Ik ga backpacken en neem mee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:23

Kaka schreef:
Je hebt al heel veel praktisch tips gehad, nog 3 uberpraktische toevoegingen: een zaklamp, bij voorkeur eentje zonder batterijen (zie ons nog staan na zonsondergang aan de kant van de weg in de rimboe terwijl de auto het niet meer doet, zo handig, zo'n knijpkat), een universeel zakmes, met iig een schaartje eraan (al is het alleen maar om pleisters te knippen of een appel te schillen) en een bolletje touw (om iets aan je rugzak vast te binden of een drooglijntje op te hangen voor natte handdoeken, enz, enz).

Ivm regelgeving vliegen en lokale regels kan je dat mes het beste daar kopen en daar ook laten (of als het je zo goed bevalt met de post naar huis sturen).

Kaka

Re: Ik ga backpacken en neem mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:26

Heb zakmes altijd gewoon in koffer/backpack in het ruim meegenomen. Nooit problemen mee gehad. Een keer per ongeluk een nagelschaartje in mijn handbagage gedaan, vonden ze wel minder grappig :D :o

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:31

Ik lees even mee..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:34

Als het in je koffer/rugtas zit is het toch niet zo erg? Als het maar niet in je handbagage zit heb ik altijd begrepen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:36

Anoli schreef:
Als het in je koffer/rugtas zit is het toch niet zo erg? Als het maar niet in je handbagage zit heb ik altijd begrepen?

Klopt, al zou ik nog wel even goed informeren naar de regelgeving daar. Arrestatie in vreemd land ivm wapenbezit is echt niet leuk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:37

tamary schreef:
Anoli schreef:

Klopt, al zou ik nog wel even goed informeren naar de regelgeving daar. Arrestatie in vreemd land ivm wapenbezit is echt niet leuk.

:') Nee dat stond niet op mn lijstje Things-to-do-in-Australia

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:41

Je mag volgens mij ook echt geen voedsel o.i.d importeren in Australie. Daar zijn ze blijkbaar heel erg streng in.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:43

Voedsel was ik niet van plan mee te nemen, dat koop je daar lijkt mij :')

Wil wel nog goed uitzoeken hoe het zit met de terugreis en een extra koffer inchecken. Mezelf kennende zal ik aardig wat spullen weer kopen daar aan dingen die ik persee mee naar huis wil nemen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:45

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:48

Oh wat een handig topic! Ik ga in november samen met een vriendin 5 maanden door Azie en Australie met de backpack. :)
Hoeveel liter backpack hebben jullie? Ik ben zelf 1.65 dus niet heel lang, wat is dan een mooie maat?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:52

de Lonely planet is wel echt het/de/one and only backpackboek !! Alles staat erin ook echt alles .

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:59

Wat ook leuk is ipv een hostel:
Couchsurfing
Je slaapt één of een paar nachten gratis bij een local, op de bank of in een logeerbed, en wordt 'meegenomen' in het leven daar.

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:00

Naast alle dingen die ik al voorbij heb zien komen neem ik ook altijd nog een plastic besteksetje mee (gekocht bij de Bever geloof ik). Kost misschien 2 euro, maar daarmee kan je wel makkelijk zelf broodjes smeren, bakje yoghurt eten, of stukjes fruit eten die je in de supermarkt koopt en daarmee bespaar je veel geld.

Ook altijd handig: ducttape. Om alles wat kapot gaat te repareren! (of bv de douchekop vast te tapen in een hotel...)

Wat je lenzen betreft, ik heb ook nachtlenzen en ik ben dan geen 6 maanden op reis geweest maar ik neem nooit reservelenzen mee op reis. De kans op irritaties/ontstekingen is minimaal en als je ze overdag niet laat slingeren, raak je ze ook niet kwijt (in het vliegtuig ook in je handbagage stoppen!). Wat is dan de kans dat je extra lenzen nodig hebt? Ik had laatst zelfs geen reservebril mee. Je kan er ook voor kiezen om een setje maandlenzen voor overdag te kopen en die mee te nemen als reserve.

En idd: Lonely Planet is bijna onmisbaar ;-)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:03

Stop ook je toiletspullen, wat schoon ondergoed, sokken en t-shirt in je handbagage voor het geval je koffer kwijt raakt onderweg.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:20

Ik heb misschien ook nog wat tips voor je als ervaren lange-afstand-wandelaar :)
Ik zie dat je geen tent enzo mee hoeft te nemen, dat is al ideaal. Misschien wel een lakenzak? Je weet maar nooit hoe schoon/vies hostelbedden zijn. Daarnaast je lenzen/bril-probleem: alleen bril lijkt me niet handig. Zeker in Australië wil je je ogen beschermen met een goede zonnebril.
Verder zie ik sommige mensen 10/15 paar sokken/ ondergoed en shirts 'inpakken'. Echt niet nodig. Neem een tube wasmiddel mee, en je hebt genoeg aan 4 onderbroekjes, 2 shirts/ 2 tops en 3 paar sokken... Gewoon vaker wassen, en wat je al zegt: je gaat waarschijnlijk ook wel wat shoppen ;) Ik had altijd wandelschoenen aan, en dan teva-sandalen of slippers mee.
Spijkerbroeken zijn een afrader. Ze zijn zwaar en drogen akelig langzaam.
Ook oordopjes kan je nog wel eens wat aan hebben in slaapzalen :+
Veel plezier iig! En mocht je vragen hebben, je mag pb-en :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 19:02

tamary schreef:
Stop ook je toiletspullen, wat schoon ondergoed, sokken en t-shirt in je handbagage voor het geval je koffer kwijt raakt onderweg.

