Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 16:12

Wat voor een Natasja? Maat, kleur?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:19

Oh ik meld me!

Ben nu twee keer op wintersport geweest, eerste keer met vrienden, tweede keer alleen met vriendlief. Dit jaar gaan we weer met zn 2-en, maar ik vind het moeilijk om een leuk gebied te kiezen.
Vorig jaar zijn wel naar Konigsleiten geweest (bij Gerlos) bij het gebied Zillertal. Erg leuk! Maar ik wil niet 2 jaar op rij naar hetzelfde gebied, dus wie weer er iets vergelijksbaars, het liefst in Oostenrijk? :o

jorreknorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:36

afgelopen jaar mijn Anwärter gehaald in Kirchberg,
om vervolgens ruim 2 mnd te werken in Kitzbühel!
Mooi gebied om te skiën, voor de gevorderde en ook voor de beginner.
Zit er overna te denken om dit jaar nog een weekje met mn zus die kant op te gaan! :o

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:51

Succes en veel plezier alvast Natasja! :D

Gebied bij Zell am See schijnt wel leuk te zijn Anneert? En Brixental is ook leuk, grootste aaneensluitende skigebied van Europa. Ligt alleen niet zo heel hoog en afgelopen 2 jaar was de sneeuw dan ook niet zo heel best (in februari dan, daarvoor is er wel supersneeuw bij geweest)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:54

Ik ga al 12 jaar naar Gerlos en wil echt niet anders meer. :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:03

Je komt ook wel elk jaar dezelfde mensen tegen in het topic :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:03

Haha inderdaad.. Zat ik net ook al te denken. :))

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:11

Zag trouwens een erg gave jas hangen vanmiddag, die prima bij mijn knalroze broek past. Helaas was 'ie €200,00 en dat ga ik niet betalen als ik eigenlijk geen nieuwe jas nodig heb. :))

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:31

Wij gaan in de voorjaarsvakantie *\o/* *\o/*
Naa Italie, de Dolemieten.
haha ik skie al vanaf mn 3e, en snowboard nu voor mn 2e jaar :j

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:55

Italië, ook gaaf (denk ik :D ) vaker geweest? Waar is het een beetje mee te vergelijken?

Felinetibor, dat is n beetje jammer :P
Zag afgelopen week ook een hele gave broek hangen waar ik ook naar op zoek was maar meer voor erbij O:) dan is het toch wel een beetje zonde om eventjes bijna 200 euro uit te geven ja.
Heb pas wel nog een nieuwe jas gekocht (nja mama was lief :+: ) die was gelukkig afgeprijsd :Y)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 00:32

Ja, ik baal er dan echt van dat ze zo duur zijn, terwijl ik ze dan toch wel graag wil hebben. Moet me dan goed inhouden, en meestal lukt dat wel. :))

Moet nog wel even nieuwe thermo broek en shirt aanschaffen, die van afgelopen jaren zijn echt niet warm helaas.. Dus daar ga ik dit jaar wat meer geld aan uitgeven.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 00:35

Hoe koud is het gemiddeld in t Zillertal? Heb afgelopen jaren alleen in Brixental gezeten en dat ligt nogal een stukje lager :
Heb het met boarden over het algemeen wel snel warm, verder ben ik een koukleum dus is wel handig om te weten of ik extra thermo nodig heb :Y)

*duikt snel bedje in, truste alvast :z *

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 00:42

Geen idee. Maar afgelopen jaar heb ik -27 meegemaakt, en dat was KOUD! M'n snot bevroor gewoon. _O-
Maar is meestal denk ik zo rond de -5, als ik er ben dan.

Ik ga ook maar eens, trusten!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 00:49

@Hyperion:
hier ook echte Frankrijkskiers (ik was het al, mijn man is sinds 3 jaar overstag: daarvoor alleen mr in Oostenrijk en Zwitserland geskied met zijn familie). Wij gaan nu voor 3e opeenvolgende jaar naar Les 3 Vallees. Deze keer Val Thorens, vorige 2 keer Les Menuires. In mijn ogen skigebied voor zowel gevorderden als beginners, maar volgens mijn man die zelf ski- en snowboardinstructeur is, is de stijl van lesgeven van de Fransen niet alles en kan je daarvoor weer beter in Oostenrijk zijn. Veel "old school" zoals hij het noemt. 4 jaar geleden 2 weken nr Achenkirche geweest, is kleiner skigebied in Ooastenrijk, maar dit viel mij persoonlijk tegen. Qua sfeer zit je beter in Oostenrijk, maar ik prefereer de kwaliteit en de kilometers piste die je hebt in Frankrijk (apres ski is niet meer/geen prio 1 voor mij).

Succes met de zoektocht vr de ideale vakantie voor allen !

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:07

Hehe Feline, Gerlos is idd leuk! Zijn er dit jaar in de zomer speciaal naar toe gereden om de pistes te zien zonder sneeuw, erg leuk. Zaten namelijk in Mayrhofen op de camping.
Brixental heb ik idd over gelezen, lijkt me ook wel leuk!
Ik moet trouwens wel een nieuwe jas, maar kan op internet niet echt goede shops vinden, iemand tips!

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:08

DieL_Zor schreef:
Italië, ook gaaf (denk ik :D ) vaker geweest? Waar is het een beetje mee te vergelijken?

