Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:14

Op Zakyntos zaten wij in agios Nikolaos ver, ver heel ver van Laganas Beach.(wat een vreselijk oord)
We zijn nog wel met de boot in de zuidelijke baai geweest op schildpadden te spotten.
Dan kan je ook in de avond in de baai blijven liggen(op een bepaalde plek in de baai.)

Noordzijde van het eiland heb je The blue caves....das echt een aanrader.

Wiannaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:19

Yanouuu schreef:
Ik ga van 10 juli tot 1 augustus! Eerst 10 dagen Paros, met een vriendin en zonder m'n ouders, dan pakken we de boot terug naar het vasteland, en dan de bus naar m'n familie in Nafplio, waar m'n ouders dan ook naartoe komen vanuit Istanbul :) Heb er dus heel veel zin in, alleen al om m'n familie weer te zien! Oh, en daarna doen we nog een paar daagjes Athene :)

_JY_ schreef:
Ik ga in de meivakantie naar Griekenland met school. We maken dan een 'rondreis' door Griekenland, eigenlijk alleen maar vasteland, maar dat maakt me niet zo uit. :P We gaan in ieder geval naar: Athene, Nafplio, Mykene, Nemea, Kaiafas en Delphi. :D Heb er echt heel veel zin in!

Nafplio is zo leuk! Echt een heel mooi stadje, en de omgeving is ook heel mooi, en afgezien van Griekse toeristen ook geen massatoerisme. :j

oo in Nafplio zit een heeeeeelee goede ijszaak! Het zijn italiaanse mensen met heerlijk zelfgemaakt ijs! Als ik in Griekenland ben rij ik er zelfs 20/30 min naartoe voor dat ijs jammie!

En als je de burght/berg daar wil bezoeken. Met de auto kan je via de achterkant omhoog rijden. Dat wist ik de eerste keer niet dus al die trappen omhoog gelopen... pff!

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:44

Ik ga naar rhodos van 3 juli tot 15 juli. Volgens mij hotel sunshine

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:50

Dat ijs is inderdaad heeeel lekker! :D Maar bij Dodoni krijg ik het vaak gratis omdat daar eenn neef werkt haha, net als dat we altijd gratis eten in het restaurant van de neef van m'n vader in Nafplio (op zich voor hem heel normaal, maar ik vind het altijd een beetje ongemakkelijk, lijkt net alsof ik daar kom voorr gratis eten terwijl het gewoon heel lekker is daar :+ ), ben even de naam kwijt maar je eet daar echt heel lekker! :)
En Palamidi kun je inderdaad op met de auto, heb het ook een keer met de trap gedaan maar dat was toch niet zo'n aanrader, bij 35 graden :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:04

Het ijs in Nafplio is beroemd zie ik. We zijn 2 dagen in Nafplio geweest en ik heb 4 porties gehad :D

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:17

Nog een vraagje over Zakynthos O:) Mijn moeder vroeg zich af of er ook iets is als een jeep safari? Wil ze altijd weten :P

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:34

Ja die zijn er wel, tenminste op kalamaki.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:38

Yay..

Ik ga ook samen met mijn lieve vriendinnetje ^^ (Jinte @ Bokt)

Wij gaan van 9 Juli tot en met 23 Juli, wij gaan naar het eiland Chios dorpje Megas Limnionas appartementen en het heet Manos house.

Wij hebben er zin in ^^

Iemand nog referenties? tot nu toe alleen maar goede dingen gelezen en gehoord.
We hebben ook al een paar dingen die we willen zien en doen, zijn ook van plan scooters te huren bij Nicos Covas.

We gaan niet feesten en dergelijke maar willen echt proeven van de cultuur en de omgeving!!

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:42

ik ga lekker een weekje zeilen rondom Corfu, eind mei. Heb er zo'n zin in!! nog meer bokkers dan in de buurt?

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:00

raket schreef:
Vorig jaar was ik in Zakynthos, dit jaar wordt het Kos, 11 dagen in juni.
Heb er al zin in, vooral als ik nu buiten kijk, met al die regen....

Leuk! Waar in kos?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:11

Manonn_ schreef:
Ik ga naar rhodos van 3 juli tot 15 juli. Volgens mij hotel sunshine

Sunshine vacation club?
Heb daar 3 (geloof ik) zomers geleden gezeten met mn oiders. Heerlijkw vakantie gehad! Wij zaten in t eerste en tweede blok dus lekker dichtbij het grote zwembad,restaurant enz. We.hadden wel eers 3 kamers in een oider blok maar die kamers zagen er erg slecht uit. Vooral de badkamers waren er erg aan toe.
Paps even langs de receptie geweest om mee te delen dat ie niet de hoofdlrijs all inclusive etc betaald om een kapotte (en beschimmelde) badkMer te hebben.
Uurtje later hebben we 3 nieuwe kamers gekregen die er wel echt prachtig uit zagwn.

