USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:25

auk schreef:
Ersina, we hebben 1 key uitgekozen :) De rest van de vakantie gaan we doorbrengen in Orlando :)

Ga je helemaal niet naar Key West? Je hebt vier dagen dus als het even kan zou ik toch een klein uitstapje naar Key West maken ... het is een hele andere ervaring.

JuliaaahX, inderdaad niks plannen de eerste dag. Je zal door de jetlag waarschijnlijk al vroeg moe zijn en tegen de tijd dat je bij je hotel aankomt is het bijna etenstijd. Zoek gewoon een lekker restaurant in de buurt van je hotel en ga Times Square verkennen, dan naar bed en de volgende ochtend vroeg op.

Jasmine, heel veel plezier op je gave road trip! Ik ben erg benieuwd wat je van het diepe zuiden vindt.

Nadir, we gaan naar Oahu, Big Island en Maui. 8-)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:22

Joepie, morgen vlieg ik! Zin in :j

MacavityL

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:10

Heel veel plezier!!!!! (maar dat zal wel lukken) *\o/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 20:47

Heel veel plezier Yasmine!! Hou je ons op de hoogte? :)

Guinevere, gaaf hoor. In welk hotel verblijf je op Maui?
Ik weet niet of je van snorkelen houdt, maar zo ja: ga naar Honolu Bay. Het is daar ontzettend mooi, je weet niet wat je ziet!!

Afbeelding

Afbeelding

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:53

Mag ik ook even meekletsen?

Ik ga half februari naar New York, vorig jaar ook al geweest, maar mijn zusje die in de reiswereld werkt kreeg zo'n geweldige aanbieding dat we het niet konden laten nog eens te gaan, want wat is die stad geweldig!! We huren ook nog een dagje een auto om naar Washington DC te gaan, als we niet ingesneeuwd raken tenminste! Iemand wel eens in New York geweest in deze periode? Het schijnt er nogal koud te zijn rond die tijd!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:08

Ik was er vorig jaar in februari. Wel koud, niet extreem. Vond het te vergelijken met Nederland, misschien een paar graden kouder (wel een paar dagen iets meer sneeuw, maar ze zijn daar veel beter in het aan de kant schuiven van de sneeuw).

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:02

Morgen ben ik lekker vrij en ga ik op m'n gemakje mijn koffer inpakken. 's nachts om 4 uur vertrekken we naar Schiphol en donderdag ochtend vliegen we om kwart over 9 naar New York! :D Ik heb er zo'n zin in! :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:24

Fijne reis, Eva! Je hebt een prima tijd gekozen om naar NYC te gaan. {:)

Martinev, in de winter loop je altijd het risico dat het bijtend koud is en dat er een meter sneeuw ligt, maar over het algemeen is het goed te doen. Gewoon net als in Nederland jezelf in laagjes kleden en zorgen dat je handen en hoofd goed bedekt zijn. Verder is het minder druk dan in de zomer en het stinkt bijna niet (NY stinkt ontzettend in de zomer :')).

In plaats van een auto huren om naar DC te gaan zou ik gewoon met de bus of met de trein (duur, maar sneller) naar DC gaan. Parkeren in DC is een crime, plus vaak belachelijk duur. Sowieso is het verkeer in beide steden druk en voor toeristen soms vrij onoverzichtelijk. Je kan ook in de DC met de metro overal komen. Woon zelf ongeveer een uur van DC en wanneer we naar het toeristische gedeelte gaan nemen we juist nooit de auto.

Nadir, we hebben op Maui geen hotel geboekt maar blijven een week bij een local slapen in Kihei. Mijn eerst keer via VRBO iets geboekt dus best wel spannend, maar het klinkt ideaal en tot nu toe hebben we erg leuk contact met die mensen.

Honolua Bay stond al op mijn (ontzettend lange) lijstje en je mooie foto's bevestingen dat weer! Heb zelfs een nieuwe fel gele snorkelset aangeschaft voor deze reis haha. Ik ben echt een waterrat, dus waarschijnlijk kom ik helemaal gerimmeld weer terug. :P

Heb je nog meer aanraders? Of dingen die juist tegenvielen?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:39

EvaC schreef:
Morgen ben ik lekker vrij en ga ik op m'n gemakje mijn koffer inpakken. 's nachts om 4 uur vertrekken we naar Schiphol en donderdag ochtend vliegen we om kwart over 9 naar New York! :D Ik heb er zo'n zin in! :D

Jij ook heel veel plezier in NYC!! *\o/*

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:24

Eva, heel veel plezier!

Bedankt voor de reacties!

@Guinevere, ik had inderdaad gezien dat het er heel erg koud kan zijn rond die tijd, vorig jaar waren we in oktober dus toen hadden we daar geen last van! Maar inderdaad, goed aankleden moet lukken! En ach, voor nog geen 500 euro een vlucht en een week appartement óp Times Square kun je wel wat kou trotseren!

Wij wilden juist graag met de auto naar Washington gaan, omdat we het ook heel leuk vinden om met de auto door het land te rijden... Misschien dat we kunnen kijken om de auto ergens aan de rand van de stad te parkeren en dan verder met het openbaar vervoer de stad in te gaan?
En aangezien ik begrijp dat jij daar in de buurt woont, is het juist wel of juist geen goed idee om met Presidents Day naar Washington te gaan? Het is op maandag, terwijl wij op zaterdag aankomen, dus jetlagtechnisch misschien niet zo handig om op maandag al om 6 uur in de auto te willen zitten. En misschien is het wel extreem druk waardoor je moeilijk iets van de stad kunt zien? Maar als het nou echt een belevenis is om met Presidents Day in Washington te zijn hebben we dat er natuurlijk graag voor over! Ik las op internet dat het een soort koninginnedagachtig feest is, maar dan zonder alle uitbundigheid op straat...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:27

Jij ook veel plezier, Eva!

