Oncomfortabele vliegtuigstoelen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NieneWiep

Re: Oncomfortabele vliegtuigstoelen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:56

Voor een paar uurtjes gaan vliegtuig stoelen wel, maar na een tijdje wordt het gewoon oncomfortabel, wat voor stoel je ook hebt omdat je je amper kunt bewegen.. Gelukkig heb je vaak nog wel wat afleiding aan films etc. maar na een tijdje wordt je het gewoon zat. Ben van het voorjaar naar Nieuw Zeeland gevlogen met de Qantas A380, echt een geweldig toestel, maar na een vlucht van 24... uur wil je er gewoon uit. :Y)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:05

Zo heb je in het Caraibisch gebied vliegmaatschappij LIAT (Leeward Islands Air Transport) oftewel....
Luggage In Any Terminal of
Leave Island Any Time
:)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:08

:D
http://www.airliners.net/aviation-forum ... ain/68101/
Delta- Doesn't Ever Leave Terminal Anytime
TWA- Trolleys Without Airconditioning
Delta: Don't expect luggage to arrive
Untied Airlines
Lufthansa = Luggage Usually Flown To Hamburg And Never Seen Again
Alitalia = Always Late In Take-off And Late In Arrival
KLM = Keep Luggage Missing

(en nog heel veel meer op bovengenoemde site)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:12

Op cathay pacific heb ik zoon last van die stoelen.. 16 uur lang.. als je de stoel achterover wil doen. Land je met je kin op je borst ?! en krijgt na 5 min last van je rug.. de hoofdsteunen zijn net niet sterk genoeg om je te steunen.. verschrikkelijk..

*Trauma * :brr:

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:13

http://mirror.uncyc.org/wiki/Aero%C5%A1rot
briljant :))

(maar wel allemaal off topic, ik zal ophouden)

Nienewiep, daar sluit ik me bij aan. Tot ca zes uur vliegen is het allemaal wel te doen, daarna is de lol er aardig vanaf.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:15

Lielle schreef:
Delta: Don't expect luggage to arrive

Persoonlijk ervaring mee gehad :+
Vlucht gecanceld, koffers al in het laadruim van Delta, vervolgens met andere maatschappij gevlogen, nog steeds koffers in het laadruim van Delta :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:33

Lielle schreef:
Tot ca zes uur vliegen is het allemaal wel te doen, daarna is de lol er aardig vanaf.

Nou ja, als je een vrij lang persoon bent is 6 uur echt niet te doen hoor! Ik vlieg regelmatig naar Finland, een vlucht van 2,5 uur ongeveer, en ik kom er echt gebroken uit. Geen plek voor je benen, rugleuning echt verrot voor je rug... na een half uurtje ga ik last krijgen. De vlucht naar New York heb ik overleefd door rond te gaan lopen (groot vliegtuig, gaat niet in die kleinere kisten met maar 1 smal pad).

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:39

Mijn vriend en ik zijn allebei lang, en zitten op korte vluchten ook niet erg lekker, maar echt last van mijn rug heb ik nog niet echt gehad. We zijn een aantal jaar geleden naar Venezuela geweest, en zouden in eerste instantie met ArkeFly gaan, maar hun vliegtuig was in onderhoud. We moesten dus in een vliegtuig van een Britse maatschappij
Afbeelding.

Vliegtuig zag er krakkemikkig uit van buiten (en dat voor 12u vliegen!), maar toen we eenmaal inzaten, zaten we ook wel erg lekker! Beenruimte genoeg, maar dat moet ook wel op zo'n lange vlucht!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:39

gangpadplaats scheelt een heel stuk :j nadeel is wel dat mensen tegen je aanlopen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:41

Ja, of dat karretje knalt tegen je benen op.... :+

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:43

Je moet ook NOOIT helemaal achteraan in het midden in de 747 van KLM gaan zitten.. die stoelen kunnen niet naar achteren omdat er een wand achter staat. Heerlijk met een nachtvlucht. Iedereen lekker de stoelen kantelen, en jij zit op een stoel die veel en veel te ver rechtop staat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:45

dat klopt, ik let zelf idd wel redelijk op. Ik heb altijd een gangpadplaats, niet omdat ik zo lang ben (duh, ben 1.65) maar omdat ik helemaal claustrofobisch word van zo'n tussenplaats. Raamplek is iets beter, maar dan heb ik nog steeds dat opgesloten gevoel. Vliegen blijft gewoon drama, het enige dat nog ergers is, is een busreis.

