Heeft m'n schoonmoeder gekocht ,
maarja , toch kijk ik uit naar Kroatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Wij vonden het juist een heel prettig land waar we ons heel erg veilig voelden. Er is maar weinig criminaliteit en de mensen zijn vreselijk aardig. Probeer in (de buurt van) Mostar te overnachten. Mostar is prachtig maar het is er overdag schokkend druk met dagtochten vanuit Kroatië, als je er rond een uurtje of zeven bent is iedereen weer naar huis en heb je het voor je gevoel helemaal voor jezelf. Ik vond Sarajevo een prachtige stad met een indrukwekkende geschiedenis. De route tussen Mostar en Sarajevo is prachtig.Katja, ik hoorde van collega's die zeer bereisd zijn dat ze Bosnie-Herzegovina niet zo geweldig vonden, en dan met name qua veiligheid. We zijn wel van plan om iets mee te pikken, sowieso Mostar, maar we willen kijken hoe we ons daar voelen.
Gamblex17 schreef:Neonlight schreef:Ja, heerlijk lux met een megabed achterin.
http://www.henkpen.nl/mod.php?mod=invex ... 1214688738 is een zelfde camper. Je ziet 2 losse bedden achterin, maar je kunt er nog een extra kussen tussen doen, dan heb je een megagroot 2-persoonsbed.
Oooh dat wil ik ook ,
lijkt me heerlijk !
Weet je waar ik 2 weken in verblijft ?
[ Afbeelding ]
NathalietjeB schreef:ja de zeeegels zitten bij de hele kust er word op veel plekken ook aangeraden dmv borden om schoenen te dragen in t water...en die worden ook daar verkocht op de marktjes en in winkeltjes.
wat ook wel goed is om te kijken of er douches zijn bij de plek waar je t water in wil..want t water is behoorlijk zout en als je opdroogt ben je helemaal wit van t zout..
neem voor je haar wel een goeie conditioner mee want als je veel in t zoute water ligt word je haar zo vreselijk dor en droog van
de kuna kan je gewoon bij de grens omruilen...daar heb je van die cash valuta wissel kantoren en als je terug naar huis gaat kan je daar ook weer netjes je geld van kroatie wat je overhoud weer terug inwisselen voor euro's
maar verder kom je vast ook nog wel wissel kantoren tegen in de steden en volgens mij als je gaat pinnen krijg je standaart de kroatische valuta.
en anders als je terug ben moet je gewoon ff naar een wissel kantoor gaan of naar de bank volgens mij doen ze daar niet moeilijk over
wat trouwens ook wel leuk is om te doen is t zwemmen bij 1 van de watervallen nou zou ik zo gauw even niet meer weten welke dat was volgens mij plitvice.
en t aller aller belangrijkste als je b.v gaat kijken bij de spook steden/dorpen in t binnenland of op 1 van de eilandjes ga dan vooral niet van de paadjes af want daar kunnen nog landmijnen enzo liggen. ze zijn daar nogal traag met opruimen
Mae schreef:Wij hebben besloten om te gaan kijken naar campings in Istrië i.p.v. Dalmatië (tenzij het weer echt heel veel slechter is in Istrië), is toch even wat minder ver rijdenGaan ongeveer 2,5 week naar Istrië en pakken op de terugweg nog 5 dagen Slovenië mee, ook altijd al eens naar toe gewild, zoeken het in de richting van Bled/Bohinj.
Wie heeft er voor Istrië goede campingtips? Merk dat er veel heel grote, alles-erop-en-eraan campings zijn, dat is eigenlijk wat we niet zoekenLiever wat rustiger, hoeft niet direct aan het strand (mits we in de buurt maar wel naar het strand kunnen), zwembad mag, hoeft niet en verder is het wel leuk als het in de buurt van een leuk stadje ligt (Rohinj, Medulin, Pula). Wat we vooral níet zoeken is een camping waar je de hele dag in de herrie van de animatie/disco zit