Mexico topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Mexico topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 09:47

Hoorde van een collega dat het eiland isla mujeres (mugeres)ook leuk is, is iemand daar ooit geweest?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:03

steffi dat was zoooo gaaf en totaal niet eng. Tijdens die excursie zijn wij bij Isla Mejeres (volgens mij stond het zo op het bandje) geweest. Alleen maar even bootje geankerd en gegeten, maar het eiland zag er mooi uit. Ook heel mooi zeewater daar. (bij playa del carmen zit het nu best vol met zeegras).

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:07

Aha, dus dat met haaien zwemmen hoorde bij het tripje naar island mujeres?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 11:12

Nou eigenlijk hoorde het tripje naar Isla Mujeres bij de excursie Walvishaaien := hihi .

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:55

Ow haha je ging meer voor de walvishaaien?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:05

uhu!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:08

Ik vond het zwemmen met walvishaaien toen te duur :o

Isla mudinges zijn we wel geweest met onderweg een snorkel tripje (zwem je rot maar wel leuk) bbq op de ene kant van het eiland en toen nog even shoppen op de andere kant van het eiland. Was erg leuk.

Muggenspray, ik had die Jaico mee en die voldeed wel alleen moest je wel alles insmeren en geen plekjes over slaan, nu vinden de muggen daar me zowiezo wel heel lekker, ze staken zelfs onder mijn luchtige jurkje. De autan spray van daar voldeed ook wel goed.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:14

tjeetje, dat vonden wij ook. Zeker toen we erachter kwamen dat je maar 4 x 5 minuten het water in mocht. Daar iemand die daar zijn eigen tour aan het promoten was gevraagd wat hij zou doen en zelfs hij prefereert de walvishaaien boven zijn eigen tour := nou dat was dus duidelijk voor ons. uiteindelijk was het geld echt dubbeldik waard (en we hadden geluk want de engelsen bij ons wilde na 1 keer zwemmen niet meer dus wij zijn uiteindelijk echt 6 keer het water in geweest. En daarna echt kapot want ik dit was een zwem je rot excursie :P ).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 15:56

Isla mujeres is wel leuk, zijn naar turtlefarm geweest en naar het strand aan de noordzijde. Ligt bij cancun. Gewoon boot pakken en daar rijden wel bussen het eiland rond.

Isla cozumel ligt bij playa en kun je fantastich snorkelen.

Walvis zwemmen ligt aan de noordzijde van yucatan/quintana roo, maar vaak ga je met trips vanaf cancun met de boot naar t noorden. Het is totaal niet eng, ze eten plankton en hebben volgens mij de aanwezigheid van mensen amper in de gaten. Wi twijfelen er nog aan, niet erg goedkoop al hebben we een standje gevonden die het voor €120 doet ipv €200.

Playa del carmen vind ik trouwens niet waanzinnig boeiend... lange mega toeristische winkelstraat en veel bars en restaurants, dat wel, maar verder... en de mannetjes op straat zijn irritanter dan de rest vd steden.

Ben erg blij dat we ook in merida en tulum etc hebben gelogeerd, erg mooi!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:59

casperrr schreef:
Ik ben in 2009 16 dagen in Playa del Carmen geweest, Viva Wyndham Azteca hotel, ge-wel-dig :+: Heb er nu gewoon heimwee naar, maar dat kom denk ik omdat bijna iedereen uit mijn omgeving op vakantie is of binnenkort gaat -O- Heb met dolfijnen gezwommen, ben by de bekendste Maya tempels geweest,en alle andere sightseeing dorpjes en dingen, en ben naar een natuur water park geweest waar ik heb gesnorkeld in ondegrrondse grotten!

Hee, grappig ik ben ook in die periode 16 dagen geweest alleen dan in het buurhotel, viva wyndham maya! Geweldige tijd gehad daar! Mexico is echt een prachtig land, ben toen ook naar een soort park geweest waar je ook kon snorkelen, iets met de X heette dat maar ik weet het niet meer. Zeker een aanrader!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:59

Wij hebben het via ons reisbureau kunnen boeken voor 145 euro met nl/engelse gids. Erg leuk. En ben het helemaal met je eens wat betreft Playa. Mijn indruk van de vakantie is ook dat bovengronds het niet heel boeiend was (grotendeels bepaald door de stad Playa), maar dat de onderwater wereld machtig is.

Overigens vind ik de maya tempel excursie ook wel duur hoor. Zeker zo'n 80 euro per persoon.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 16:08

Tempels moet je gewoon met de bus naartoe. Wij hebben alles gereisd met de bus, goed te doen!

Onder water, cenotes, snorkelen, duiken is ook mooi vanuit andere plaatsen.
Ik heb erg genoten van merida en tulum, al had de laatste niet een knus centrum.

