Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linn_

Re: Ik ga werken met lusitano's in spanje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 22:38

Wat leuk dat jullie me allemaal gaan volgen, super!

@senna21: ik ga nog even me zorgverzekering bellen. Ik vier nu me verjaardag en daar heb ik weer de tip gekregen om een E101 formulier aan te vragen, dus daar ga ik nog even voor bellen.
@lifaya: het is daar nu zo'n 35 graden. We werken van 7 tot 1, dan van 1 tot 7 siesta en dan weer werken van 7 tot 9. Ten minste, dat is in theorie zo, iedereen weet natuurlijk dat dat in de praktijk bijna nooit zo loopt.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:40

lifaya schreef:
Wat zijn de temperature daar? Waar ik nu zit kan je niet dagelijks rijden, dat is niet te doen met dit hete weer, of je moet ontieglijk vroeg op staan en dan is het nog 25-30 graden :') Als je dezelfde temperaturen krijgt als mij wens ik je heel veel succes, dat zul je nodig hebben :') (40-45 graden) Ik heb ongeveer anderhalve week geleden voor het laatst gereden :') man, wat een hitte

Vandaag met mijn ouders nog gebeld. Daar is het (aan de kust) 37°C geweest. Ik neem aan meer het binnenland nog ietsjes meer. Vooral 's morgens of 's avonds rijden zeker?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 22:42

Nouja ik zit in El Gastor, dat is op de grens van Malaga/Cadiz, dus ook wel het zuiden. Ik heb temperaturen gezien (bij de weersverwachting dus klopt niet helemaal natuurlijk) van 40 graden binnenkort. Het is dan idd denk ik 's morgens om 7 uur al beginnen met rijden en dan 's avonds weer.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 23:48

Nou ik heb vanavond samen met een andere college die ook naar Spanje gaat afscheid genomen van me collega's (werk in een pannenkoekenrestaurant). Ik werk donderdag en zaterdag nog maar niet iedereen zie ik dus weer. Was wel even gezellig! Ook leuke cadeautjes gehad! Nu lekker slapen want morgenochtend weer werken in het asiel.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:05

nog 1 nachtje

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:12

Spannend! Hoop dat je het naar je zin gaat hebben daar!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 10:53

yvonnedv schreef:
nog 1 nachtje

Nog 1 nachtje?? Nog wel meerdere hoor. Denk dat je in de war bent met Cath die dr paard uit spanje haalt? Die hoeft nog maar 1 nachtje te wachten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:39

_Linn_ schreef:
yvonnedv schreef:
nog 1 nachtje

Nog 1 nachtje?? Nog wel meerdere hoor. Denk dat je in de war bent met Cath die dr paard uit spanje haalt? Die hoeft nog maar 1 nachtje te wachten.

idd 8)7

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:11

Wauw wat geweldig voor je!! *\o/*
Ik hoop dat ik hier mooie foto´s te zien krijg.
Ben gek op Lusitano´s en ben dus best wel een tikkeltje jaloers op je dat jij er straks dagelijks mee bezig bent.
Het spaans heb je zo onder de knie de taal is helemaal niet moeilijk en zolang je er zelf voor openstaat om het te leren gaat het echt snel handig als je direct vraagt dat ze je helpen en geduld met je hebben.
In spanje betalen ze niet echt voor dit soort werkjes helaas.
Wel zal ik inderdaad even informeren over een verzekering en dit evt ook aan de stal vragen.
Nou ik wens je heel veel plezier en ik ga dit topic ook zeker volgen ben benieuwd naar je avonturen daar :D
Nog een weekje te gaan, spannend!!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:44

Ik heb vandaag een boekje gekocht waarin ik alles in op wil gaan schrijven! Zo kan ik het later nog terug gaan lezen! En zo onthoud ik ook alles voor in de blog die ik wil gaan maken.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:51

poeh, lekker warm daar nu, iets van 45 graden en dan is het nog geen augustus := werken tot 13.00uur is dan best pittig, als het het heetst van de dag van 11.30-15.00uur is.

wat betreft de Spaanse taal, niemand kan Engels. als dat wel zo is, dan heb je heel veel geluk :j
ikzelf heb de eerste beginselen via youtube geleerd :') dus mijn tip aan jou: zoek dat even op. is toch wel handig als je tot 10 kan tellen :)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:56

