en die kikkers *zucht* die zou ik allemaal wel willen hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barramundi schreef:Geen idee of ze dat bullcatchen overal doen of dat het 'iets' van mijn baas was... De meeste van mijn collega's waren er vrij handig in, dus ik kreeg de indruk dat het vaker gedaan werd. Was meestal wel grappig.
Hey, pigging deden ze bij ons ook! Alleen werden de varkens niet gevangen om op te eten, maar afgeschoten omdat ze als een 'pest' gezien worden en veel schade veroorzaken aan gewassen en hekken. Wij namen ze ook eigenlijk nooit mee.
Colorado schreef:Overigens heb ik eergisteren in een opwelling een surfboard gekocht. Geen beginnersmodel maar ook geen professional/performance board, iets ertussenin, een 2e hands dingetje. Vind het helemaal gaafen zie straks wel wat ik ermee doe. Als het lukt gaatie mee in Januari en dan heb ik daar wat extra tijd om te bedenken hoe en wat, anders probeer ik 'm aan het eind van deze 3 weken hier ergens langs de kust hier te verkopen aan een surfwinkel. Overigens kan ik er nog geen zak van, maar ik begin nu na 2 keer gebruik een beetje uit te vinden waar ik moet liggen e.d. en heb zelfs al een paar keer gestaan (vond het op die grote foamboards zo makkelijk, dat was wel even een shock haha), waarvan ik de laatste keer niet meteen op de rem zat en dus daadwerkelijk de golf (of wat er nog van over was) uit heb gesurft *trots is*
![]()
Heb ook al stiekem even in onze campervan gereden, oud schroot maar heerlijk om in te rijden, we vermaken ons prima haha.
We zitten nu overigens in Byron Bay. Zijn snel door surfers paradise heengereden, hebben een stop gemaakt in Coolangatta, waar ik mijn surfboard heb gekocht en 'm (uiteraard) meteen uitgeprobeerd heb. Vervolgens zijn we wat verder gereden, hebben we de nacht doorgebracht voor een random bottle-o (lekker voor bij t ontbijt) ergens onderweg en zijn we de volgende dag in Nimbin aangekomen en hebben we daar de dag doorgebracht. Onderweg nog bij Mt Warning gestopt, maar die uiteindelijk uit respect niet beklommen, gezien het nog altijd een heilige berg is voor de Bundjalung mensen, waar volgens hun geloof alleen uitgekozen mensen op mogen. In de avond doorgereden naar Byron Bay, daar het strand (met surfboard uiteraard haha) bezocht en op zoek gegaan naar een 'gratis kampeerplek', die we uiteindelijk vonden naast 3 wietrokende duitsers op een stukje gras waar net geen NO OVERNIGHT PARKING OR CAMPING bordje stond, leek wel alsof die dingen gratis weggegeven waren, elke 5 meter stond er 1
Niet dat er ook maar iemand naar luisterde overigens, toen we 's ochtends vroeg wegreden zagen we overal campers met beslagen ruiten staan
Denk dat we hier voorlopig in de buurt blijven. We zijn nu wat verder naar het zuiden gereden (naar Ballina) voor gratis wifi en zijn onderweg een aantal mooie standjes tegengekomen. Zo kunnen we ondertussen rustig zoeken naar wat niet-heilige bergen om te beklimmen e.d.
Colorado schreef:Dehorning, castreren, oren afknippen, brandmerken, de injectie, alles gebeurd zonder pijnstilling en tegelijk. Het proces duurt nog geen minuut en dan heb ik heb over vangen, alle handelingen en het weer vrijlaten. Ik denk niet dat ze echt beseffen wat er gebeurd en daarnaast is het niet schadelijk. Ja, het doet even pijn, maar hee, daar word je hard vanVerdoving en pijnstilling zou het proces daarnaast een heel stuk langzamer (wat nou ook niet echt fijn is voor de koeien) maken en het is ook nog eens reteduur, dat is echt niet te doen.