Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:02

Mei is absoluut prima in Turkije hoor!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:18

Idd, mei is prima.
Maar als je al 9 keer in Turkije bent geweest zou ik toch wel een keer iets anders gaan doen: :D

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:54

Mijn opa en oma zijn dit jaar begin februari naar Alanya geweest en die hebben wel geluk gehad, het was daar heerlijk weer. Maar een garantie heb je daar inderdaad niet. Het was daar toen wel lekker goedkoop, hadden toen ook nog aardig last-minute geboekt (januari).

Wildgirl, misschien is Gran Canaria iets voor je? En dan het plaatsje Puerto Rico. Canarische Eilanden geven ook niet echt een garantie op lekker weer, maar ik denk wel meer dan Turkije. En in Puerto Rico is het ook altijd warmer en meer zon dan op andere plekken op Gran Canaria (heeft te maken met de ligging t.o.v. de vulkaan). En ik ben dit jaar in februari in Dubai geweest, dan heb je dus wel echt garantie op goed weer en het is daar ook echt fantastisch! Maar het prijskaartje is over het algemeen wel hoger. Egypte is ook wel te doen in februari, alleen was het toen wij daar waren wel erg koud, maar toen hadden we ook wel pech. Maar ik zou het risico niet nemen om daar in februari heen te gaan in verband met de opstanden.

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:52

Sorry dat ik hier zo maar kom binnen vallen!
Een vriendin van mij vertrekt volgende week voor een halfjaar naar Turkije. Ze gaat daar een soort van ontwikkelingshulp doen.
Nu wil ik haar graag iets leuks meegeven, en misschien wel iets wat typisch bij Turkije past. Zijn er hier misschien mensen die iets leuks weten? :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 19:57

_Tamara schreef:
Mijn opa en oma zijn dit jaar begin februari naar Alanya geweest en die hebben wel geluk gehad, het was daar heerlijk weer. Maar een garantie heb je daar inderdaad niet. Het was daar toen wel lekker goedkoop, hadden toen ook nog aardig last-minute geboekt (januari).

Wildgirl, misschien is Gran Canaria iets voor je? En dan het plaatsje Puerto Rico. Canarische Eilanden geven ook niet echt een garantie op lekker weer, maar ik denk wel meer dan Turkije. En in Puerto Rico is het ook altijd warmer en meer zon dan op andere plekken op Gran Canaria (heeft te maken met de ligging t.o.v. de vulkaan). En ik ben dit jaar in februari in Dubai geweest, dan heb je dus wel echt garantie op goed weer en het is daar ook echt fantastisch! Maar het prijskaartje is over het algemeen wel hoger. Egypte is ook wel te doen in februari, alleen was het toen wij daar waren wel erg koud, maar toen hadden we ook wel pech. Maar ik zou het risico niet nemen om daar in februari heen te gaan in verband met de opstanden.

Thanks voor het meedenken maar Gran Canaria valt af, al geweest en geen fijne vakantie zelfde voor Egypte, Dubai valt net als paps op Bonaire buiten het budget ben ik bang....
Ik ga het even afwachten; ga sowieso een last minute boeken dus we zullen zien of het Turkije gaat worden ;-)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:32

Nadir schreef:
Idd, mei is prima.
Maar als je al 9 keer in Turkije bent geweest zou ik toch wel een keer iets anders gaan doen: :D

Nee Turkije is prima. We gaan voor weekje zon en de hotelletjes en de mensen zijn er goed daarzo.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:37

Oehlalala schreef:
Sorry dat ik hier zo maar kom binnen vallen!
Een vriendin van mij vertrekt volgende week voor een halfjaar naar Turkije. Ze gaat daar een soort van ontwikkelingshulp doen.
Nu wil ik haar graag iets leuks meegeven, en misschien wel iets wat typisch bij Turkije past. Zijn er hier misschien mensen die iets leuks weten? :)

Ik zou juist iets heel Nederlands meegeven. Bij de Blokker en Xenos hebben ze vaak hele leuke echt Nederlandse producten!

