Tunesië - Djerba

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tunesië - Djerba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:53

Wat is er dan zo speciaal aan je cameratas? :P Gewoon in je gewone koffer stoppen, en dan camera + lenzen apart in handbagage?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 21:55

Het is een schokbestendige camera tas, helaas niet opvouwbaar :')

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:56

Hebben ze daar bij de drogist geen fervex of grippex oid? Dat hebben ze hier, werkt echt super, van die zakjes die je in water moet oplossen..
Hmm het past echt niet? Ik kan anders wel aan m'n oma vragen of zij of een van m'n tantes net wil doen alsof hij van een van hen is voor de douane ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:57

Ik heb een lowepro fastpack 250, die duw ik ook gewoon in m'n koffer. Je gewone koffer is daar toch groot genoeg voor? :o?

Ik snap m denk niet. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 21:59

Probleem is dat je per persoon maar 1 handtas/etc mag hebben :') beetje lastig voor je tante dan haha
Fervex... sort van paracetamol? :P kan ook zetpillen gebruiken :') werken sneller, maar lijkt me niet comfi in een vliegtuig :')

Ik heb een Nikon(haat aan nikon) tas. Heb overigens geen koffer maar een grote tas, wel 2 wielen, dus met zo'n rits waar je mee moet vechten :+
Weet dus niet of het past. Kan wel aan mijn pa vragen of ik voor deze vakantie zijn lowepro mag lenen, heb toch maar 2 lenzen mee

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:02

Ik heb nog nooit problemen gehad met extra tas.... Maar ja je zal maar net die l*l treffen.... Na de douane kan je nog 20kg aan handbagage kopen maar met inchecken mag je het niet hebben....

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 22:07

Nee qua gewicht zou ik net op de 7 kilo zitten denk ik

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:16

Renee echt ontzettend veel plezier *\o/*

Wat betreft je camera, kan je je tas niet in je gewone bagage stoppen en je camera + objectieven in handdoeken wikkelen en in de trolley doen bij je laptop? je hebt het toch als handbagage, dus je kan er gewoon voorzichtig mee omgaan dus dat moet vast gewoon lukken :j

Ik had trouwens naar America gewoon 2 handbagages mee, niets geen probleem terwijl naar Amerika toe toch altijd wel streng gecontroleerd word.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 08:29

Ik heb het ook altijd, mn trolley en een tas waar alle papieren en paspoort in zitten want das zo'n gedoe als ik die telkens uit de trolley moet halen... Maar ja ze kunnen als ze willen streng zijn en zelfs de trolley die je meeneemt wegen en in de bak doen om te meten of ie niet te groot is voor handbagage. Dat heb ik nog nooit gehad (gelukkig maar want trolley was altijd te zwaar...).

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:06

Hmm heb het opgezocht, Fervex hebben ze in NL niet. Nou ja anders kan je het altijd hier nog nemen.
Over bagage, heb het even voor je opgezocht :+ kijk eens aan, naast je handbagage mag je gewoon een laptop meenemen :D
http://www.arkefly.nl/luggage.aspx
Toegestane accessoires, naast de handbagage
Naast de handbagage mag u het volgende meenemen:
Babyartikelen voor gebruik aan boord
Een jas en een paraplu of wandelstok
Een plastic tas met 'duty free' artikelen
Een aantal tijdschriften en/of boeken
Een kleine foto- en/of videocamera
Een laptop

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 09:55

Hahahahaha en een kleine foto- en/of videocamera :P. Wat zou de definitie van klein zijn? Alleen een compacte camera of zou spiegelreflex ook nog mogen... Snap wel dat zo'n enorme filmcamera die bij filmopnamen gebruikt worden niet mag :=.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:12

Heb met arkefly gebeld, ik kan in principe wel een losse cameratas meenemen, nu in deze tijd doen ze daar niet zo moeilijk over, moet wel de 7 kilo aan handbagage aanhouden dus is even kijken want die laptop is ook geen lichtgewicht :') Mijn lens weegt 1 kilo, body weegt 800 gram en heb dan ook nog een batterygrip en 1 klein lensje die ik meeneem en verder een DS lite met 1 spelletje en de laptop die wel dik 2 kilo weegt :') ga zo maar eff op de weegschaal staan , eng..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:14

Met alleen mijn trolley kom ik al bijna aan de 7kg... Toch maar een kleinere en lichtere laptop zoeken :=. Is alleen zo jammer dat de echt goede zo duur zijn en de andere kleintjes zo traag zijn...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:16

ja ik heb een "koelkast" om het maar te zeggen :') Was van mijn moeder en ikheb em overgenomen. Werkt nog prima, wat traag soms, maar ey, ben al blij dat ik iets heb :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:24

Ik heb zo'n kleintje, ook niet ideaal.... Kunnen geen CD's in dus kan echt alleen foto's erop zetten maar bewerken gaat niet want kan het programma er niet op zetten :').

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:25

deze is idioot groot hoor :') is een 21" :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:29

Hahahaha en ik vind een 17 inch al groot :=.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:30

ach heb iig geen bril nodig met de laptop :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:33

fiets ik zit nu op 14,3 kilo :') en dit is dan alleen mijn handbagage :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:50

Pffff heb gebeld met Arkefly, ik mag niet over de 7 Kilo heen met handbagage, ook niet als ik meer betaal :+ dus ik ga kijken of ik een andere oplossing heb, lekker handig :')

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:52

Waarom wil je je laptop persee als handbagage...? als je die goed inpakt kan die toch ook gewoon in je gewone bagage?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 15:01

Kán, maar het nadeel is wel dat er nogal ruw met de bagage word omgegaan en bang ben dat het gestolen word, ben ik álle foto's ook meteen kwijt :+ (alles wat er nu op staat is wel gebackuped)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:12

Ik zou m niet in je gewone koffer doen, heb wel eens gebroken koffers zien liggen op de band :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 15:13

wát moet ik dan doen :') dat is dus echt het nadeel aan alleen reizen :') Ik zou hem dan overigens in een trolley doen van stof, breken gebeurd dan niet, en zou hem dan sowieso inpakken
Kút :') Misschien maar enkel een harde schijf kopen van 1 TB en dan geen laptop mee... handig....

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:30

lifaya schreef:
Kán, maar het nadeel is wel dat er nogal ruw met de bagage word omgegaan en bang ben dat het gestolen word, ben ik álle foto's ook meteen kwijt :+ (alles wat er nu op staat is wel gebackuped)

Slotje op je koffer..? en wanneer zouden mensen je koffer moeten stelen? :') ze gaan wel ruw met je bagage om, maar als je hem gewoon goed inpakt, in een hoes en dan tussen je kleding, je zorgt dat je koffer goed vol zit en er dus geen speling in zit dan komt het echt wel goed hoor :j