Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
blue_sky schreef:Dit is typisch zo'n verschijnsel van deze maatschappij waarin vooral telt wat je zelf wilt en de rest veel minder telt. Ik snap het ook echt niet wat bij een huwelijk wil je toch ook aan iedereen tonen dat je echt voor elkaar kiest?
Nadir schreef:blue_sky schreef:Dit is typisch zo'n verschijnsel van deze maatschappij waarin vooral telt wat je zelf wilt en de rest veel minder telt. Ik snap het ook echt niet wat bij een huwelijk wil je toch ook aan iedereen tonen dat je echt voor elkaar kiest?
Je trouwt toch ook voor jezelf en niet voor je familie? Wat een onzin dat je een bruiloft moet invullen naar de wensen van je familie! En waarom is een huwelijk perse bedoeld om ANDEREN te tonen dat je voor elkaar kiest? Je wilt toch juist ELKAAR het ja-woord geven?
Vjestagirl schreef:Je weet van elkaar toch al dat je eeuwig bij elkaar blijft? Daar heb je toch geen seremonie voor nodig? Volgens mij is het JUIST om anderen te tonen hoeveel je om elkaar geeft.
Ersina schreef:Heb je overigens informatie ingewonnen wat een huwelijk in Mexico inhoud? Ik ben in de VS getrouwd. Om het huwelijk te legaliseren , moesten wij de ambassade bij thuiskomst inschakelen, papieren invullen, betalen en 7 maanden wachten op een akkoord dat het huwelijk ook wettig is in Nederland. Zo niet, dan is het alleen wettig in het land waar je getrouwd bent.
Nikitah86 schreef:Wat een hoop 'negatieve' reacties! TS, het is jullie dag en die moet je inrichten zoals JULLIE dat willen!
Natuurlijk moet je afwegingen maken wie er wel/niet bij 'moeten' zijn. Jouw familie is al bereid zelf de reis te betalen, dat scheelt. Met je schoonfamilie eerst maar eens een open gesprek aangaan om te horen hoe zij erin staan. Als ze financieel niet zo ruim zitten en het is voor jullie echt belangrijk dat ze erbij zijn dan zou ik wel mijn best doen om hen tegemoet te komen qua kosten.
Als mijn zus verweg zou trouwen zou ik heus wel even slikken bij de kosten, maar als het enigszins mogelijk is zal ik er 100% zeker bijzijn. Dat heb ik gewoon voor haar over! Ik gun haar die dag op de manier waarop zij haar droombruiloft ziet! En problemen zijn er om op te lossen!