Eerste keer met het vliegtuig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:16

Bij mij hielp het overigs niet := Slikken en weet ik het wat. Heb er echt een hele dag last van gehad, Zeer trekkerig pijnlijk gevoel langs m'n kaak en pas twee/drie dagen plopten m'n oren eens een keer open := Had ik terug van Egypte ook. Maar goed, ik heb gewoon aparte oren volgens mij :=

Turkije geen last van gehad, ookal liet die piloot 't vliegtuig elke keer in een luchtzak vallen.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:21

StillAngel schreef:
Hallo lieve Bokkers,

Binnenkort ga ik voor de eerste keer met het vliegtuig naar Londen toe om het te proberen.. Van de zomer willen mijn vriend en ik namelijk een zonvakantie doen naar het buitenland (Tenerife) maar als ik dan in paniek ben(hyperventilatie en angstig voor heel veel dingen) zijn we letterlijk verder van huis. Heeft iemand nog tips voor zo'n bangerik als mij voor de eerste keer? Krijg al zweethandjes als ik er aan denk haha.

Groetjes!

ook ik vond/vind vliegen doodeng... en heb het toch gedaan... eerste keer was naar zuidspanje.
dood en doodsbang was ik :o (heb vorm van claustrofobie en ga dan hyperventileren en zo :o )

mijn tip... zegt het van tevoren tegen de stewardessen(liefst als je ticket al boekt)
ik mocht toen van hun op de eerste rij zitten,.. (was toen het meeste ruimte qua benen en zo) en zo zag ik ook geen rijen mensen voor me(want dat kan ook een "beklemmend" gevoel geven als je ziet hoeveel er in zo'n vliegtuig gaat)
de stewardessen kwamen ook regelmatig even een praatje met me houden en vragen of ik nog iets nodig had of zo....

en ja,. ik vond het nog steeds doodeng,maar ze hebben me er super doorheen gesleept.
vliegen zal nooit mijn favoriet worden,maar doe het nu wel makkelijker door die fijne ervaring

ps. heb ook van tevoren een kalmeringsiets gehad vd huisarts *geloof oxazepam of zo*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:23

:= Twee regels voor en van mijzelf. Níet bij het raam en níet vooraan. (wel graag bij nooduitgang) :=

oxazepam had ik dus ook laatst voor de zekerheid ingenomen. Hielp niks :') Ik voelde helemaal niks. Vriend nog heel optimisch, ja je zal wel duf of slaperig worden hoor. Wie lag er te snurken := Nou ik niet :))

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:25

Nordsvensk schreef:
Sammie schreef:
Gewoon iets om te kauwen werkt goed. Kauwgom, pepermunt, drop, een zuurtje, maakt niet uit :)

Oke, iets om te kauwen. Kauwgom lijkt mij het makkelijkst, pepermuntje slik je naar een paar keer kauwen door.

op zuurtjes zuigen helpt ook :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:33

Sammie schreef:
Bij mij hielp het overigs niet := Slikken en weet ik het wat. Heb er echt een hele dag last van gehad, Zeer trekkerig pijnlijk gevoel langs m'n kaak en pas twee/drie dagen plopten m'n oren eens een keer open := Had ik terug van Egypte ook. Maar goed, ik heb gewoon aparte oren volgens mij :=

Nee hoor, dat is helemaal niet raar.
Ik heb er de ene keer wel last van en de andere keer niet.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:21

Zooo ik ben terug! Bijna niet gegaan.. Ik zat te hyperventileren bij de gate op het eind toen ik het vliegtuig eraan zag komen :P Was helemaal in paniek :o Maar gelukkig had ik vlak daarvoor Bach Rescue druppels gekocht, dat hielp zoo goed! Na een paar minuten voelde ik mij helemaal lekker rustig worden en ging ik enorm veel lachen en praten haha. Maar ben er toch in geweest en vond het een hele toffe ervaring! Druk op je oren viel alles mee gewoon slikken :P Heel erg bedankt voor alle reacties evengoed in het topic, heb er veel aan gehad!! :D

