Woensdag 2 mei
Vanmorgen werd ik vlak voor de wekker wakker. Ik heb onrustig geslapen vannacht en kwam moeilijk in slaap gisteravond. Ik denk dat dat door mijn luie dagje gister komt, dat gemixt met een paar karaokespelers van een paar deuren verder wil wel.
Ik heb lekker ontbijt gemaakt met vers stokbrood (nouja, dat heb ik gister vers gekocht) en chocopasta en onder het genot van bokt opgegeten.
Toen me eigen even opgefrist in de badkamer en mijn lunch klaar gemaakt.
Ik zou vandaag de bus van 8:30 pakken zodat ik tijd zat had om naar de markt te gaan voor verse spullen. Helaas kwam die bus niet opdagen en moest ik de bus van 8:49 pakken. Ik hoopte dat ik nog tijd genoeg had om naar de markt te gaan. Gelukkig kwam de bus al om 9:20 aan dus had ik nog tijd zat om over de markt te lopen. Eerst ben ik een beetje gaan snuffelen en kwam er weer achter wat voor leuke maar onbruikbare spullen er op de markt verkocht worden. Kraampjes vol met juwelieren (ook hanggemaakte), horloges, badspullen, kleding enz enz. ik ben dus ook maar meteen door gelopen naar het broodkraampje. Daar heb ik voor 2 euro pompoenbrood gekocht en voor 2 euro ander donkerbruin brood. De vorige x had ik ook genoeg aan 4 euro dus dat komt wel goed.
Hij heeft me zelfs 200 gram extra gegeven.
Daarna even naar het fruitkraampje gelopen waar ze sinaasappels en manderijnen voor €1,00 p/kg verkochten. Ook appels voor €0,60 p/kg maar die vond ik er niet zo lekker uitzien.
Voor 1,50 had ik een vol tasje fruit en toen stopt hij er nog 2 of 3 gratis mandarijnen bij. Erg aardig van hem
Ik heb ook nog een mooi handgemaakt schelpen-enkelbandje gekocht. Totaal niet nodig, maar wel erg mooi. En heb nog wat over de markt geslenterd.
Ook heb ik vandaag de meest slechte versiertruc ooit meegemaakt:
Ik komt aanlopen bij een kraampje waar ze horloges verkopen. Verkoper begint spaans tegen mij te praten en vraag hoe het gaat. Ik antwoord in het spaans dat het erg goed gaat maar dat ik niet goed spaans praat. Hij vraagt daarop (in het engels) waar ik vandaan kom. Ik antwoord dat ik in Nederland woon. Hij zegt: ‘’oh, mooi land, mooie taal. Ooit spreek ik die
taal ook’’. Waarop ik vragend antwoord: ‘’oh! Leuk zeg! Ken je iemand die daar woont’’? zegt
hij: ‘’nee, maar dat is voor als ik jou kom opzoeken’’ 
echt een raar mannetje, ik was er niet eens zo van gediend merkte ik! Gladde praatjes… 
maar goed, ik moest natuurlijk nog gaan stage lopen. Dus ik had me netjes om 10:00 gemeld en ben aan de slag gegaan. Er was deze ochtend niet veel te doen, dus ik heb vandaag de recovery maar een grote schoonmaakbeurt gegeven. Er zaten nu toch geen dieren in dus die gelegenheid was er.
Daar ben ik een uurtje zoet mee geweest en toen kwam er om 11:00 een klein wit rasloos hondje die herstellende was van een megabrandwond. Hij had in november 2011 een pan kokende olie op zijn billen gekregen en dat had uiteraard tijd nodig eer dat genas.
Ook kwam het hondje van de operatie van maandag op controle (die met het uithangende oog) maar dat ging wonderbaarlijk goed. De wond was schoon, droog en navenant pijnloos dus we hebben alleen even het verband verwisselt.
In de middag nog een paar consultaties zonder dier. Deze mensen kwamen alleen medicijnen ophalen of een voorschrift vragen en nog een stel die hun kat kwam ophalen (degene die we maandag hebben laten inslapen)
Tijdens de siësta heb ik lekker in het (brandende) zonnetjes gezeten en mijn lunch opgegeten.
Ik heb toen een smsje gehad van mijn werkgeefster over hoe het met me ging. Erg attent en lief dat ze aan me denken.
Vanavond lekker een ‘’ik-trek-me-terug-in-de-badkamer’’ avond om eens lekker uitgebreid onder de douche te gaan.
Ik zat er ook aan te denken om eens een salade klaar te maken met pasta, paprika, wortel, komkommer, sla, appel, nootjes en misschien nog wat. En uiteraard een dressing. Maar ik besefte me dat ik nog genoeg eten (ook vers) in huis heb, en dat ik dat maar eerst op moet maken voordat k het weg moet gooien.
Dus vanavond op het menu: aardappelkroketjes gevuld met ham, daarbij geserveerd gebakken aardappeltjes gesneden verse rode paprika met als saus APPELMOES (jaja ze hebben hier appelmoes! Cathy helemaal blij
)
Maar eerst nog even siësta en 3 uur werken.
Het laatste gedeelte van mijn siësta besloot ik een ijsje te gaan eten en in de zon te gaan zitten op het plein bij stage. Toen ben ik nog in een heel gezellig cafétje beland waar 1 van de dierenartsen ook zat. Ik heb een fijne middag gehad en die heb ik afgesloten op de pc.
Om 17:00 begon de dag weer en we hebben maar 3 afspraken gehad helaas. 1 enting, 1x controle omdat die hond voor 6 weken mee naar Engeland zou gaan en een heel nare afspraak.
Er kwamen 2 puppies van 2 weken oud naar de kliniek waar wij de staartjes van moesten knippen.
Niet leuk om te doen, helemaal niet leuk om te zien maar gelukkig binnen enkele seconden gedaan.
Eerst zijn de hondjes onder ‘’narcose’’ gebracht. Voor zover dat kan met zo’n jong hondje. Daarna kregen ze een antibiotica en een pijnstillende injectie en werd het staartje afgebonden.
Er werd snel een incisie gemaakt en toen kon het staartje eraf geknipt worden. Snel werd het huidje aan elkaar gehecht en de diertjes waren binnen 7 minuten weer wakker.
Verder heb ik niet veel mee gemaakt in de laatste 3 uur en ben ik lekker op tijd naar de bushalte kunnen lopen.
Eenmaal thuis ging ik afwassen, koken en weer afwassen om daarna te gaan douchen en vermoeid op bed te ploffen.
Helaas ging het koken niet zoals ik gepland had. Normaal kook ik eerst mijn aardappel, snijd hem dan in stukjes en bak hem in de pan tegelijkertijd met dat ik mijn vlees bak. Maar omdat ik niet zo’n grote pan heb moet ik dan altijd mijn aardappelschijfjes in 2 keer bakken en das niet handig.
Dus ik dacht vandaag: misschien als ik gewoon een grote soep pan pak (een niet extreem grote hoor, maar gewoon een soeppannetje) en daarin goed wat olie gooi, dan doe ik daar mijn vleeskroketjes in bakken en in de pan gewoon mijn aardappels.
Ja… het idee was goed…. de pan niet. Er zit natuurlijk helemaal geen anti-aanbak laag in die pan dus heel de krokante velletjes bleven aan de pan plakken. Nu had ik dus als avond eten: gebakken aardappeltjes met een paar prutjes van aardappelpuree met ham ertussen.
Al met al was het gaar en erg lekker, dus de volgende keer maar geen gebakken aardappeltjes maar gekookte. Hoewel ik gebakken lekkerder vind.
See you tomorrow!