Bokt goes on Safari 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:45

Sjiiit dit is gaaf :+ Ik weet niet of het gaat lukken, hangt helemaal af van mijn universiteitskeuze en verdere plannen, maar ik hou dit zeker in gedachten! Als het goed is weet ik dan over een paar maandjes of dit voor mij te doen is tegen die tijd. Enorm gaaf plan zeg!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 23:47

Hey Bibi! Leuk! :) Zet maar stipje en hou topic maar in de gaten. Dit is toch een meer jaren plan. _O-

Even kleine update dan van de mensen die eventueel interesse hebben. :)
  • borrie01/Sharon
  • SSDesign/Susan
  • pinkie87/Inge
  • Marlinda/Marlinda
  • Babeth/Babeth
  • _xManadisx_/???
  • Killyenn/Bibi
  • Bagheera_206/Richard

MerelBormans

Re: Bokt goes on Safari 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:51

Ik heb eventueel ook interesse, had al een stipje gezet, maar nog niets laten horen. Ben zelf nog nooit buiten Europa geweest, en zou het ontzettend gaaf vinden om op safari te gaan. Ik ga dat sowieso doen... Over een tijdje heb ik ook een baan, als ik dat heb kan ik ook keuzes gaan maken met wat ik wil hebben/doen in mijn leven :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 14:53

Leuk Merel! :D Wordt nog leuke groep zo. Volgend jaar dan maar eens uitzoeken wat we precies willen en ons leuk lijkt en wie daadwerkelijk mee zullen gaan van Bokt.

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:01

Ja, het is natuurlijk nogal een uitgave, dus dan is het kijken hoe ik dan zit qua geld/tijd enzo. Maar op safari gaan wil ik zo graag! :)

Maar ja, ik wil ook nog eens naar Azië, Australie, Zuid-Europa enzo... Daarnaast ga ik nog een keer die 70-200 mm F2.8 lens kopen (ik denk dat dat een van mijn eerste echt dure aankopen wordt van het geld wat ik van de eerste fulltime baan verdien, hopen dat het zoeken daarna een beetje soepel gaat en dat het niet te lang duurt :P, we'll see ;)) Dus nog vele wensen/ideeën die allemaal veel geld kosten haha. Maar het is soms ook keuzes maken in het leven... :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 15:04

Het is inderdaad een grote smak geld, vandaar dat we dit topic nu al hebben geopend. Dat wordt voor iedereen toch even flink sparen denk ik. := Maar het wordt vast de moeite waard van het sparen! :+

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:08

Sowieso, zo'n reis is iets wat je je hele leven bij blijft :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 15:09

Ik zou ook wel heel graag meegaan, maar financieel ga ik dit echt niet redden vrees ik :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 15:41

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:23

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:46

haha dat is inderdaad wel een super mooi land!! die waterval ben gelijk verliefd :P

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:11

Voorbeeldreis NamibiË (met naar mijn idee de mooiste plekken...)
Start in Windhoek
De hoofdstad is niet veel aan. Gewoon heel westers en niet heel spannend. Wel leuk om een dagje rond te lopen en te shoppen.

Kalahari Dessert2 a 3 nachten
Dit is een gebied ten zuidoosten van Windhoek. Je bent hier binnen 2 a 3 uur rijden. Het is een heel mooi gebied met allemaal kleine zandduinen die in de zelfde richting liggen. Er is aardig wat wild te zien in een prachtige omgeving.
Afbeelding

Afbeelding

Fish River Canyon 2 nachten
Dit is na de Grand Canyon in Amerika de grootste canyon. Een super indrukwekkend landschap.
Afbeelding

Hier hebben wij geslapen bij de Canon lodges (hebt er verschillende) en je kon daar ook heel gaaf paardrijden op mooie paardjes.
Afbeelding
http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... CN0189.jpg

Aus 2 a 3 nachten
Dit is echt een must voor paardenliefhebbers. Hier zijn ooit tijdens een oorlog (geloof de engelse vanuit zuid afrika en de duitsers vanuit namibië) de paarden van de tegenpartij losgelaten. Die zijn toen een gebied in gerend waar niemand mocht komen omdat er diamanten gewonnen konden worden en dus privégebied is. Deze paarden leven daar nog steeds. En vanuit meerdere hotels en lodges organiseren ze trips naar die paarden toe.
Afbeelding
Van daaruit kan je ook heel mooi een dag naar Kolmanskop. Dit is een dorpje dat nadat er geen diamanten in de buurt meer gevonden werden gewoon achtergelaten is. Doordat het midden in de woestijn ligt neemt het zand het dorpje over. Het is echt een soort spookstad geworden daardoor. Je moet wel entree betalen maar daarna mag je gewoon overal rondlopen en ook in de meeste huizen. Wij vonden het heel indrukwekkend.
Afbeelding

Sossusvlei 2 a 3 nachten
Dit is de oudste woestijn ter wereld met prachtige oranje zandduinen. Wanneer je er rond zonsopkomst bent dan kun je prachtige schaduwlijnen zien. De bekendste is dune 45. (kan je op google 1000e plaatjes vinden) Wanneer je vanuit Aus naar Sossusvlei rijdt kom je ook nog door de Namib Rand (natuurpark) en zie je nog aardig wat wild lopen. Ook rondom Sossusvlei kom je wild tegen.
Afbeelding