Verder echt een super tijd gehad daar! Vond het buffet lekker , perzonwwl over t algemeen vriendelijk enz. Nog een paar keer een avond uit geweest met de jongens van t barpersoneel (van die poolbar bij t grote zwembad).
Ook avondjes na sluitingstijd aan t strand gezeten met t personeel. Jongens maakte dan eerder op de dag in frisdrank flessen misdrankjes enz en haalde dat dan met sluitingstijd uit de koelkast en dan gingen we op t strand zitten!
Erg gezellig!

Ook af en toe een excursietje gedaan. Vlindervallei viel beetje tegen en het tripje naar t eiland chalki was opzich leuk (wel aardig eilandje) al zaten we net in een hittegolf (44gr in de schaduw) en de baai van chalki lag volledig uit de wind en in de zon. Was wat minder aangenaam. Tijdens diezelfde hittegolf nog een boottocht oid gemaakt gewoon beetje rondgevaren,bb'tje ergens... Viel ook een beetje tegen want die boot werd veel te vol gestampt. Grootste deel van de mensen moest gewoon op t dek zitten, sardientjes in een blik is net te overdreven maar t begon er wel op te lijken. Dat in combi met dat er ook nog bijna geen schaduw op t dek was..we waren toch wel blij dat we er weer af mochten.
Jeepsafari was wel erg leuk. Je mocht (mits in t bezit van een rijbewijs haha) de jeep besturen. Elke 4 mensen kregen een eigen jeep mee. Zelf besturen dus en op de achterbank kon je staan en buiten de jeep hangen enz. Heerlijk dagje uitwaaien!

Al met al goed vermaakt dus op rhodos en in sunshine vacation club!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 23:13

Oh jeetje wat een typfouten in mn bericht! Sorry! Mn telefoon wil ook niet meer in het bericht scrollen dus kan t niet meer aanpassen. Hoop dat je t kan lezen!

Edit: hm gaat echt lekker dat typen.. (zit op een andere telefoon dan normaal en kan dus blijkbaar niet typen op dat touchscreen)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:21

Rachelll schreef:
raket schreef:
Vorig jaar was ik in Zakynthos, dit jaar wordt het Kos, 11 dagen in juni.
Heb er al zin in, vooral als ik nu buiten kijk, met al die regen....

Leuk! Waar in kos?

Kos stad hotel Nefili.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:30

lindar1985 schreef:
ik ga lekker een weekje zeilen rondom Corfu, eind mei. Heb er zo'n zin in!! nog meer bokkers dan in de buurt?

Ohh daar ben ik vorig jaar geweest.
Ik weet veel leuk haventjes daar.

Ga je flotielje of bareboat?

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:34

Missy_ schreef:
Komt goed uit, dat is ook zo ongeveer wat ik wil gaan doen :P
Wij zitten in Aghios Sostis, appartementen die aan het strand liggen dus dat kan nooit verkeerd zijn :)

Hoe heet het complex?

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:29

blazelover schreef:
Missy_ schreef:
Komt goed uit, dat is ook zo ongeveer wat ik wil gaan doen :P
Wij zitten in Aghios Sostis, appartementen die aan het strand liggen dus dat kan nooit verkeerd zijn :)

Hoe heet het complex?

Korfiati, of zoiets :)

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:34

@ NatasjavE Ik weet eigenlijk niet met wat voor een boot, een vriendin van mij heeft het geregeld, we gaan met een groep.. heb je nog tips?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:40

lindar1985 schreef:
@ NatasjavE Ik weet eigenlijk niet met wat voor een boot, een vriendin van mij heeft het geregeld, we gaan met een groep.. heb je nog tips?

Ja, ga naar het haventje Longos op Paxos. Zie voor gegevens the Greek wather pilot.
Als je met een zeiljacht gaat(zoals wij) raad the water pilot je dit haventje af. maar er zijn echt een paar plekjes
Met aanleggen goed op de dieptemeter letten en alles komt goed.

Super sfeer, fijne restaurants,....gewoon super mooi :j

Longos op Paxos dus. Das echt een juweeltje.

Afbeelding
Achter de boten is een hele leuke cocktail bar....je kan kruipend naar je bed.
Dit is het plekje waar wij lagen. Zal eens kijken of ik nog een foto heb.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:24

Voor mij ook lekker 11 dagen kos met 3 vriendinnen in het Santa Marina hotel :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:37

Oh en Gaios op Paxos is ook supermooi. Hele leuke Ijssalon in het dorpje.
Wel lastig ankeren neem daar de tijd voor.
Afbeelding

En Lakka op Paxos (Paxos is een erg mooi eilandje net onder Corfu)
Afbeelding
Maar hier kan je het beste 2 ankers neer gooien want de bodem houdt slecht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:54

Hier ga ik naar toe :D

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:17

Ik vind de Cyclades de mooiste eilanden van Griekenland :D En op de meeste cycladen-eilanden heb je nog niet dat massa-toerisme, dus weinig of geen all-in ;)

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:11

@ NatasjavE oeehhh dat ziet er goed uit. krijg er spontaan zin in
Ga de tips even opslaan!
je nieuwe bestemming ziet er ook mooi uit!
Groetjes Linda

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:45

Nou, dat ziet er ook heel best uit.