Op vakantie met jonge baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:33

Thirty schreef:
Van kou en natte (zwem)kleding kun je, zeker een kind, ziek van worden ;) Of slapen in een klam bed. In NL en omgeving kun je niet op mooi weer rekenen.
En goed inpakken....Een kindje van 6 a 8 weken kan zichzelf nog niet goed warm houden. Dus dan zou je al elke paar uur een nieuwe kruik erbij moeten leggen. Ook niet echt een oplossing.

TS ik hoop dat je een verstandige beslissing neemt en niet alleen op basis van geld dat je eventueel kwijt zou zijn als het niet zou gaan. Lekker warm, droog en comfortabel voor de baby zou voor mij het belangrijkste zijn.

Nou hier gaat er geen kruik bij hoor. 2 majo's een trainingsbroek 2 shirtjes een dikke trui muts slaapzak en dik deken volstaat prima

JisJil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:33

Ik zou zeggen, flesvoeding mee voor als de borstvoeding terugloopt, genoeg kleertjes, luiers, en inpakken die tent. Gaat het niet, ben je zo terug.
Onze dochter ging ook overal mee naar toe, niet in een tent, wel in een huisje. Maar op zich maakt dat niet zoveel verschil, als je maar zorgt dat ze niet in de tocht liggen, kou is niet zo erg, tocht wel.
Gewoon proberen dan weet je snel genoeg of het gaat of niet.

Veel plezier en laat horen hoe het gegaan is.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:34

Ik ga dit jaar weer naar camping oriental (zit tussen maastricht en tilburg in, berg en terblijt)
Super kindercamping ze hebben kinderbadjes ouder en kind gelegenheden ideaal ook met hele kleintjes.

EN tja over enten ga ik maar niet meepraten (ben een kritisch enter en mijn kids zijn niet geent)
En nee ze zijn zelden ziek.

Zou wel extra dekens meenemen en kijken als het snacht heel koud is wat ik deed is had een schapenvacht er extra onder liggen werkte prima.
Tja en te warm kan je in huis ook hebben is toch altijd lastig

opisop_shop

Re: Op vakantie met jonge baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 14:49

te warm is het hier in huis inderdaad ook weleens gezien ons platte dak.
Vakantieveilingen houd ik inderdaad in de gaten, staan leuke dingen op.
Draagdoek heb ik nu te leen van mijn zus om te proberen en daar ligt ze lekker in, dus die gaat zeker mee.
Ook bij een van ons op de hangmat kan ze lekker liggen thuis.
Warmte is bij haar tot nu toe geen probleem, vanaf de geboorte houdt ze zichzelf al warm, ze heeft nog geen kruik nodig gehad.
Zelf ben ik bevallen met keizersnede en mocht de 3e dag al naar huis, herstel is supervoorspoedig gegaan.
Bijna geen last gehad, net weer begonnen met paardrijden en gaat allemaal prima.
Voor mezelf verwacht ik dan ook geen problemen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:50

quera schreef:
Thirty schreef:
Van kou en natte (zwem)kleding kun je, zeker een kind, ziek van worden ;) Of slapen in een klam bed. In NL en omgeving kun je niet op mooi weer rekenen.
En goed inpakken....Een kindje van 6 a 8 weken kan zichzelf nog niet goed warm houden. Dus dan zou je al elke paar uur een nieuwe kruik erbij moeten leggen. Ook niet echt een oplossing.

TS ik hoop dat je een verstandige beslissing neemt en niet alleen op basis van geld dat je eventueel kwijt zou zijn als het niet zou gaan. Lekker warm, droog en comfortabel voor de baby zou voor mij het belangrijkste zijn.

Nou hier gaat er geen kruik bij hoor. 2 majo's een trainingsbroek 2 shirtjes een dikke trui muts slaapzak en dik deken volstaat prima

Van al mijn kinderen heeft er maar 1 een week een kruik gehad.
Als het kindje van TS nu al enige tijd zonder kruik kan is dat helemaal geen probleem.

