nog niemand ken!
Ben wel al 2 keer in LA geweest dus weet wel een beetje wat ik kan verwachten.

Zijn er hier nog meer die in Amerika gaan studeren of hebben gestudeerd aan een college? :)

Ik heb een semester in Canada gestudeerd aan de University of British Columbia in Vancouver, dat is vergelijkbaar met Amerika. En ik vond het fantastisch <3 Zit je in een residentie van de universiteit zelf? Dat zou ik zeker aanraden, dan kan je makkelijk contact maken met andere studenten.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:20

Ik meld me ook weer! Ik de afgelopen paar maanden eigenlijk alleen maar meegelezen.

Het is nog wat ver vooruit maar vriendje en ik willen rond kerst en oud & nieuw dit jaar naar Las Vegas. We zaten te denken aan 7 dagen totaal zodat we ook naar de Grand Canyon kunnen of een ander nationaal park. Dit wil ik ook graag doen omdat vriendje nog nooit in de USA is geweest. We willen graag een hotel aan de strip, wat is een echte aanrader? Ik heb 10 jaar geleden eens in het Luxor gezeten maar zou nu graag wat anders proberen.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:18

:wave:

Ik ga, zoals het er nu uitziet eind februari, begin maart of eind april naar New York voor een week. :D Zag dat rechtstreekse vluchten nu onder de 500 euro zitten, dawillikwel :D

Ik ga met een vriendin, maar die wil in de zomervakantie ook naar Amerika, maar dan Las Vegas en LA voornamelijk. Ik weet dat die ESTA (?) voor 90 dagen toerist zijn geldig is, maar als ze terug is uit New York, kan ze dan in de zomer nog wel? Omdat die 90 dagen dan verlopen zijn? Of kan ze gewoon een nieuwe aanvragen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:10

Je kan gewoon een nieuwe aanvragen, zolang je op het moment van je aanvraag niet in Amerika bent. Als je 90 dagen verlopen zijn moet je het continent verlaten en dan een nieuwe aanvragen. Dus gewoon naar huis (Nederland = ander continent) gaan en een nieuwe aanvragen, is geen probleem.