Anoniem

Re: Eerste keer met het vliegtuig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:31

Goed dat je toch gegaan bent en fijn dat het allemaal meeviel! Dus Tenerife gaat door? :D

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:33

Dank je wel! :D Hmm misschien haha aan de ene kant vond ik het echt een leuke ervaring en aan de andere kant is het echt een vaag gevoel :P Je gaat eerst zo taxieeen, lekker langzaam en dan als je op de startbaan komt opeens harder en harder en dan ga je omhoog is gewoon on natuurlijk :') Toen we een bocht gingen maken werd ik wel een beetje duizelig, was wel vreemd gevoel. Maar dat schijnt ook weer normaal te zijn moet je even aan wennen denk ik!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:35

Vliegen valt best mee he TS.Vliegen is zo ontzettend mooi! Vooral het starten is gaaf,dan gaat die zó hard en dan langzaam omhoog.Ik vind het geweldig.
Goed dat je gegaan bent hoor,nu weet je wat het is en kan je vaker gaan vliegen.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:41

Ja hoor het viel me alles mee en vooral de herrie viel me mee! Vond het niet storend en niet echt veel eigenlijk. In de ochtend was het super mooi omdat je alles prachtig zag en zo door de wolken heen vloog echt wooow! En s'avonds nog mooier, de volle maan en alle lichtjes van de stad Amsterdam. Gaaf he! Hoeveel keer zijn jullie al geweest? Nou ben blij dat ik die druppels heb genomen (heb 2 druppels gehad op heenweg en 1 op terugweg) anders was ik niet gegaan :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:44

Ik zit te twijfelen of ik je moet vertellen hoe een vliegtuig werkt :+ Mensen zoals ik zijn daardoor nooit meer bang om te vliegen, anderen worden er juist bang van :+ studeer lucht & ruimtevaarttechniek

Veel plezier in elk geval! Het is vet leuk om te vliegen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:45

Een baksteen die sneller vooruit valt als dat ie naar beneden valt en daardoor in de lucht blijft? :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:53

Mijn allereerste vlucht was in een klein vliegtuigje vanuit Limburg naar Amsterdam,maar daarin voel je echt wel dat je vliegt.Dat vliegtuigje schudde heel erg,maar bang was ik niet.En toen vliegen met een grote DC10,men wat een verschil,je voelt niet eens dat je vliegt.Ik heb nu in totaal 4 keer gevlogen,waarvan 3 lange vluchten [Mallorca en Gran Canaria].Op vakantie gaan boeit me niet meer,maar zou wel willen vliegen!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 10:55

Haha dus je doet het ook echt om het vliegen Gohya? :D Dat is wel erg leuk, binnenlandse vlucht is ook wel lekker voor de eerste keer :P Enne ik wil je verhaaltje wel horen over die techniek ben nu toch al terug ;)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:58

Mijn eerste vlucht was 2 jaar geleden, zonder ouders alleen met een vriendin :+
het was wel spannend (vooral omdat we suuuuper veel turbulentie hadden, we vielen echt 50 meter naar beneden, voelde echt ff als de vrije val..) maar daarna viel het wel mee.
als je stijgt/daalt is kauwgom heel handig (ten minste bij mij dan ;p)en als je uiteinelijk vliegt valt het allemaal wel mee.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:58

Idd. TS ik doe het echt alleen om het vliegen,vind het zo geweldig.
Ik heb trouwens ook de hele vliegreis naar mallorca gefilmt vanuit het vleigtuig,zo mooi om terug te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:03

gohya schreef:
Mijn allereerste vlucht was in een klein vliegtuigje vanuit Limburg naar Amsterdam,maar daarin voel je echt wel dat je vliegt.Dat vliegtuigje schudde heel erg,maar bang was ik niet.En toen vliegen met een grote DC10,men wat een verschil,je voelt niet eens dat je vliegt.Ik heb nu in totaal 4 keer gevlogen,waarvan 3 lange vluchten [Mallorca en Gran Canaria].Op vakantie gaan boeit me niet meer,maar zou wel willen vliegen!