Dat heb ik al bij een gewone vakantie, dus bij die lange reis zeker weten :')

Ductape kun je niet gewoon in Aussie zelf kopen??
Plastic bestekset lijkt me dan wel weer handig :j

Echt er komen hier dingen voorbij waar ik nooit aan zou denken :D

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:57

Kijk ook eens bij de Xenos bij hun afdeling met spullen voor op reis. Ze hebben daar van die kleine flesjes om je douchezeep in te doen, opblaaskussentje, microfiber handdoek (scheelt ruimte en droogt snel), lakenzak, zaklampjes, etc. En dat allemaal heel goedkoop!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:59

Microfiber handdoek droogt echt niet snel, je kan beter dan een andere stof nemen. Ik kom even niet op welke stof.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:20

Wisten jullie dat ze in Australie ook gewoon winkels hebben???

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:39

Tuurlijk. In Sydney en Melbourne kun je zelfs uitstekend winkelen. Maar dat neemt niet weg dat het niet verkeerd is van te voren te bedenken wat je nodig hebt. Voor de prijs hoef je het niet te laten, winkelen is daar net zo duur als hier.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 15:19

sliertje schreef:
Wisten jullie dat ze in Australie ook gewoon winkels hebben???

Ja weet ik maar om nou met een lege rugtas daarnaar toe te gaan staat ook zo raar vind je niet?

Denk niet dat ik dan door de douane heen kom _O-
"zo wat komt u doen mevrouwtje"
"nou 6 maanden backpacken"
"zonder spullen?"
"ja ik ga hier alles kopen :D "

Nee geloof niet dat ik dat ga doen :)
Maar ik snap dat je het goed bedoelt, ik wil alleen gewoon graag weten van de bokkers wat zij zoal in hun tas stopten en aan de hand daarvan maak ik mijn eigen lijstje.

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:22

Snap ik ook hoor, dat dit topic daarvoor is :) Ik verbaas me er alleen over wat men allemaal mee sleept die kant op.. Maargoed, het is ieders eigen tas en iedereen is vrij om tot volgens mij 23 kilo me te nemen! Toen wij gingen namen we ook teveel zooi mee, aldoende leert men!

Wel leuk dat er zoveel bokkers naar australie gaan, ik zou zo weer een jaar willen!

Voor het geval mensen camping spullen mee willen nemen, die zijn daar dus wel een stuk goedkoper dan hier! En zonnebrand e.d. ook.. dus er kan een hoop geld worden uitgespaard.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 19:57

Ja ik had/heb eigenlijk geen idee wat men nou al in zo'n tas stopt dus vandaar dat ik het gewoon eens vroeg in dit topic...
Veel dingen denk ik oh jaa dat moet zeker weten mee, andere dingen denk ik nee dat heb ik niet nodig...
Boeken? nee neem ik niet mee, koop ik daar wel of anders maar geen boek...
Bikini's ja zeker weten wel :D
etc...

Nou duurt het nog wel een tijjjjjjjjddd voordat ik ga maar een goede voorbereiding is het halve werk :D

Jij raad dus aan daar gewoon een tenje te kopen en dan op de campings te gaan staan?
Hoe deden jullie backpackers dat met al die griezelige insecten in en om je tent?? (jaja moet alleen nog "even" over mn angst voor spinnen heen) :')

sliertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 21:28

Je moet weten dat ik enorm bang voor spinnen ben!! :D Echt!
en daarom wilde ik in een tentje want: je weet tenminste wat er in je tent zit als je hem opzet, en je bent altijd allert op de rits dichtdoen e.d. Schoenen op de kop zetten, kruipt er niks in.

De meeste spinnen e.d. kom je tegen in ruimtes die niet vaak geruimd worden>>>> een bed in een hostel wordt echt niet elke keer op de kop gezet, daar kunnen best spinnen onder zitten :)
En volgens mij heb je daar een veel groetere kans om wat tegen te komen.

Wij hebben 5 maanden gekampeerd, weet je hoeveel spinnen o.i.d. we in de tent hebben gehad? GEEN EEN!
Natuurlijk wel eens wat gezien maar dat was altijd in een gebouw of zoiets. Dus geef mij de natuur maar!

Ach eigenlijk is het hele spinnen gedoe een beetje overdreven, zo veel kom je ze niet tegen en de groten hoef je niet bang voor te zijn haha

Tentje is daar idd veel goedkoper dan hier en scheelt heel wat kilo's in het vliegtuig. En je kunt hem daar ook wel weer verkopen.

Hoe lang ga je? als je langer dan 6 weken gaat is het al voordeliger om een auto te kopen ipv te reizen per bus. Mt 2 tot 4 man in een auto bespaar je ook heel wat reiskosten.

kijk eens op http://www.gumtree.com.au/ daar vind je heel veel advertenties van backpackers die vertrekken en dingen verkopen voor weinig geld.