Als je geluk hebt schijnt de zon in Februari, maar garantie heb je echt niet. Ik heb er ook wel eens een week gezeten dat het gewoon koud was, ik liep toen echt met een spijkerbroek een dik vest en een sjaal rond.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:42

wendietjuhhh schreef:
Wij zitten te twijfelen tussen Egypte en Turkije. Ik ben al een keer of 9 in turkije geweest. Wel in de bouwvakvakantie.
Nu gaan we trouwen in mei. Onze huwelijksreis wordt kenia maar dat stellen we uit naar augustus (gezien mei regentijd is). Daarom willen we mei een korte zonvakantie doen. Heerlijk chillen.

Maar is begin mij een beetje betrouwbaar weer in turkije? (tja ik weet dat het geen 45 graden is zoals in de bouwvak). Maar is het lekker weer om te zonnen? Of toch wel veel bewolking of misschien wel regen?!!

Wie oh wie heeft hier ervaring in?

Egypte lijkt ons ook super. Een keer een piramide bezoeken of mooi snorkelen. Maar gezien het zo onrustig is in Egypte twijfel ik toch.

Ik zou dan gaan voor begin/medio juni. Net iets zekerder.
Wij zijn afgelopen mei een weekje naar Side geweest (eind mei) en hebben toen naast zon toch ook enkele dagen flinke bewolking gehad. En als het zonnig was, dan trokken ook regelmatig wolken langs. Het weer was nog net niet mooi genoeg voor een strandvakantie.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:37

Ik zou idd ook iets Nederlands meegeven. Desnoods stroopwafels en drop. :D

Dan heb je wel echt pech gehad Boras, in mei heb ik toch altijd wel goed strandweer gehad...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 03:02

:wave:

Ook ik zit er aan te denken om in de zomer van 2012 naar Turkije te gaan. Ik ben er nog nooit geweest, maar ben erg benieuwd! Ga samen met een vriendin en we willen graag een week rondreizen en aansluitend een week in een all-in resort aan het strand. Wil tijdens de rondreis héul graag naar Kappadocië en Istanbul, maar ik ben er nog niet zeker van of die twee haalbaar zijn in een rondreis van een week.

Ben benieuwd of jullie misschien tips hebben waar ik het best kan boeken (rondreis en weekje resort in één zou het fijnst zijn maar niet iedere touroperator biedt dat aan) en of er nog dingen zijn wat ik moet zien of waar ik rekening mee moet houden. :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 10:32

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 23:57

Turkije kenners, enig idee waar ik GOEDKOOP een ticket kan krijgen voor amsterdam(of andere plaats) naar Antalya eind december?

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:29

ticketpot.com
sunexpres.com

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:39

Ik kijk meestal op de website van Correndon, Arkefly en Transavia naar de gunstige tarieven in combinatie met tijden.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:40

Boras schreef:
wendietjuhhh schreef:
Wij zitten te twijfelen tussen Egypte en Turkije. Ik ben al een keer of 9 in turkije geweest. Wel in de bouwvakvakantie.
Nu gaan we trouwen in mei. Onze huwelijksreis wordt kenia maar dat stellen we uit naar augustus (gezien mei regentijd is). Daarom willen we mei een korte zonvakantie doen. Heerlijk chillen.

Maar is begin mij een beetje betrouwbaar weer in turkije? (tja ik weet dat het geen 45 graden is zoals in de bouwvak). Maar is het lekker weer om te zonnen? Of toch wel veel bewolking of misschien wel regen?!!

Wie oh wie heeft hier ervaring in?

Egypte lijkt ons ook super. Een keer een piramide bezoeken of mooi snorkelen. Maar gezien het zo onrustig is in Egypte twijfel ik toch.

Ik zou dan gaan voor begin/medio juni. Net iets zekerder.
Wij zijn afgelopen mei een weekje naar Side geweest (eind mei) en hebben toen naast zon toch ook enkele dagen flinke bewolking gehad. En als het zonnig was, dan trokken ook regelmatig wolken langs. Het weer was nog net niet mooi genoeg voor een strandvakantie.

Dat dacht ik ook namelijk ;) Juni gaan we vaker en hebben we supermooi weer gehad. We gaa nu rond 7 mei omdat we 4 mei trouwen. De officiele huwelijksreis wordt al uitgesteld. Dat wordt namelijk kenia ofzo voor safari en is in mei regentijd.