Met een DC10? Hoe lang is dat wel niet geleden :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:10

Hahaha heel lang geleden,in de jaren 70 was dat.Dat was toen een splinternieuw vliegtuig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 14:34

gohya schreef:
Hahaha heel lang geleden,in de jaren 70 was dat.Dat was toen een splinternieuw vliegtuig.

Supergaaf :D Wel erge ongelukken ook mee gebeurd :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 19:56

Liek_ schreef:
gohya schreef:

Supergaaf :D Wel erge ongelukken ook mee gebeurd :=

Ow ja? heb ik niets over gehoord.Maar volgens mij heb ik de DC 10 wel gezien in dat SBS programma "de grootste vliegtuig rampen". [allemaal buitenlandse vliegtuigen hoor,geen nederlandse].
TS ik maak je toch niet bang he,want dat is niet de bedoeling hoor.
En in de lucht ben je het meest veilig hoor.Op de grond gebeuren veel meer ongelukken.
Nou ja ik heb heel goed en veilig gevlogen toen. :P

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:00

http://nl.wikipedia.org/wiki/DC10
Toestel vliegt dus nog wel.

Vliegen is eigenlijk heel veilig! Alleen ja.. gaat 't mis dan is het ook gelijk breed uitgemeten in 't nieuws.

Maar goed van je ts! Opstijgen is inderdaad even vreemd := Eenmaal in de lucht is het vrij saai. Gewoon de volgende keer voor de zekerheid nog een drupje doen. :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:05

Sammie schreef:

Vliegen is eigenlijk heel veilig! Alleen ja.. gaat 't mis dan is het ook gelijk breed uitgemeten in 't nieuws.

Maar goed van je ts! Opstijgen is inderdaad even vreemd := Eenmaal in de lucht is het vrij saai. Gewoon de volgende keer voor de zekerheid nog een drupje doen. :j

Thnx Sammie voor de link,vind het wel intressant om te lezen.
Die DC 10 vliegtuigen die ongelukken maakte was zowat allemaal in de jaren 70!
Ik vloog toen met martinair.Hahaha ik zou nu niet gauw meer in een DC10 stappen,maar verder wel in elk ander vliegtuig.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 17:04

Sammie schreef:

of 2 drupjes :+

marijedublin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:17

ik heb in mn leven al zo vaak gevlogen! ben nu 15jaar. en heb meer dan 15(?) x gevlogen. en dan vaak van 12uur.
het vliegen vind ik echt niet eng, heb alleeen echt een hekel aan het landen. steigen gaat wel. maar landen niet. sommige mensen hebben er totaal geeen last van. sommige heel erg! dus vooral snoepjes ofzoiets meenemen! en als je in de lucht bent, gewoon genieten. zorgen dat je aan het raam zit, kan je lekker naar buiten kijken! ( :

veel plezier alvast!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:26

Dacht dit topic moet ik echt even lezen!! Ik ga ook bijna voor het eerst vliegen. Op zich voor de vliegreis maak ik me niet zoveel zorgen alleen dat gedoe eromheen zoals het inchecken, koffers en dan vooral de overstap in parijs. Wij wilden zelf dus niet via internet of zuilen gaan inchecken maar echt aan de balie zodat we wat meer info krijgen. Mag ook gelijk naar Afrika vliegen dus wordt in elk geval geen korte reis. Hopen maar dat het overstappen ook goed gaat, eenmaal in de lucht zal het wel mee vallen. Ben wel erg blij met de tip voor iets tegen de oordruk (daar had ik nog niks over gehoord namelijk).