Ik houd jullie zeker op de hoogte :j Moet nu heel snel mijn kamer inpakken, morgen uitchecken uit mijn kamer hier, 6u30 richting vliegveld en dan om 17u ben ik in SF. Gelukkig 3u50min layover in LAX dus tijd zat voor customs en opnieuw inchecken. En dan donderdag zie ik een vriendin daar terug *\o/* 24ste auto oppikken en richting Tahoe!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:38

Wat gaan die laatste uren snel, he! Begrijp heel goed dat je het jammer vind dat je weer vertrekt, maar gelukkig staat je nu weer iets anders leuks te wachten.

Martinev, om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat voor festiviteiten er zijn, volgens mij niks bijzonders ... het is niet zo'n grote feestdag als 4th of July o.i.d. Wel krijg ik op mijn werk die dag dubbel uitbetaald, dus ik heb nog nooit vrij gehad. :+ Het is een federale feestdag dus veel overheidsinstanties zullen gesloten zijn, maar ik kan met niet voorstellen dat je daar als toerist veel van merkt.

Lijkt mij voor toeristen die toch niet zoveel Amerikaanse geschiedenis weten trouwens niet zo interessant, maar DC is altijd een top bestemming en best een verademing na de drukte van NYC.

Als je op dezelfde dag heen en terug wil rijden blijf ik toch van mening dat je veel beter met de bus/trein kan gaan. Het is een flinke rit, een uur of 5 (zonder file) en dat twee keer op een dag met nog tijd in DC erbij ... dan heb je echt geen tijd over om een mooie route te kiezen, maar zal je op dezelfde snelweg rijden als de bus. Voordeel van de bus/trein is dat je 1) geen peperdure tol hoeft te betalen, en 2) lekker kan dutten terwijl iemand anders rijdt, zodat je meer tijd overhoudt om de stad te verkennen.

Om 6 uur op zal met je jetlag waarschijnlijk juist geen probleem zijn. Meestal lig je de eerste dag al heel vroeg op bed en sta je de volgende dag ook weer vroeg op. Al mijn bezoek uit Nederland is aan het begin van de vakantie hartstikke vroeg uit bed.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 10:09

Heel veel plezier EvaC en Yasmine!

Guinevere, leuk dat jullie bij een local verblijven. Die weet dan vast wel de leuke plekjes op het eiland te vinden. Nog meer aanraders... Als je doorrijdt bij Honulu Bay dan wordt de weg steeds smaller en gevaarlijker, je hebt dan wel heel erg mooi uitzicht. 's Avonds is het erg leuk om door de straatjes van Lahaina te lopen. Je kunt daar ook heerlijk eten. Verder lekker genieten van de prachtige stranden.

Ik ben het met Guinevere eens over de rit NYC - DC, met de trein doen dus. Wij hebben het met de auto gedaan maar verbleven ook in DC. Parkeren is inderdaad een drama en ontzettend duur. Ik denk trouwens dat je als toerist misschien juist wel last kunt hebben van het sluiten van de overheidsgebouwen op Presidents Day. Zouden de meeste gebouwen op The Mall dan niet gesloten zijn? Als je daar niet naar binnen kunt ben je gauw uitgekeken in DC. :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:23

Als het goed is zijn de meeste musea alleen op eerste kerstdag gesloten.

Heel veel plezier met je rondreis yasmine!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:19

De National Parks en het Smithsonian waren in het verleden op Presidents Day wel gewoon open, dus waarschijnlijk is dat dit jaar net zo. Wel is de obelisk voor zover ik weet nog steeds gesloten vanwege de schade van de aardbeving vorig jaar. Als alternatief kan je naar de Old Post Office Tower.

Bedankt voor de tips Nadir! Ben niet zo'n held met de auto dus ik moet even kijken of, en hoe ver, we dan doorrijden maar lekker eten gaat er altijd in. :Y)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:17

Ik zit te wachten aan de gate. Moest hier in Canada al door customs, heel vreemd maar handig. Ik had ook eindelijk eens een vriendelijk CBP mannetje, mocht ook wel na die sufferd van vorige keer die mr de stuipen op het lijf heeft gejaagd. :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:23

Yasmine schreef:
Ik zit te wachten aan de gate. Moest hier in Canada al door customs, heel vreemd maar handig. Ik had ook eindelijk eens een vriendelijk CBP mannetje, mocht ook wel na die sufferd van vorige keer die mr de stuipen op het lijf heeft gejaagd. :P

Spannend, ik wens je een super reis tegemoed!!!

En we gaan toch naar white sands

http://www.google.be/search?hl=nl&cp=15 ... -gaCpYC4Cw

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:38

Veel plezier Yasmine!

Wow Lesilla, mooi! Gaaf hoor!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:38

Ik heb vanmiddag geboekt! Ik ga weer in de herfstvakantie voor 8 daagjes :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 21:55

Mooi zo Yasmine!

Wat gaaf Lesilla! *D

Leuk Purny! Ga je naar New York City?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:18

Inderdaad. De derde keer. Blijf verliefd op die stad

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:23

Bedankt Guinevere en Nadir voor de tips, ik neem het mee!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 08:38

Wij zijn goed aangekomen in San Francisco. Vriend van de vriendin waar ik mee vloog is ons komen ophalen, dus dat scheelt ook alweer aan taxikosten. We zijn al wat gaan eten en verkennen, 30 slapende/vechtende zeeleeuwen aan Pier 39 :D Morgen Alcatraz :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 09:11

Leuk Yasmine, have fun!
Hoe is het weer daar?

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 14:07

Geniet er van yasmine!