Haaien ( ja die enge beesten)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:37

@Suzanne F. Nee, da's echt

@Tosca2, ja maar zij zijn niet bewust op mensen gericht, dit zouden ze bij elk ander dier doen dat ze aanvalt ;)
Al doe jij niks met die beesten doen zij jou ook niks

@famke, maakt niks uit dat ongesteld, dat stopt onderwater door de druk ;)

@indianlady ik moest een navigatieduik doen, dus alleen maar naar je kompasje kijken en zo het donkere in, moest ik omdraaien en kon nieteens het rif zien.
Was even slikken maar je gaat ALTIJD samen met je buddy duiken, so anders ga je geowon naar boven :P

@Tosca2, nee hoor, alleen als jij hun aanvalt vallen ze terug aan. Geen enkel dier is aggresief van zichzelf daar in het water, tenzij hij een kronkel heeft

@suzanne F. die zullen er niet veel zitten :P
http://members.home.nl/seadiver/rode%20 ... 0385-g.jpg Deze zijn ook leuk! Moet je wel goed zoeken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:37

Heb jij Pirates 3 niet gezien? davie Jones heeft hem zelf kapotgeschoten, moest van Lord Beckett.

:')

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:38

Suzanne F. schreef:
_Pretty schreef:
Afbeelding
En deze zitten er niet :P

Je moet maar zo denken: Alles wat HEEL groot is, kan ik HEEL goed zien dus kan ik precies zien wat ze gaan doen :D

Dat is nep hoop ik??

die is niet nep geloof ik

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:38

_Pretty schreef:
Wat daar staat over savonds/sochtends niet zwemmen,
Die aanval in sharm was om 12 uur smiddags, zegt niks. Maar ze hebben een geweldige neus en zijn supersnel dus in 15minuten kunnen ze van 10km uit de kust daar dus zijn,

@electra
Welk beest pakte je duikbril?
En ja dat is broodje aap :P Ken het verhaal ook ja, heb ook al met inktvissen gedoken, en ook ondergespoten met inkt maar ze grijpen je niet vast.
Het zijn verdedigende beesten, geen aanvallende.

Dat was een murena. Hij pakte mijn duikbril niet, maar probeerde wel in het glas te bijten.
Ik wilde een trap opklimmen aan een steiger onder water. Daar zag ik een gat in de rots en ik keek even in dat gat. Toen kwam er net een murena uit dat gat en botste tegen mijn duikbril op.
Ik ben jaren niet meer dat trapje opgeklommen, haha, ik schrok mij echt helemaal dood.

Verder ken ik wel wat mensen die in een zee-egel zijn gestapt, dat duurt maanden voordat alle naalden er uit zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:39

Electra63 schreef:
Verder ken ik wel wat mensen die in een zee-egel zijn gestapt, dat duurt maanden voordat alle naalden er uit zijn.

Volgens onze kapitein in Griekenland: slaolie en in de volle zon houden. Beize zorgen ervoor dat je porien open gaan staan.

beste tip mbt zee egels: NIET DOEN

:Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:41

IndianLady schreef:
Heb jij Pirates 3 niet gezien? davie Jones heeft hem zelf kapotgeschoten, moest van Lord Beckett.

_O_ :') *D

Ja zee-egels zijn gemene dingen, maar doen ze ook niet expres ;)
Steenvissen zijn ook gevaarlijk maar die zie je niet (omdat die op stenen lijken) Maar ook niet bewust naar jou. Tik je ze aan, no problem, blijf je ze stalken dan wel.
Vreemd dat die murene zo hoog zat, trouwens.

Zal ik zo eens een duiktopic oprichten, vind het wel leuk al die ervaringen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:42

Als dat niet nep is, wat the fiets is dat dan???

Zag net trouwens zo'n zwart witte zeeslang, die zijn ook zo lief niet.
En die reuzeninktvis kan wel 7 meter worden!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:42

_Pretty schreef:

@Tosca2, ja maar zij zijn niet bewust op mensen gericht, dit zouden ze bij elk ander dier doen dat ze aanvalt ;)

@indianlady ik moest een navigatieduik doen, dus alleen maar naar je kompasje kijken en zo het donkere in, moest ik omdraaien en kon nieteens het rif zien.
Was even slikken maar je gaat ALTIJD samen met je buddy duiken, so anders ga je geowon naar boven :P

@Tosca2, nee hoor, alleen als jij hun aanvalt vallen ze terug aan. Geen enkel dier is aggresief van zichzelf daar in het water, tenzij hij een kronkel heeft

http://members.home.nl/seadiver/rode%20 ... 0385-g.jpg Deze zijn ook leuk! Moet je wel goed zoeken.