Ik zal wel even een foto voor je opzoeken, is er zo groot. Maar die foto's staan op mn andere laptop :P

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:10

Ik wel ooook :D Het is alleen nog even kijken of het dit jaar gaat lukken, mijn vaste groep kan niet dus ik zit voor het eerst zonder reisgezelschap >;) Heb al gekeken naar groepsreizen maar dat is of 25+ of voornamelijk apres-ski en feest. Ik hou best van gezelligheid, maar ga wel op wintersport voor het boarden. Plus dat alles belachelijk duur is...

Tips voor iedereen die spullen wilt kopen: als je het aandurft en je niet heel vroeg in het seizoen gaat kun je het beste tot het laatste moment wachten, meestal komen er dan gigantische uitverkopen. Ik heb vorig jaar een O'neill snowboardbroek, een Helly Hansen jack en dure handschoenen voor bij elkaar 100,- gekocht, wat normaal 450,- zou zijn geweest! Ging toen wel pas in de voorjaarsvakantie weg, als je in Januari gaat zal dat wel niet zo zijn.

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:37

even om een beeld te geven hoe het daar was, de afgelopen 3 jaar in Italië, elke keer in een ander gebied. In de Dolomieten. en op 1 of andere manier kom ik altijd met een bruine kop thuis,haha het zonnetje schijnt er bijna altijd.
Maar het is daar zo groot dat je nooit alle pistes en alles kan nemen in een week :wow:
http://imageshack.us/photo/my-images/202/s5000308.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 446hi.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... 10295.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/828/dsc02968l.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/801/dsc02977k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/15 ... 981dm.jpg/
mn eerste keer snowboarden na 2 dagen les *D
http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 987re.jpg/
Als je een kaart koopt voor de hele dolomieten kan je 1200 km snowboarden en skien :wow:

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 00:20

Gaaf!

In Gerlos ook wel vaak een zonnetje, wordt in de zomer ook altijd heel snel bruin, hoef de zon maar te ruiken en ik ben bruin haha. Maar in de winter (op wintersport) moet ik me zo ontzettend goed insmeren met creme, anders zit m'n gezicht onder de jeukende bulten. Ik kan echt niet tegen de combinatie kou en zon.. Helaas!

Ook dan maar even een foto van mij. :D
Hier was het -27, echt té koud en moesten na elke afdaling even opwarmen met ein heiße choco mit sahne. :))
Afbeelding

En ik in actie, we waren de eerste en enige die deze afdaling deden, echt heerlijk is dat! :D
Afbeelding

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 06:42

Wanneer was jij in Gerlos Feline? Toen wij vorig jaar in Zillertal waren, was het echt al warm. Sneeuw was nog net te doen, maar bv bij bepaalde pistes, waar iedereen naar een lift moest, was het echt al snel papperig, was op die berg waar je ook de afdaling naar Gerlos kan doen

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:03

Wat een ruige omgeving daar in italië! wauw :D

Feline ik ben verliefd op je broek O:)
Ik neem wel gewoon heel veel laagjes kleren mee en van tevoren maar het weerbericht in de haten houden(niet dat ik dat anders niet doe voor de sneeuw :+ )
Heb gisteraaf met n vriend afgesproken dat er heel veel poeder gaat vallen :))

fotootje zet k dr vnaaf wel op, gaat n beetje lastig via mn phoonie.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:08

Yes, ik ga een seizoen dit keer! Vorig jaar 7 weken geweest, nu van eind december tot eind maart. Toch fijn, zo'n buitenlandsemester gaan doen waar de uni pas in april begint :D

Ga altijd naar Serfaus, vorig jaar voor het eerst les gegeven, was echt top.

Wat dragen jullie trouwens altijd voor ski/snowboardkleding? En hebben jullie je eigen materiaal verder? Heel veel Nederlanders dragen van die strakke, te korte kleding en dan een zonnebril zonder muts: vre-se-lijk vind ik het :P Doe mij maar lekker m'n gigantische mannen-maat-XL burton broek, tall tees en een grote jas. Vind Eleven een heel fijn merk voor board kleding, anon voor goggles en armada.. <3 maar da's zo duur!

Verder is het weer reizen met een heeeuule zware tas: poeder/pisteboardje, parkboardje, freestyle ski's. K2 duchess, Burton Deja Vu en de Armada AR7's. Zucht, zo fijn

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 13:20

LarissaXX schreef:
Ga altijd naar Serfaus, vorig jaar voor het eerst les gegeven, was echt top.

Ga je dit jaar ook weer les geven? Snowboarden? :D

love_urla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:39

Ja ben nu 3 jaar in Italië maar wil echt niet meer anders, ben ook op veel verschillende plekken in Oostenrijk geweest, maar Italië is toch echt mn nummer 1 :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:29

Anneert schreef:
Wanneer was jij in Gerlos Feline? Toen wij vorig jaar in Zillertal waren, was het echt al warm. Sneeuw was nog net te doen, maar bv bij bepaalde pistes, waar iedereen naar een lift moest, was het echt al snel papperig, was op die berg waar je ook de afdaling naar Gerlos kan doen

Ik was er in de voorjaarsvakantie, dus de laatste of een-na-laatste week van februari. Het was echt heel erg koud, twee dagen of zo. En het had ook echt veel gesneeuwd. De rest van de dagen was het wel gewoon normale temperatuur. Maar toen we aankwamen was het wel helemaal groen, op de pistes na dan. :P