Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VisibreTeam schreef:Ik ben opzich idd niet zo tegen die rondritjes met pony's, mits ze er gewoon goed bij staan (ik heb op manege's vele malen slechter gezien....) maar zo vast zitten zo strak met de koppies? Nahw, vind het een beetje een linke opstelling zo. Had veiliger en prettiger gekund(hoop wel dat ze af en toe ook de andere kant op draaien?)
watje123 schreef:lifaya dan heb je ook niet zo heel veel gezien in amerika, ben er een heel jaar geweest, meerdere stallen gezien van manege tot prive stallen en hengstenstation, ook op county fair en state fair geweest.
En toen was er toch heel veel slecht passend tuig etc. Paardjes moesten 4 uur lopen en half uurtje pauze met wat water en hooi en dan weer lopen. En het klopt dat het maar 1 keer per jaar is etc maar deze mensen reizen net zo goed met hun paarden zoals circusmensen dat doen bijv. Gewoon van staat naar staat etc.
Dus het is echt wel veel vaker anders konden ze er immers ook niet van leven. En voor de lol doen ze het niet want daarvoor zijn paarden en die molen veels te duur dat halen ze er niet uit op 1 keer per jaar.
Je ziet zulke dingen trouwens ook bij grote rodeo´s dus ze gaan niet alleen naar fairs maar ook andere evenementen.
Prisca schreef:SjakieXX schreef:En toch doen de meeste paardenmensen ook hun paard in de stapmolen, is dat dan veel leuker dan zoiets? Is dat dan ook meteen walgelijk? Ik snap het niet, hier in NL is het haast een 'must have' en in Amerika is zoiets, wat je ermee kunt vergelijken meteen 'not done'?
Euh zie het verschil niet met een stapmolen?. Daar lopen ze los in in deiverse snelheden en niet de hele dag max een half uur.
Ik gebruik de stapmolen in de winter puur omdat alles dan vaak slecht is en hij toch in de hoek staat als een dooie met allemaal blubber. Dus beter bewegen in de stapmolen bij slecht weer en vrije dag.
Kom zeg er zijn slechtere dingen als een stapmolen.
mylittlejoy schreef:Iemand reageerde trouwens op hoe die man die schimmel behandelde na die bok, maar volgens mij dacht ik alleen maar te zien dat hij een vlieg oid doodsloeg op z'n kont? Ik kan het verkeerd gezien of geïnterpreteerd hebben, maar ik kreeg niet het idee dat hij het beessie een doodsklap gaf of iets.
kimmie261 schreef:ik word persoonlijk misselijker van dit soort filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=GL_IHhg1 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=AFc4MynU ... re=related
doe dan maar een paar uur rondjes lopen aan een molen voor enig volksvermaak...
Br0kenWingsx schreef:mylittlejoy schreef:Iemand reageerde trouwens op hoe die man die schimmel behandelde na die bok, maar volgens mij dacht ik alleen maar te zien dat hij een vlieg oid doodsloeg op z'n kont? Ik kan het verkeerd gezien of geïnterpreteerd hebben, maar ik kreeg niet het idee dat hij het beessie een doodsklap gaf of iets.
Ho even, ik zei ook niet dat die kerel hem een rotklap gaf![]()
Gaat mij erom dat het echt zo is van 'oh' alsof het vaker voorvalt. Kan daar niks over zeggen maak ik vindt hem niet heel verbaasd kijken.