Wintersport 2011/2012 deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Re: Wintersport 2011/2012 deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:38

Volgens mij is dat hier in Oostenrijk gemiddeld rond de 30 euro voor een grote beurt.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 21:51

Pff wil dit jaar zo graag gaan boarden ! Waarom durf ik nou niet gewoon op mn voorste been te leunen :+ *mietje*. Ga het denk wel maar weer proberen en dan weer op de kinder wei.. Moet toch ooit lukken! Vorg jaar ook 3dagen geboard maar vond t niet leuk dat k niet hard durfde/voorste been leunen dus besloot maar weer te bigfooten want dan is hard gaan geen probleem :D :+
Maar wil het nu dit jaar toch echt weer gaan proberen *D

Elfenor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:22

Ik vertrek binnen 18 dagen voor een weekje naar het Zillertal, Oostenrijk, en in april nog een keertje voor een week (ook Zillertal) :)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:20

Hier is het voor ski's 17,50 grote beurt, boards iets duurder.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-12 23:49

Lizz weet niet of er nog meer winkels in de buurt zijn bij jou, maar hier in de buurt kan het sowieso goedkoper dus als je het in Nederland wil laten doen zou ik even verder zoeken :)

Go Citroen! Je kan het *\o/* Ineens gaat die knop om en heb je het door en is het niet meer eng :)

Boarden was chill :D De baan, de liftjes en de sneeuw van de Uithof zelf helaas nog steeds niet :') maar had eindelijk het lef om echt te gaan klooien in park :D that was fun! Back protector ook gelijk even uitgetest (niet nodig gehad verder) maar die zit ook fijn en geeft me toch wel wat meer zekerheid dus daar ben ik erg blij mee :)

Edit: het oude topicje is nu echt dicht :(:)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:52

Bokt deed 't niet. Y;( Maar nu weer wel! :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:58

Oh die parken, vreselijk. :') Waar wij altijd skiën hebben ze er nu ook een, dus ik en een vriendin daar doodleuk in met de skies. Tot ik op die afdaling stond, toen was het iets minder grappig. :') Met knikkende knieën er vanaf en daarna snel onder het draadje door gekropen, nooit meer gedaan! :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:59

Elfenor schreef:
Ik vertrek binnen 18 dagen voor een weekje naar het Zillertal, Oostenrijk, en in april nog een keertje voor een week (ook Zillertal) :)

Doe ze de groetjes van me! ;) :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 00:01

Maar je kan gewoon langs alle obstakels rijden toch Marjolein? Of zat je in een halfpipe :P ?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:05

CrazyCat schreef:
Volgens mij is dat hier in Oostenrijk gemiddeld rond de 30 euro voor een grote beurt.

Ooh dat zijn betere prijzen :)
Pytje schreef:
Hier is het voor ski's 17,50 grote beurt, boards iets duurder.

Waar is hier?
DieL_Zor schreef:
Lizz weet niet of er nog meer winkels in de buurt zijn bij jou, maar hier in de buurt kan het sowieso goedkoper dus als je het in Nederland wil laten doen zou ik even verder zoeken :)

Ik woon in Vlissingen :D
En als ik verder moet gaan zoeken, kost me dat alleen maar benzine en tijd :P

Was gewoon nieuwsgierig naar de verschillende prijzen.

@ Elfenor, waar zit je in het Zillertal?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:05

Ik heb trouwens een rugtas voor m'n camera aangeschaft, dus nu kan m'n SLR mee de piste op een paar daagjes. :D

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:41

sind wir wieder! *\o/*

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 00:59

Mag ik even binnenvallen met een vraag aan deskundige wintersportievelingen?

Ik ga dit jaar voor het allereerst skieeen.

Ik ben redelijk sportief, maar weet hier niets van. Wat raden julllie me aan?

Welke spullen zijn handig om vooraf aan te schaffen en wat stop je in je koffer op wintersport?

