Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emma_s_girl

Re: Spanje:Mallorca/Canarische eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:26

Als er in jullie vakantieperiode gezinnen zijn, dan met kleine kinderen, want volgens mij zijn er dan geen schoolvakanties. Je hebt dan naar mijn idee meer kans op jonge gezinnen, stellen, ouderen.

Wikipedia zegt:
Alcúdia is een plaats en gemeente op het Spaanse eiland Mallorca, in de Balearen. De gemeente heeft een oppervlakte van 60 km² en telde in 2011 19.243 inwoners[1].

Het vredige provinciestadje tussen de baaien van Alcúdia en Pollença wordt geheel omsloten door middeleeuwse stadsmuren. Alcudia is een van de mooiste plekjes die mensenhanden op Mallorca tot stand hebben ge­bracht. De parochiekerk San Jai­me is als hoekpilaar bij de vesting aangetrokken. Van deze vesting vormen ook de beide stadspoor­ten een deel, fraai opgetrokken uit geel zandsteen. De Puerta de San Sebastián ontsluit de stad in de richting van Palma, de oudere Puerta de Xara in de richting van de haven. Je kunt zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant om de goed onderhouden muur heen lopen; onderweg komt je bij een kleine, ongeveer honderd jaar oude arena voor stierengevechten.

Alcúdia ziet er compact uit, de straten zijn smal en schaduwrijk, met veel oude huizen en een bij­zonder mooi stadhuis. In het cen­trum lopen al de straten iets op. Dat is de erfenis van de Arabieren. Toen deze in het jaar 903 in de baai van Alcúdia aan land gingen, trof­fen ze de ruïnes aan van de door de Vandalen in 450 verwoeste Romeinse stad Pollentia. In plaats van de nederzetting weer op te bouwen, stichtten ze op de zee­waarts gelegen heuvel (alkudia in het Arabisch) een nieuwe stad. Voor de naam lieten ze zich in­spireren door de ligging. Alcudia werd de hoofdstad van het ver­overde eiland. Deze eer ging in de loop van de Arabische heerschappij over op Palma, wat een rivaliteit van honderden jaren lang tussen beide steden teweeg­bracht. Deze rivaliteit bestaat nog steeds. Al meer dan 60 jaar voor­ziet de energiecentrale bij Alcúdia geheel Mallorca van elektriciteit, behalve Palma. De capaciteit vol­staat bovendien om het naburige eiland Menorca te voorzien.

Het toeristische imperium van Alcúdia strekt zich uit naar beide kanten van het schiereiland La Victoria. De aan de baai van Pollença grenzende kant is bijna vol­ledig bebouwd; daar liggen de kleinere vakantieoorden zoals Mal Pas en Bonaire.

Het 16 km lange strand aan de baai van Alcúdia vertoont geluk­kig nog onbebouwde plekken. Het belangrijkste vakantiecen­trum is het 3 km ten zuiden van de stad gelegen Port d' Alcudia. Dit is in het noordoosten van Mallorca de levendigste haven voor visserij, handels- en pleziervaart. 's Zo­mers is Port d' Alcudia een woelige badplaats met voornamelijk grote hotels en appartementen, met cafés, disco's en toeristen.

Op google kun je ook nog van alles vinden ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:35

Goede tip emma, wat een mooie plaats!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:38

gran canaria playe del lingles erg leuke gezellige plaats~
Tenerife vond ik tegenvallen. Vies met een lelijk stenen strand.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:55

goeie keus, Mallorca is veel mooier en een belangrijk bijkomend voordeel is dat het de helft langer vliegen is,
2 uur maar.

Palma is een mooie oude stad met een hele mooie boulevard en veel winkels.
het is leuk om er een keer een dagje heen te gaan. Je kunt er geweldig uitgaan maar dat is wel echt typisch spaans, dus denk niet dat jullie dat echt gezellig vinden.

De hotels zijn zeker mooier in Alcudia, ze zijn veel later gebouwd dus een hele andere, veel modernere bouwstijl.
als je entertainment wilt moet je daar heen.
Riu Bravo is een sjiek hotel, met heel goed eten, veelal voor wat oudere mensen. Het hotel is niet verouderd, ze zijn veelal gerenoveerd maar zien er natuurlijk vooral van buiten niet modern uit.

De Viva en de Eden hotels zijn leuk in Alcudia, groot, modern, mooi gelegen en entertainment in de meeste hotels.
Doe je dat toch, huur je een auto en rijdt je het eiland rond en kijk je waar je een eventuele volgende keer zou willen zitten. Want Mallorca is wel voor herharling vatbaar hoor.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:58

het is ook nog eens veel minder ver vliegen! dus veel interessanter als je maar kort gaat.

en je zou natuurlijk ook een combi kunnen doen,
week in Alcudia en week ergens anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:53

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 21:40

Weer bedankt voor jullie informatie! Ik ga nog even verder 'struinen' en kom later bij jullie terug!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:48

charissiej schreef:
Weer bedankt voor jullie informatie! Ik ga nog even verder 'struinen' en kom later bij jullie terug!