Tulandro, de rij ervoor is wel een aanrader. De plaatsen achteraan blijven vaak leeg, zo heb ik ooit een rij van vier steoelen voor mezelf gehad, op een vlucht van 10 uur :D

(collega voorin was niet vrolijk toen die hoorde dat ik 8 uur aan een stuk had geslapen :)) )

en de eerste rij na de keuken e.d. is ook geen aanrader. ten eerste kun je je benen niet kwijt onder de stoel voor en bovendien wordt het vaak gebruikt voor mensen met kinderen. Geen probleem als je dol bent op kinderen, voor mij iig minder geslaagd.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:52

Annettu_ schreef:
Op cathay pacific heb ik zoon last van die stoelen.. 16 uur lang.. als je de stoel achterover wil doen. Land je met je kin op je borst ?! en krijgt na 5 min last van je rug.. de hoofdsteunen zijn net niet sterk genoeg om je te steunen.. verschrikkelijk..

*Trauma * :brr:

Jij snapt dus precies wat ik bedoel! Die zitting schuift naar onder ipv dat de rugleuning naar achter gaat. Dit zijn zogenaamde GEWELDIGE ergonomische stoelen. Nou ammehoela, na 14 uur kwam ik ook compleet gebroken uit die kist. Normaal heb ik bij zulke lange vluchten alleen beetje last van een houten kont en slapende benen.

Ik wil overigens nooit gangplaats omdat ik dan de neiging heb m'n benen in het gangpad te leggen en dan rijden ze met dat karretje tegen je op. Of dan moet je steeds uit je stoel omdat een ander naar de wc moet. Ik zit het liefste bij het raam :j

Wij checken altijd zo in dat we 2 stoelen hebben met 1 stoel ertussen. Dus bijv. stoel 1 gangpad is voor ons, middelste niet en stoel 3 bij raam is weer van ons. Als de kist niet vol geboekt is zullen de meeste mensen niet snel voor die middelste stoel kiezen namelijk. en heb je dus die voor jezelf. En als hij wel vol is vraag ik altijd of diegene misschien wil ruilen met gangpadstoel of raamstoel, en dat willen ze vaak maar al te graag :j En kan ik lekker naast een bekende zitten :')

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:53

ik ben net terug uit Miami, gevlogen met Arkefly en wat een pislucht hangt er in dat toestel als hij nog aan de grond staat, heen en terug >;) maar als je economy vliegt zit is't echt heel krap allemaal, dit hadden wij op de heenweg want er was geen andere keuze meer, terug hadden we comfort class + voorin met nog meer beenruimte, dat scheeeeeelt enorm

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:55

Ik vlieg vaak alleen (of met collega's die door het vliegtuig verdeeld zitten), dus die truc werkt voor mij niet. Maar ik kijk altijd wel zo snel als mijn vlucht geboekt is, welke plaats ik heb, en waar mogelijk ga ik al schuiven. En met inchecken nog een keer hetzelfde verhaal.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:00

Volgende week gaan wij naar Mexico met Arkefly. Een dag van te voren kunnen wij online inchecken en zelf stoelplaatsen kiezen. Das wel een voordeel.

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:00

Ik ben zelf maar een klein meisje :-) Dus ik heb over het algemeen niet veel ruimte nodig. Maar zelfs ik zit niet graag lang in het vliegtuig. Ik krijg geen last van mijn rug, maar ik doe graag een tukje als ik reis en dat lukt in het vliegtuig zo slecht!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:03

Weissjee schreef:
x_Elise schreef:
Ik ken alleen oncomfortabele stoelen ;)

Haha ja die bedoel ik! Kreeg al niet veel op Google niet veel met m'n zoekopdracht :p. Nu snap ik waarom..