Ik ga met een groepje ervaren skieers weg trouwens.

Wie helpt me!

En niet onbelangrijk... hoe snel kan ik een beetje meeskieeen met de rest?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 01:11

Het handigste om mee te nemen zijn je skijas, skibroek, thermokleding, handschoenen, ondergoed, broek en een paar shirtjes. Meer heb je niet nodig :') tip: vergeet je nagelschaartje niet, er is niks zo vervelend als te lange teen nagels :=

en uh, ligt er aan of je al eens geskied hebt. Ik zou sowieso wel les nemen. Het is voor jou, maar ook voor je skigenoten erg vervelend als je niet mee kan komen met de groep.
Ik zou dus gewoon alvast een keer in een indoorhal een lesje nemen. En dan op wintersport zou ik ook wel drie dagen les nemen. Dan zou je de dagen daarna bijvoorbeeld mee kunnen met de groep. Les is trouwens helemaal leuk hoor!!

En handig om van te voren aan te schaffen. Goede handschoenen, skibril, goede zonnebril die goed op je hoofd blijft zitten. Een helm kan ik je ook aanraden, maar die kan je ook huren. Oh! En goed passende sokken, kan erg zeer gaan doen als ze afzakken en gaan "rimpelen"..

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 01:18

Ik zal vast nog het een en ander vergeten zijn, het is al laat. Maar als je nog vragen hebt, gewoon stellen hoor!

Een voorbereid mens telt voor twee! :))

Diel: nog 3 weken, 1 dag, 21 uur, 31 minuten en 30 seconden _O-

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:56

Als kleding en spullen die ik altijd mee heb en een must vind:
-ski- of snowboardbroek
-hemd
-shirtje
-pully of thermoshirt
-trui/vest
-ski jack
-handschoenen/wanten (wanten vind ik fijner, maar met snowboarden niet handig, dus alleen voor skiën)
-skisokken (rimpel sokken zijn inderdaad vreselijk :D )
-muts
-shawl
-snowboots
-zonnebril
-sneeuwbril met oranje glazen
-zonnebrand en lippenspul

Als je mee wil met de groep, zou ik absoluut gaan lessen in nl, anders kan je echt niet mee. Daarnaast vind ik snowboarden veel makkelijker om te leren, dus als je kan kiezen... ik zou voor snowboarden kiezen. Mijn vriend ging voor het eerst mee 7 jaar terug en kon niets. Ik zei ga snowboarden en binnen een dag (met mijn hulp, dus geen les) ging hij op rustig tempo de berg af. Hij heeft nog een uur in een proefklasje gezeten en die zeiden ook, je kent de beginselen nu al dus echt basislessen had hij niet meer nodig.
Met skiën heb ik andere ervaringen, dan moeten echt lessen. Ik zelf vind skiën ook moeilijker vergeleken met snowboarden. Maarja dit is eigen ervaring, misschien hebben anderen andere ervaringen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:44

Grappig Liz: hier was het precies andersom. Mijn dochter heeft 1 hele vakantie geprobeerd het boarden onder de knie te krijgen, tevergeefs. Het jaar daarop op ski's en het was binnen een dag klaar.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:48

Ik vind dat je t niet kan vergelijken. Het een is denk ik niet moeilijker of makkelijker dan het ander. Iedereen heeft een ander gevoel, de een een beter gevoel voot boarden en de ander weer voor skiën.
Het heeft allebei een hele andere techniek dus denk niet dat t uitmaakt of je met snowboarden of skieën begint.

Veel mensen zeggen ook: "ik begin met skieën, want ik ben nog nooit op wintersport geweest". Maarja maakt dus niet uit wat je leert maar hoe je het leert!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:07

Ik ben juist begonnen met snowboarden omdat ik nog nooit op wintersport was geweest. Ik kan dus ook niet skiën (ik heb nog nooit op skis gestaan zelfs).