Ariebombarie schreef:
poeh, lekker warm daar nu, iets van 45 graden en dan is het nog geen augustus := werken tot 13.00uur is dan best pittig, als het het heetst van de dag van 11.30-15.00uur is.

wat betreft de Spaanse taal, niemand kan Engels. als dat wel zo is, dan heb je heel veel geluk :j
ikzelf heb de eerste beginselen via youtube geleerd :') dus mijn tip aan jou: zoek dat even op. is toch wel handig als je tot 10 kan tellen :)

Het is daar nu zo'n 30-35 graden, gelukkig geen 45 dat zou wel heeeeuuuulll erg heet zijn!
Tellen tot 20 kan ik al :P Maar is wel een goede tip, zal eens kijken wat ik op youtube kan vinden!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:10

Let maar op, kan in augustus echt zo heet zijn. Mijn schoonouders komen uit Andalusie ;)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:14

Ariebombarie schreef:
Let maar op, kan in augustus echt zo heet zijn. Mijn schoonouders komen uit Andalusie ;)

Oke nouja daar moet ik maar aan gaan wennen dan! :P

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 21:19

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:23

wauw wat een uitdaging!
Echt leuk ik ben jaloers.
Heel veel plezier *\o/*

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 16:48

Pfffff wat een gedoe met me zorgverzekering, ik snap het nu echt allemaal niet meer! Iemand hier die er evaring mee heeft en me kan vertellen wat ik moet doen in mijn situatie? Want me gewone zorgverzekering werkt schijnbaar niet als ik in het buitenland zit en de extra formulieren die er zijn voor in het buitenland werken gelden alleen als je voor een nederlandse werkgever werkt..... ik snap het niet meer!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 16:51

je hebt in Spanje een standaard verzekering, soort van basisverzekering, en die is voor iedereen gratis aan te vragen. Het heet een Cat Salut. Je kan deze ook uitbreiden, maar als je maar 3 maanden blijft is dat misschien niet nodig? Tenzij je op levensgevaarlijke hengsten stapt? :+
je Nederlandse verzekering kan je gewoon aanhouden, stel er gebeurt iets in het buitenland, dan ben je alsnog verzekerd als het goed is (check met je verzekering?). mijn tandartsrekening werd iig vergoed toen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 17:02

Oke dus jij zegt dat ik gewoon me NL zorgverzekering aan moet houden (die heeft volgens mij ook EU werelddekking) en dan daar die Cat Salut aanvragen. Ik zag dat ik daar ook wat bewijzen voor in moest leveren, die moet ik dan daar eerst zien te krijgen dus?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:04

Cat Salut moet je daar persoonlijk aanvragen, in het dichtst bijzijnde ziekenhuis bij je verblijfadres. je moet dan en bewijs van inschrijving hebben op het adres waar je gaat wonen. Dat moet je weer op het gemeentehuis regelen. MAAR bedenk me net dat je in augustus erheen gaat. Dan zijn dat soort instanties de hele maand dicht. Dus ja, als je verzekering in NL EU dekkend is, dan zou ik het daar even bij laten. Mocht je langer blijven in Spanje dan kan je dat alsnog gaan regelen. Voor 3 mnd zou ik niet zoveel werk ervan gaan maken.
Laatst bijgewerkt door Ariebombarie op 24-07-12 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 17:06

Oke dus stel ik blijf langer dan 3 maanden dan moet ik dat gaan regelen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:06

dan is dat wel handig om te hebben ja :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:09

misshien een doorlopende reisverzekering er bij afsluiten?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:09

yvonnedv schreef:
misshien een doorlopende reisverzekering er bij afsluiten?

ja dat absoluut :j

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:13

_Linn_ schreef:
Pfffff wat een gedoe met me zorgverzekering, ik snap het nu echt allemaal niet meer! Iemand hier die er evaring mee heeft en me kan vertellen wat ik moet doen in mijn situatie? Want me gewone zorgverzekering werkt schijnbaar niet als ik in het buitenland zit en de extra formulieren die er zijn voor in het buitenland werken gelden alleen als je voor een nederlandse werkgever werkt..... ik snap het niet meer!

Bel je zorgverzekeraar eens dan weet je gelijk waar je aan toe bent.