Parken met een x: xplor, xclaret, xel-ha.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:22

Ik meld me ook even :)

Ben in januari alleen naar PdC geweest, Sandos Caracol eco resort (wel een aanrader, maar volgende keer ga ik naar het Grand Bahia Tulum denk ik), het is redelijk loopbaar naar PdC centrum, ongeveer een uur stevig doorstappen over het strand.

Voor als je naar PdC gaat lopen, neem dan de juiste afslag, niet zoals ik veel te vroeg en de achterbuurten verkennen in je eentje :P Heb me overigens absoluut niet onveilig gevoeld (lange europese meid alleen, en met grote camera tas), om 10u sochtends.

Een taxi kost 100 pesos of 10 usd vanaf mijn hotel, waren vaste prijzen. Fooi wordt overal op prijs gesteld.

Ik heb 3 excursies gedaan, rechtstreeks geboekt en allemaal prima geregeld! Ik heb ze gevonden via www.tripadvisor.com, ook goede site om hotel reviews te checken.

1: Rancho Baaxal. Lisa runt hier een kleinschalig bedrijf met rescue horses. Ik ben in mijn eentje gegaan, en had 2 begeleiders. Ze nemen eigenlijk max. 2 mensen per rit aan! Misschien wat duurder dan de andere ranches, maar zeker het geld waard, goede paarden en goede begeleiding (Steffi was met mij mee, leuke meid uit DLD). Als je rechtstreeks boekt, krijg je waarschijnlijk korting, en als je vraagt naar een taxi kan ze je ook helpen, tegen gereduceerd tarief (mogelijk). De rit gaat helaas niet echt over het strand, je rijdt naar het strand, galoppeert een stuk en gaat weer terug, 1,5 uur.

Speciaal: rit bij volle maan, dit moet echter wel net in je vakantie vallen en niet al volgeboekt zijn.

http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... nsula.html

2: Yucatreks
Ik ben een dag naar Cobá geweest, als het goed is de enige ruine die je nog mag beklimmen, en niet zo belachelijk toeristisch als bijv. Chitzen Itcha. Na Cobá lekker in een Mexicaans restaurantje eten (echt eten, niet hotel eten ;)) en daarna gezwommen in een Cenote. Drinkbaar water, smaakte prima. Ze vertrekken om half 8 uit PdC of als je mazzel hebt en je hotel ligt aan de juiste kant van de stad, wordt je bij je hotel opgehaald. Ik moest helaas met de taxi.

Houdt er rekening mee dat je biologisch afbreekbaar zonnebrandspul gebruikt.

Onderweg nog een echte hangmat gekocht, gewoon met de hele bups (max. 10 man) gestopt ergens in een dorp waar we doorheen reden omdat ik graag een hangmat wilde kopen.

3: The Snorkel Shop
Meestal kleine groepjes, met genoeg begeleiding. Genoeg tijd in het water, en vrij veel verschillende tours. Eddie de eigenaar, hele vriendelijke jonge gast. Hij maakt onderwater foto's die je na de lunch op een cd mee krijgt. Dit zit bij de prijs inbegrepen, wat bijna niet het geval is bij andere bedrijven.

Je kunt ook een snorkeltour en lunch boeken in combinatie met een ritje bij Rancho Baaxal!!

Bij alle 3 deze tours, rechtstreeks geboekt en allemaal snel antwoord en goed geregeld!!

Ik hoop nog eens te gaan binnen nu en een paar jaar, dit keer neem ik dan wel mijn vriend mee, is toch leuker :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 23:03

Durf jij in een cenote van t water te drinken?? No way dat ik dat durf, kzat gister al op de pot.
Morgen gaan we naar coba met openbaar vervoer, op eigen gelegenheid dus en maandag zwemmen met whale sharks.
Verder is het met deze temperatuur gecombineerd met deze luchtvochtigheid zaak oom rustig aan te doen.
Volgende x langer in het binnenland vertoeven, minder heet. Je kan nu niet zoveel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:06

Nou ja, drinken, paar slokjes. Maar mijn maag is wel wat gewend, nagelbijter en dronk vroeger (20 jaar geleden ofzo) ook gewoon uit de kraan in Frankrijk :)

Whale sharks had ik ook graag willen doen, maar daar was het het seizoen niet voor helaas.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 23:14

Is nu het beste seizoen daarvoor. Voor de rest had ik graag 10graden koeler gehad, pfoetje hee.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:24

Paardrijden had ik helemaal nog niet aan gedacht :j
Zal daar ook is achteraan gaan!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 13:20

Het seizoen van whale sharks loopt van mei tot september. Enne de coba tour heb ik ook gedaan. Het water in de genote is heel anders dan het drinkwater. 1 slok water heeft net zo veel calcium als twee glazen melk. (wij mochten er niet eens inzwemmen als je je niet van te voren had afgespoeld vanwege je zonnebrandcreme etc) Het water is namelijk gewoon regenwater wat door het kalksteen gefilterd word en in de cenotes terecht komt. Uiteindelijk eindigen de gangenstelsels in de zee. Doordat je zoet en zout water niet kan vermengen is de bovenste laag zoet, dan kom je op een laag (paar meter diep) die troebel is, hier komt het zout en zoet samen en dat geeft een troebele reactie en nog dieper zwem/duik je in zeewater.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:36