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:10

Biskwie schreef:
Welke spullen zijn handig om vooraf aan te schaffen en wat stop je in je koffer op wintersport?

Ski's en schoenen kun je ter plekke huren. Alle andere dingen zou ik NL aanschaffen (uitverkoop!) of lenen.

Citaat:
En niet onbelangrijk... hoe snel kan ik een beetje meeskieeen met de rest?

Misschien de laatste dag(en). Neem les en ga lekker in een klasje met hetzelfde niveau. Ervaren skiërs proberen bij te houden terwijl je het technisch nog niet kan is een uitputtingsslag voor jou en een frustratie voor hen (ze moeten telkens wachten).

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 10:13

Bij mij is het er met de paplepel ingegoten, ik kan het dus allebei. Maar heb de laatste jaren niet meer op ski's gestaan. Als ik nu de latten weer onder zou binden, moet ik echt wel weer even die techniek onder de knie krijgen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:36

@ Lizz: in Drenthe, dus een beeeeetje uit de richting voor je helaas.

@ Biskwie: ik denk dat je met een dag of 3 lessen in Oostenrijk al een heel aardig end bent. Maar het is ook een kwestie van durven en gewoon doen. Iemand die het eng vindt om snelheid te maken, zal er wat langer over doen om het te leren dan iemand die gewoon gaat. Tenminste, dat is mijn mening :D
Heb je snel koude handen? Dan zou ik wanten nemen in plaats van handschoenen. Ook waterdichte, ik heb eens met wollen handschoenen geskied, niet handig :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 11:52

Fee_ schreef:
Diel: nog 3 weken, 1 dag, 21 uur, 31 minuten en 30 seconden _O-
*\o/* *\o/* *\o/*

Biskwie, volgens mij is het belangrijkste wel gezegd :) Zorg er vooral voor dat je de mogelijkheid hebt om veel laagjes kleren over elkaar aan te kunnen doen voor als het koud is.
Ik heb ook altijd van die arnikazalf en spiergel oid. bij me. Vorig jaar had de rest van de groep (zo'n 50 man) ineens door dat ik dat bij me had en dat dat wel goed help...stonden in een rij voor onze kamer _O-

Hoe snel je leert hangt imo inderdaad af van je feeling en je lef, wat Pytje zegt. En wat betreft skiën/boarden..doe wat je leuk vindt :D Het verschilt zo erg per persoon.
Begon zelf in snowworld met een proefles skiën en daarna gelijk een proefles boarden en heb daarna nooit meer op ski's gestaan omdat ik boarden veel leuker vond en daardoor ook makkelijker ging. Na 3 dagen les in Oostenrijk kon ik blauwe pistes makkelijk afkomen en rood ging ook best goed. Anderen doen weer 2 weken over een blauwe en sommigen racen na 1 dagje al een rode piste af alsof ze nooit anders gedaan hebben.

Om de één of andere manier denken mensen hierzo altijd dat je eerst moet kunnen skiën voordat je kunt leren boarden? Krijg regelmatig zo'n reactie van 'Snowboarden lijkt me ook zo gaaf, maar ik kan niet eens skiën?!' en als ik dan zeg dat ik ook niet kan skiën staan ze heel verbaasd te kijken :+ Klinkt dit bekend?

Het sneeuw trouwens weer in Mayrhofen *\o/* en het is kouuuud :brr:

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:55

Ja, klinkt zeer bekend!
Dat probeerde ik dus ook ook uit te leggen paar posts terug, maar zat op mobiel en kon de juiste woorden niet vinden. :))

Ik kan de dagen etc. niet meer bijhouden... telefoon is net gevallen en nu is m'n scherm gebarsten, dus dagdag lief geld. ;( :wave: :')

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:57

Ik denk dat als je in NL wil lessen je het beste op zo'n band kunt lessen ipv in een indoorhal met sneeuw. Omdat je op een band veel meer meters kan afleggen, je hoeft nl niet elke keer in een liftje.