Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Tamara schreef:Mijn opa en oma zijn dit jaar begin februari naar Alanya geweest en die hebben wel geluk gehad, het was daar heerlijk weer. Maar een garantie heb je daar inderdaad niet. Het was daar toen wel lekker goedkoop, hadden toen ook nog aardig last-minute geboekt (januari).
Wildgirl, misschien is Gran Canaria iets voor je? En dan het plaatsje Puerto Rico. Canarische Eilanden geven ook niet echt een garantie op lekker weer, maar ik denk wel meer dan Turkije. En in Puerto Rico is het ook altijd warmer en meer zon dan op andere plekken op Gran Canaria (heeft te maken met de ligging t.o.v. de vulkaan). En ik ben dit jaar in februari in Dubai geweest, dan heb je dus wel echt garantie op goed weer en het is daar ook echt fantastisch! Maar het prijskaartje is over het algemeen wel hoger. Egypte is ook wel te doen in februari, alleen was het toen wij daar waren wel erg koud, maar toen hadden we ook wel pech. Maar ik zou het risico niet nemen om daar in februari heen te gaan in verband met de opstanden.
Oehlalala schreef:Sorry dat ik hier zo maar kom binnen vallen!
Een vriendin van mij vertrekt volgende week voor een halfjaar naar Turkije. Ze gaat daar een soort van ontwikkelingshulp doen.
Nu wil ik haar graag iets leuks meegeven, en misschien wel iets wat typisch bij Turkije past. Zijn er hier misschien mensen die iets leuks weten?
wendietjuhhh schreef:Wij zitten te twijfelen tussen Egypte en Turkije. Ik ben al een keer of 9 in turkije geweest. Wel in de bouwvakvakantie.
Nu gaan we trouwen in mei. Onze huwelijksreis wordt kenia maar dat stellen we uit naar augustus (gezien mei regentijd is). Daarom willen we mei een korte zonvakantie doen. Heerlijk chillen.
Maar is begin mij een beetje betrouwbaar weer in turkije? (tja ik weet dat het geen 45 graden is zoals in de bouwvak). Maar is het lekker weer om te zonnen? Of toch wel veel bewolking of misschien wel regen?!!
Wie oh wie heeft hier ervaring in?
Egypte lijkt ons ook super. Een keer een piramide bezoeken of mooi snorkelen. Maar gezien het zo onrustig is in Egypte twijfel ik toch.
Boras schreef:wendietjuhhh schreef:Wij zitten te twijfelen tussen Egypte en Turkije. Ik ben al een keer of 9 in turkije geweest. Wel in de bouwvakvakantie.
Nu gaan we trouwen in mei. Onze huwelijksreis wordt kenia maar dat stellen we uit naar augustus (gezien mei regentijd is). Daarom willen we mei een korte zonvakantie doen. Heerlijk chillen.
Maar is begin mij een beetje betrouwbaar weer in turkije? (tja ik weet dat het geen 45 graden is zoals in de bouwvak). Maar is het lekker weer om te zonnen? Of toch wel veel bewolking of misschien wel regen?!!
Wie oh wie heeft hier ervaring in?
Egypte lijkt ons ook super. Een keer een piramide bezoeken of mooi snorkelen. Maar gezien het zo onrustig is in Egypte twijfel ik toch.
Ik zou dan gaan voor begin/medio juni. Net iets zekerder.
Wij zijn afgelopen mei een weekje naar Side geweest (eind mei) en hebben toen naast zon toch ook enkele dagen flinke bewolking gehad. En als het zonnig was, dan trokken ook regelmatig wolken langs. Het weer was nog net niet mooi genoeg voor een strandvakantie.
Nathalie schreef:Ik kijk ook vaak bij cheaptickets.. Laatste keer daar de tickets geboekt.
Mei in Turkije kan je er echt wel van uit gaan dat het goed weer is hoor. Mijn man heeft er 24 jaar gewoond en ik 2,5 jaar en we hebben allebei nog nooit slecht weer gehad in Mei.... Dus dat is echt pech hebben in Boras' geval.