Leuk om te horen over al die excursies! En het paardrijden lijkt me inderdaad geweldig! Kan ik dat ook boeken als ik in Mexico ben, want dan kan ik rustig alle excursies inplannen. Helaas voor mij dan geen whalesharks, wij gaan in November. Maar waarom loopt dat seizoen in September af?
En die cenotes, ik las dat dat best gevaarlijk is (in het boekje Yucatan Ontdekken en Beleven) m.b.t krokodillen e.d.? Is dat echt waar (panisch voor kroko's haha)!

En verder vind ik het natuurlijk erg leuk om nog meer ervaringen over Mexico en excursieste horen! Hoe meer ik hoor, des te meer zin ik erin krijg!

Iemand ervaring met Arkefly vliegen naa Mexico?

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:41

Wij zijn de laatste keer naar Mexico gevlogen met Arkefly, niks mis mee, maar ook niet het minste aan extra service, je krijgt 1 maaltijd en de rest moet je kopen, niks mis mee, maar houd daar rekening mee of neem zelf wat snaaiwerk mee. Zelf vond ik Martinair veel fijner, maar ik zou het er niet om laten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:50

Ik ben dit jaar met Martinair naar Mexico gevlogen, in de comfortclasse, lekker rustig, je betaald wel 60 euro per stoel meer maar dat was het me zeker waard. Op de heenweg had ik 2 stoelen, op de terugweg 3 stoelen en kon ik dus gewoon zelfs liggen!

Vorig jaar met Arkefly gevlogen naar Curacao, was ook prima. Daar met economy, die vlucht was wel een paar uurtjes korter.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:52

Wij gaan dit jaar ook met martinair!

Nerol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:54

Ik ben in de meivakantie naar Mexico geweest, wat een geweldig land en de natuur! Prachtig!
Wij zaten in Viva Wyndham Azteca, erg goed hotel, prima eten en vriendelijk personeel.
Zijn met Arkefly gevlogen en hebben een prima vlucht gehad, ook de service was goed. Alleen bij de tussenlanding op Cuba waren er wat onduidelijkheden. Het bleek dat mensen in cuba ook stoelnummers hadden geboekt, maar zodra ze in Mexico waren pas mochten plaatsnemen op deze stoelen. Hierdoor werden veel mensen boos, aangezien de stoelen dus al bezet waren. Aangezien wij al zo'n 10 uur in het vliegtuig hadden gezeten, werd de irritatie daardoor erg groot. Maargoed verder niet veel last van gehad.
Verder echt de cenotes bezoeken! Geweldig! Wij waren in totaal met 4 mensen en kregen helemaal een rondleiding en mochten vrij zwemmen (water is echt super helder, maar ontzettend koud). Super ervaring. We hebben dit toen gecombineerd met een quadtoer, ook erg gaaf om te doen.
Verder zijn we naar Tulum geweest, ook leuk om te doen!
Daarnaast de tequila die wordt aangeboden ook echt aannemen, anders zijn ze toch wel erg teleurgesteld hebben we gemerkt. De tequila smaakt wel beter dan hier, dus zo'n ramp is het niet om hem aan te nemen! :p
Ik had erg graag met dolfijnen willen zwemmen, maar dit is helaas niet doorgegaan. Hoop ooit terug te gaan en dan wil ik zeker zwemmen met dolfijnen en ook snorkelen!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:59

Wij hebben nu Arkefly comfort class geboekt, zodat we iets meer beenruimte hebben, want dat scheen nogal krap te zijn... Verleden jaar met KLM naar Curacao geweest, en dat was echt service, dus misschien ben ik een beetje verwend, en ben ik drm nu bang dat het zo tegen gaat vallen. Kan je met Arkefly ook iets van muziek, films of spelletjes krijgen? Met KLM hadden we namelijk een discplay (ofzoiets haha) in de stoel van de voorganger met tig spelletjes, muziek en films, vond ik echt heeeerlijk! Alleen die vlucht zou me nu 200,- Euro duurder gaan kosten, dus dat heb ik niet gedaan. Wel heb ik voor eenvlucht zonder tussenlanding gekozen (zover het reisbureau nu kon zien). Dolfijnen zwemmen heb ik al in Curacao gedaan, maar wie weet doen we het nog een keer! Iemand nog leuke foto's van mexico?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:04

Je kunt zo'n mediaplayer huren. Maar als je comfortclasse vliegt, zit die misschien wel erbij in al.

Foto's heb ik zo niet geupload geloof ik, en even weinig zin om te doen een voor een :')