Maar is Egypte nu wel veilig vraag ik me af? Omdat het zo onrustig is op't moment.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:03

Ik kijk ook vaak bij cheaptickets.. Laatste keer daar de tickets geboekt.

Mei in Turkije kan je er echt wel van uit gaan dat het goed weer is hoor. Mijn man heeft er 24 jaar gewoond en ik 2,5 jaar en we hebben allebei nog nooit slecht weer gehad in Mei.... Dus dat is echt pech hebben in Boras' geval.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:54

dti.nl
condor
ebookers.nl
anadoluline.nl
pegasus (flypgs.com)
jetairfly
airberlin
vlucht24.nl (geen idee of het een betrouwbare organisatie is!)
tix.nl
turkish airlines ( vaak met overstap goedkoop, je moet alleen wel geluk hebben)
triptime.nl

Vaak als je vanuit Duitsland vliegt ben je goedkoper uit. Gewoon goed zoeken!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:58

Is een van jullie wel eens in Ankara geweest? Ik heb inmiddels toestemming gekregen om volgend jaar september naar Turkije te gaan, maar de universiteit met de interessantste vakken is eigenlijk stiekem Ankara :o

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 01:04

Nathalie schreef:
Ik kijk ook vaak bij cheaptickets.. Laatste keer daar de tickets geboekt.

Mei in Turkije kan je er echt wel van uit gaan dat het goed weer is hoor. Mijn man heeft er 24 jaar gewoond en ik 2,5 jaar en we hebben allebei nog nooit slecht weer gehad in Mei.... Dus dat is echt pech hebben in Boras' geval.

Wat is slecht weer, kun je je ook afvragen.
Wij hadden bewolking en wat kleine buien. Zeker niet de hele week, maar wel een halve week.
Als je een week zonvakantie wilt met een stralende blauwe lucht en veel zon ipv een grijze lucht (zoals ik :) ), dan kan dat tegenvallen. Ook volgens mijn man die ook opgroeide in Turkije. Dat wil niet zeggen dat het weer slecht is. Maar misschien niet wat iemand verlangd bij een zon-/strandvakantie met stralend weer van maar een weekje. Gewoon goed om rekening mee te houden, het kan grijs zijn en regenen in mei. Wat vaker dan in juni.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 03:47

Narya schreef:
Is een van jullie wel eens in Ankara geweest? Ik heb inmiddels toestemming gekregen om volgend jaar september naar Turkije te gaan, maar de universiteit met de interessantste vakken is eigenlijk stiekem Ankara :o

Ankara is een hartstikke leuke stad!

Boras, zit wat in.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:44

Waarom dan? :P

dees20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:59

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij informatie kunnen geven.

Mijn vriend en ik willen in de zomervakantie waarschijnlijk naar Turkije. Alleen nu hebben we nog het dilemma: naar welke plaats.
(en als mensen goede ervaringen kunnen delen: welke accommodatie?)

Het moet wel betaalbaar zijn, schoon, een zwembad hebben en aan een mooi zandstrand zijn.
Ook winkeltjes en een gezellige boulevard waar we wat kunnen drinken en eten vinden we belangrijk.

Wie kan ons wat aanraden? (plaats en of accommodatie)

Alvast bedankt!

Groetjes, Daisy.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:04

Er zijn heel veel leuke plaatsjes die voldoen aan jouw eisen Daisy. :)
Kijk eens naar Antalya (Lara), Belek, Side. Kemer en Bodrum hebben geen zandstrand, van Marmaris weet ik het niet.

dees20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 00:04

Bedankt voor je snelle reactie! Heb je dan ook misschien aanraders wat betreft een accommodatie ?
Vind het altijd wel fijn te horen als iemand tevreden is over een hotel!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:09

Nou, eigenlijk niet. :D
Ik slaap in Turkije nooit in een hotel omdat mijn ouders daar een huis hebben. Maar een website zegt vaak al heel veel. Kijk goed naar de uitstraling en kijk op Google Maps of het strand echt wel zo dichtbij is etc.