Maar we vlogen met Onur Air(als ik dit wel goed schrijf?), idd een redelijk klein vliegtuig. Andere jaren ook wel met Onur Air gevlogen maar kan menniet herinneren dat ik toen ook last had..

Daar heb je het al :D Onur Air.
Wat een vreselijke maatschappij, dara heb ik nachtmerries van gehad. Ik zat toen in dat vliegtuig en er kwam een dakplaat nar beneden zetten, de deur ging niet dicht.. en dan moet je nog vliegen.
Overigens met Transavia nooit last gehad van de stoelen, maar dat is alweer jaren geleden voor me.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:06

Tulandro schreef:
Je moet ook NOOIT helemaal achteraan in het midden in de 747 van KLM gaan zitten.. die stoelen kunnen niet naar achteren omdat er een wand achter staat. Heerlijk met een nachtvlucht. Iedereen lekker de stoelen kantelen, en jij zit op een stoel die veel en veel te ver rechtop staat.

Dit is onzin, alle stoelen kunnen even ver naar achter op de 747. Alle stoelen zijn precies hetzelfde in de klm toestellen, alleen in de C-class zijn grotere stoelen. En in de comfort class staan ze verder uit elkaar.

Natuurlijk zit welke stoel dan ook niet lekker na een aantal uren. Maar een stang in je rug is wel heel apart? Vraag mij af met welke maatschappij dat is. Natuurlijk is het wel zo, dat je bij charter maatschappijen wel betaald naar het comfort ;). Je kunt altijd c-class reizen, zit je geweldig, alleen betaal je wel wat meer :D.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:08

Ben benieuwd hoe het dan straks word bij RyanAir, als ze die staanplaatsen erdoor krijgen... :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:11

GamblersCup schreef:
Ben benieuwd hoe het dan straks word bij RyanAir, als ze die staanplaatsen erdoor krijgen... :D

Staanplaatsen _O- ? Is dat serieus ? _O-

Marchador

Staanplaatsen???!!!

Alecks

Cayenne schreef:
Ik heb vorig jaar een treinreis van 13 uur gemaakt in een oncomfortabele treinstoel, en benen strekken ging ook niet, dus dan zit je een tijd opgevouwen. Plus dat het nacht was, dus lezen etc ging ook niet, en slapen al helemaal niet.
Vergeleken daarbij lijkt alles comfortabel :+

Ik heb een keer een treinreis gemaakt van in de nachttrein van Rotterdam naar Parijs... staanplaats. Het was de avond voor de totale zonsverduistering van 1999 en er waren er meer die het idee hadden om naar het zuiden af te reizen. Ik was snel genoeg in de trein om een zitplaats te hebben maar net die stoel was gereserveerd! Dat stond helaas niet op de stoel, wel op zijn kaartje... Toen waren natuurlijk alle andere plekken al bezet en ook het gangpad stond al enorm vol...
anyway.. 8 uur staan na een hele dag (staand) gewerkt te hebben was niet helemaal wat ik in gedachten had. Maar het was het wel waard!

Wat betreft vliegtuigstoelen: ik heb maar twee keer gevlogen, naar Madrid en weer terug. De stoelen van de KLM / Boeing 737-800 waren best comfortabel, vond ik. Je kon vooraf online kiezen waar je ging zitten, bij de nooduitgang was iets meer beenruimte.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:14

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:17

Ziet er een beetje luguber uit, want je zit gewoon vast aan een plank
Afbeelding

Tja ergens is het wel slim, voor korte vluchten. Maar ik denk dat ik na 10 minuten al kramp zou krijgen. Staan en nog vrij kunnen bewegen, keertje omdraaien, dat gaat nog wel. Op mijn ouder werk moest ik ook de hele dag staan en dat hield ik ook wel 7 uur vol... Maar zo staan en vast zitten ...