Albufeira 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Melissa

Re: Albufeira 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:35

Ik ga dit jaar ook weer! Mijn tante woont er en heeft een eigen hollands eetcafe, ik ga 18 dagen samen met me zusje we vertrekken as vrijdag tot en met 6 augustus. Ik heb er heel erg zin in! ik ben al even niet geweest maar het voelt alsof ik naar me 2e thuis ga ik heb er heel erg zin in! Ik zou wel graag willen weten hoe oud je moet zijn voor club kiss iemand een idee?? ik ben wel oud genoeg maar mijn zusje?

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:11

Hilde_q schreef:
Larachel schreef:
Ik ga samen met 2 vriendinnen 25 juli tot 3 augustus naar Albufeira, tien dagen. Heb er erg veel zin in!
Wij zitten in het oude gedeelte , app cerro mar atlantico. Nog meer mensen die er in deze tijd zijn ? :D

Wij gaan de 27e tot en met de 6e augustus :j !

Wij gaan naar forte do vale.

Oke zo leuk, wie weet komen we elkaar nog wel tegen!

Tijd is snel gegaan, morgen vliegen we al naar Faro!! *\o/*

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:14

Ik ben gister terug gekomen, hele fijne vakantie gehad! Ons resort lag wel vrij afgelegen, dus dat was wel een beetje jammer. Maar het was echt prachtig weer, echt genoten :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:47

Ik ben vorige week terug gekomen. We zaten in het oude gedeelte en dat vonden we ook het leukst qua uitgaan. Domino's zag ik al voorbij komen, daar waren wij ook meestal te vinden. Super vakantie gehad! Ook de eerste dag helemaal verbrand dus idd goed insmeren! Ik zou zo weer terug gaan, top daar. :D

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:50

Larachel schreef:
Ik ga samen met 2 vriendinnen 25 juli tot 3 augustus naar Albufeira, tien dagen. Heb er erg veel zin in!
Wij zitten in het oude gedeelte , app cerro mar atlantico. Nog meer mensen die er in deze tijd zijn ? :D

Wij zijn in mei bij Cerro Mar Atlantico geweest! Top appartementen. :D Wij waren hier echt over te spreken. Veel plezier voor degene die nog gaan. ^^

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 13:40

Leuk om te lezen dat iedereen een topvakantie daar heb gehad! Ik kan niet wachten tot donderdag! :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:31

Ik ben inmiddels ook terug.
Zat in een appartementencomplex aan de strip. Een absolute afrader, de hele strip trouwens!
Het oude centrum is wel genieten, heel sfeervol en precies het leuke slag toeristen.
De hele Algarve is trouwens schitterend. Wij hebben een auto gehuurd en hebben de hele zuidelijke kustlijn (zowel richting oosten als westen) helemaal gereden en bekeken inclusief leuke dorpjes. En we zijn een dag naar Lissabon gereden wat absoluut een top-stad is.

Ben benieuwd wat andere bokkers hebben gezien en gedaan in de omgeving :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 16:13

Ik vond de strip ook niet leuk, wij zaten destijds gelukkig in het oude deel en dat is inderdaad heel sfeervol!
De strip is denk ik leuk voor jeugd van rond een jaar of 16 die lekker willen stappen en 's middags het strand op rollen om de roes uit te slapen :D

Mijn ouders gaan dit jaar naar Albufeira (oude deel) en ik ben bijna jaloers op ze :o Ik heb zelf nog een heerlijke vakantie op Gran Canaria tegoed, maar vond Albufeira destijds (2009) zo leuk dat ik echt heel graag nog eens zou gaan. Ik denk dat wij volgend jaar wel een vakantie gaan boeken die kant op :j

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:29

Ik ben gisteren terug gekomen. Ik vond het echt niks. Portugal is niet echt mijn ding. Bij het stappen haalde mijn vriendinnen en ik de gemiddelde duidelijk naar boven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:37

Ik mag hopen dat je je mening over Portugal niet baseert op enkel het uitgaan :?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:39

Nee hoor, ik vond het in het algemeen niets.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:41

Ben benieuwd waarom?
Het land is werkelijk schitterend, de mensen vreselijk lief, de (kust)plaatsjes ontzettend gezellig en oud. Ik kan alleen maar positieve dingen noemen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 18:44

Ben het met je eens Goof :j
Sowieso kan ik niet zo goed begrijpen dat mensen een heel land niks vinden. Ik vind veel dingen aan Nederland ook niet leuk, maar toch zijn daar ook wel positieve dingen te noemen. Een vakantie is ook veel te kort eigenlijk om een heel land te leren kennen.