Dik inpakken is vaak slechter (oververhitting) dan wat koeler slapen (ideale temperatuur 15/16 graden, met een dun dekentje).
Daarnaast worden kinderen ziek door bacteriën en virussen, niet door kou.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:53

Brainless schreef:
Thirty schreef:

Van al mijn kinderen heeft er maar 1 een week een kruik gehad.
Als het kindje van TS nu al enige tijd zonder kruik kan is dat helemaal geen probleem.

Dik inpakken is vaak slechter (oververhitting) dan wat koeler slapen (ideale temperatuur 15/16 graden, met een dun dekentje).
Daarnaast worden kinderen ziek door bacteriën en virussen, niet door kou.[/quote]
Ben ik het helemaal met je eens maar -15 moet je wel inpakken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:00

JisJil schreef:
Gaat het niet, ben je zo terug.

Ik vind dat dat wel heel makkelijk gezegd wordt.

Als je met een tent op stap gaat ben je niet zo weer terug.
Tent en alle benodigdheden inpakken kost al veel tijd, dan moet je daar de boel opzetten en als het niet gaat dan pak je de volgende dag weer in? Stel dat het regent, moet je een natte tent inpakken en thuis weer opzetten.
Dat zijn echt geen dingen waar je blij van wordt hoor :n

Flint05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:12

Plaatje1990 schreef:
@Anolli, het gaat erom dat de tempratuur in de Benelux of Duitsland snachts erg laag kan zijn en dat is voor een baby van 8 weken niet prettig ! En nee een huisje is geen kamperen maar een zeer goede optie als je toch op een camping wil verblijven !

Ik weet niet of de temp s'nachts een probleem is, wij hebben 2 kinderen waarvan er 1 geboren is in oktober, onze boven verdieping is niet geïsoleerd en dus erg koud, gewoon een dikke slaapzak aan en nooit geen problemen gehad, als het te warm in de tent wordt zoek je toch gewoon verkoeling en als het te koud zou worden ( al geloof ik niet dat dat een probleem is in augustus) pak je je kindje toch lekker bij je! Fijne vakantie.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 15:14

tent thuis weer moeten opzetten is geen probleem lijkt me, aangezien je dan weer thuis bent.
We hebben een station en als we niet al te lang weggaan lijkt me dat qua ruimte wel te doen met 1 baby, dus desnoods het spul zo in de auto gooien en binnen een halve dag rijden ben je weer thuis?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:40

anneliesdj schreef:
JisJil schreef:
Gaat het niet, ben je zo terug.

Ik vind dat dat wel heel makkelijk gezegd wordt.

Als je met een tent op stap gaat ben je niet zo weer terug.
Tent en alle benodigdheden inpakken kost al veel tijd, dan moet je daar de boel opzetten en als het niet gaat dan pak je de volgende dag weer in? Stel dat het regent, moet je een natte tent inpakken en thuis weer opzetten.
Dat zijn echt geen dingen waar je blij van wordt hoor :n

Wij hebben tijden rondgetrokken met een grote bungalowtent en 3 kleine kids... en die pakten wij ook rustig weer na 1 a 2 nachten in.
Als hij een x nat mee naar huis ging, hingen we hem op op zolder of over de waslijn.

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:53

@Brainless, hing jij je kind over de waslijn? :D haha, zo las ik het...

Aan de TS: Als je een paar kruiken meeneemt, moet het warmhouden geen probleem zijn. Verder zou ik vooral een groot kleed meenemen waar ze buiten op kan liggen. En een lekker campingbedje. En iets waar je makkelijk flessen (als ze fles krijgt) kunt opwarmen. Verder heb je volgens mij niet veel speciale dingen nodig. Ik zou niet te ver weg gaan, aangezien ze niet zo lang in de maxi cosi mogen. Als het goed weer is, moet een tent prima kunnen. Het enige is, is als ze s nachts huilt, je wel gelijk je campingburen wakker houdt. Dat zou ik persoonlijk erg lastig vinden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 15:58