Geen enkel dier is agressief, klopt volgens mij niet helemaal. Maar ik zeg het misschien niet juist. Sommige soorten zijn minder schuw van nature. Zo zal je niet snel gebeten worden door een witte haai, maar een hamerhaai, stierhaai en tijgerhaai zijn heel wat dodelijker. (wat misschien ook wel is omdat ze meer voorkomen).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:47

_Pretty schreef:
IndianLady schreef:

_O_ :') *D

Ja zee-egels zijn gemene dingen, maar doen ze ook niet expres ;)
Steenvissen zijn ook gevaarlijk maar die zie je niet (omdat die op stenen lijken) Maar ook niet bewust naar jou. Tik je ze aan, no problem, blijf je ze stalken dan wel.
Vreemd dat die murene zo hoog zat, trouwens.

Zal ik zo eens een duiktopic oprichten, vind het wel leuk al die ervaringen :D

Die murena zat niet hoog hoor. Dit is in een vrij ondiepe baai en in de rotsen is een plateau met huis. De trap om op het plateau te klimmen zit voor het grootste gedeelte onder water.
Er zitten in dat gebied heel vaak murena's, want mijn man ging ze altijd vangen met een harpoen (sorry)

Anoniem

Re: Haaien ( ja die enge beesten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:51

Suzanne F. schreef:
Als dat niet nep is, wat the fiets is dat dan???

Zag net trouwens zo'n zwart witte zeeslang, die zijn ook zo lief niet.
En die reuzeninktvis kan wel 7 meter worden!

Kwal,
dat 2e is een murene,
en dat 3e zit niet bij de kust :P
Tosca2 schreef:
_Pretty schreef:

Geen enkel dier is agressief, klopt volgens mij niet helemaal. Maar ik zeg het misschien niet juist. Sommige soorten zijn minder schuw van nature. Zo zal je niet snel gebeten worden door een witte haai, maar een hamerhaai, stierhaai en tijgerhaai zijn heel wat dodelijker. (wat misschien ook wel is omdat ze meer voorkomen).

Heb jij gelijk in, maar ze zullen je niet aanvallen als jij hun niks doet :D

@hierboven, OH zo, ja dat klopt :P

Even Offtopic, mag je gewoon een HK topic aanmaken of niet?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:51

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 20:53

wat is een murene --> zoekt het op

Oh help wat een creatie van de natuur ...

Sommige mensen helpen echt niet :Y) al die beesten ... haha

@ pretty : ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:00

Electra63 schreef:
Deze is trouwens in Griekenland/Milos-eiland:

http://www.youtube.com/watch?v=xOn2u8ZtQ6A

Die kom ik toch echt liever niet tegen :D

Gaaf juist!!

edit: als ik dat zo lees ben ik niet goedb ij mn hoofd haha

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:12

Gewoon ff op Youtube intypen :D
Dolfijnen heb ik wel eens in het echt gezien in Griekenland, maar dat is wel al jaren geleden en ik zat op een boot.

Maar ik denk dat jij wel tot een minderheid behoort als je dit gaaf vindt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:15

Afbeelding
Wilde dolfijnen in Hurgada,
Niet mee gedoken, wel naar gekeken vanaf een boot, zelf foto gemaakt ja :)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:50

mooie foto ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:12

Dankje :D
Volgensmij hebben we TS weggejaagd :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:15

Afbeelding
Deze zijn leuk! Napoleonvissen!

Edit: Ohoo, meneer de duiker z'n manometer zit los en z'n octopus (reserve-ademautomaat) ook zo te zien...
+Die manometer zit over z'n schouder :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-08-11 07:40, in het totaal 2 keer bewerkt

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:28

Ik kom net uit egypte!!!! Napoleonvis ook gezien tijdens het duiken zo cool!!! Dolfijnen ook maar haaien........ nee hoor geen 1 gezien! Het was idd even spannend in december toen er 1tje zwom maar er is echt geen plaag daar hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:36

chantalhaf schreef:
Ik kom net uit egypte!!!! Napoleonvis ook gezien tijdens het duiken zo cool!!! Dolfijnen ook maar haaien........ nee hoor geen 1 gezien! Het was idd even spannend in december toen er 1tje zwom maar er is echt geen plaag daar hoor!

Waar zat je in Egypte? Welk hotel?

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:22

Ik zat in Sharm el sheikh in het club rehanna resort

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:32

Egypte wil ik ook nog wel eens zien. :))

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:36

Tosca2 schreef:

Idd, beaalde haai soorten (ben even vergeten welke :o meende hamerhaai en stierhaai) voeren veel Testosteron in hun bloed en kunnen daardoor dus wel behoorlijk agressief reageren, waar een ander dier de confrontatie uit de weg zou gaan, zal deze aanvallen en goed ook.

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:44

Enne...... haaien eng..... ik ben wezen kooiduiken in Zuid-Afrika met witte mensen haaien en hebben mooie plaatjes kunnen schieten! IK VIND HET GEWELDIGE BEESTEN:

Afbeelding
Afbeelding

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:43

woah! Ik zou echt in mn broek piese :oo

Die enorme kwal, is dat echt n soort die zo belachelijk groot word of is dat n heel, heel, heel uitzonderlijk groot exemplaar van een soort die normaal een beetje veel minder groot is.

Kan iemand me trouwens vertellen hoe t gesteld is met de potientieel gevaarlijke waterbeestjes in t caribisch gebied?.... en dan met name Jamaica?