Lastig he om echt wat uit te zoeken, ik zie meerdere leuke dingen. Wat ik hierboven noemde is dus 70 euro duurde als je airco wilde en werd 400 euro, dus die valt af :)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 22:41

Hebben jullie ervaring met Alcudia Garden? Is qua prijs wel interessant, dicht bij het strand...en redelijk dicht bij het centrum... En tja... voor dat geld kunnen we ook wel vaak lekker uiteten als we het a.i.c. zat zijn!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:44

Ik ga overmorgen naar Fuengirola.. echt heerlijk daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:25

Ticket naar Mallorca is geboekt, nu nog een hotel. Best lastig om echt iets leuks te vinden. We hebben nu iets leuks gevonden maar zit iets boven budget. Maar is dus wel precies wat we zoeken! Aan zee :)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 18:47

Welke dan Joolien? Ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:17

En we hebben geboekt, hebben gewoon een heel goed gevoel over het hotel :)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 09:45

Sorry Joolien, maar je link copy en pasten werkt niet haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:54

Haha. Google anders even op de hotelnaam :)

dees20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:14

HoiHoi, ik kom even binnen vallen, heel interessant topic.
Ik ben namelijk ook net als jou @charissiej, opzoek naar een leuke bestemming voor 2 weken voor mij en mijn vriend voor in begin september. We zijn beide 24 jaar. Wat mijn belangrijkste "eis" is; Een mooi strand op loopafstand en gezellige boulevard met terrasjes en restaurantjes.
Wellicht kan ik wat ideeen opdoen in dit topic! We zijn zelf al een aantal keer naar Curacao geweest, wat ons echt heel erg beviel, alleen nu willen we weer eens wat anders zien.

Heb jij inmiddels al een keuze gemaakt?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:33

Ik volg dit even. Wil aankomende week wel mijn vakantie boeken met mijn vriend. Beetje dezelfde eisen,lekker winkelen,restaurantjes en op het strand luieren. Denk dat Alcudia dan wel het beste bij ons past :j

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 21:34

Kijk eens bij Ardanza, hele leuke vakanties!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 20:34

Hoi Dees,

Wij zijn ook op Curacao geweest, en ook ons is het bevallen! Grappig dus! Maar nee... heb nog geen keuze, maar moet eerlijk zijn dat het 'zoeken' ook wel even stil heeft gelegen. In prinipe vallen de Canarische eilanden af, en Mallorca lijkt me wel wat, maar kan tot nu toe geen geschikt verblijf vinden... Dus nu ff naar Turkije aan het kijken, heeeel wat anders haha! Ik hou alle opties open!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:38

Ook erg leuk, Turkije. Vriendin van mij is pas in Dalyan geweest. Lijkt mij ook leuk om eens heen te gaan ;-).

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:28

mallorca is geweldig, ik ben er al 8 keer geweest. ik ga altijd naar playa de palma. overdag lekker rustig op het strand en s'avonds de drukte opzoeken in el arenal. een lange boulevard met mega veel terrasjes kroegjes enz.. vorig jaar naar gran canaria geweest maar vond daar niks aan..

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:25

Ik wil me ook graag even melden in dit topic. Ik ben ook op zoek naar een vakantie voor mij en mijn vriend (allebei 23), zelfde eissen dus wij doen ook altijd dag rust, dag iets ondernemen. Wij zoeken iets voor 11 dagen. Maar ik vind het zó moeilijk om iets leuks te vinden!

GC ben ik 2x geweest en 1x op tenerife, heerlijk voor in oktober of in maart ofzo maar voor de zomervakantie zou ik het idd niet zomaar doen.

Wat ik ook een echte aanrader vind is Cyprus! Wij zijn daar 2 jaar geleden geweest en was echt súper! Veel te zien en te beleven, savonds gezellige straatjes met eettentjes, gezellige kroegjes, wij zijn naar paphos geweest, buiten de 'jongerenbestemming' maar nog steeds erg veel mensen van onze leeftijd die ook wat meer gesteld zijn op rust. Dus echt een super aanrader als je van activiteit met rust gecombineerd houd.

Bij het reisbureau raden ze me ook Samos aan. Daar iemand al geweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:07

Wij gaan zaterdag naar Mallorca!! :D

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 20:26

Veel plezier Joolien! Ik heb nog niet geboekt, dus laat maar weten hoe het was! En krijgen we nog fotos te zien?