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:29

Gisteravond terug gekomen van een super vakantie. *D
Oude gedeelte vond ik veel leuker, sfeer voller dan het nieuwe. Ook vond ik de kiss nog aardig ver lopen van af de strip. Mensen waren zeer vriendelijk, lekker eten en het is een mooi land. Kortom top vakantie gehad!! Wie weer volgend jaar weer naar albufeira :D

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:53

Ahhh albu! Ik ben dit jaar voor de tweede keer geweest, en vind het daar zo heerlijk! Zou zo weer in t vliegtuig stappen...

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 20:18

Gister terug gekomen! Wat een super super super vakantie! :D :D :D

Wij hebben de meeste tijd aan de georganiseerde feesten van GOGO meegedaan en zijn dus in het oude en nieuwe gedeelte geweest. Allebei echt super goed bevallen! Totally summer was ook weer erg gaaf, alleen jammer dat het zo snel af was (12uur).

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:27

Welk hotel/ app is aan te raden voor een jong stel? Liefst met zwembad en het strand niet al te ver vandaan. Voor de rest niet veel eisen.

Daarnaast lijkt me een dag naar Lissabon, echt geweldig! Hoe hebben jullie dit gedaan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:31

Ik heb een auto gehuurd en ben daarmee naar Lissabon gereden vanuit Albufeira. Was goed te doen.

Wat zoek je voor iets? Iets aan de strip ivm uitgaan of iets rustigers?

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:44

Had je van te voren een auto gehuurd?

Het mag wel levendig zijn, maar echt aan de strip hoeft niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:47

Nee ik heb ter plekke een auto gehuurd. Er zitten daar diverse bedrijven, gewoon even binnenlopen.

Ik zou in jouw geval een leuk appartement in het oude centrum zoeken. Levendig genoeg en genoeg te doen, vlak aan het strand, maar niet de hele nacht stomdronken jongeren.

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:35

Niek123 schreef:
Welk hotel/ app is aan te raden voor een jong stel? Liefst met zwembad en het strand niet al te ver vandaan. Voor de rest niet veel eisen.

Daarnaast lijkt me een dag naar Lissabon, echt geweldig! Hoe hebben jullie dit gedaan?

Ik zou echt naar Alfagar Holiday Resort gaan, is echt prachtig daar!!!! Heeeeeele mooie tuinen chill terras waar je kunt lunchen en/of avond eten en een leuk restaurantje waar je voor 10 euro o.a. heerlijke kip piri-piri kunt eten.

Er zijn erg veel zwembaden dus er is er altijd eentje dicht bij jouw appartement. Ook kun je all-in gaan.

Het ligt aan het strand en het strand daar is ook niet echt druk. Het strandje hoort een beetje bij Alfagar.

De service is ook top.

Ik ben er met een vriendin geweest. Samen 8 dagen app incl. vliegreis 450 euro.. echt relaxede prijs voor wat je er voor krijgt.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:55

Niek123 schreef:

Cerromar Atlantic is absoluut een aanrader. Je zit vlakbij het ''centrum'' van het oude gedeelte, maar er toch ver genoeg vanaf. Je hoeft enkel met een trap naar beneden en je bent er, maar zodra je in je appartement zit heb je nergens last van. Zeer mooie appartementen, enorm veel zwembaden en alle luxe bij je! Het strand was ongeveer 5 á 10 minuten lopen. Het enige ''nadeel'' was de trap, maar ach, dan heb je ook wat!

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:34

bedankt voor de tips! beide accomodaties spreken ons aan, maar helaas zit Alfagar Holiday Resort helemaal vol en Cerromar Atlantic zit ook vol, maar een weekend kon wel. Iemand anders nog tips? nog steeds druk op zoek!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:17

Ik zat ook in Alfagar, was er best tevreden over, heel mooi complex! Maar lag wel vrij afgelegen. Maar ik zie dat 'ie al vol zit.

En er zijn ook verschillende bureaus waar je met de bus naar Lissabon kunt, voor 10 euro ofzo, echt goedkoop :') Als je met de auto over de snelweg gaat moet je namelijk ook tol betalen. Je gaat dan 's ochtends om 8 uur ofzo weg en je bent dan 's avonds om een uur of 8 ook weer terug. Wij waren het wel van plan om te doen, maar het is er helaas niet van gekomen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:50

Je kan ook gewoon de parallelweg aan de snelweg pakken, heb je geen tol ;)