huilen doet ze nooit, ze geeft heel duidelijk signalen af en als je daar op tijd bent -wat tot nu toe blijkbaar goed lukt- dan huilt ze niet. Ze is snel tevreden met een speentje als ze wel wakker is.
Verder geef ik borstvoeding maar krijgt ze ook gerust gekolfde melk in een fles, dus alles is mogelijk.
Een boxkleed neem ik mee maar verwacht ik niet heel vele te gebruiken, aangezien ze veel slaapt en ze dat gewoon in bed moet doen. Slapen kan in de tent neem ik aan ook gewoon in de reiswieg, waar ze thuis ook nog in slaapt en anders neem ik het campingbedje van mijn ouders mee?

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:08

Reiswieg is natuurlijk ook prima,, een campingbadje kun je ook als box gebruiken.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:19

Lekker gaan kamperen hoor, als mama zijnde weet je zelf wat je kindje fijn vind en dat ziet niemand vanachter zijn pc.

Geniet ervan :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:38

Wij namen een campingbedje mee als box, dan liggen ze van de grond af.
Daaroverheen kun je evt een klamboe/grote handdoek leggen tegen zon/vliegen ed.
Een parasol, kinderwagen (de bak gebruikte we ook als bedje), fles, speen, luiers, een stapel rompertjes, zonnebrandcrème en wat "normale" kleding.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 16:46

klamboe heb ik voor de reiswieg, regenhoes voor zowel reiswieg als autostoeltje.
Een box heb ik gezien haar leeftijd niet nodig, ze speelt nog niet en moet toch in bedje slapen.
Zijn er handige EHBO-dingen voor kids die je bij je moet hebben?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:19

Ik had wel extra een speciale kinder-EHBO-koffer mee.
Met antimuggen-gel, antibijt, ORS, thermometer, gifzuiger, kinderzetpillen (wel koeler bewaren... anders worden ze zacht), venkel/kamillethee-poeder, koelingsgel + -pads, zonnebrandcrème, sunblocker, aftersun.

Daarnaast 1 normale, met de standaard dingen zoals pleisters, verband, jodium enz.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 10:48

Zo, vakantie is geboekt; kamperen in Drenthe.
Er is een zwembad (met babybad) en een mooie omgeving, dus we vermaken ons vast en zeker wel.
Nu op zoek naar een nieuwe -grotere- tent.
Waarschijnlijk een 6persoons tunneltent met vaste kuip en twee slaapcabines; genoeg ruimte, zo droog mogelijk en voor de toekomst voldoende ruimte om bij slecht weer binnen te vermaken.
Ik zal laten weten hoe het is bevallen :)

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 11:04

Leuk, Drenthe is mooi om te kamperen.

Ik las meerdere mensen schrijven dat het buitenland een no-go is als ze nog zo jong zijn. Waarom?

Toen mijn zoon 6 weken was, zijn we met hem naar Italië gevlogen. De hele schoonfamilie wilde hem graag zien en bovendien zou hij daar gedoopt worden. Niks mis mee hoor, als ze zo klein zijn merken ze helemaal niet veel van een vakantie.
Wij hebben toen wel een schema aangehouden, net zoals thuis. Eten-spelen-slapen. Steeds in zijn eigen bedje, is maar een paar keer voorgekomen dat hij in de Maxi-cosi heeft geslapen omdat we onderweg waren. En imo maakt het dan niet uit of je in Nederland bent of in het buitenland.

Veel plezier TS, hoop dat je mooi weer krijgt!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:24

Het is maar net hoe moeilijk je er zelf over denkt. Kamperen kan m.i. prima, bevalt het niet, is de boel zo weer ingepakt en rij je naar huis. :)

Kinderen worden echt niet ziek van kou, om ziek te worden is toch echt een bacterie of virus nodig enn buiten zijn er nu eenmaal minder per vierkante meter ;) m.a.w. buiten is gezond.

Een goede tent van katoen wordt ook niet klam en ademt lekker. Er zijn ook slaapzakken te koop geschikt bij -40, dus koud hoef jij en de baby het echt niet te krijgen.

Veel plezier in drente!