Mag ik jullie een tip geven? Ga allemaal munten van 1 euro sparen, die moeten in de douche. Kunnen geen andere munten in, en t is zo irritant als je telkens moet wisselen
sanneXjessy
Geplaatst: 19-06-12 22:18
Nienkex schreef:
Mag ik jullie een tip geven? Ga allemaal munten van 1 euro sparen, die moeten in de douche. Kunnen geen andere munten in, en t is zo irritant als je telkens moet wisselen
Gooi elke avond je vuilniszak weg of zet m in je tent, anders gaan de meeuwen zich ermee uitleven, en dat geeft troep maar dat zeggen ze daar ook wel als je aankomt. Warm water om af te wassen is ook een euro, dus wat wij deden was telkens voor de afwas even 2 pannetjes water koken, scheelt weer geld. Als je gaat douchen doe dan je kleren en handdoek in een plastic tasje, want de straal gaat alle kanten uit En als je bij de douche je euro er in doet komt er direct heet water uit, en die straal is best hard en gaat dus alle kanten uit. Dus als je slim bent draai je eerst het koude water een stukje open. Vuilniszakken kan je daar krijgen bij de receptie En sleep geen luchtbedpomp mee als je geen ruimte hebt, ze hebben daar 2 pompen, daarmee gaat het echt mega snel!
Inderdaad, douchen is echt opletten want anders is alles nat. En was je haren meteen want anders is het water op en sta je met een hoofd vol shampoo. En neem goedkope slippers mee voor de was ruimte. Ga niet op zaterdag boodschappen doen, dan staat de rij tot en met 6 schappen verder Pinnen is het handigst door bij de super extra op te nemen want bij de pinautomaten sta je uren in de rij. Fietsen huren is super handig, en is maar een klein stukje lopen. Leuke restaurantjes die allemaal niet zo duur zijn, dus lekker uit eten! Let goed op je stoelen want mensen jatten die nog wel eens. Luchtbed oppompen kan bij de ingang inderdaad, dan is het zo gebeurd. Neem zaklampen mee, want 's nachts zie je op de kleinere paadjes echt NIKS. Oordoppen is ook handig, want herrie is daar vrijwel altijd En ruim inderdaad ALLES buiten je tent op. De meeuwen komen standaard rond een uur of 4 en ze nemen zowat kratten bier mee met zoveel komen ze. Karaokebar (Dameszaan) is super leuk om uit te gaan!
Dat vond ik echt heerlijk van direct na de examens gaan, er stonden niet zo veel mensen, dus ook geen herrie. En geen drukte in de supermarkt, niet hoeven wachten op douche/wc/afwas, ideaal
Ariebren
Geplaatst: 23-06-12 22:09
Terschelling for ever.
Alweer bijna 40 jaar geleden dat ik daar een paar keer geweest ben. Midsland met Wyb, Schotse Vier, de Molen met koffie en granberry taart. Actania en na sluit met je nieuwe vriendin naar het strand lopen. Kamperen op een camping waar de jongens en meisjes nog gescheiden werden. Spannende avonturen in het donker. De start van Hessel in de Groene Weide. Hessel met gitaar in de kroeg en ik in de keuken, met mijn maatje achter de tap. Prive chauffeur voor Hessel naar Wyb, de hele lange rij voor de deur voorbij lopen. Biertje drinken, mooie meiden zoenen, en met een rijksdaalder afrekenen. En de volgende dag werd die rijksdaalder weer terug gebracht naar de Groene Weide.
En niet te vergeten, de muur van lege kisten bier om de tent heen. Kon je in ieder geval van het statie geld de camping betalen.
Terschelling for ever !!!
SSDesign
Geplaatst: 24-06-12 11:39
Ik weet trouwens niet of jullie fietsen gaan huren, maar het is ook echt wel een aanrader om een stuk over het eiland te fietsen. Echt heel mooi . Fietsen huren is sowieso wel aan te raden vind ik, want de bus was nooit echt een succes als je de boot moest halen (zat dan bomvol) en het was echt veel te ver om te lopen.
Van die vuilniszakken is een heel goede. Zet ze echt binnen. Wij zijn dat enkele keren vergeten en daar hebben we het nu 2 jaar later nog steeds over... Was zeg maar nogal een avontuur om die beesten weer weg te krijgen en alles op te ruimen.
Drukte bij de pinautomaat hebben wij weinig last van gehad, maar pinnen voor het uitgaan raad ik af (dan is het dus wel druk). Tussen Terpstra en de Wyb zit een pinautomaat.
En als je goedkoop uit wil zijn, gewoon even vrienden maken met de buren. Wij waren echt bijna niks kwijt aan drank, want wij kregen steeds alles van de buren . Sowieso kun je veel besparen door even goed uit te zoeken waar het gratis entree is wanneer. Soms is het ook voor een bepaalde tijd gratis entree. Het heeft ons veel geld gescheeld, want de entree van de meeste zaken daar was 6 euro. Is toch weer het avondeten .
Oh en met uitgaan mag je geen open schoenen aan (weet niet precies 'waar' de grens zit). Wij zijn meerdere keren terug moeten lopen (probeerden het steeds weer, maar het mocht echt niet).
Oh nou ik denk dat dat wel mee valt hoor! Waren een hoop die dat deden, wij gingen ook met jongens maar wel in een aparte tent. Wel even afspraken maken over het meenemen van mensen in de tent
Ben wel benieuwd hoe iedereen het vind, voor mij was het een eens maar nooit weer ervaring en dat hoorde ik toen echt van heel veel mensen Ons hele veldje was blij toen ze naar huis mochten haha.