Ook heb je in de buurt van Sossusvlei, Hammerstein liggen. Dit is een opvangcentrum voor verweesde katachtige of gewonden dieren. Hier kan je oog in oog staan met Cheetahs.
Deze Cheetah was met de fles groot gebracht en daarom konden wij er zo dicht bij.
Afbeelding

Walvisbaai en Swakopmund2 a 3 nachten.
Dit zijn de kustplaatsen van Namibië. Hier zitten flamingo's, dolfijnen, robben, pelikanen en dat alles met prachtige zandduinen (wit ditmaal) die zo overgaan in de zee.
Je kan hier leuk boottrips maken waarbij de robben soms zelfs aan boord springen.
Ook kan je naar Cape Cross rijden waar de grootste pelsrobben kolonie woont.
Afbeelding

Twijfelfontein 1 a 2 nachten.
Hier zijn mooie rotsformaties en rotsschilderingen van heeeeel lang geleden.
Afbeelding

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 000355.jpg

Etosha Nationaal Park 3 a 5 nachten.
Etosha is het Nationaal park van Namibië. Hier zit het meeste wild. Je kan er heerlijk rondrijden en foto's maken van wild. Het park heeft de grootte van Nederland en België samen maar je kan niet overal komen (beschermd). Toch kan je er, zeker als je van fotograferen houdt, zeker een paar dagen in rondrijden om foto's te maken.
Het is handig als je bijvoorbeeld aan de zuidkant start en de laatste nacht aan de kant van de oostpoort overnacht zodat de autoritten niet te lang zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caprivi 3 a 5 nachten
De Caprivistrip is de enige plaats waar flinke rivieren stromen. Hierdoor is het veel groener dan de rest van het land en heb je er meer een junglegevoel. Hier heb je veel wild rondlopen maar ook de waterdieren zoals nijlpaarden, krokodillen etc.
Aanraders zijn het buffalopard en Mahango Game Reserve.
Afbeelding

Waterberg 2 nachten
Dit is alweer in de buurt van Windhoek (nog een eind maar wel goed in 1 x aan te rijden)
Dit is een plateau in een bijna vlak landschap. Hier in de buurt leeft ook veel wild (onderweg hier naartoe kwamen wij zelfs een keer een kudde elanden tegen)
Afbeelding

Je komt dan op minimaal 3 weken uit....

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:16

jah :) ik mis alleen beetje het cultuur. of heb ik er overheen gelezen.
jah de eerste dag maar dat was heel erg verwesterd

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 12:15

@Inge: Dan zit er niets anders op om er nog een week aan vast te plakken!

@Laulau85: Wat een gave reis zeg! :) Ik zie zoiets wel zitten. Zag gelijke elementen in de reis van RiksjaTravel wat mij erg aansprak. Leuk dat je dit met ons wilde delen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:18

haha je kunt ook iets weg halen en dan cultuur in plakken }:)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:23

Ik ben in zuid Afrika geweest afgelopen zomer. Veel foto's gemaakt, dus wie wat wilt zien? Ik ga zeker terug dus even stipje. Eerder ook in Gambia geweest o.à.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:28

Ja cultuur... Bij de kalahari hebben wij een rondleiding gedaan bij de lokale bushman. In steden als swakopmund is ook genoeg cultuur. Windhoek op zich ook wel. Ik ben alleen zelf niet zo van cultuur als in musea etc dus vandaar dat er niet veel over geschreven staat maar er is overal wel te vinden...

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:34

musea hou ik ook niet echt van maar gewoon door een stadje heen lopen en dan die mensen en die dingen vind ik altijd wel mooi

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 13:36

Ja dat kom je overal wel tegen. Vooral in de Caprivi heb je echt het traditionele Afrika om het zo maar te zeggen. Huisjes van riet en stro, ezeltjes en koeien op straat etc.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 13:43

@Inge: Kijk eens naar de bouwstenen van die Namibie reizen van Riksja Travel:
http://www.namibieonline.nl/bouwstenen- ... reizen.htm

Er zitten ook wel wat cultuur dingen tussen en anders is er altijd de mogelijkheid om begin/eind van reis paar dagen stad bij te doen om wat cultuur op te snuiven.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:50

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:51

we kunnen er ook voor kiezen om zelf met jeeps op pad te gaan. en op het dak vd jeep te slapen in een tent

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 16:52

Ja, dat leek mij ook al een erg toffe reis! :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 16:54

borrie01 schreef:
we kunnen er ook voor kiezen om zelf met jeeps op pad te gaan. en op het dak vd jeep te slapen in een tent

Vrienden van mij hebben zo Zuid-Afrika gedaan via deze reisorganisatie. Maar volgens mij reden ze van campsite naar campsite. Je zult wss alleen erg rekening moeten houden met dorpjes/steden waar inkopen gedaan kunnen worden voor eten/drinken. :=

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:57

het was ook een soort van grapje richard

die reis kost 2045 daar komt dan nog wel de vlucht bij een een visum voor zambia.